Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 22:04

De pret spat er vanaf, erg leuk hondje :)

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-11 23:19

joyfordogs schreef:
vraag me wel af wat de reden is waarom dit hondje geen papieren heeft?

Eén van de ouders van de vader van Foxy was een papierloze cattle, haar moeder heeft wel stamboekpapieren.

fanci_mike

Re: Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 08:25

Dat is bij knuckie dus ook de reden (duh, broertje van die van sammyoo). Maar er komen wel mooie hondjes uit die combi rollen!

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 08:52

Sammyoo schreef:
joyfordogs schreef:
vraag me wel af wat de reden is waarom dit hondje geen papieren heeft?

Eén van de ouders van de vader van Foxy was een papierloze cattle, haar moeder heeft wel stamboekpapieren.

aha. Duidelijk antwoord. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 11:44

Ik ben een stille meelezer, heb zelf geen Cattledog maar vind het ontzettend gave honden. :j Zelf heb ik trouwens een Kelpie, en ik herkende iets in dit stukje:

AniiQue schreef:
Daarbij is er nog een nadeel. Zij heeft een enorme drift voor het drijven. Paarden, ganzen, kippen etc etc noem maar op, mevrouw gaat er wel achteraan.
Dit heeft me de nodige schrikmomenten al bezorgd. (Lees: recht voor een auto overrennen, in de roer springen, de bos in rennen uit het zicht.)
Maar ook al 2x een goede stoot tegen haar kopje gekregen van een van de paarden die ik rij. Tsja, stap en draf niet aantrekkelijk. Maar och, als ze gaan galopperen dan schiet de knop om. En dan met hangende oortjes en bloed in de mond naar het baasje.
En ik krijg het haar maar niet afgeleerd dat paarden 'goed' zijn. Vanaf dat ik haar heb is ze mee geweest naar de paarden.
Zeer jammer. Hopelijk krijg ik het ooit nog goed..

Die van mij is nu 6 maanden en doet het gelukkig vrijwel niet meer. Ik kreeg een tijdje geleden de tip om hem juist wel de kans te geven om te drijven, omdat dat instinct er bij dit ras (en bij de cattledog dus ook) nou eenmaal zo diep in zit. Tegenwoordig zijn er van die grote drijfballen, dat is een heel mooie manier om het te doen. Die van mij is nog jong, dus we doen nog niks intensiefs maar ik merk dat hij alles wat beweegt met rust laat als hij regelmatig een drijfspelletje mag doen . Verder heb ik hem heel consequent afgeleid bij alles waar hij op reageerde, met zijn favoriete trainingsspeeltje. Ook zorg ik dat hij geestelijk genoeg te doen heeft, hij is een stuk rustiger als hij zijn koppie moet gebruiken. :)

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 12:33

@RedPassion gelukkig reageerd Djenna nu heel goed Nééééé denk eraan. En dan doet ze het niet :)
denk dat je je kelpie zowiezo heel erg veel zult herkennen in een cattle aangezien de kelpie ín de cattle zit.:)
@Joyfordogs; Mijn cattle heeft ook geen papier. Geen goedgekeurde moeder, wel een goedgekeurde vader. Weet alleen niet welke dat het is.

Mijn Cattle sloopt zo nu en dan nog wel eens. Maar ik kan me er geen druk mee om maken. (haar kussen, dus ze krijgt er geen meer van mij. dan maar een deken. En buiten planten en bomen.) mijn moeder die houd van tuinieren. En ja dan heb ik dus een hond die de plant zeer netjes uitgraaft, eruit trekt. En dan rustig gaat bijknippen op het gras, maar!!! ze maakt ze verder niet dood wortels blijft ze af :D

