Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
WinSel schreef:Wat goed zeg!Helaas krijgen ouders ook vaak verkeerde info van dierenwinkels....
Konijnen zijn eigenlijk helemaal niet geschikt voor kinderen, en als ouders niet beter weten tja...
Daarom ben ik ook bezig om scholen te benaderen om voorlichtingen te geven...
Als dat klikt heb je iig wat

Koetjesreep schreef:WinSel schreef:Wat goed zeg!Helaas krijgen ouders ook vaak verkeerde info van dierenwinkels....
Konijnen zijn eigenlijk helemaal niet geschikt voor kinderen, en als ouders niet beter weten tja...
Daarom ben ik ook bezig om scholen te benaderen om voorlichtingen te geven...![]()
En wat een goed topic dit!
Het is een FEIT dat konijnen samen gehouden moeten worden. Net zo'n feit zoals dat konijnen hooi nodig hebben
)WinSel schreef:Dierenwinkels moeten gewoon stoppen met het verkopen van konijnen, en gaan samen werken met opvangcentra
Als alle dierenwinkels dat nou eens deden, dat zou een hoop leed besparen...
Mensen moeten geinformeerd worden met juiste informatie, zodat ze weten wat ze moeten doen
Konijnen zijn niet zomaar dieren, ze zijn ingewikkelder dan de meeste mensen denken
WinSel schreef:Dierenwinkels moeten gewoon stoppen met het verkopen van konijnen, en gaan samen werken met opvangcentra
Als alle dierenwinkels dat nou eens deden, dat zou een hoop leed besparen...
Mensen moeten geinformeerd worden met juiste informatie, zodat ze weten wat ze moeten doen
Konijnen zijn niet zomaar dieren, ze zijn ingewikkelder dan de meeste mensen denken
WinSel schreef:Wat voor geslacht is jou konijn en de andere konijnen die je er bij hebt gezet ?
Heb je ze gekoppeld op NEUTRAAL terrein of zo bij elkaar gezet ?
En 5 jaar is niet oud he, een konijn kan 15 worden.
Als je naar een opvang gaat met je konijn, kunnen ze daar kijken welk ander konijn bij jou konijn past
Een maatje is echt beter voor je konijn

WinSel schreef:2 vrouwen gaat vaak niet samen, ik neem aan dat de ram gecastreerd was ?
Wij kunnen het ook niet met iedereen even goed vinden, ik wil je echt adviseren om naar een opvang te gaan en daar een gecastreerde ram uit te zoeken, als je zeker bent van het geslacht van jou konijn.
Juist omdat je zn groot verblijf hebt, dat zou het mooiste zijn met 2 konijnen
En onbeperkt eten ? Bedoel je brok ?
Een konijn heeft maar weinig brok nodig, 25 gram per kilogewicht
Hooi moet onbeperkt
Maanon_ schreef:Maar Jolien, mag ik dan deze reactie aanhalen:
Jeetje zeg TS, ik snap dat je liever geen commentaar krijgt op je schattige dotje, maar niet alleen mijn vorige reactie, maar ook alle andere reacties hier in het topic zeggen toch genoeg? Een konijn hoort niet alleen te zitten, dat is in mijn ogen gewoon pure dierenmishandeling. Neem dan geen konijn, klaar.
Vind je het zelf ook niet kort door de bocht het pure dierenmishandeling te noemen?