Wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:04

TS: Wat ik me afvraag, je weet dat de hond (veel) pijn heeft en je grijpt nu pas in? Waarom niet eerder?
In het begin gaf je aan niet voor de operatie te willen gaan gezien de risico's en de kosten. Dat was toen een weloverwogen keuze. Maar dan vraag ik me wel af waarom je een hond met pijn zolang door laat lopen tot het dus (kennelijk) uit de hand loopt...

Het meest erge vind ik dan nog wel, er worden hier een heleboel tips gegeven, ook door kenners en het lijkt alsof je er niks mee doet. Misschien om het duidelijk te krijgen, wat heb je wel geprobeerd? Want als ik het zo lees nu heb je alleen 2x een foto laten maken van de heupen en dat was het....

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:07

...
Laatst bijgewerkt door SeBart op 01-03-22 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:16

Hahaha...sorry hoor....hahaha
Die link. Nou daar veeg ik dus letterlijk m'n r**t mee af.

Waarom een asiel een hond in laat slapen, omdat ze agressief zijn?
En dat een hond het niet zal merken? Ook het stukje van zolang je maar rustig en vrolijk blijft, zal de hond niks merken?
Ik vind het in-en intriest als je vrolijk je hond gaat wegbrengen naar zijn laatste reis. Zeker als het dan nog gaat over een jonge hond in de bloei van zijn/haar leven.

Laten we nou alsjeblieft niet uitgaan van de expertises van een asiel :(
Omdat je van dieren houdt en daar iets voor terug wil doen, wil nog niet zeggen dat zij de kennis in huis hebben om een hond te kunnen lezen. Dat zij hondentaal kennen, begrijpen en signaleren.
Ik zeg altijd maar "Je hebt hondenmensen" of "je hebt mensen met honden", mocht je deze niet snappen dan behoor je in ieder geval tot de laatste categorie.

Nog steeds vind ik niet dat alles geprobeerd is.
Ik vind het toch echt, dat er nog een heleboel andere oplossingen zijn.

Ook het stukje van herplaatsing...is het doorschuiven van problemen naar een ander toe, vind ik ronduit belachelijk.
Misschien dat een hond niet op zijn/haar plek zit. Of dat een eigenaar niet de capaciteiten heeft om de hond te geven wat hij/zij nodig heeft.
Wat ik al eerder zei, is dat een hond die niet voldoening heeft in hetgeen wat er met hem/haar gedaan wordt, dat deze honden ongewenst gedrag gaan laten zien.
En het kan best zijn dat als deze hond bij een ander terecht komt, die het wel in goede banen kan leiden en de hond zowel lichamelijk als geestelijke voldoening geeft, dat deze hond nog een prima leven kan hebben. Alleen wel bij iemand anders!!!

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar dan moet wel de hond de kans daarvoor krijgen.
Er zijn meer mensen en er zijn er ook meer mensen die heel veel kennis hebben mbt dit soort zaken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:42

kamatz schreef:
Ook het stukje van herplaatsing...is het doorschuiven van problemen naar een ander toe, vind ik ronduit belachelijk.

Maar ik denk wel dat de hond ergens anders beter af is dan bij TS :)

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 20:53

Dat bedoel ik ook daarmee te zeggen :o
Je moet het idd niet zien dat het het afschuiven van het probleem is, maar er zijn mensen die deze hond wel aankunnen en het in goede banen kunnen leiden.

Sommige honden zitten gewoon niet bij de juiste eigenaars.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 21:47

kamatz schreef:
Dat bedoel ik ook daarmee te zeggen :o
Je moet het idd niet zien dat het het afschuiven van het probleem is, maar er zijn mensen die deze hond wel aankunnen en het in goede banen kunnen leiden.

Sommige honden zitten gewoon niet bij de juiste eigenaars.

Helemaal eens. Hoop dat TS het toch nog gaat inzien. Helaas dat wij hier geen plek hebben. Hadt er graag een goed tehuis voor gezocht. Wordt hier altijd zo verdrietig van.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:16

Weetje wat ik nou niet snap, misschien dat alle mensen die hier zo tegen de TS praten moeten solliciteren bij Martin Gaus en CM als jullie het allemaal zo goed weten.

Ik snap niet dat iedereen het risico neemt dat kinderen of andere mensen gebeten worden door een hond.. Wil je je kind verminken omdat je zelf je hond bij je wil houden? Wat is nou egoïstischer dan de mens (jullie).

