Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:19

Yamcha schreef:
Is het echt je bedoeling om mensen over de kling te jagen? Ik vind het een erg vervelende manier van posten.

Eerst insinueer je dat ik zo ondankbaar zou zijn dat ik de vinders van mijn hond nog een rekening zou presenteren op de koop toe, vervolgens beschuldig je een aantal mensen ervan hun honden te laten stikken voor hun familie en vrienden, en dan beschuldig je mensen ervan hun kinderen te laten stikken voor familie.......

Als mensen straks heel boos gaan reageren, moet je niet heel vreemd gaan opkijken, want je lokt het wel zelf uit zo. Ik zou je echt aanraden om op een andere manier te gaan reageren, dit is echt niet leuk zo.

Volgens mij lees je niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:21

Vienna2007 schreef:
Maar goed dat jij geen kinderen neemt. Het gaat niet om de waarde van een dier een kind of een mens, het gaat om de verantwoordelijkheid die je ooit aangenomen hebt voor een levend wezen.

Grappig, ik dacht dat je kinderen krijgt.

Nogmaals, ik vind dat er dingen belangrijker zijn dan mijn huisdieren. Mijn familie is 1 van die dingen. Maar net zo goed als dat ik moet kiezen tussen het aanrijden van mijn eigen kat (of andermans kat for that matter) en een kind, dat ik dan toch echt mijn kat aanrijd, ongeacht of ik verantwoordelijkheid heb voor mijn kat en niet voor andermans kinderen.

En ik vind dat ik niet alleen maar verantwoordelijkheden heb naar mijn huisdieren, maar ook naar mijn familie, mijn vrienden, andere mensen etc. en ja, er zijn verantwoordelijkheden die IK belangrijker vind dan mijn huisdieren. Als jij het daar niet mee eens bent is dat prima, maar kunnen we op de bal blijven spelen ipv op de man?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Re: Sommige mensen zijn geen hond waard..................

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:24

Nou..... Je wilt ze nemen en hoopt dan dat je ze krijgt.

Ik zou met een bedankje voor het bellen meteen de situatie waar ik in zit (kind ziekenhuis of zo iets) uitleggen en iemand bellen om mijn
hond op te halen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:24

piezze schreef:
knabbelgirl schreef:
Maar TS iets snap ik niet, volgens jou was het voor hun 10 minuten om daar te komen, maar heeft de hond úren gelopen om daar te moeten komen. Welke van de 2 klopt niet?

hier moet ik (stiekem) een beetje om gniffelen. Ja hoe zit dat eigenlijk?

Daar een hond volgens mij geen 100 km per uur loopt? ;)
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 06-10-11 12:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:26

Wilawander schreef:
piezze schreef:
hier moet ik (stiekem) een beetje om gniffelen. Ja hoe zit dat eigenlijk?

Daar een hond volgens mij geen 100 km per uur loopt? ;)

Misschien heeft hij zijn rollerskates met straalaandrijving net uitgedaan voordat je hem vond? :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:27

Vienna2007 schreef:
slimmerik schreef:
Nou er gaan bij mij tientallen dingen boven mijn hond. Als een mens in nood is (of dat nu mijn familie is of welke wildvreemde dan ook) dan gaat die boven mijn hond. Alleen zou ik dat wel communiceren met de vinders en ze idd b.v. vragen of ze nog even op kunnen passen en anders desnoods hond even in pension geven bij het asiel.

En Yamcha schrijft nergens dat ze iets declareert maar benadrukt alleen dat het niet wenselijk is een dier wat je niet kent, te voeren.

Dan gaat er toch niets boven je hond als je het eea regelt voor die hond? Niet jezelf tegenspreken.

Ik spreek mezelf niet tegen. Zou de vinder zeggen dat ze niet bereid is op te passen of hond weg te brengen dan zou mijn keus zijn dat ze hem dan maar weer los laten.

