tokedri schreef:Ik fok ierse wolfshonden, al mijn pups worden voordat ze weg gaan op shunt getest. Hebben ze het gaan ze niet weg.
Een shunt opeatie verloopt vaakcesvol maar het overgrote deel overlijdt alsnog na de operatie binnen een jaar.
Ik hop voor je dat het allemaal mee valt.
Wat ik niet snap is dat je haar zo gek hebt laten doen, het is een grote opeatie en ze kan nu dus inwendige bloedingen hebben.
Veel sterkte
Ik kreeg haar niet meer te pakken toen ze begon te rennen, ze was me steeds te snel af en dat kwam toen ze een van onze katten zag, daar is ze erg gek op en toen draaide ze door.
Ik heb juist begrepen van de chirurg dat als de shunt goed geopereerd is en er verder geen complicaties optreden dat een hond net als iedere andere gezonde hond kan leven.
Want alles functioneert dan zoals het hoort.
Dat vertelde de vrouw die de echo maakte en de tweede lijns chirurg dus ik snap dan niet zo goed waarom je me bang wilt maken dat ze alsnog binnen een jaar aan de shunt zou overlijden want de shunt bestaat niet meer, de ader is afgesloten en het bloed stroomt gewoon op de normale manier via de darm door de lever.