Wij als mensen kunnen nou eenmaal de keuze maken om het dier op een rustige manier te laten inslapen. Hoe egoistisch is het om een dier verder te laten gaan met pijn? Het is gewoon een wandelende tijdbom..

Neem mijn voorbeeld.
Wij kochten een benner senner. Papieren alles erop en eraan, eenmaal thuis 3 maanden na het in huis hebben word er HD geconstateerd. Hond laten opereren en dergelijke. Aangepast wandelen pijnstilling.
Uiteindelijk eerst een vriendin gebeten van mij, wij dachten nog nou misschien omdat hij pijn heeft aan zijn pootje en zij langs liep (mag alsnog geen reden zijn om te bijten) Dat was nadat die geopereerd was & aan de pijnstilling zat.
Hond toch nog laten lopen, werd vals naar andere honden. Nou hond aan de riem dan maar, wij konden hem alleen maar even laten rennen op het strand 's avonds laat om 11uur als er niemand meer te vinden was. Uiteindelijk wou die buitenlandse mensen gaan aanvallen, niet racistisch bedoeld maar honden voelen vaak dat die mensen bang zijn voor honden.
Hond door laten lopen en nog steeds aan de pijnstilling en oliebol.
TOTDAT die een kind beet, op 5 verschillende plekken, wil je dat hebben? Weetje hoe schuldig wij ons gevoeld hebben en hoe erg dat kindje eraan toe was?
Wil je zo'n risico nemen?

Als je dat zelf niet meegemaakt heb is het moeilijk om hierover te beslissen. Ik zou nu met mijn hond ook het risico niet meer nemen. Ben daar nu heel makkelijk in geworden..
In de natuur zou een hond met HD ook 'gepakt & vermoord' worden door de roedel omdat die niet mee zou komen. Klinkt heel banketstaaf, maar ik snap de TS volkomen!
Je kan zo'n risico niet nemen, en herplaatsen?! Dan duw je het probleem bij andere in handen, met uiteindelijk het risico dat die nog gaat bijten.

Sorry ik kan gewoon niet uitstaan dat jullie zo tegen de TS praten, alsof ze het er nog niet moeilijk genoeg mee heeft.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:45

De hond liep bij me en had nog nooit buiten agressief naar kinderen getoond. Was der altijd heel lief voor, een kind dat langs komt rennen omdat ze aan het spelen zijn met elkaar.. Ja weinig aan te veranderen.

Nou dat klopt ook niet wat je zegt, want de topicstarter weet de oorzaak van het gedrag. Beestje heeft gewoon pijn. Waarom moet je een hond met pijn laten doorlopen? Omdat de mens de hond bij zich wilt houden. Wel redelijk ego dus.
Eens gebeten altijd bijten, als een hond eenmaal bloed geproefd heeft zal het blijven bijten :) Stammen af van de wolven. Het bloed proeven brengt gewoon bij de hond het natuurlijke instinct naar boven. Hoe je het went of keert.

Ik heb zelf ook een herder en ben echt niet achterlijk. Zelf hebben wij ook altijd benner senners gehad, rottweilers en dergelijke honden.
Maar als mijn hond me zus zou aanvallen en daarna een klein hondje zou aanvallen en niet meer zou willen loslaten en hondje omhoog getrokken word in de bek van mijn hond zou ik ook de beslissing nemen wat de TS heeft gedaan. Ondanks of het nou erg pijn bij me zou doen om de hond te laten inslapen.

Lekker leuk leven voor de hond, altijd aan de riem en een muilkorf om.. Zullen ze vast blij van worden :)
Maargoed, je kan over deze onderwerpen urenlang blijven discussiëren en er zullen altijd mensen het wel mee eens zijn en mensen niet mee eens zijn.
Jammer dan.. Kan gebeuren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 23:59

Je moet toch gewoon zorgen dat je hond geen kinderen kan bijten? Het blijven dieren en zelfs de beste en liefste hond kan eens bijten. Een hond heeft alleen zijn tanden he.

Mijn niet reuvriendelijke reu loopt trouwens wel gewoon los. Elke morgen gaan we met ze naar het bos, dan loopt er niemand. Verder is hij dermate gehoorzaam dat ik 'm terug kan roepen mocht er iemand anders (met hond) aankomen :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:01

Miichelle90 schreef:
Eens gebeten altijd bijten, als een hond eenmaal bloed geproefd heeft zal het blijven bijten :) Stammen af van de wolven. Het bloed proeven brengt gewoon bij de hond het natuurlijke instinct naar boven. Hoe je het went of keert.