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 12:46

Planten neemt die van ons binnen ook te grazen....blaadjes van de tak ritsen, groot blad uitvezelen en ga zo maar door. Zouden het stiekem dan toch tuinier hondjes zijn?
Red passion, mag ik vragen hoe je zorgt dat hij dat geestelijk bezig blijft? Mister01 had het al over balletje-balletje (hondenvariant) en dat wil ik ook echt gaan proberen alleen heb ik geen drie dezelfde (onbreekbare) ondoorzichtige schaaltjes. En verder heb ik wel spelletjes gezien die je kan bestellen maar die vind ik erg duur voor iets waarvan ik geen idee heb of hij het wel uberhaupt leuk vind.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:00

Ik speel vaak verstoppertje. Een speeltje of gewoon een duizenddingendoekje. Ik laat ze er even aan ruiken, dan moeten ze op hun plaats blijven en ga ik het verstoppen. Je begint makkelijk, maar maakt het steeds moeilijker. Hier vinden ze het geweldig!!!
En high five leren of tiktak dat soort trucjes, kost je maar een paar minuten meestal (bij je mijne wel). Ik verveelde me vaak rot op de hondenschool omdat ze gewoon zo snel leren.....

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:05

Hmm, verstoppertje heb ik geprobeerd, maar of ik doe het niet goed of hij snapt het niet. Als ik het verstopt heb (lees ergens heb neergelegd waar hij het net niet kan zien) en ik laat hem los, dan stuift hij naar buiten, rent naar het dichtsbijzijnde "leuke" iets (kan zijn: de poes, kerstboom, baas, ander speelgoed wat netjes opgeruimd ligt, een stofpluisje) en gaat daar dan mee tekeer. als ik hem dan mee probeer te lokken richting het te zoeken voorwerp boeit het hem al niet meer. Waar gaat het dan mis? Vind hij het te zoeken voorwerp misschien niet interessant genoeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:19

fanci_mike schreef:
Mister01 had het al over balletje-balletje (hondenvariant) en dat wil ik ook echt gaan proberen alleen heb ik geen drie dezelfde (onbreekbare) ondoorzichtige schaaltjes.

Heb je van die wasbolletjes, om wasmiddel te doseren? Daar zet ik er regelmatig een stuk of 4-5 van op de kop, in het begin lag er onder allemaal een brokje zodat hij zijn beloning sowieso zou krijgen. Inmiddels liggen er nog maar 1 of 2 brokjes en mag hij uitzoeken onder welke ze liggen. Verder zijn er echt veel meer van dat soort goedkope spelletjes. Die dure hondenspellen koop ik ook niet, hij heeft alles veel te snel door en dan is het weer saai. :+

Op deze site staan leuke tips: http://www.hersenwerkvoorhonden.nl/ (ook op Facebook, dat is nog actiever). De 'grabbeldoos' vindt mijn hond ook leuk; een grote doos vol krantensnippers en daar tussen leg ik een stuk of 4 wc-rolletjes waar brokjes ingevouwen zitten.
Ik ben hem ook aan het leren om zijn verschillende speeltjes namen te geven, ze dan bij elkaar te leggen of juist overal te verstoppen en hem dan bv. het commando 'zoek bal' te geven. Als hij met iets anders komt negeer ik het gewoon en hij krijgt een beloning als hij het goede heeft. Hij leert snel. :D Wat kan helpen om het voorwerp interessant te houden is er ook uitgebreid mee te gaan spelen zodra hij het heeft. Die van mij is ook snel afgeleid door andere zaken, ik negeer eigenlijk alles (tenzij hij natuurlijk iets gevaarlijks doet), dat houdt de rust er meer in dan wanneer ik overal 'nee' op ga roepen. En dan zorg ik dat ik mezelf en waar we mee bezig waren weer aantrekkelijk maak door heel enthousiast te zijn. :)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 13:22

Met die wasbolletjes kan ik wel eens proberen ja! Hmm, grabbeldoos, wel een idee, maar ben bang dat er al een kat inzit voordat de doos klaar is, hahaha! Ga straks in de pauze de site even proberen te bekijken. Thanx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 13:24

