Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
,maar een hond in laten slapen,nah daar moet wel heel veel voor gebeuren hier voor dat gebeurd,en voor ik daar over wil gaan nadenken ...
kimmie261 schreef:dus ...dan heb je het over slachtdieren begrijp ik?? en niet over huisdieren als een hond ,kat cavia,konijn enz....
want de ene groep is wel iets anders als de andere groep wat mij betreft,althans zie weinig mensen een koe als huisdier/gezelschapsdier hebben,wat toch over het algemeen genomen bij een dier als een hond wel zo is..
,en alle 2 zijn het toch beestjes...
Estera schreef:Bezoek werd argwanend, blaffend en soms grommend begroet. Eenmaal binnen het hek over het algemeen wel vriendelijk. Ik heb haar de tijd gegeven om aan mensen te wennen en liet de hond naar de mensen gekomen. Er was immers die onzekerheid in het begin. Uiteindelijk werd iedereen uitbundig begroet en was er uiteindelijk iemand aan wiens voeten ze is aan liggen, die door zijn hurken ging waarop zij hem ' snapte'. In het daarop volgende uur heeft ze mij ook 3 keer 'gesnapt'. Gelukkig zonder gevolgen, maar een waarschuwing was het wel.
.

,maar goed,hun terrein en ik snap prima dat ze hun terrein beschermen ( gráág zelfs!! ),alleen als ik zeg dat het goed is en het hek openmaak dan is het ook goed...maar ik ken zat mensen die zo'n zelfde type hond hebben als ik hier heb rondlopen,die gewoon weg níet zo vriendelijk zijn tegen vreemde mensen,en tja,moet zeggen,dat als je voor het ras wat ik heb kiest dat je moet weten dat er honden tussen zitten die nu eenmaal niet de "labrador" uithangen bij bezoek en zeer eenkennig en terroritaal kunnen zijn,dat is nu eenmaal een risico als je voor een bepaald ras kiest waar dit soort karakters bij voorkomen.
kimmie261 schreef:Estera schreef:Bezoek werd argwanend, blaffend en soms grommend begroet. Eenmaal binnen het hek over het algemeen wel vriendelijk. Ik heb haar de tijd gegeven om aan mensen te wennen en liet de hond naar de mensen gekomen. Er was immers die onzekerheid in het begin. Uiteindelijk werd iedereen uitbundig begroet en was er uiteindelijk iemand aan wiens voeten ze is aan liggen, die door zijn hurken ging waarop zij hem ' snapte'. In het daarop volgende uur heeft ze mij ook 3 keer 'gesnapt'. Gelukkig zonder gevolgen, maar een waarschuwing was het wel.
is dit wat jij verstaat onder terroritaal agressief gedrag?