Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:19

passieAppel schreef:
Idd, de hond zélf uitlaten! :)

Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo'n goed advies.. Ik zou t echt niet waarderen als ik iemand aan de deur kreeg die mijn hond kwam uitlaten. Het is niet de TS haar zaak vind ik, zolang t beest niet mishandeld oid wordt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:37

VogeltjeM schreef:
passieAppel schreef:

Dat vind ik eerlijk gezegd niet zo'n goed advies.. Ik zou t echt niet waarderen als ik iemand aan de deur kreeg die mijn hond kwam uitlaten. Het is niet de TS haar zaak vind ik, zolang t beest niet mishandeld oid wordt..

toen ik 12 of 13 was ging ik ook langs deuren om hondjes uit te laten :)) ze vonden het altijd wel leuk, zo had ik een favoriete husky Bandit die ik regelmatig mocht uitlaten :D

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:40

Beter buiten zitten met beetje beweging dan anders...
Bij mij op de hoek woont een bordeauxdog en franse bulldog fokker die met 1 BD 10 meter heen en terug loopt, de andere komen er helemaal niet uit..
Aan de deur komen zou ik zelf helemaal niet waarderen..

Tallie1979

Re: Hond komt nooit buiten, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 21:51

Wie weet gaat het beest wel dagelijks op de loopband! Ik zou me er niet mee bemoeien..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:05

VogeltjeM schreef:
passieAppel schreef:

Ik zou het ook niet fijn vinden.
Wat is bedoel te zeggen is dat het allemaal hoogst waarschijnlijk heel erg meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:06

Tallie1979 schreef:
Wie weet gaat het beest wel dagelijks op de loopband! Ik zou me er niet mee bemoeien..

_/-\o_
En daarom zei ik zelf uitlaten...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:09

Ik vind wel dat er hier wat aardiger gedaan mag worden dat kan geen kwaad.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:25

ElineB schreef:
Wij wonen aan een doorgaande weg waar veel mensen met hun hond lopen.
We zijn vaak vroeg op, of nog laat op. Nog nooit heb ik die hond gezien. Vreemd hè?

Ik laat mijn honden ook niet uit.
Misschien moet je nog wat langer voor het raam gaan spieden, wellicht dat je dan wat ziet. Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:52

Thirty schreef:
ElineB schreef:
Wij wonen aan een doorgaande weg waar veel mensen met hun hond lopen.
We zijn vaak vroeg op, of nog laat op. Nog nooit heb ik die hond gezien. Vreemd hè?

Ik laat mijn honden ook niet uit.
Misschien moet je nog wat langer voor het raam gaan spieden, wellicht dat je dan wat ziet. Afbeelding

Ik vermoed dat jij een flinke lap grond hebt, je hebt geen buren dus vind je dat vergelijkbaar?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:59

Er is niets mis met een hond die (volgens TS) lekker binnen zit en een grote tuin tot zijn beschikking heeft.

Kan het beter? Ja.
Kan het slechter? Hell yes.
Is het erg genoeg om je er druk over te maken? Lang niet.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:03

Thirty schreef:
Er is niets mis met een hond die (volgens TS) lekker binnen zit en een grote tuin tot zijn beschikking heeft.

Kan het beter? Ja.

Waarom zo sarcastisch tegen een 14 jarige terwijl je het dus ook anders kunt brengen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:14

Overleeft ze vast wel :7

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 00:15

Bij deze een slotje op verzoek van TS.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:00

Omdat het topic bij nader inzien goed verliep, haal ik hier het slotje weer vanaf.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:01

TS, heb je al een keer geprobeerd contact et zoeken met de eigenaar fvan de hond?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:14

lifaya schreef:
VogeltjeM schreef:

toen ik 12 of 13 was ging ik ook langs deuren om hondjes uit te laten :)) ze vonden het altijd wel leuk, zo had ik een favoriete husky Bandit die ik regelmatig mocht uitlaten :D

Ja maar da's natuurlijk anders. De buurmeisjes komen onze hond ook wel eens uitlaten :D
Maar als ik iemand aan de deur kreeg van: 'ik wil je hond graag uitlaten, want jij doet het niet en hij is zielig', dan zou ik wel zoiets hebben van: waar bemoei je je mee?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:16

Jis_ schreef:
Thirty schreef:

Kan het beter? Ja.

