Mens, voedt uw hond nou eens op!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wienna

Re: Mens, voedt uw hond nou eens op!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:53

Hier een eigenaresse van 4 reuen waarvan 2 erg dominant zijn. Ik weet dat ik ze niet los kan laten op plekken waar het erg druk is, ik doe dit dan ook nooit. Mijn honden lopen aangelijnd bij me om ongelukken te voorkomen. Ik kom met regelmaat mensen tegen die me tegen moet komen waarvan ik weet dat de hond ook dominant is. Sommigen lijnen de hond aan, sommigen laten de hond gewoon loslopen en op mijn honden aflopen. Ik geef ze een waarschuwing dat ze de hond moeten aanlijnen, maar ik ben al diverse keren tegen gekomen dat ze niet luisteren en gewoon hun hond hun gang laten gaan en grommend op de mijne af laten komen. En daar kan ik niet tegen!! Mens ken je hond denk ik dan. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn duitse dog zijn gewicht in de strijd gaat gooien en veel honden "verliezen" het dan. Nee dat is prettig :n

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:10

Laatst is er onder de buitenrit een hond op mijn pony af gekomen, deze heeft ervaring met honden en is er niet bang voor. Maar dit monster draaide om hem heen, en toen ik hem naar de achterbenen hoorde happen ben ik er razendsnel afgesprongen en heb dat beest gewoon een flinke schop voor zijn bek verkocht. Tand door de lip en jankend wegrennen naar een boos -op mij welteverstaan- baasje. Die overigens ook snel haar mond hield, toen ik zei dat valse honden van mij uit een spuitje kunnen krijgen en de baasjes een boete. De situaties die ik meegemaakt met mijn eigen honden en onopgevoede gevallen van anderen zijn er te veel om op te noemen. Ben het zelf ook helemaal beu.....

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:15

Toch fijn dat iedereen in dit topic wel perfect opgevoedde honden hebben :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:55

Machie schreef:

Ik zeer zeker niet. _O- Onze DH gaat als een bezetene op andere honden af, om te spelen weliswaar, maar die loopt aan de lange lijn, omdat ik dat niet tof vind. Maar die andere hond houden we expres aan een korte lijn, om ongelukken te voorkomen. Als hij perfect opgevoed was, kon hij wel los mee _O-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:07

MyWishMax schreef:
Machie schreef:

Ik zeer zeker niet. _O- Onze DH gaat als een bezetene op andere honden af, om te spelen weliswaar, maar die loopt aan de lange lijn, omdat ik dat niet tof vind. Maar die andere hond houden we expres aan een korte lijn, om ongelukken te voorkomen. Als hij perfect opgevoed was, kon hij wel los mee _O-

Mijn honden zijn prima opgevoed, maar geen robotjes. Alle 2 hebben ze zo hun dingen die minder fijn zijn, maar ach, ik ben ook niet perfect :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 01:16

Ik mag toch wel zeggen dat mijn hond perfect was. :j Voor mij dan. Nooit gevochten, nooit gebeten, altijd braaf.

Toevallig vanochted toen ik naar mijn werk wilde rijden. Buren hebben Flatcoated die dus ècht niet opgevoed is. Een tijdje geleden rende dat dier bijna mijn ouwgie omver in de nacht en de baas was ongeveer 100 meter verder, deed niets. Ik stond de hond in zijn nekvel tegen te houden. Baas zei niets toen hij eindelijk bij me was.
Vanochtend liep hij weer los. Zoontje probeerde hem te roepen, maar hond keek niet op of om. "Boze stem" (op een meter afstand) werkte niet, vrolijke stem werkte niet. Hond rent straat over... jochie er achteraan... staat hem voorzichtig te coachen richting huis. Ik draai mijn raampje open en zeg "pak dat beest in zijn nekvel en sleur hem mee!!!" Nee, natuurlijk doe je dat niet!
Zucht... Ik zou zo graag die hond een keer meenemen wandelen... Hij wordt ook altijd maar hele kleine stukjes uitgelaten. Oh ja, de reu heet "Floortje"... Eigenlijk kan ik me dan wel voorstellen dat hij niet luistert...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 02:12

Machie schreef:

Heb je mij niet zien typen :Y)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 02:17

Mijn hond is naar mijn zin, perfect opgevoed :D
Ik heb hem vanaf pup en hij is precies zoals ik wenste dat een hondje zou zijn.
Agressief is ie sowieso nog nooit geweest naar mensen of andere dieren.

Alleen anderen kunnen mijn opvoeding misschien niet waarderen.
Hij is best wel verwend met veel dingen :o
Maar zolang niemand er hinder van heeft, maakt het niks uit.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 10:24

Ook ik beweer niet dat mijn hond perfect is. En dat zal hij ook niet worden ook. :+
Beest heeft nl ook nogal een eigen willetje.
Toch luistert hij voor een Bullmastiff bijzonder goed en dat krijg ook ik ook wel te horen van de kenners.
Zoals hij nu is vind ik hem prima en doet hij het erg goed.

Iedereen die hem kent vindt hem geweldig.
Hij heeft zelfs zijn eigen fanclub op hyves. Haha! (heb ik niet aangemaakt overigens... Ahum)

Dat hij dominant zou zijn tov andere reuen wist ik bij voorbaat al.
Dat krijg je er ook niet uit.
Ik hou er gewoon heel erg rekening mee, maar soms is het gewoon echt niet te voorkomen.
Omdat hij niet vanzelfsprekend los kan heb ik een uitrollijn voor hem zodat hij toch behoorlijk wat loopruimte heeft met wandelen.

Hij is wel gezond en eerlijk in zijn dominantie.
Gaat niet door als de ander zich over geeft en dat is heel belangrijk.
En verwondt ook geen andere hond.
Kan verder heel goed spelen met groot en klein en is bijzonder lief met puppies.
Naar teven toe is hij heel onderdanig en gaat direct op zijn rug liggen.
Dat is altijd wel komisch om te zien, vooral als het een kleine teef is. :P

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:16

Ook mijn hond is niet perfect hoor en dat zullen er heel weinig wel zijn.
Maar daarom vind ik het ook belangrijk dat eigenaren in sommige situaties de verantwoordelijkheid voor hun hond nemen en bijvoorbeeld aanlijnen, optillen of bij zich houden. Ook al is jou hond wel perfect dan is de ander dat misschien niet.