Hond uit het asiel, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 07:39

Mijn hond en katten komen ook uit het asiel. Ik zou niet anders willen!

Mijn hond Kol is een joekel van een Duitse Herder met een piepklein hartje. Letterlijk een GROTE schat :)
Hij woont inmiddels al 7 jaar bij ons en nog nooit, geen moment spijt van gehad.

Heel veel plezier met jullie boxer!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:42

Ik weet niet waar julie allemaal vandaan komen maar miss leuk een keer een meeting te doen met de asielhonden met de tijd? Ergens op een centraal punt.

(ziet het al helemaal voor zich al die rennende honden) :=

A_nouk

Re: Hond uit het asiel, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:47

haha een hele grote club met honden :)

Ik kom uit Eindhoven !

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 11:50

Wij komen uit Arnhem, maar voorlopig zit zo'n meeting er voor ons niet in... Eerst maar eens zorgen dat hij met andere honden kan :=

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:05

Ja die van ons moet zijn balletjes nog kwijt :=
Reageerd nog niet helemaal vriendelijk op andere reutjes, haha..

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:59

Ik had een vraagje aan jullie.
Hoe lang waren jullie bezig met kijken in het asiel en op de site voordat jullie hem/haar tegen kwam?
(ik vraag dit omdat ik het asielsite al een paar maanden in de gaten houdt)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:04

Hier nog iemand met een hondje uit het asiel :)

Wij gingen eigenlijk kijken voor een 4 maanden oude puppy, maar die was al weg toen wij kwamen. Toch nog even gaan rondkijken en uiteindelijk de keuze gemaakt voor een gevonden mechelse herder. Hondje was in Polen gevonden en door een vrachtwagenchauffeur verzorgd en mee naar Nederland gebracht. Volgens mij heeft ze maar 1 a 2 dagen in het asiel gezeten. Beestje was hartstikke angstig, maar niet vals. Ze kende geen lijn, voer/drinkbak, mandje etc. Vermoedelijk is ze ook mishandeld worden, omdat er littekens onder haar buik te zien waren. Toen ze hier in huis kwam, was ze zo'n 10 maanden volgens mij, ondertussen wordt ze alweer bijna 4 :D

Het is een hele klus geweest om het vertrouwen te winnen, maar je krijgt er ontzettend veel dankbaarheid en liefde voor terug. Zou echt geen andere hond meer willen :+:

Een vriendin van mij heeft trouwens wel echt lang gezocht. Ze wilde eigenlijk een bepaald ras hebben, maar toch een vrije jonge hond. Dat was niet makkelijk te vinden en uiteindelijk is de keus ook op iets heel anders gevallen.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:38

liesjecryos schreef:
Hoe lang waren jullie bezig met kijken in het asiel en op de site voordat jullie hem/haar tegen kwam?

Ik heb verschillende sites een tijd in de gaten gehouden, en ben een keer in een asiel geweest. Maar deze hond was het gewoon helemaal voor mij <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:23

liesjecryos schreef:

maanden en maanden ;)
ik heb ze uiteindelijk beide gevonden via ikzoekbaas.nl

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:55

Ik neem ook de tijd want ik wil echt een dier dat bij ons past.
Mijn man wilt het liefst een puppy van de fokker,maar als we binnen nu en een jaar onze droomhond vinden is het ook goed.

Edit:die asielsite bedoel ik.Die heeft honden uit de asiel uit heel nederland.Ik vindt het niet erg als ik een heel eind voor moet rijden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:16

Wij hebben ook de asieldierensite in de gaten gehouden :)

Enige eis was een teefje, hebben uiteindelijk een reu. Simba hebben wij bij st poor animal vandaan.
Staan niet herl veel goede ervaringen op t internet maar ons ging het uiteindelijk om de hond. Tot nu toe is het een hond uit duizende :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:41

*\o/* wat leuk al die positieve verhalen!
Hier nog een huis vol asielhonden, wel vier op het moment, waarvan eentje pleeghond is...
Afbeelding
v.l.n.r.: Amy, 7jr, de pleeghond. Doodle, 8mnd, vier weken bij ons. Pancho/Spook, 14 mnd, met 4 mnd bij ons. En meest rechts Kenny, 7jr, alweer 4,5 jaar bij ons.
De eerste drie allemaal uit Spanje, Kenny komt uit een Nederlands asiel (bij de belgische grens)
Allemaal uitgezocht op sites (dierenasiels.com en greyhoundfriends.nl), en dan maar afwachten hoe ze in het echt zijn, maar valt niet tegen! Al maken ze wel heel veel rotzooi haha :Y)
Stuk voor stuk hele lieve honden, geen greintje ''valsheid'' erin, alhoewel de witte wel erg ''traag van begrip'' is :')
Het grappige van dit soort honden is dat we van veel mensen horen dat ze denken dat ze zo stil zijn, nou, dat valt wel mee hoor, trust me :')

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 07:10

Oeff dat zijn 4 grote honden Amanda :=

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:42

liesjecryos schreef:

Uhm..wij wilden met de open dag van het asiel gaan kijken wat ze hadden zitten, meer om te oriënteren en te informeren hoe het in zijn werk gaat met een asielhond. De open dag gingen we niet redden, maar 3 dagen later ging ik 'toevallig' met mijn oma wat spullen bij het asiel brengen, dus toen even gevraagd wat ze hadden zitten en een rondje gelopen.
De hond waar ik toen op viel was 2 dagen later al geplaatst en Boris, die ik eerder nog niet had gezien, maar die wel genoemd was, hebben we toen meegenomen omdat hij wel erg leuk was.

