Die eerste van de beginpost vind ik trouwens lévensgevaarlijk. En die 'mooie en praktische tas' op die scooter... al helemaal gevaarlijk.....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Maartje1990 schreef:Op vakantie hebben we eens een hondenkar gehad... ofja een soort bench op wieltjes meer... 't was namelijk niet zo'n dichte... vond ze afschuwelijk.En verder gewoon in de auto, gewoon los, of het nu wel of niet mag. En verder de potenwagen natuurlijk
Die eerste van de beginpost vind ik trouwens lévensgevaarlijk. En die 'mooie en praktische tas' op die scooter... al helemaal gevaarlijk.....
IggyPop schreef:RedPassion schreef:Jammer dat een potentieel interessant en informatief topic nu weer zo onderuit gehaald wordt door al die persoonlijke sneren richting elkaar en het moderatorteam. Misschien kunnen we gewoon ervaringen uit gaan wisselen zonder al die steken onder water?
Ik vervoer mijn hond vooralsnog alleen met de auto, hij zit dan in de bench of voor de stoel onder mijn benen als we met de auto van mijn vriend gaan. Fietsen doen we nog niet, hij is bijna 4 maanden en verder is alles op loopafstand of met de auto te doen. Ik ben nog wel op zoek naar een degelijk tuig voor in de auto, hij past niet zo heel lang meer in die bench en dan moet hij 'los' in de auto mee. Hij kan niet in de kofferbak, die is te klein. Hoe doen anderen dat? En moet hij dan uiteindelijk op de achterbank of op de bijrijdersstoel?
Ik zou hem altijd op de achterbank zetten. Mocht er iemand mee willen rijden zal diegene voorin willen zitten, mocht je een dominant hondje hebben word hij waarschijnlijk vervelend omdat hij niet voorin mag. Verder lijkt het me met een wat grotere hond handig, als het een lange reis is kan hij lekker liggen of zitten.
Hij mag hier thuis ook op de bank en op bed, maar alleen wanneer ik dat zeg en niet wanneer ik een bank- of bedgenoot heb en dat accepteert hij gewoon. Wellicht een beetje off-topic, maar ik zou het van de zotte vinden om daar rekening mee te houden. Ik geloof ook niet in de hardnekkige overtuiging die lijkt te heersen, dat honden denken dat wat eens mag ook altijd mag. Ze zijn een stuk slimmer en gevoeliger dan dat. Ik ben daar bewust heel flexibel in, juist zodat hij niet zo'n gewoontedier wordt, maar zich makkelijk aan elke situatie aanpast.
astridastrid schreef:Mijn favoriet. Aan een kant helemaal open te ritsen, aan andere kant open te ritsen met gaas. Heel veel mensen zijn verbaasd dat er een hondje in zit, het is een erg chique tas met mooie afwerking.
Citaat:In La Rive*/ A'dam waar geen honden mogen, ha ha. Verder wordt ze er graag in vervoerd want als ik de tas neerzet, gaat ze er vanzelf in. Baas blij, hond blij.
RedPassion schreef:Dikgedrukte is sowieso niet aan de orde,
Def schreef:Maartje1990 schreef:Op vakantie hebben we eens een hondenkar gehad... ofja een soort bench op wieltjes meer... 't was namelijk niet zo'n dichte... vond ze afschuwelijk.En verder gewoon in de auto, gewoon los, of het nu wel of niet mag. En verder de potenwagen natuurlijk
Die tas gaat dicht he, op de scooter... hond kan geen kant uit!
Ik ga eens ff voor zo'n trolley kijken dan!
Maartje1990 schreef:dat snap ik, maar jij zit dus op je scooter... en je gaat harstikke hard... je valt.... en je hond dan?!?!
Maartje1990 schreef:zo eentje die 25km gaat? sowieso nog levenslink..... vriendin van me heeft daar breuk in haar oogkas etc. door gehad... leuk voor je hond joh!
Maartje1990 schreef:zo eentje die 25km gaat? sowieso nog levenslink..... vriendin van me heeft daar breuk in haar oogkas etc. door gehad... leuk voor je hond joh!
, wat dat betreft is een snorfiets dus helemaal niet zoveel gevaarlijker dan een gewone fiets. Een snofiets is naar mijn idee nog een stuk stabieler ook
. liedje89 schreef:Ik ga op mijn gewone fiets ook regelmatig 25 km per uur
haboshof schreef:Veel van de deelnemers aan de VDH trainingen waar ik lesgaf,vervoerden hun herders in dit soort aanhangers achter de auto.
Antheman schreef:Overigens is het niet verplicht om je hond vast te leggen in de auto, dat is wel iets wat ze willen.
Huertecilla schreef:Antheman schreef:Overigens is het niet verplicht om je hond vast te leggen in de auto, dat is wel iets wat ze willen.
Is dat in NL helemaal niet verplicht![]()
In minimaal Duitsland en Spanje is dit gelijk aan kleine kinderen. Een gordel aan de halsband is onvoldoende. Moet een tuigje zijn en op de bijrijderstoel mag alleen in een daarvoor geschikte ´kist´ in de gordels.
creatieve set om de minis hun pootjes voorbij toch mee te kunnen nemen.