wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:53

godzijdank zijn er ook nog kattenbezitters met verstand. Dat kalmeert mijn bloeddruk weer een beetje!

Zit nog even na te denken over de gevolgen buiten de tuin: krassen op mijn auto o.a. Weet je wat dat me kost? Om er nog maar niet over te spreken hoe ik me voel als ik over de kat heen rijd van iemand anders, en ik het diegene niet kan melden. Aan de ene kant zou ik zo verdrietig zijn en me zo schuldig voelen, maar aan de andere kant denk ik "stik maar".
Hoop dat ze ooit een wet aannemen waarbij het verboden wordt om katten zonder toezicht op openbaar gebied te laten.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:55

Nou nog een keer om de tafel zou denk ik een goed idee zijn.
Anders schakel je bonje met de buren in :D

Die katten kunnen er niks aan doen, dus om die er de dupe van te laten worden is echt kolder.
Lekkere dierenvrienden zitten hier :?

Overigens als mijn buren zouden klagen geef ik ze rustig een potje peper ofzo hoor. Ik heb ook 2 katten, waarvan 1 is komen aanlopen en die zit als ik weg ben overdag (jaja heel zielig) buiten, de andere zit binnen en komt alleen buiten als ik thuis ben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:56

youngster schreef:
Die katten kunnen er niks aan doen, dus om die er de dupe van te laten worden is echt kolder.

Waarom is de kat de dupe?
Mochten mijn katten ontsnappen of verdwalen of weet ik het, dan kan ik alleen maar hópen dat mijn dieren netjes worden afgeleverd bij het asiel. Komen daar niets tekort hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:57

als je bij mij aan zou komen met een potje peper dan zou ik niet voor mezelf instaan geloof ik, als ik je meerdere malen vriendelijk gevraagd had die kat uit mijn tuin te houden. Geloof dat ik helemaal uit mijn stekker zou gaan. Nogmaals: vind het echt mega-onbeschoft om jou verantwoordelijkheid naar mij toe te schuiven.

Die kat heeft er totaal geen last van om een dagje naar het asiel te gaan hoor. Als eigenaar niet wil horen, dan moet hij maar voelen (in zijn portemonnee in dit geval).
Wat is de moeite om je tuin zodanig in te richten dat de kat er niet uit kan? Lijkt me niet zo moeilijk.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:58

Jullie gaan wel ver hier hoor, zit er tegenwoordig geen goed gesprek meer in tussen buren? Maar gelijk maatregelen nemen en een kat naar een asiel brengen? Wat een onzin zeg.

Wij nemen verantwoording voor onze katten, als mensen last van ze hebben dan kan er altijd aangelopt worden en wij betalen de oplossing. Beide katten zijn zwervers die gek worden in huis (okay de oudste heeft alleen tot zijn 5e maand gezworven, maar qua karakter is het een echt zwerver) en lekker buiten rondlopen en poepen en plassen in onze eigen tuin. Vroegah natuurlijk niet want toen waren he tnog jonge kwieke katten en wij hebben bij 1 buurman toen de spullen ebtaald om ze uit de tuin te houden.
Beetje jammer dat als je je kat buiten laat lopen je gelijk als iemand gezien wordt die zn verantwooridng niet neemt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:59

Quellian schreef:
youngster schreef:

Waarom is de kat de dupe?
Mochten mijn katten ontsnappen of verdwalen of weet ik het, dan kan ik alleen maar hópen dat mijn dieren netjes worden afgeleverd bij het asiel. Komen daar niets tekort hoor.

Dat is een heel ander verhaal ;)

Hier wordt aangeraden om bewust een dier te pakken en weg te brengen. Die gedachte vind ik gewoon raar.

Zo hebben oud stalgenootjes ooit eens een kat van stal geplukt en los gelaten in het bos. En waarom??? Omdat hij de brokjes opat van de andere stalkatten.... 8)7 8)7 . Ze waren geweigerd bij het asiel omdat die vol zat.
Vandaar dat ik misschien wat fel reageer...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:01

youngster schreef:
Hier wordt aangeraden om bewust een dier te pakken en weg te brengen. Die gedachte vind ik gewoon raar.

Vind je de gedachte van de buren dan niet raar om geen verantwoordelijkheden te nemen voor hun eigen dieren?

En een dier dumpen in het bos is een heel andere discussie, daar kan ik heel kwaad om worden. Dat kost mij m'n bloeddruk ;)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:05

Suuskipje schreef:
Jullie gaan wel ver hier hoor, zit er tegenwoordig geen goed gesprek meer in tussen buren? Maar gelijk maatregelen nemen en een kat naar een asiel brengen? Wat een onzin zeg.

Nog maar eens: Dat heeft TS allang geprobeerd :)*

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:06

Nou ja zoveel anders is het niet. Dat was een kat van de stalhouder, dus die werd ook gewoon weggehaald.