Ach kom nou toch....Dat iemand nog deze onzin durft te vertellen tegenwoordig. Dat is 'wijsheid' van vroeger. Echt vroeger. Gelukkig zijn tegenwoordig al deze fabels allang weerlegd.

Miichelle90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:11

JA vandaar dat de meeste honden die gebeten hebben blijven bijten :)

Maargoed zoals ik al zei is dit een onderwerp waar je over kan blijven discussiëren. En ieder daar zijn eigen mening in heeft.
Wat nog geen recht geeft om zo tegen de TS met zijn alle te gaan xD

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 00:24

Thirty schreef:
Miichelle90 schreef:

Ach kom nou toch....Dat iemand nog deze onzin durft te vertellen tegenwoordig. Dat is 'wijsheid' van vroeger. Echt vroeger. Gelukkig zijn tegenwoordig al deze fabels allang weerlegd.

Inderdaad jammer dat sommige nog steeds in dit fabbeltje geloven. Mensen die dit beweren hebben zich niet echt in honden verdiept.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 17:41

Miichelle90 schreef:
Lekker leuk leven voor de hond, altijd aan de riem en een muilkorf om.. Zullen ze vast blij van worden :)

mijn maar mijn hond heeft een leuk leven aan de lijn hoor;) en hoe ik dat weet?? omdat je aan een hond z'n houding en gedrag kan zien of hij het naar z'n zin heeft of dat hij gefrustreerd is. zoals je dat bij elke hond kan zien. die van mij gaat dan slopen, blaffen als ik weg ben en is super nerveus. dat is hij niet. mijn hond heeft een riem van 10 meter lang waar hij gewoon aan kan rennen. als hij los had gelopen dan had hij ook binnen een straal van een aantal meter bij me blijven lopen dus dat maakt geen ene bal uit. hij kan gewoon achter een bal of wat dan ook aan. mijn hond maak je trouwens niet eens blij met loslopen. het is een werkhond en vindt het veel leuker om geestelijk bezig gehouden te worden. zoekspelletjes, en gehoorzaamheidsoefeningen. gaan prima aan de lange lijn.
hier wordt hij ook geestelijk moe van. de mijne heeft trouwens alleen een muilkorf om als m'n vader hem uitlaat en als we een druk gebied in moeten als een winkelcentrum. nooit dus. ik ga het niet opzoeken. hij heeft geen pijn en als hij dat wel krijgt dan krijgt hij pijnstillers. maar als dat niet meer helpt dan is het klaar.
en dat over bloed proeven en altijd bijten?? dat is al zo vreselijk achterhaald en is allang en breed uit gezocht dat dat niet waar is.

dat honden vaker bijten heeft te maken met oa hoe de eigenaar er mee omgaat. die van mij had gebeten en ik ging daarna heel krampachtig met hem llopen. vaak zonder dat ik het in de gaten had. als er iemand aan kwam dan pakte ik hem automatisch korter beet. hiermee fiets je de hond onbewust op en geeft je hem een signaal dat er wat "aan de hand is". ik was op dat moment geen leider voor de hond en dat voelde hij. hij voelde zich op dat moment geroepen om het over te nemen. met de bijt als gevolg.

een hond die dieren heeft gebeten doet dit vaker omdat hij succes heeft gehad. en niet omdat hij bloed heeft geproeft ;) wat is er nou leuker dan achter een beest aan te rennen en als succesje hem te pakken krijgt??

en even op jouw voorbeeldje af te gaan waarin je zegt dat je hond nooit agressie naar kinderen heeft getoont, je zegt zelf dat hij daarvoor al iemand gebeten had en naar buitenlandse mensen wilde vliegen. grote kans dat na de beet van je zus, jezelf het gedrag (onbewust!!!) hebt opgeroepen als je andere mensen aan zag komen. dat je zenuwachtig werd, misschien de riem korter heb gepakt. als jij iets verstard, iets meer naar die persoon kijkt of iets je ademhaling inhoud of versnelt dan voelt zo'n hond dat al. en daarmee kan je je hond (onbewust dus) leren dat mensen niet leuk zijn. heel banketstaaf maar dat je hond dat kindje heeft gebeten dat had voorkomen kunnen worden. door hem na de voorgaande beet bij je te houden. vast en desnoods met een muilkorf om.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 18:19

Machie schreef:
Mijn reu grijpt ook andere reuen. Maar daarom laat ik 'm niet inslapen...
Je hebt een jonge DH, die staan niet bekend om hun super sociale gedrag naar andere honden. En het grijpen van een hond betekend niet dat de hond ook kinderen bijt.

