Sinelia schreef:ik voel me nu heel slecht, want ik heb mijn konijn ook al 6 jaar alleen.
Nijntje (zo heet ze) is niet agressief en knuffelt graag. Ze zit dagelijks op schoot, weet precies wanneer en wie haar voert en " vraagt" er dan ook om. Ze loopt overdag in een ren op gras en zit 's avonds in de woonkamer. Ze heeft een speelbal, waar ze meestal een hele avond mee rond loopt in haar hok en mijn vriend gek maakt, want de tv is amper te verstaan. Als ik in de zomer naar mijn ouders ga, neem ik haar mee en mag ze spelen met de konijnen van mijn ouders, maar dat vindt niets. Ze gaat zielig in een hoekje zitten en als er een in de buurt komt rent ze heel hard weg en verstopt ze zich. Ik heb dus niet het idee dat ze zielig is, eenzaam is. Momenteel is Nijntje 8 jaar en volgens mijn DA super gezond.
De reden dat ze alleen is, omdat ik haar heb gekregen van mijn oom en die is broodfokker. Die fokt als een gek konijnen en houdt ze 1 per hokje. Nijntje heeft te lange oren volgens het rasstamboek, dus wilde mijn oom er niet mee fokken en ze was ook niet te verkopen, dus ze afgemaakt worden. Ik heb haar toen mee naar huis genomen. Ze kent geen konijnen via de trailies en omdat ik heel veel weg ben durf ik er geen ander konijn bij te zetten, want wat als ze gaan vechten als ik er niet ben.
hier wil ik me graag bij aansluiten .
Mijn konijn is ook alleen, maar heb ook niet het idee dat ze ongelukkig of wat dan ook is. Ze is ook echt een huiskonijn, net een hond eigenlijk
Ze zit de hele avond bij me op de bank en huppelt een beetje door huis als ik thuis ben(anders bijt ze kabels door) . we hebben hiervoor wel twee konijnen gehad, maar dit ging absoluut niet goed. Eén is daardoor zelf ook overleden