Maar mensen, gezien het verboden is dat honden loslopen buiten een losloopgebied en zonder bij iemand onder appèl te staan is het eigenlijk ieders burgerplicht (niet dat iedereen dat zo voelt :D) deze hond direct te vangen of de betreffende instanties in te lichten. (politie, dierenambulance)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:29

Vienna2007 schreef:
Yamcha schreef:
Is het echt je bedoeling om mensen over de kling te jagen? Ik vind het een erg vervelende manier van posten.

Eerst insinueer je dat ik zo ondankbaar zou zijn dat ik de vinders van mijn hond nog een rekening zou presenteren op de koop toe, vervolgens beschuldig je een aantal mensen ervan hun honden te laten stikken voor hun familie en vrienden, en dan beschuldig je mensen ervan hun kinderen te laten stikken voor familie.......

Als mensen straks heel boos gaan reageren, moet je niet heel vreemd gaan opkijken, want je lokt het wel zelf uit zo. Ik zou je echt aanraden om op een andere manier te gaan reageren, dit is echt niet leuk zo.

Volgens mij lees je niet.

Ik lees prima. Ik lees een heel aantal vervelende insinuaties.
Dat jij je op je teentjes getrapt wordt, moet je zelf weten, dat je iets gebruikt om je tenen onder te schuiven en net doet alsof die mensen harteloze wezens naar hun honden en kinderen toe, vind ik rellerig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 12:30

het is van de stad naar het hondenveld één rechte weg waar je 100km per uur rijdt daar doen we ca. 10 minuten over. Denk dat de hond daar toch wel minstens een uur of 2 overdoet.

Maar snap eigenlijk niet waarom ik me nu steeds moet verdedigen met wat ik schrijf.

Het enige wat ik wijzer ben geworden is dat veel mensen dus een dier hebben en het hun geen bal intresseert als er wat met het dier is. Ook hier vindt je dus van die mensen. Schrik daar echt van. Vooral op zo'n dierenlliefhebbend forum. Je neemt toch de verantwoording voor een dier dat je aanschaft? Net als dat je kinderen neemt. Als die weglopen denk je toch ook niet, ach zal wel goed zijn, ooit komt ze weer thuis. Nou ja. het zal wel aan mij liggen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:32

Wilawander schreef:
Het enige wat ik wijzer ben geworden is dat veel mensen dus een dier hebben en het hun geen bal intresseert als er wat met het dier is. Ook hier vindt je dus van die mensen. Schrik daar echt van. Vooral op zo'n dierenlliefhebbend forum. Je neemt toch de verantwoording voor een dier dat je aanschaft? Net als dat je kinderen neemt. Als die weglopen denk je toch ook niet, ach zal wel goed zijn, ooit komt ze weer thuis. Nou ja. het zal wel aan mij liggen.

Moet ik me aangesproken voelen? Als dat zo is denk ik dat mijn post niet duidelijk genoeg was en leg ik het nog even uit :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:33

Als je een hond vind op straat,bel gewoon Amivedi en die lossen de boel op,daar zijn ze ook voor.
Heb je zelf geen problemen en je hoeft zelf niet achter de eigenaar aan.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:33

Wilawander schreef:
Ook hier vindt je dus van die mensen. Schrik daar echt van. Vooral op zo'n dierenlliefhebbend forum. Je neemt toch de verantwoording voor een dier dat je aanschaft? Net als dat je kinderen neemt. Als die weglopen denk je toch ook niet, ach zal wel goed zijn, ooit komt ze weer thuis. Nou ja. het zal wel aan mij liggen.

Ja, ligt idd aan jou dat je je dieren gelijk stelt met kinderen. Zo snap ik echt niet dat mensen het verschil niet zien. Gevoelsmatig ben ik enorm gek met en op mijn dieren en voel ik me verantwoordelijk maar als het erop aankomt is de keuze gauw gemaakt ;)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 12:53

Het topic is toch ook niet gestart over wat nu belangrijker is, kinderen of dieren?! Als je dieren hebt, moet je daar je verantwoording voor nemen! Als je dus niet op wilt passen, moet je dat ook gewoon niet doen! Buiten het feit dat hun reactie gewoon raar is, schep je ook nog eens anderen op met jou dier! (door ze maar gewoon te laten wachten tot je een keer zin hebt om hem op te gaan halen...)
Ik heb geen kinderen, wel dieren, dus de keuze hoef ik niet te maken... Als er nu iemand zou bellen dat ze een van m'n honden hadden gevonden, zou ik per direct in m'n auto springen, al zou ik daardoor m'n baan kunnen verliezen!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:00

