Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Vleermuizen kunnen niet vanaf de grond opstijgen om zo maar te zeggen, hebben jullie al geprobeerd ( nouja, voor de volgende keer dan, nu zit ie ook wel prima in de schoenendoos) om hem tegen een boom op te laten kruipen? Meestal kruipen ze dan spleten in ( dus in een oude kastanje bv) om zich vanaf een wat hoger gelegen plek te laten vallen om weg te kunnen vliegen
pmarena schreef:Achgos , arm diertje....
Heb je die vleermuizen-meneer in Rockanje gesproken ? Hele aardige man is dat
Bij mijn vorige huis zat er een vleermuizen-nest in de schoorsteen , totaal geen last van die beestjes , nu ja op wat hagelslagjes (poep) op de deurmat na dan maar dat stelt niks voor. Helaas vingen de katten er nog wel eens 1 of vlogen ze door de brievenbus naar binnen
Maar die beestjes die ik dan kon "redden" hing ik gewoon weer tegen de muur aan en dan klommen ze weer omhoog. Geen 1 ervan heb ik ooit aan zien vallen of agressief zien doen , het zijn echt schatjes die vooral wat bang zijn en als ze in de val zitten , wat timide worden maar totaal niet agressief
Hopelijk redt 'ie het en komt hij morgen goed terecht

Spruitjee schreef:Dat is al een heel goed tekenVleermuizen kunnen niet vanaf de grond opstijgen om zo maar te zeggen, hebben jullie al geprobeerd ( nouja, voor de volgende keer dan, nu zit ie ook wel prima in de schoenendoos) om hem tegen een boom op te laten kruipen? Meestal kruipen ze dan spleten in ( dus in een oude kastanje bv) om zich vanaf een wat hoger gelegen plek te laten vallen om weg te kunnen vliegen