Fluffy-fantastische birmanenbeebjes op komst!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:33

En, en en?????.......

Limoen

Re: Fluffy-fantastische birmanenbeebjes op komst!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 12:50

Bevallen is een tien jaren plan voor Lenthe denk ik. Nog rustig. Ik kan alleen niet even naar boven lopen dan gilt ze de boel bij elkaar. Ze wil absoluut niet alleen zijn.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:52

Dan zal het niet heel lang meer gaan duren!

Kom op Lenthe! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 12:53

Haha nee dat denk ik ook al 2 dagen... Ze houdt ons mooi voor de gek.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 16:37

Dat worden kerstkindjes denk ik!

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 12:45

Ze is de hele ochtend aan het rondjes lopen en gillen alsof dr leven ervan afhangt echt nonstop zeuren. Ik heb haar eindelijk rustig kunnen krijgen door naast de werpkist te gaan zitten en zij ligt erin. Tessa ligt er ook bij in en bijt Lenthe af en toe in d'r kont haha, maar Lenthe wordt wel rustig van Tessa erbij.
Afbeelding

Een filmpje van dr gedrag:
Wat ze doet terwijl ze nog ligt doet ze de hele ochtend al, hier was 't vrij subtiel maar af en toe schreeuwt ze behoorlijk.
Ze is erg onrustig en is nu onder een fleecekleedje gaan liggen.
http://youtu.be/Ri1amLORVjw

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:48

Ze heeft het zwaar zeg :(:) hopelijk begint de bevalling snel :j

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:22

De eerste is er!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:23

Jeuj!!! :D :D *\o/*

Ben je vrij vandaag? :)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 09:36

Ja, ben al de hele week zo'n beetje thuis. Nu eiiinnndelijk haha. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:40

Hahaha, ja dat snap ik! :P
Ze heeft je even bezig gehouden. ;)

Zit ze in haar werphok of heeft ze iets anders uitgekozen?
Enne pics!! :oo

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 09:57

Limoen schreef:
De eerste is er!

Go Lenthe!! *\o/*

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:01

Oehhhhh, wat spannend!!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:08

jeeeeeeeej you go girl! Spannennnnnd... :D

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:11

Leukkk, heb zelf al meerdere bevallingen meegemaakt, tis zo'n mooi gezicht. Zet 'm op Lenthe!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:12

Go Lenthe!!!
Veel succes!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:16

Spannend!!!

NewYork

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:10

Spannend!
Hoe staat het er voor?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:12

Valt midden in een bevalling! Spannend en succes!

original

De eerste is er! Hopelijk is alles goed gegaan!

Abracadabra9

Net als ik dit topic open is ze bezig met bevallen! Wat leuk, ben echt benieuwd naar de kleintjes. Vind Lenthe altijd zo leuk :+:

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 11:50

Oh spannend zeg.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-11 12:46

Wat een bevalling... Pff..

Om ongeveer half 7/kwart voor 7 begon Lenthe weeën te krijgen en liep er vocht uit d'r ze ging beginnen.
Ze wilde eerst niet in de werpkist maar uiteindelijk heb ik d'r tot rust gekregen in de werpkist, Tessa kwam af en toe ook even erbij zitten, daar werd ze rustig van.
Om kwart voor 8 begonnen de echte persweeën en raakte Lenthe in paniek, ze wilde eruit en werd woest. Ze greep alles wat ze grijpen kon om eruit te komen. Tessa reageerde hier heel heftig op en dook er voor dat ik het doorhad bij in en had Lenthe in de houdgreep om haar rustig te krijgen. Ze was weer iets rustig en we hebben Tessa er weer uit gehaald, bij de volgende persweeën weer boos en eruit willen, Tessa wilde er weer bij in maar nu hebben we het niet toegelaten. Het eerste kitten is om 8.00 geboren, een poes van 95 gram en alles ging goed. De placenta kwam er niet meteen achteraan met Lenthe verzorgde haar goed en het kitten miauwde en ademde goed. Tessa kwam meteen kijken toen het kitten begon te miauwen en begon te grommen dus die hebben we erbij weg gedaan.
Het duurde maar en het duurde maar voor de placenta kwam, het kitten zat er nog steeds aan vast. Toen kreeg ze weer weeën maar dit was niet de placenta, het volgende kitten was er met één perswee uit. Er was maar 1cm navelstreng dus te kort om los te halen maar de placenta van het eerste kitten zat nu in de weg. Het eerste kitten hebben we dus toch losgemaakt en bij mama gelegd. Het volgende kitten konden we niet losmaken, Lenthe had geen drang om haar te verzorgen en het kitten kwam niet op gang. We hebben zo goed mogelijk geprobeerd het bekkie schoon te maken en het slijm uit d'r bekkie te zuigen, verder zijn we gaan wrijven voor zover dat lukte bij achterkant van Lenthe. Ze begon naar adem te happen en te miauwen, het kleintje was vanaf het begin erg beweeglijk en spartelde wat af alleen de ademhaling kregen we niet lekker op gang. De persweeën waren niet sterk genoeg om de placenta van het eerste kitten eruit te krijgen dus we bleven in deze situatie steken. Na even afwachten zijn we gauw met werpkist en al naar de dierenarts gereden.