Hihi, hier hebben de katten die doos ook in beslag genomen. :D Maar als ik hem voor de hond wil gebruiken moeten ze maar even plaats maken. }>

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-11 11:55

ik heb balletje balletje geprobeerd, heb niet het idee dat hij de bedoeling snapt, haha! Hij legt nog niet de link: balletje aanwijzen is koekje. Soms ging het per ongeluk goed, maar net zo vaak gaat hij gewoon zitten, en kijkt me aan met een snoetje dat wil zeggen: nou, wat moet ik doen voor dat koekje onder dat balletje, hahaha! Ga het vanmiddag nog eens proberen, soms duurt het bij Knuck even en dan ineens valt het kwartje.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:02

zie dit topic nu pas, ik heb een 8 mnd oude cattle dog teef... mn 1e cattle dog, heel lief hondje, lekker acief, maar hele gehoorzaam ed....

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 15:02

Hoi sigrid1182, leuk, nog een cattle-aar. Ja lief zijn ze wel, en actief ook!! Knuck begint ook eindelijk wat beter te luisteren, maar och, een mens kan ook niet alles willen hebben toch? Wij zijn nog steeds heel blij met hem!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:26

die van mij luistert alleen niet als ze andere mensen ziet.. :+ ..daar vliegt ze op af, ze is heel vrij in haar gedrag en super enthousiast naar andere mensen , ook al zijn t vreemden....

zal haar even showen
als pup bij de fokker
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

bindi is nu 8 mnd oud....moet binnenkort weer ff nieuwe fotos maken, ze word nu echt breder,....

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:49

@sigrid wat een poepie!!!!!! Grappig dat ze van de cattle's zeggen dat ze terughoudend zijn naar vreemden, maar al mijn cattle's zijn lief naar andere mensen. Al zal ik een vreemde cattle nooit zo maar aaien, vraag altijd eerst of ze aardig zijn.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 20:54

vroeger kwam ik bij mensen die 2 catteldogs hadden, de ene moest niets van me weten en de andere zat altijd bij me op schoot....toen vond ik t al geweldige honden....

die van mij is gewoon een golden retriever met een cattle dog jasje aan...haha

nou misschien word ze strx wat terug houdender.. zou kunnen, maar ze is gewoon heel vrij....

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:21

mijn Sky was ook altijd aan allemansvriendje, en nog begroet ze bekenden wel, maar ze laat zich niet meer aaien door een ander, ze doet niet onaardig, maar ontwijkt handen van andere mensen, als ze niet in de selecte :D groep vrienden behoren...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 21:23

Het is wel zo dat mijn teef mij aankijkt of het goed is... zelfs als ze bij mijn man zit _O- of zou ze kijken of ik jaloers ben??????

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 22:05

Knuck vind andere mensen ook echt geweldig! Maarrr... heeft ook duidelijk 1 baas... moi.
Gaaf diertje Sigrid!!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 22:13

Bij behendigheid hield mijn instructeur Dixie een keer bij zich omdat ik even weg moest (zal wel naar de wc geweest zijn of zo) en hij zei ze heeft continue gekeken waar je bleef :D

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 04:50

als ik thuis ben en mn vriend laat de honden uit, dan wil ze niet lopen en gaat de hele tijd voor em zitten..en als ie weer naar huis loopt dan is ze niet te houden.....ze wil gewoon bij mij blijven...... :o

als ik niet thuis ben is er niets aan de hand....

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 07:34

Ik heb er ook eentje! Was alleen even wat verward door topic titel, hier heten ze namelijk Queensland Heelers!

Heb nog niet het hele topic gelezen, maar kan je alvast vertellen dat de onze nu 7 is, en nog steeds alleen luisterd als het hem toevallig zo uitkomt :o
Foto:
Afbeelding

Zal nu de rest even door gaan lezen :)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:12

@Sigrid, wat heb jij een mooie cattle zeg! Van welke fokker komt ze?