Waarom zo sarcastisch tegen een 14 jarige terwijl je het dus ook anders kunt brengen.

Ik las deze post op een niet-sarcastische manier en toen was ik het er helemaal mee eens :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:17

maar als de TS het brengt als "hey, wat een leuke hond zie ik in jullie tuin, zou ik hem misschien mogen uitlaten?" dan heb je meer kans tot slagen :P ik deed het overigens altijd gratis, vond het supercool dat ik met een husky en argentijnse dog mocht lopen 8-)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:18

Het hangt er idd even af hoe het gebracht wordt, als je even aanbelt en zegt "joh, ik hou van honden en ik zou zoooooo graag zelf een hondje hebben maar mag niet van m'n ouders dus zou ik alstublieeeeeeft uw hond af en toe eens mogen uitlaten?" komt dat een stuk fijner over dan dat je zegt "ja jij laat je hond nooit uit dus ik wil het doen". Overigens zou ik mijn reu nooit meegeven aan een 'vreemde', omdat ie retesterk is haha :P Maar misschien kom je er wel zo achter of en waarom ze 'm niet uitlaten :)

Overigens ben ik ook van mening dat een hond die de tuin tot zijn beschikking heeft niet per definitie zielig is. Het kan natuurlijk altijd beter maar het is imo absoluut niet iets om de DB voor in te schakelen :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:26

maar TS heeft al een hond dus dat gaat niet :') denk dat die mensen haar vast wel eens met haar hond hebben gezien?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:27

Ohja, nee die vlieger gaat dan niet op :') Nouja, gewoon vragen omdat ze het leuk vindt kan natuurlijk ook :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:28

of omdat ze denkt dat haar hond het leuk vind om een maatje te hebben tijdens het wandelen? :D

Kijk de hond zal het absoluut niet slecht hebben, maar als de TS echt medelij met de hond heeft kan ze beter het hef in eigen handen nemen en gewoon naar de eigenaar stappen en aanbieden dat ze de hond wil uitlaten met haar eigen hond omdat ze dat leuk vind ofzo?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:34

Ze zeggen niks voor niks dat de toon de muziek maakt ;).
Als ze gewoon net asl wat jullie zeggen netjes aan de deur vraagt dat ze het een leuk hondje vindt en hem graag wil mee uitlaten met die van haar,komt dat heel positief over inplaats meteen de les voor te lezen.
Misschien krijgt ze dan te horen waarom het dier niet wordt uitgelaten.

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:47

Ik heb de zelfde soort buren maar dan met een jonge hond (poedel)
Van deze weet ik dat die nooit wordt uitgelaten en heel even in de tuin mag zo gauw die blaft moet ze weer in huis
Heb al is aangeboden om hun hond mee te nemen als ik met mijn honden ga wandelen
Dat vond de ze met heel veel tegen zin zeggen en schrijven 1 keertje goed
Hondje had de grootste lol
Helaas maar eenmalig, want ze vonden het toch maar een vreemd idee dat een ander hun hond uitliet
Helaas voor de hond maar ze wordt dus niet uitgelaten
Zelfs de tuin is verboden gebied zo gauw ze ook maar een blaf geeft
Ik heb mijn best gedaan om met deze mensen te praten en ze ervan te overtuigen dat dit geen leven voor een hond is
Maar het is hun hond en hun leven waar ik verder helaas niks aan kan veranderen
Zolang de hond verder niet wordt verwaarloosd kan ik er niets aan doen

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 14:57

Er leven heel veel honden op deze manier , en ik vraag me af waarom die mensen een hond nemen , ben het met ts eens hoor , alleen je kan er niks aan doen , de meeste huisdieren hebben geen goed leven , vooral konijnen , vreselijk is dat , maar omdat iedereen konijnen eenzaam in een hokje laat verpieteren , vindt men het normaal .
Als je een hond niet uitlaat en geen geestelijke bezigheid geeft , neem er dan geen 1 , om te waken zijn er ook alarmsystemen .