Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Citaat:en ook kleiner dan een labrador
Minjon schreef:Hallo bokkers,
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuw hondje.
En nou zag ik laatst echt mijn droomhond maar ik ben het ras vergeten.
Het was een kortharige, middelgrootte hond. Soort labrador maar dan iets korthariger en net iéts (een fractie) kleiner denk ik.
Maar vooral: leverkleurig, en hele lichtbruine ogen.
Andere ideeën over honden zijn ook welkom, enige eis is dat hij leverkleurig moet zijn, grootte maakt ook niet uit maar geen shefford of pitbull-achtigen en ook geen iniemini's.

Chawi schreef:kijk eens in mijn profiel, 2 weimaraner reuen en toch totaal verschillend. Allebei Nederlands Jeugd Kampioen in de show
Langcara schreef:Minjon schreef:Hallo bokkers,
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuw hondje.
En nou zag ik laatst echt mijn droomhond maar ik ben het ras vergeten.
Het was een kortharige, middelgrootte hond. Soort labrador maar dan iets korthariger en net iéts (een fractie) kleiner denk ik.
Maar vooral: leverkleurig, en hele lichtbruine ogen.
Andere ideeën over honden zijn ook welkom, enige eis is dat hij leverkleurig moet zijn, grootte maakt ook niet uit maar geen shefford of pitbull-achtigen en ook geen iniemini's.
Is dat de enige eis? En zijn er niet ook eisen waaraan jij moet voldoen? Of is het echt nodig dat de hond bij het bankstel past?
Wat kun jij de hond bieden? Heb je overwicht als baas? Heb je de ruimte, de tijd?
. Dit zijn trouwens wel enorme lieverds naar andere honden toe, alleen een Weim is geen makkelijke hond. Niet opvoeden, betekent (zoals zo vaak) ellende.