Omdat ik tijdens de reis Lenthe vast moest houden en moest kalmeren had ik geen handen vrij om het kitten te blijven wrijven die er nog aan hing. We hebben ze zo goed mogelijk warm gehouden en maar hopen dat ze de reis zou overleven. Bij de dierenarts tilde ik de fleecedeken op en het kitten deed meteen haar koppie omhoog, ze was wel wat veranderd van kleur, iets minder rood en iets meer paars maar ze leefde nog! De dierenarts heeft meteen de placenta en het kitten met placenta eruit getrokken en is het kitten gaan wrijven etc. Ze kwam goed op gang, het is echt een klein poesje van maar 86 gram maar héél pittig. Meteen daarna kwamen de weeën en begon het volgende kitten te komen. Een stuit, ook dat nog.. De weeën waren weer niet echt sterk dus ze heeft een injectie gekregen om de weeën wat te versterken, een klein beetje. Toen het kontje er eenmaal een beetje uit was is de dierenarts het eruit gaan trekken, het was een behoorlijk katertje van 93 gram en hij zat al die tijd dat de placenta's in de weg zaten al klem in het geboortekanaal, ook was zijn navelstreng al los van de placenta. Maar na even wrijven begon hij te ademen! We waren allemaal spontaan verliefd op hem, hij heeft een prachtige katerkop en lijkt sprekend op papa Bentley! Na even wachten kwam er toch nog een, we hadden wel een beetje verwacht dat dit het zou zijn maar er kwam nog een klein poesje van 78 gram aan, weer zo'n pittig ding maar zó klein.. Ze is wel even groot als het andere kleintje maar wat dunner. De placenta's zijn er nu allemaal uit en Lenthe is aan het bijkomen van deze zware bevalling. De kittens zijn allemaal behoorlijk beweeglijk en wroeten meteen in mama's vacht om tepeltjes te vinden. Volgens mij hebben ze allemaal al aan de tepel gelegen maar ik heb het niet heel goed kunnen zien. De kleintjes zijn pittig dus ik hoop dat ze flink gaan drinken en anders gaan we bijvoeden. Ze mogen de eerste 48 uur eigenlijk niet afvallen dan moeten we meteen bijvoeden omdat ze ook wat vocht in de longetjes hebben gehad.

Zometeen als we zeker weten dat Lenthe klaar is even de boel verschonen, we laten ze nu éven met rust zodat ze allemaal wat melk binnen krijgen.

Maargoed, 4 kittens en we gaan duimen dat ze het allemaal halen en dat Lenthe er weer goed bovenop komt! Ze heeft voor de zekerheid antibiotica meegekregen om te voorkomen dat ze baarmoederontsteking krijgt. Die kans is er wel omdat het met de placenta's zo raar is gegaan. Maar we hebben er in ieder geval alles aan gedaan om dit te voorkomen.

Ik zal ze snel aan jullie voorstellen met foto's maar de namen kan ik wel alvast geven.
Als thema voor het B nestje hebben we Bloemennamen voor de lente: Het Bloemennestje dus.

Poesje 1 - 95 gram: Belle Fae's Nerine Fleur
Poesje 2 - 86 gram: Belle Fae's Iris Fiore
Kater - 93 gram: Belle Fae's Phlox Pentas
Poesje 3 - 78 gram: Belle Fae's Dahlia Fjura

Als ze straks gesetteld liggen zal ik familiefotootje maken.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:50

Poeh meid, dat is nogal wat!!! Gelukkig is het uiteindelijk goed gekomen.

Ben benieuwd naar de foto's!!

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 12:52

Wauwie, even spannend, maar alles is goedgekomen! Nou maar hopen dat het katertje écht een kopie wordt van papa Bentley :D *\o/* _/-\o_
Leuk leuk!