Kentaro schreef:
Het topic is toch ook niet gestart over wat nu belangrijker is, kinderen of dieren?! Als je dieren hebt, moet je daar je verantwoording voor nemen! Als je dus niet op wilt passen, moet je dat ook gewoon niet doen! Buiten het feit dat hun reactie gewoon raar is, schep je ook nog eens anderen op met jou dier! (door ze maar gewoon te laten wachten tot je een keer zin hebt om hem op te gaan halen...)
Ik heb geen kinderen, wel dieren, dus de keuze hoef ik niet te maken... Als er nu iemand zou bellen dat ze een van m'n honden hadden gevonden, zou ik per direct in m'n auto springen, al zou ik daardoor m'n baan kunnen verliezen!!

Klopt maar degenen die nu verantwoordelijk zijn voor deze hond zijn niet de eigenaars. En lijken dus geen grote binding te hebben met het dier.
Er zijn mensen die om andere redenen een huisdier hebben en andere binding dan sommige mensen hier die imo vaak erg doorslaan. Zijn gewoon twee uitersten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:02

Dat is zeker zo! Maar ik vind OF je past op iemands huisdier OF niet!! En als je dan ja gezegd hebt, kun je er imo niet zo nonchelant mee omgaan!! Dan had je van te voren moeten zeggen dat je daar geen zin in had.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:05

Kentaro schreef:
Dat is zeker zo! Maar ik vind OF je past op iemands huisdier OF niet!! En als je dan ja gezegd hebt, kun je er imo niet zo nonchelant mee omgaan!! Dan had je van te voren moeten zeggen dat je daar geen zin in had.

Weet jij of dat niet aangegeven is? Ouders kunnen erg dwingend zijn hoor.... Het blijft de verantwoording van de eigenaar.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:11

Yamcha schreef:
Dat jij je op je teentjes getrapt wordt, moet je zelf weten, dat je iets gebruikt om je tenen onder te schuiven

Je gooit de tenen er gelijk maar even dubbel tegen aan. :D

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:12

Ja Jis_, want het zijn ook lange tenen :=

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 13:12

slimmerik schreef:
Kentaro schreef:

Klopt maar degenen die nu verantwoordelijk zijn voor deze hond zijn niet de eigenaars. En lijken dus geen grote binding te hebben met het dier.
Er zijn mensen die om andere redenen een huisdier hebben en andere binding dan sommige mensen hier die imo vaak erg doorslaan. Zijn gewoon twee uitersten.

Als je mij daarmee bedoelt waar ik maar even van uitga. zoniet dan hoor ik dat graag. :D Maar dat zou dus betekenen dat ik doorsla omdat ik vindt dat je een bepaalde verantwoording hebt voor je dier? het gaat hier niet alleen om het dier maar ook mede weggebruikers. Die de hond met 100km per uur voor de auto hadden kunnen krijgen, uitwijken, tegen een boom knallen enz. Dan ben je toch dolblij dat zoiets niet is gebeurt? als je dan al niet om de hond geeft?

Ik ben als hondeneigenaar er verantwoordelijk voor, dat de hond niet wegloopt (wat natuurlijk altijd eens kan gebeuren), mensen geen last of gevaar hebben van je hond.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:20

Blue_Eyes schreef:
Ja Jis_, want het zijn ook lange tenen :=

XL :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:21

Jis_ schreef:
Yamcha schreef:
Dat jij je op je teentjes getrapt wordt, moet je zelf weten, dat je iets gebruikt om je tenen onder te schuiven

Je gooit de tenen er gelijk maar even dubbel tegen aan. :D

Ik vind hem echt subliem gevonden :D

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:24

Kentaro schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens en ik kan ook begrijpen dat TS verbaasd/boos is dat de eigenaren/verzorgers zo reageren. Je verwacht op zijn minst dat mensen "fijn, bedankt, ik zorg dat hij opgehaald wordt" zeggen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:39

Vienna2007 schreef:
Maar goed dat jij geen kinderen neemt. Het gaat niet om de waarde van een dier een kind of een mens, het gaat om de verantwoordelijkheid die je ooit aangenomen hebt voor een levend wezen.

