stiekem wil ik wel een hondje in huis..kosten berekenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:02

Het is inderdaad erg afhankelijk van wat je doet en hoe duurt het bij jullie in de buurt is qua extra dingen. Zo betaalden wij 195 euro voor 8 lessen bij de hondenschool (zijn nu opzoek naar een andere omdat we hier alles zo'n beetje gehad hebben). Verder moet je niet uitgaan van wat er op een voerzak staat, wij voeren onze hond de helft van wat ze zou "moeten" krijgen. Voeren doe je met ogen en handen :j

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:14

HIHI...ik sta af en toe bij de kassa van de supermarkt en dan ben ik meer kwijt aan het voer van de honden dan aan mijn eigen voer!
Maar ik heb wel 2 grote jongens die de hele dag op stal zijn en dus ook wat meer nodig hebben dan een Teckel natuurlijk die veel minder beweging heeft/krijgt. Ze krijgen veel extra's b.v runderstaafjes en dan natuurlijk de grote die behoorlijk duur zijn, 2 keer per dag eten, dus diner met in de middag blik ,en s' avonds pens er door heen, pens worst elke dag een stukje enz. enz.
NU ik het zo terug lees best heel veel, dus mijn volgende honden worden kleintjes :D :D :D :D :D :D :D :D :D !!

Anoniem

Re: stiekem wil ik wel een hondje in huis..kosten berekenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:24

wij vragen voor de basiscursussen 95 euro, en dat is voor 13 weken. (13 lessen dus in principe) ..... En voor speciale dingen als combisport, en 59 euro voor 8 weken volgens mij!

Dus dat is nogal een verschil josee, ik vind het bedrag wat jij noemt echt debiel hoog :P

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:29

aerdenhout1 schreef:
HIHI...ik sta af en toe bij de kassa van de supermarkt en dan ben ik meer kwijt aan het voer van de honden dan aan mijn eigen voer!
Maar ik heb wel 2 grote jongens die de hele dag op stal zijn en dus ook wat meer nodig hebben dan een Teckel natuurlijk die veel minder beweging heeft/krijgt. Ze krijgen veel extra's b.v runderstaafjes en dan natuurlijk de grote die behoorlijk duur zijn, 2 keer per dag eten, dus diner met in de middag blik ,en s' avonds pens er door heen, pens worst elke dag een stukje enz. enz.
NU ik het zo terug lees best heel veel, dus mijn volgende honden worden kleintjes :D :D :D :D :D :D :D :D :D !!

ga je dan de bewakings bordjes ook vervangen ???
beware of the dwerg teckel

zou wel rete stoer zijn :D

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:45

Menino schreef:
wij vragen voor de basiscursussen 95 euro, en dat is voor 13 weken. (13 lessen dus in principe) ..... En voor speciale dingen als combisport, en 59 euro voor 8 weken volgens mij!

Dus dat is nogal een verschil josee, ik vind het bedrag wat jij noemt echt debiel hoog :P

vind ik ook idd, maar ik vind tegenover 'mijn' cursussen de jouwe ook duur hoor

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:49

Rommulus hier in de buurt hadden ze in een grote villa inderdaad een bordje hangen op het hek...kijk uit voor de hond, met een afbeelding van een Teckel!
En inderdaad als je zo naar binnen ging kwam er een hele kleine teckel op je af....... gevolgd door een mega grote Duitse Herder :D :D :D :D .

