Vienna2007 schreef:Maar goed dat jij geen kinderen neemt. Het gaat niet om de waarde van een dier een kind of een mens, het gaat om de verantwoordelijkheid die je ooit aangenomen hebt voor een levend wezen.
Wat een vreemde conclusies trek je nu.
Ik lees hier mensen (vjestagirl oa) die gewoon goed voor haar dieren zorgt. Hoe kom je er dan bij om te zeggen dat ze haar verantwoordelijkheid niet nakomt?
Eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijk onrealistische kijk op de wereld om te verwachten dat je altijd en overal achter je hond of kind aan kunt draven.
Soms moet je dat uit handen geven (kinderopvang, school, hondenoppas) en als er dan wat gebeurd kún je niet altijd alles uit je handen laten vallen om weg te rennen. Dan moet je zorgen dat je een netwerk hebt die jou kan ondersteunen.
Zelf heb ik een hondje dat iedere keer weer ontsnapte. Op een gegeven moment had ik haar bijzonder goed ingesloten dacht ik, bleek dat ze toch weer was ontsnapt en op straat was gevangen. Met een "hálloooooooooooo kleine puppie kóm maar, kómdan " van omstanders was mijn kleine hond niet bepaalt geleerd om níet naar vreemden te gaan
Helaas zat ik op dat moment 30 kilometer van het asiel af én kwam er nog een noodtelefoontje binnen. Wat moet je dan doen? kijken wie er hulp nodig heeft. Hond was veilig, die zat in een asiel, dus ben ik eerst het andere gaan regelen en daarna naar het asiel gegaan om mijn hondje op te halen.

Dus blijf alsjeblieft een beetje redelijk kijken naar de wereld. Niet iedereen is meteen slecht omdat ze niet aan komen rennen indien nodig.
Dat ze onvriendelijk en onbeleefd doen vind ik wel vreemd, geef op zijn minst duidelijk aan wanneer ze je kunnen verwachten en waarom er een wachttijd op zit.

Beleefdheid doet de meeste mensen wel ontdooien en bereidwillig maken om je te helpen.