Kittens buiten houden nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:47

Ik snap niet zo goed waarom je kittens wil als ze niet eens binnen mogen komen, neem ze dan niet en aai een kat in de straat.

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 22:47

WD tsja heel eerlijk? ik snap het niet....
Je kan je toch inlezen of laten informeren? En dan heb ik het niet over social media maar gewoon onafhankelijk advies van een DA, daar kan je heen gaan en je laten informeren wat je precies wil.
SOmmige mensen vinden paard op stal dierenmishandeling anderen vinden 24/7 buiten dierenmishandeling, daar heb je ook zelf een keuze in gemaakt toch? Wat is er dan zo anders met je inlezen over katten en je laten informeren en dan besluiten wat jij wel of niet zielig vind...

Ik vind maar weinig echt zielig: dieren die lichamelijk mishandeld worden, die 0,0 aandacht krijgen, en die omdat ze toevallig geboren zijn doodgemaakt worden....dus ja vraag je me eerlijk of ik het begrijp, dan moet ik nee antwoorden.

Nogmaals jij bepaald toch ook zelf wat je goed voor je paarden vind? waarom dan niet van katten?
Lees je in, spreek met een DA en doe dan wat je hart je ingeeft, niet wat social media en 'vrienden' van hyves/FB/bokt vertellen dat juist is.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 22:57

Kayila ik heb ook mensen gevraagd die ik IRL ken en waarvan ik weet dat ze katten hebben. Grotendeels vinden mensen het gewoon zielig als ze niet binnen mogen komen, want katten horen in hun ogen binnen om het zo maar even kort te zeggen. Wat paarden betreft.....daar heb ik ruimschoots ervaring mee (zo'n 22 jaar), maar met katten heb ik zelf totaal geen eigen ervaring.

Ik kan inderdaad morgen de DA wel eens bellen om te vragen :j

Vind het alleen frappant dat het merendeel vind dat een kat binnen in huis hoort te zijn. Ik ging er eigenlijk van uit dat je ze ook gewoon "buitenshuis" kon houden. Op een boerderij/stal komen ze nl. ook meestal niet binnen.

Anoniem

Re: Kittens buiten houden nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:14

Volgens mij kan het prima!
Als je een écht lekker warm plekje voor ze maakt..

Naelarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:17

Ik houd er nooit zo van, maar denk dat het in principe wel mogelijk is.
Toch zou ik het persoonlijk niet aanraden, omdat het wel bijna winter is. (Eerste sneeuw komt in de 2e helft van november)

Tuinhuisje is op zich wel ok verder denk ik.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:21

Kittens zitten nu ook al buiten ;) dus dan zal er niks voor ze veranderen :)
Enne over dat weer zo ik me maar niet teveel op vast pinnen, je kan niet zover van te voren het weer voorspellen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 23:24

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:24

Het kan inderdaad wel maar of het ideaal is.. Mijn kat woont gewoon in huis maar kan naar buiten wanneer hij wil. Hij meld zich na een tijdje san de deur en dan kan ie weer naar binnen. In de winter is hij elke nacht binnen vanwege de kou maar in de zomer blijft ie vaak sen nachtje weg en komt ie terug met een muisje of iets. Ik vind zeker dat katten het nodig hebben om naar buiten te kunnen. Maar ik vind ook dat ze een fijn huis nodig hebben. Als ik zie hoe m'n kat altijd bij me komt liggen kroelen en me overal volgt, laat dat toch blijken dat ze het binnen ook wel heel gezellig vinden.

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:34

Onze kat (15jaar) heeft zeker 7 eigen slaapplekjes binnen. Verwarming, krabpaal, bank, stoel, eigen mandje enz enz. In de zomer ligt hij altijd binnen, want dan is het hier lekker koel. Maar zodra de dagen korter worden gaat hij onder een afdak in de tuin slapen en komt alleen nog binnen om wat brokjes te halen en een aai. Slapen doet hij altijd buiten, ook als de temperaturen in de min lopen! Eerste paar jaren hebben we hem steeds geroepen, maar daar zijn we ook maar mee gestopt. Nu gaat hij 's avonds naar buiten met een "welterusten" ;)
Onder ons afdak staat een bank met bekleding, er is licht en een kattebak. Het zal er ongetwijfeld iets warmer zijn dan echt op straat, maar het is alleen een afdak en voor de rest dus helemaal open!

Ik zou die kittens lekker nemen, kan jou het schelen wat de rest er van vind? Vind het heel goed dat je dit wilt doen en hoop ook dat je het doorzet!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:45

Winddancer schreef:
Inderdaad Mossel ze zitten nu ook buiten en zijn daar ook geboren :j

Als ik zo op internet zoek, dan hebben beide (zowel binnen als buiten) voor- en nadelen: http://www.discusvandeweerd.nl/kat-en-poes/aanschaf-en-keuze-kat/binnen-of-buiten-houden.html

Wat is dan wijsheid? Zou het ook niet per kat verschillen?

Sowieso verschilt het per kat :j maar deze zijn van kleins af aan niet anders gewent.. Ik zeg gewoon ophalen, castreren 6 weekjes in het huisje houden verder elke dag aandacht geven in de zin van voer vers water en als ze er zijn een aai over de bol en ff spelen.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 00:04

Ik ga er nog eens goed over nadenken.....een dier (in dit geval twee) neem je niet zo maar.
Sowieso morgen de DA even bellen....wil er niet achteraf achter komen dat het geen juiste beslissing was :n

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 00:09

Afgezien van het feit dat je je nog moet inlezen/nadenken/overleggen, zou ik het verder niet laten :n ( verkeerd verwoord sorry)