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 19:36

ik heb het inmiddels toch al met mijn vriend overlegd.....
en hij vind het goed.
we hebben het samen uitgerekend en qua kosten moet het kunnen en dan maken we ook een extra 'spaarreking/spaarpot' aan voor 'de hond' waar we iedere maand geld op storten/in doen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:54

Heb niet het hele topic gelezen (nu alleen jouw laatste post) Leuk dat je vriend er ook achter staat wil je wel op het hart drukken om te zorgen dat je een kleine spaarpot hebt voor als je hondje in de beginperiode ziek is.
Wij zijn namelijk met onze pup 600,- kwijt geweest aan da kosten in het eerste half jaar.
En met onze andere hond in het eerste jaar zo een 300,- exclusief castratie.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 00:05

het teefje waar we een pup van zouden willen moet eerst nog loops worden.
Daar zitten ze met smart op te wachten.
En dan nog zien of ze drachtig word (is de vorige nesten wel in 1x gelukt)
en dan de draagtijd en de tijd voor ze bij mams weg kunnen.
Heb wel al een beetje aangegeven een teefje te willen 'reserveren'.

Duurt dus sowieso nog even en dan kunnen we vast een spaarpotje aanleggen voor de hond.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:11

Denk ook vooral aan de hoeveelheid tijd die het kost. Wij hebben een jack, ook een jachthond net als de teckel, maar die heeft echt minimaal 3x een half uur wandelen per dag nodig om in vorm te blijven.vergeet niet dat het drukke baasjes zijn, en dit kost veel tijd

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 01:14

Een rashond kan je beter bij een fokker kopen die lid is van de rasvereniging..
De leden voldoen aan de fokregels van de vereniging. ,zoals een aantal gezondsheids onderzoeken.
En het is raadzaam lid te worden van de rasvereniging.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 03:07

Niet om het een of ander, maar mis bij de kosten ook de hondenbelasting. De hoogte verschild namelijk per gemeente. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 06:39

Lous schreef:
Niet om het een of ander, maar mis bij de kosten ook de hondenbelasting. De hoogte verschild namelijk per gemeente. ;)

Die heeft ze niet, haar gemeeente heeft het afgeschaft.

Mijn broer is voor een grote hond 50 euro kwijt, dus wat dat betreft heb je een keurig potje! Had je al overlegd met je moeder of zij eventueel ook wou uitlaten?

Alvast veel wacht plezier op de pup! Mooi dat het kan :j

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 08:25

m'n moeder heeft per 1 januari haar 2e baan opgezegd.
En die wil als wij zelf niet kunnen tussen de middag wel uitlaten (1 meer of minder maakt niet uit zegt ze)
als wij ergens heen willen waar de hond niet mee kan "oh dan komt ie toch gewoon bij ons? Vind ik leuk!

Nu inderdaad wachten aangezien aankomende moederhond nog loops moet worden.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 08:25

ow en hondenbelasting hebben wij niet inderdaad, want dat is afgeschaft.
Zolang we de drollen maar opruimen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:06

kan het trouwens zijn dat een teefje haar loopsheid overslaat? dus dat ze zeg maar dit jaar maar 1x loops word (ze is in het voorjaar volgens mij ook al loops geweest)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:10

Als ze wat ouder worden kan het wel eens gebeuren

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:12

ze zou rond deze tijd weer loops moeten worden en dan word ze gedekt, dit word haar laatste nestje.
en uit dat nestje willen wij graag een puppy.
maar het is meer: Stel nou dat ze deze loopsheid 'per ongeluk' overslaat? wanneer weet je dan zeker dat ze deze loopsheid echt niet meer krijgt?
en vanaf wanneer zouden wij dan eventueel beter rustig op zoek kunnen gaan naar een ander nestje?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:17

Oei .....
Ik denk dat je dat nooit zeker weet
Onze oudste teefje was met 10 nog een keer loops geworden (maar de vraag is of jij dat op die leeftijd nou zou moeten willen)

Als de teef ouder dan 7 is zou ik er niet 123 nog een nestje bij willen (zou mij teveel stress zijn op zo'n dame)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 13:21

Meestal worden ze loops tot het einde hoor.. 7 vind ik voor een kleine hond die alneerder nestjes heeft gehad niet heel oud
2e loopsheid per jaar schijnt wel een luxe te zijn door de goede conditie, weet je wat haar normale interval is? Bij die van ons was het zo'n 7-8 maanden

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 13:24

dit is voor het teefje ook het laatste nest.
geen idee wat haar normale interval is, maar ze heeft inderdaad al vaker nestjes gehad.
de eigenaresse weet het uiteraard wel wanneer ze meestal loops word (ik heb haar ook gevraagd wanneer ze weer verwacht dat ze loops word)
ze zitten er met smart op te wachten, maar ja... dat kan zijn dat ze ieder moment loops kan worden maar het kan ook zijn dat het nog 4 weken duurt.