Mensen moeten idd hun verantwoordelijkheid nemen, maar we hebben TS verder helemaal niet meer gehoord/gezien hier.
We weten niet precies wat er met de buren is besproken.
Hier flippen bokkers de pan uit terwijl zij er niks mee te maken hebben en het fijne niet van de situatie af weten. :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:06

suuskipje: een goed gesprek heeft TS al geprobeerd, dus nu moet je iets nieuws bedenken.

Youngster; ik vind het een rare gedachte dat je een kat naar een asiel brengen vergelijkt met een kat naar een bos brengen. Totaal niet vergelijkbaar, vind je wel, een bos en een asiel? Ga je nu echt serieus menen dat je die twee niet zoveel anders vind? En daarnaast ga ik mee met Quellian, ik vind het raarder om geen verantwoordelijkheid te nemen voor je dier.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:07

youngster, wat ben jij erg zeg! :(

Je spreekt jezelf vreselijk tegen, en als jouw buren een potje peper van je krijgen tegen jouw katten, dan hoop ik dat je buren je dwingen de inhoud zelf in één keer leeg te vreten! En ja, grof, en ik meen het!

Je vind het "dierenmishandeling" wat je buren doen, en vervolgens moeten jouw eigen katten met peper weggejaagd worden... echt, enig idee wat peper veroorzaakt in de slijmvliezen? Wat een dierenmishandeling dat is? Bij jouw eigen katten? Alsjeblieft zeg... en ik geef secrcible groot gelijk, wat betreft dat potje peper...

Een katteneigenaar hoort gewoon zijn kat op zijn eigen grond te houden, klaar, punt, geen discussie mogelijk.
Als je toevallig buren hebt die het niet erg vinden, zelf katten hebben of het gewoon geen reet interesseert, heb je geluk. Maar het is niet iets wat "normaal" is en wat maar voor normaal aangenomen mag worden!

Anoniem

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:13

Misschien wat laat;
Bij de dierenwinkel kun je allerlei vieze geurtjes (voor katten hoor :D) kopen...

Al geprobeerd?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:14

passieAppel: dan moeten de buren dure flessen vol van die dingen kopen om hun complete tuin te besproeien, zodat die katten er maar uit blijven? Geen oplossing dus.

Thirty

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:16

Nou inderdaad. Het is toch verdorie van de gekke.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:16

GamblersCup schreef:
passieAppel: dan moeten de buren dure flessen vol van die dingen kopen om hun complete tuin te besproeien, zodat die katten er maar uit blijven? Geen oplossing dus.

Hmhm, zo'n potje met van die stinkende gel (die je overigens ruikt als je in je eigen tuin zit) kost 15 euro, kun je net 1 plantenbak mee doen en na een regenbui is het ook verdwenen. Mijn moeder bleef dat ook aanslepen omdat haar buren de katten niet bij zich hielden (die overigens ook maar nest na nest na nest kregen).

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:17

secricible schreef:
grof niet, wel onredelijk.
Ik zou neit eens met een oplossing moeten komen, het is een probleem wat anderen creëren voor mij.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om er geen probleem van te maken. Tuinier met handschoenen en kom je wat tegen dan doe je dat in de vuilinisbak. We wonen nou eenmaal met z'n allen op een kluitje in dit kikkerland, dus een beetje tolerantie mag best. Het is een kattendrol... geen kernafval!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:19

Tuinieren tussen de leeuwenstront zal trouwens ook een genot zijn. Aldus Youngster.

@EllenB: Waarom zou iemand anders in hun eigen tuin de zooi van jouw dier moeten opruimen?
Zal ik mijn honden ook maar uitlaten in jouw tuin? Want je kan het toch gewoon opruimen? :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:20

EllenB schreef:
secricible schreef:
grof niet, wel onredelijk.
Ik zou neit eens met een oplossing moeten komen, het is een probleem wat anderen creëren voor mij.

Je zou er ook voor kunnen kiezen om er geen probleem van te maken. Tuinier met handschoenen en kom je wat tegen dan doe je dat in de vuilinisbak. We wonen nou eenmaal met z'n allen op een kluitje in dit kikkerland, dus een beetje tolerantie mag best. Het is een kattendrol... geen kernafval!

In dat geval gooi ik de hondenstront van mijn honden ook bij jou in de tuin, goed? Het is toch van de zotte... Tolerantie prima, maar verantwoordelijkheid ook en die hoor je ook als katteneigenaar te nemen, net zo goed als ik als hondeneigenaar.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-10-11 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

GamblersCup schreef:
youngster, wat ben jij erg zeg! :(

Je spreekt jezelf vreselijk tegen, en als jouw buren een potje peper van je krijgen tegen jouw katten, dan hoop ik dat je buren je dwingen de inhoud zelf in één keer leeg te vreten! En ja, grof, en ik meen het!

Je vind het "dierenmishandeling" wat je buren doen, en vervolgens moeten jouw eigen katten met peper weggejaagd worden... echt, enig idee wat peper veroorzaakt in de slijmvliezen? Wat een dierenmishandeling dat is? Bij jouw eigen katten? Alsjeblieft zeg... en ik geef secrcible groot gelijk, wat betreft dat potje peper...

