Twijfelen over castratie hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:28

Will to please gaat echt niet veranderen. Maar ik zou er wel even goed overna denken of je het wel zou laten doen. Naast een karakterverandering (niet allemaal, wel veel) hebben ze meer aanleg tot vetzucht en in veel gevallen krijgen ze een moeilijkere en dikkere vacht. Je hond is nog jong, ik zou het eerst proberen met training. Je zou eventueel een Suprelorin implantaat in kunnen laten brengen, dat is een chemische castratie die maximaal 6 maanden werkt. Kun je in ieder geval zien hoe zijn karakter verandert. Ik heb nog nooit gehoord van ernstige bijwerkingen (zoals hier gemeld werd), hooguit dat het niet werkte (ik werk bij een dierenarts en sinds het middel bestaat gebruiken we het vrij veel). Dat cesar Milan zijn honden castreert wil niet zeggen dat dat goed is. Hij gebruikt ook prikbanden en dat zou ik ook niet meteen adviseren :D Ik ben geen tegenstander van Milan (lees zijn boeken), maar ben het zeker niet met alles eens :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:41

sparretje schreef:
*Komt binnenvallen*
Deze hond is zeker niet zomaar te 'onderzoeken' dus wat ik me afvroeg is hoe de nazorg na castratie is?

Omdat de balzak leeg is, komt er bijna geen druk op de hechtingen te staan. Daardoor zal het ook veel minder irriteren en zullen ze er minder aan willen likken.