Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Thirty schreef:Als hij eruit ziet als een kitten van 6 weken zou ik me wel afvragen of hij niet echt 6 weken is, of dat er iets mis mee is qua gezondheid.

als je voldoende met m speelt komt het heus wel goed hoor, geef m wat speeltjes waar hij achteraan kan rennen, dan heeft hij ook voldoende beweging.hestejente schreef:Ik woon op 28 vierkante meter en heb er 2. Eerst wilde ik er ook maar één vanwege het oppervlakte, maar hoorde van buren dat ze toch wel veel aan het miauwen was. Dus nu zijn er 2. De eerste was net 3 toen ze hier kwam en is altijd binnenkat geweest, de tweede woont hier sinds hij 9 weken is en weet niet beter. 't Gaat prima zo

Kenyada schreef:veel plezier met je nieuwe huisgenootje!als je voldoende met m speelt komt het heus wel goed hoor, geef m wat speeltjes waar hij achteraan kan rennen, dan heeft hij ook voldoende beweging.
1 van mijn katten komt ook niet buiten. in het vorige huis wel, hier vind ze het een beetje eng, dus blijft ze gewoon binnen! ze is nu twee jaar en heb haar van andere mensen overgenomen waar ze ook buiten was (heel veel zelfs) en nu is het gewoon een lieve knuffelige gelukkige binnenkat. het kan dus heus!

sax89 schreef:afspraak met de da is inmiddels gemaakt. 4 dagen nadat ik hem heb opgehaald word hij verwacht voor zn volledige keuring, vlootjes, wormpjes en enting

cissy schreef:sax89 schreef:afspraak met de da is inmiddels gemaakt. 4 dagen nadat ik hem heb opgehaald word hij verwacht voor zn volledige keuring, vlootjes, wormpjes en enting
gefeliciteerd met je nieuwe huisgenootje! Daar ga je nog een hoop plezier aan beleven.
...maar die vlootjes en wormpjes hadden al geregeld moeten zijn, de 1e enting misschien ook al wel, hoe oud is hij nu?
Als je er dan toch bent vergeet dan niet de kleine gelijk te chippen, mocht hij per ongeluk ontsnappen dan is dat maar vast geregeld.

cissy schreef:ik herhaal mijn eerdere advies om het kitten niet te vroeg te laten verhuizen om later mogelijke gedragsproblemen te voorkomen. Het is heel leuk en verleidelijk zo'n ukkie maar voor je het weet zijn ze toch groot en zit je de komende jaren met een mogelijk gedragsprobleem wat zo makkelijk voorkomen had kunnen worden.
En vlooien/wormen meegeven naar de nieuwe eigenaar is not done in de fokkerijwereld, daar zorgt men voor 'schone' kittens die ge-ent en evt gechipt zijn. Goed vlooienmiddel is vrij prijzig en vlooien in huis wordt je echt niet vrolijk van, daarnaast is het ook nog schadelijk voor die ukken omdat vlooien voor behoorlijke bloedarmoede kunnen zorgen.
Kittens kunnen ook last hebben van hun entingen en dan is het prettiger voor de uk als hij gewoon nog in zn oude vertrouwde omgeving is zodat je ook evt entreacties kunt herkennen en er iets mee kunt doen. Kittens in een nieuwe omgeving plaatsen en ze dan gelijk enten dat kan wel eens vervelend voor ze zijn.
Maar goed, het is jouw kitten en jouw beslissing, ik hoop in ieder geval dat je er een enorme hoop lol aan beleeft!

Yessy schreef:Dus kitten zit al zonder mama? Dat kan inderdaad een hoop gedragsproblemen veroorzaken. Mijn vriend heeft ook zo'n kat (van mensen in de straat die bijna maandelijks nestjes hebben omdat ze hun katten niet laten helpen, maar er vervolgens niet voor zorgen) en daar merk je het ook duidelijk aan. Die heeft echt een paar tikken eraan overgehouden, zoals op dekens zuigen en flink melken, of ergens eindeloos tegenaan schuren. En dat is terwijl ze samenleeft met een kat die wel weet hoe de wereld in elkaar zit, daar heeft ze ontzettend veel steun aan.
Daarbij stel dat het iets doet wat niet gewenst is, wie zegt dat die dat ook niet zou doen als die pas na 20 weken bij de moeder weg was gegaan?
idinn schreef:Beetje vertrouwen in de TS en de oom van haar vriend! Volgens mij denkt ze goed na over wat ze wel of niet wil en als ze het vertrouwt en dat katje al goed weet wat wel en niet mag, dan zal het allemaal wel lukkenDaarbij stel dat het iets doet wat niet gewenst is, wie zegt dat die dat ook niet zou doen als die pas na 20 weken bij de moeder weg was gegaan?
Die van mij heeft ook niet veel aan zijn mama gehad ... die was na 1 week al aan de wandel gegaan en daarna hebben ze haar maar bij de kittens in een kamertje opgesloten, omdat ze er anders telkens vandoor zou gaan. Uiteindelijk heeft hij 7 a 8 weken bij zijn moeder gezeten, maar om te zeggen dat het opvoedkundig van nut was, niet echt. Maar ach, ik weet ondertussen hoe hij zich gedraagt en dan gaat het prima. Het is geen schootkat, het wil soms flink uithalen, springt soms bovenop de kip die je staat te snijden, maar daarnaast is die ook onwijs lief, komt me begroeten als ik thuis kom en blijft altijd in mijn buurt. Ik zou hem echt voor geen goud willen missen en dat terwijl hij nog maar anderhalf is en niet altijd de allerliefste, ik zou echt geen andere kat meer willen!
idinn schreef:Die van mij heeft ook niet veel aan zijn mama gehad ... die was na 1 week al aan de wandel gegaan en daarna hebben ze haar maar bij de kittens in een kamertje opgesloten, omdat ze er anders telkens vandoor zou gaan. Uiteindelijk heeft hij 7 a 8 weken bij zijn moeder gezeten, maar om te zeggen dat het opvoedkundig van nut was, niet echt. Maar ach, ik weet ondertussen hoe hij zich gedraagt en dan gaat het prima. Het is geen schootkat, het wil soms flink uithalen, springt soms bovenop de kip die je staat te snijden, maar daarnaast is die ook onwijs lief, komt me begroeten als ik thuis kom en blijft altijd in mijn buurt. Ik zou hem echt voor geen goud willen missen en dat terwijl hij nog maar anderhalf is en niet altijd de allerliefste, ik zou echt geen andere kat meer willen!