Ik had eerst de oorzaak willen weten voordat ik zo'n drastische maatregel nam...

TS heeft kinderen... en hij heeft al een mens gebeten( als je het topic doorleest dan moet je dat weten) ik zou dan zelf ook nooit het risico willen nemen dat hij daar een van aanvalt!
Een DH is een zeer grote hond en kan een kind, zeker omdat ze op ooghoogte zitten, voor de rest van het leven verminken of erger, doden!
Ik begrijp de beslissing volkomen, al is het een hele zware denk ik zo!
Sterkte dus TS!

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:27

De TS heeft zelf gezegd dat haar hond heeft gebeten uit frustratie (te fel gespeeld)

Als je met een DH speelt en je wakkert de drift aan en je kan dit niet in goede banen leiden, dan kan er zoiets gebeuren.
De hond heeft niet doorgebeten, want anders was ze er niet met alleen maar blauwe plekken vanaf gekomen!

Mocht deze hond echt hebben gebeten, dan hadden er toch wel een paar winkelhaken in haar gezeten.
Dus ik denk niet dat je van "echt" bijten kan spreken.

En daarnaast die idiote bewering van als ze eenmaal bloed geproeft hebben?
Neem me niet kwalijk hoor, maar van dit achterlijke fabeltje ken ik er wel meer.
Kom maar op met de statistieken waarin dit staat.

Miichelle90 schreef:
JA vandaar dat de meeste honden die gebeten hebben blijven bijten :)

Maargoed zoals ik al zei is dit een onderwerp waar je over kan blijven discussiëren. En ieder daar zijn eigen mening in heeft.
Wat nog geen recht geeft om zo tegen de TS met zijn alle te gaan xD

De honden die blijven bijten is een tekortkoming van de eigenaar naar de hond toe (op uitzonderingen nagelaten).
En wat ik al eerder zei is dat de TS zelf heb gevraagd in de OP "Wat zou jij doen?" Een ieder heeft zijn mening ja en die mag toch ook uitgesproken worden?
In mijn ogen zijn dit geen aanvallen van pijn, maar frustratie, omdat de hond haar ei niet kwijt kan.
Is de hond down? Wil ze niks meer? Speelt ze niet meer? Eet ze niet meer? Rent ze niet meer? Springt ze niet meer? Een hond die echt pijn heeft wil en doet dat soort dingen niet meer.

Je hoeft daarvoor geen Martin Gaus of CM opleiding te hebben gevolgd, maar je eigen gewoon in te lezen en te kijken naar hondengedrag.
Pfff....en dan MG, nou daar heb ik geen goed woord voor over. Heb teveel gezien en gehoord van die man. Niet één iemand heeft de wereld in pacht, maar met een heleboel mensen kom je toch een heel eind.

quatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 21:40

Kamatz, ik kan niet anders dan mij helemaal bij je aansluiten.
Met verbazing heb ik het topic doorgelezen en het idee dat dit dier ingeslapen wordt bezorgd mij kippenvel.
Dat je geen risico met je kinderen wilt nemen is niet meer dan logisch maar om haar dan maar in te laten slapen is wel heel extreem.
Op de rontgenfoto is de hd zeker niet zo ernstig dat deze hond geen kans meer heeft op een fijn leven.
Heb je haar al geprobeerd te herplaatsten via een dh-vereniging?
Anderhalf jaar... ze heeft nog een heel leven voor zich....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:30

Blauwe plekken na het bijten? Moet je mijn armen en benen eens zien wanneer ik gespeelt heb met mijn nu 14 maanden oude teef. Normaal gedrag hoor, ben er zelfs blij mee. In het spel dan. Duitse herders hebben drift zeker in het spelen. Heel normaal.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:08

Hahaha....die van mij ook.
Is maar goed dat het lange broekenweer is, anders denken de mensen nog dat ik mishandeld wordt :P

Of nee.....een nest van 11 puppen hebben en eten moeten geven.
Leek wel of ik aan zelfverminking op m'n armen deed :o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:32

Hahahaha ik was laatst bij de dokter en die keek heel vreemd en vroeg of ik wat kwijt wilde. Snapte niet wat ze bedoelde want voor mij is dat met 3 van die donders heel normaal. Moest er wel erg om lachen.

Ja dat met die puppen heb ik nu 2 x keer mee gemaakt, 1 van 8 en van 9 pups. Nou daar wordt je druk mee. 11 is nog ergers. Ze hangen overal in. Heerlijk. Maar na 8 weken is het goed hahahaha