Ik heb er al min of meer op gerekent als ik echt persé een puppy van dit teefje wil dat ik toch nog zeker 4 maanden moet wachten.
maar aan de andere kant... stel nou dat ze in december nog niet loops is geweest.... zou ik dan rustig op zoek gaan naar een ander nestje?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 08:05

heb contact gehad met de eigenaresse/fokker.
En die zij dat ze echt zeer binnenkort loops word.
Want meestal is het 7 maanden na de keer ervoor (rond nu dus)
en ze zei de hele straat is al loops geweest.
Schijnbaar worden andere teven dan ook sneller loops? Steken ze elkaar aan hihi.

Ik heb met m'n vriend afgesproken dat we wachten tot 1 december op die loopsheid en het liefste al gedekt.
En anders gaan we rustig aan op zoek naar een ander nestje.
Want vriendlief vind het toch ook wel erg leuk!
Maar ik verwacht wel dat het gaat 'lukken' een nestje van het teefje waar ik het over heb.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 08:59

Kosten?

Dat zou het LAATSTE punt moeten zijn.

Punt 1. = Heb je hondgerichte leefomstandigheden te bieden?

De hond is met 10 duizend jaar voorsprong het eerst gedomesticeerde dier omdat het sociaal bijna naadloos bij de mens aansluit.
Dát, een sciale structuur, gezelschap is het belangrijkste welzijnscriterium.
Hoe zit het daarmee?
Wat voor leven kan jij die teckel bieden?

Ik zie steeds meer alleen levende honden en hondjes in benches gestopt worden als de eigenaar niet thuis is.
Dat lijkt wel de norm te worden.
Het ís echter niet normaal en eigenlijk dierenmishandeling omdat het voorbij gaat aan de fundamentele welzijnsvoorwaarde van een hondenleven.

Simon Carmiggelt schreef:
Ik zit hier voor het vensterglas,
me stierlijk te vervelen,
ik wou dat ik twee hondjes was,
dan kon ik samen spelen.

Maar ja, wat denk ik eigenlijk. Paarden staan ook massaal hun leven in een kist, oeps, box.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:09

Als je het topic gelezen zou hebben had je al kunnen weren dat ts al een regeling heeft getroffen zodat het hondje niet alleen hoeft te zijn...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 09:25

Voor een slopende hond kun je toch ook een puppyren neerzetten om je meubels te beschermen? (met een kleine hond die niet overal overheen kan springen). Dat hebben mijn konijnen ook.
Verder denk ik dat het wel goed zit met de TS, zo duur is een klein hondje echt niet, je moet alleen zorgen dat je geld hebt voor onverwachte DA kosten of een verzekering. Je kunt het allemaal zo duur maken als je zelf wilt, manden en dekens kun je ook heel goedkoop vinden. En als je iets speciaals wilt kun je het ook zelf maken (mijn moeder maakt zelf kussenslopen voor om de hondenkussens bijpassend bij het interieur ;) ). En wat betreft, onze vorige hond is 17 jaar geworden door iedere dag met de pot mee te eten. Ik heb weleens geprobeerd om mijn moeder de hond die ze nu hebben vers te gaan voeren (wel van dat vers dat je kant en klaar kan kopen in de vriezer) en dat was echt niet duur (ook klein hondje). Hond at het alleen niet op.