Een katteneigenaar hoort gewoon zijn kat op zijn eigen grond te houden, klaar, punt, geen discussie mogelijk.
Als je toevallig buren hebt die het niet erg vinden, zelf katten hebben of het gewoon geen reet interesseert, heb je geluk. Maar het is niet iets wat "normaal" is en wat maar voor normaal aangenomen mag worden!

Mijn hemel zeg... sorry hoor dat ik besta :+

Ik zeg alleen dat ik wel opsta voor een oplossing, maarrrrr dat word ook niet gewaardeerd geloof ik. :D

Ben wel benieuwd waar de TS nu blijft, want ik geloof dat ze behoorlijk wat tips heeft gehad. Of ze er wat mee kan geen idee, maar misschien moeten we dat eens afwachten in plaats van lekker persoonlijk te worden.
Ik heb het nergens over dierenmishandeling gehad. Geen woorden in mijn mond plaatsen die ik niet gebruikt heb alsjeblieft.

liekevb

GamblersCup schreef:

Precies het zou belachelijk zijn als de mensen "zonder katten" duur spul moet kopen om de katten uit hun tuin te houden.
Die katten blijft gewoon een verschrikkelijk rotgedoe!!!!
Wij hier thuis hebben er ook last van, de katten van de buren poepen in de tuin, maar dat niet alleen,
ze liggen ook op me auto, zo komen die krassen wel ja.
en tot overmaat van ramp hebben ze ook nog onze diamantsteur kapot gemaakt, en voor er commentaar komt.
We hadden al een net over de vijver gespannen maar de kat hing doodleuk aan de binnenkant van het net...

En dan ten slotte hebben we horren aan moeten schaffen om voor de ramen te doen omdat de katten anders ook nog doodleuk ons huis in komen!!

En ik ben echt een dierenvriend, maar het is altijd gezeik met die katten!! (behalve als ze binnen zitten)
Laatst bijgewerkt door liekevb op 11-10-11 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:21

Thirty schreef:
Tuinieren tussen de leeuwenstront zal trouwens ook een genot zijn. Aldus Youngster.

@EllenB: Waarom zou iemand anders in hun eigen tuin de zooi van jouw dier moeten opruimen?
Zal ik mijn honden ook maar uitlaten in jouw tuin? Want je kan het toch gewoon opruimen? :j

:')

Werkelijk, wat heb ik jullie misdaan.
Ik was de 2de die met leeuwenstront op de proppen kwam.
Daarbij het werkt wel, maar tuinieren zit er idd niet meer in.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:22

EllenB, wat gewaagd.

Dus weer moeten de buren zich aanpassen aan het feit dat JIJ zonodig katten wilt hebben en je verantwoording niet neemt? Weet je hoe vervelend (tot moordneigingen aan toe als ik het goed begrepen heb van sommige mensen) het is om overlast te hebben van je buren? Het heet niet voor niets "overlast".

Ik zal bij jou elke dag iets smerigs tegen de ruit van je huis smeren. Elke dag opnieuw. En zeggen dat je er geen probleem van mag maken "want we wonen nou eenmaal op een kluitje".

En júist dat op een kluitje wonen zou een kattenbezitter moeten doen realiseren dat je óf je kat op je eigen grond houd. óf dat ie overlast kan veroorzaken. Waarom schuif je jouw verantwoording af, zodat het een probleem wordt van een ander? Waarom, leg eens uit? Het is een kwestie van even investeren en je tuin kat-proof maken, kan het beest niet meer weg van je eigen grond. En dat weet je dan als je een kat neemt. Of gewoon géén katten nemen, als je de verantwoordelijkheid neit wil dragen.

Hele verhalen, maar ik kan hier zó boos om worden. Ik vind het ASOCIAAL met héle grote letters van deze mensen-met-katten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:22

En dan wil je de eigenaar van die kat te pakken krijgen voor een schadevergoeding....Maar de desbetreffende kat is plots van niemand!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:24

youngster schreef:
Ik heb het nergens over dierenmishandeling gehad. Geen woorden in mijn mond plaatsen die ik niet gebruikt heb alsjeblieft.

Sorry, je had het over "wat een dierenvrienden"... om vervolgens te vertellen dat je je buren rustig je katten met peper weg laat jagen... en dát is dierenmishandeling. Zo dan? :(

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:26

Mas schreef:
secricible, ik kan je helemaal volgen :j
Iets wat ik ook nooit begrepen heb is waarom ik wel belasting betaal voor mijn hond (die alleen poept op de aangewezen plaatsen) en er geen belasting voor katten betaald hoeft te worden (die het dus overal laten vallen). En ik ben het met je eens dat het de omgekeerde wereld is dat je je in allerlei bochten moet wringen om andermans kat uit nota bene je eigen tuin te weren...

Daarom heeft Wolvega (Friesland) de hondenbelasting nu ook afgeschaft. Nu de rest van de gemeentes nog.