Wat een vreemde conclusies trek je nu.
Ik lees hier mensen (vjestagirl oa) die gewoon goed voor haar dieren zorgt. Hoe kom je er dan bij om te zeggen dat ze haar verantwoordelijkheid niet nakomt?
Eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijk onrealistische kijk op de wereld om te verwachten dat je altijd en overal achter je hond of kind aan kunt draven.
Soms moet je dat uit handen geven (kinderopvang, school, hondenoppas) en als er dan wat gebeurd kún je niet altijd alles uit je handen laten vallen om weg te rennen. Dan moet je zorgen dat je een netwerk hebt die jou kan ondersteunen.

Zelf heb ik een hondje dat iedere keer weer ontsnapte. Op een gegeven moment had ik haar bijzonder goed ingesloten dacht ik, bleek dat ze toch weer was ontsnapt en op straat was gevangen. Met een "hálloooooooooooo kleine puppie kóm maar, kómdan " van omstanders was mijn kleine hond niet bepaalt geleerd om níet naar vreemden te gaan :=
Helaas zat ik op dat moment 30 kilometer van het asiel af én kwam er nog een noodtelefoontje binnen. Wat moet je dan doen? kijken wie er hulp nodig heeft. Hond was veilig, die zat in een asiel, dus ben ik eerst het andere gaan regelen en daarna naar het asiel gegaan om mijn hondje op te halen. :)
Dus blijf alsjeblieft een beetje redelijk kijken naar de wereld. Niet iedereen is meteen slecht omdat ze niet aan komen rennen indien nodig.
Dat ze onvriendelijk en onbeleefd doen vind ik wel vreemd, geef op zijn minst duidelijk aan wanneer ze je kunnen verwachten en waarom er een wachttijd op zit. :) Beleefdheid doet de meeste mensen wel ontdooien en bereidwillig maken om je te helpen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:58

Betteke schreef:
Kentaro schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens en ik kan ook begrijpen dat TS verbaasd/boos is dat de eigenaren/verzorgers zo reageren. Je verwacht op zijn minst dat mensen "fijn, bedankt, ik zorg dat hij opgehaald wordt" zeggen.

Kan ik me ook voorstellen hoor. Heb zelf vorig jaar een prachtige hond als aanloophond gehad. Dierenambulance gebeld maar die vertelden doodleuk dat ze net hun rondje Achterhoek gehad hadden en dat ze dus 23 uur later deze hond zouden ophalen... Dan zit je met twee honden die elkaar niet mogen en de hele nacht tegen elkaar opblaffen en je wakker houden.

Gelukkig 's morgens een telefoontje van de eigenaar: We komen hem ophalen !!! Tja en dan komen ze 's middags een keertje er aan. Tja die man had de hond dus puur voor de sport..... apporteren, speuren etc. Tijdens oefening was beessie 'm gesmeerd en baasje is na een paar keer roepen doodleuk naar huis gegaan.

's morgens pakt ie pas telefoon en ruim een halve dag later gaat ie 'm ophalen..... Stond me gewoon verbaasd aan te kijken dat ie me gevoelsmatig gedwongen had de hele nacht te waken en de hele dag thuis te blijven en zei doodleuk: had je 'm gewoon los moeten laten....