Eigenlijk dus een halve week..Toeval bestaat ook gewoon niet. :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 08:54

Ik was ruim een jaar aan het kijken op de asielsites :D
Uiteindelijk hebben we dit hondje nu, komt uit Malta, maar opgehaald in het asiel in Nederland:
Afbeelding
Pas 4 maandjes nu, we hebben haar vanaf 10 weken in huis.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:01

Def wat een droppie!

Anouk ik ken op mijn werk de filmpjes niet kijken en als ik savonds thuis kom ben ik kaput.. :-(

kim_bjorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:01

Mijn beagle Abby komt ook uit het asiel, zij was toen 2,5 jaar oud.(zie profiel)

In juli dit jaar is ze overleden, bijna 14 jaar geworden. Was echt een super hond, ze ging overal mee heen en was heel lief en gezellig (en stout ;) )
Ik zou het zo weer doen, heb er in het begin wel wat werk aan gehad, ze heeft het niet zo leuk gehad bij haar vorige eigenaren. Die waren ook zo dom om dat aan het asiel te vertellen. Ze heeft bijna 2,5 jaar in haar eentje in de schuur geleefd bijvoorbeeld.
Op dit moment wil ik nog geen nieuwe hond, maar wanneer het moment daar is neem ik weer een hond uit het asiel.

Ik wil dan een Galgo uit Spanje een nieuw huisje geven.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 09:09

liesjecryos schreef:

helemaal niet gekeken op sites....ik moest een hondje in laten slapen en had er toen nog maar vijf.
En het was februari dus wordt er niet zoveel uit de auto geknikkert,dus ben toen maar een rondje in het asiel gaan maken.
Dandy was het eerste hondje wat ik zag....ik heb haar ook als pup zien zitten,maar dacht dat ze al snel weg zou zijn.
Ik zei hardop "Och,zit jij er nu nog?"En toen had ik mijn beslissing eigelijk al gemaakt.
Ik had er niet mee gewandelt,zelfs haar nog niet aangeraakt :D
Gewoon in haar ogen gekeken...zo heb ik mijn paard ook 21 jaar geleden gekocht.
Nooit spijt van gehad <3 Ook van Dandy niet ;)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 10:12

Geerke, zo ging dat ook bij ons. We hebben hem op de foto gezien en 2 dagen later gaan kijken elkaar ontmoet en de klik war er gewoon meteen :)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:39

Okee,dank je wel voor de verhalen.
Ik ben nu namelijk helemaal strontverliefd op een jack russel teef in het asiel van Kampen.
En nou komt het...Ik wou dus echt geen Jack Russel en ook geen teef :').
We gaan vanmiddag bellen en kijken of ze meer weten over haar gedrag tegen katten.
Eigenlijk wil ik dolgraag een pup,maar als ik een oudere hond een kans kan geven...vindt ik het ook goed.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:34

Hah Liesje mijn vriend en ik hadden niet een specifiek ras voor ogen.. Alleen hij wil absoluut geen terrier of iets wat erop lijjkt, en we wilden ook niks van een herder ivm het jacht instinkt. Nu is onze Ciros (ja ja tis triest maar zo noem ik hem al) denken ze een halve herder... Al is het niet aan hem te merken, want dat jagen heeft hij helemaal niet..

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:29

meeting lijkt me heel leuk! Ik kom zelf uit breda! Lotus is ideaal met andere honden.
Wat een leukerd allemaal! :D Zijn best veel mensen met een hond uit het buiteland? Of lijkt dat maar zo?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 13:37

Wij hebben thuis 5 honden, waarvan er 2 uit het asiel komen en eentje van de straat :) De eerste die uit het asiel kwam was een Duitse Herder x Labrador teefje, echt een schat van een beest. Later kwam daar een beetje ongepland een klein wit Keesje bij. Mijn moeder had hem op een site zien staan en hij zag er zo vreselijk zielig uit, helemaal onder de klitten en hartstikke bang, dus die mocht ook bij ons wonen ;) En vorig jaar vond ik een Duitse Staande van 3 maanden oud, het klikte gelijk goed met de Herder, dus toen is ze maar gebleven :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:09

Nog 3 daagjes wachten! Komt steeds dichterbij! *\o/* Kan niet wachten tot ik mijn grote vriend op ken halen :):)

Eeffii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 09:12

Ik meld me ook hier!
Heb een kruising uit het asiel, hij was opgevangen via een gastgezin.
Ik heb hem gevonden via baasjegezocht.
Bij interesse kan ik wel een foto uploaden :)