Probleem?? met nieuwe hond (dobermann)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:29

Goed besluit :) Ik heb het idee dat als mensen hun hond weg doen ze niet altij helemaal eerlijk zijn over het gedrag..Hopen dat hij een goede baas krijgt nu!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:54

Jis_ schreef:
dierenfan schreef:
echt ik zou hem niet naar vorige eigenaar terug doen als het asiel hem op wil nemen. Waarom niet?

En daarnaast geeft ze hem dus ook mee aan iemand die van plan is hem na een week overdag in de garage te laten zitten met 1x uitlaten tussendoor. Misschien zie ik het nu te zwart/wit echter een hond en zeker een dober van 10 maanden 5 dagen in de week in een gemiddelde schuur/garage door te laten brengen is gewoon vreselijk voor het dier.

Was hier ook wel verbaast over, misschien is dit niet vertelt.

CharmingS schreef:
ze geeft de hond in ieder geval niet meer mee op proef voor de hond zijn welzijn.

Had ze gelijk al niet moeten doen, eerst een paar keer langs komen en dan pas beslissen. Dan is de kans dat het goed gaat een stuk groter
Een goed asiel laat je ook eerst 3 keer komen en met de hond wandelen en bezig zijn voordat er overgegaan wordt tot herplaatsen.

Mischien moet je even mijn post terug lezen wat betreft het verhaal van de garage.. daar had ik een passende oplossing voor en dat was het hondenuitlaat service. Dus dan zou die sochtends alleen ff alleen zijn en smiddags word hij opgehaald voor een wandeling van anderhalf uur in een groep van 6 honden.

Ik ga Tommie ook eerder weg brengen morgenavond breng ik hem samen met mijn vriend terug.

En over dat de eigenaresse dingen misschien niet heeft gezegd weet ik niet en ga ik ook niet over oordelen want ik weet het niet en kan er nu toch niks meer aan doen. Krijg morgen avond gewoon mijn geld over en heb ook aangeboden dat als het niet lukt met de andere vrouw ik graag wil helpen zoeken voor een passend asiel en raad ik haar meteen ook die site die jullie zeggen aan. Zag er goed uit!

Bedankt allemaal voor jullie goedbedoelde adviezen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:06

ik bedoel dat je de (vorige) eigenaar misschien niet vertelt hebt dat de hond de garage in moet als je niet thuis bent maar dat maakt verder ook niet uit want hij gaat toch terug, fijn voor jou en de hond dat hij morgen al terug kan, succes.

CharmingS

Re: Probleem?? met nieuwe hond (dobermann)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 21:28

oh jawel dat heb ik er wel bij gezegd.. Heb er ook bijgezegd dat de moeder van mijn vriend wel thuis zit en die heb zo nu en dan een keer buiten laat. Maar zei durft er niet mee te wandelen..

Ja inderdaad het is het beste voor ons allebei zo.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:09

Dobermannpassion kan ook altijd meehelpen naar het zoeken van het goede baasje

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 12:10

@ zitake ik ga alle sites die ik heb gekregen en gevonden opschrijven en ga het doorgeven aan zijn eigenaresse! Bedankt voor al jullie advies!