En het was een prachtig en lief dier hoor. Een stamboom van hier tot ginder.... maar voor de eigenaar gewoon een sportmiddel om prijzen mee te winnen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 06-10-11 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 13:58

Pauline schreef:
Vienna2007 schreef:

Wat een vreemde conclusies trek je nu.
Ik lees hier mensen (vjestagirl oa) die gewoon goed voor haar dieren zorgt. Hoe kom je er dan bij om te zeggen dat ze haar verantwoordelijkheid niet nakomt?
Eerlijk gezegd vind ik het een behoorlijk onrealistische kijk op de wereld om te verwachten dat je altijd en overal achter je hond of kind aan kunt draven.
Soms moet je dat uit handen geven (kinderopvang, school, hondenoppas) en als er dan wat gebeurd kún je niet altijd alles uit je handen laten vallen om weg te rennen. Dan moet je zorgen dat je een netwerk hebt die jou kan ondersteunen.

Zelf heb ik een hondje dat iedere keer weer ontsnapte. Op een gegeven moment had ik haar bijzonder goed ingesloten dacht ik, bleek dat ze toch weer was ontsnapt en op straat was gevangen. Met een "hálloooooooooooo kleine puppie kóm maar, kómdan " van omstanders was mijn kleine hond niet bepaalt geleerd om níet naar vreemden te gaan :=
Helaas zat ik op dat moment 30 kilometer van het asiel af én kwam er nog een noodtelefoontje binnen. Wat moet je dan doen? kijken wie er hulp nodig heeft. Hond was veilig, die zat in een asiel, dus ben ik eerst het andere gaan regelen en daarna naar het asiel gegaan om mijn hondje op te halen. :)
Dus blijf alsjeblieft een beetje redelijk kijken naar de wereld. Niet iedereen is meteen slecht omdat ze niet aan komen rennen indien nodig.
Dat ze onvriendelijk en onbeleefd doen vind ik wel vreemd, geef op zijn minst duidelijk aan wanneer ze je kunnen verwachten en waarom er een wachttijd op zit. :) Beleefdheid doet de meeste mensen wel ontdooien en bereidwillig maken om je te helpen.

Inderdaad, een van de meest verstandige reactie tot nu toe (in mijn ogen dan he) :j

Ja dan sta je inderdaad ook raar te kijken Slimmerik, je hoopt toch een wat leukere reactie (bosje bloemen en bedankt ofzo?)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 14:09

Ik word haast een beetje naar van sommige opmerkingen hier..

Toen vorige week mijn hond ontsnapte is mijn vader keihard gevallen in een poging haar nog te pakken (en gebeten), mams heeft even gekeken of mn vader (die met een hernia achterover klapte op een stenen trappetje) nog normaal leek te functioneren en is in de auto gesprongen achter Havanna aan..
Elke keer dat we een telefoontje van de dierenambulance kregen dat ze gesignaleerd was ben ik in de auto gesprongen en als een gek naar die plaats geraced (ok, aan de max snelheid gehouden maar hé, rotondes gaan best met 60km :D ).

Ik kan er werkelijk met mn pet niet bij dat er dan mensen zijn die zo nonchalant reageren als hun hond gevonden is, of ze t beessie nu misten of niet. Tuurlijk, er kan altijd iets aan de hand zijn. Maar dan nog reageer je denk ik niet alsof t je erg veel moeite kost om uit je luie stoel te komen. T is de toon die de muziek maakt, ik heb die mensen niet aan de tel gehad maar t lijkt me dat hier geen topic over zou zijn als ze anders hadden geklonken dan geïrriteerd ;)

Ik had een gat in de lucht gesprongen als iemand Havanna had kunnen pakken, was sowieso al enorm blij dat er mensen waren die haar hadden gezien en de dierenambu hebben gebeld! Ja, ook in een woonwijk..

Mn beessies zijn me oneindig veel waard. En ja, natuurlijk heb ook ik iets voor ze geregeld toen oma in het ziekenhuis lag, even prioriteiten stellen... En ok, iedereen reageert anders... Als ik in crisis zou zitten en werd gebeld dat mn hond was gevonden zou ik wss iets reageren van ''oh nee, ook dat nog'' waarop de persoon aan de andere kant van de lijn hopelijk niet gelijk ophangt maar even wacht om mijn dankbare woorden in ontvangst te nemen :+

WW, ben het helemaal met je eens, sommige mensen zijn geen hond waard. Hoop dat de baasjes van de hond hem voortaan ergens anders onder zullen brengen :)