vooral als hij gewezen word op dingen..Fred_Kroket: het is ook zeer vermakelijk
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:mika11 schreef:Een verwend hondje dus, maar hij doet het er prima op en is kerngezond, en een blij, vrolijk hondje.
Daar is i.m.o. niks mis mee.
Dat schrijft ook niemand![]()
Het is simpel de heel normale context voor het ´laat een hond hond zijn´ en wel/niet functionele kleding.
Wanneer je die aan een binnenshuis leven aangepaste hond schoentjes aantrekt of een jas tegen weer of motorrijden, is het vervolgens irrelevant wélke schoentjes/jas jij koopt naar joúw smaak/preferente/prioriteit.
lekker simpel geen overdreven opvallende kleding gewoon wat lekker zit en voldoende bewegings vrijheid geeft.Iris82 schreef:Zolang je je hond maar als hond blijft zien.
Met bijbehorende wensen, eisen en behoeftes. En dat is waar het vaak fout gaat...
Huertecilla schreef:Inderdaad![]()
Dat ligt echter niet zo simpel als het is om het op te schrijven.
Dat glijdt al af bij hoe de meerderheid van de rassen gefokt is, bij de modale voeding en eigenlijk al bij de aanlijneis van de samenleving (hoe begrijpelijk om verschillende redenen ook).
Wanneer is een hond nog hond? Als deze solitair gehouden wordt, baaslief vaak uithuizig is en het dan niet mee gaat?
Dat is eígenlijk totaal onhonds en ziet die eigenaar de hond dan nog wel als hónd of als gezelschapsvoorwerp wat zich maar moet aanpassen aan wat kan volgens die mens?
De Armani tuxedo roept bijna unamiem reacties van verwerping op. Ja, ook bij mij.
Ís het echter zo anders dan een hond alleen thuislaten? Is dat laatste niet veel erger eigenlijk?
Seven schreef:Modieuze jasjes zoals zal ik nooit gebruiken echter heb ik voor 2 honden wel winter bescherming dat is een kwaad wat nou eenmaal moet.
Huertecilla schreef:Iris82 schreef:Zolang je je hond maar als hond blijft zien.
Met bijbehorende wensen, eisen en behoeftes. En dat is waar het vaak fout gaat...
Inderdaad![]()
Dat glijdt al af bij hoe de meerderheid van de rassen gefokt is, bij de modale voeding en eigenlijk al bij de aanlijneis van de samenleving (hoe begrijpelijk om verschillende redenen ook).
Wanneer is een hond nog hond? Als deze solitair gehouden wordt, baaslief vaak uithuizig is en het dan niet mee gaat?
Dat is eígenlijk totaal onhonds en ziet die eigenaar de hond dan nog wel als hónd of als gezelschapsvoorwerp wat zich maar moet aanpassen aan wat kan volgens die mens?
De Armani tuxedo roept bijna unamiem reacties van verwerping op. Ja, ook bij mij.
Ís het echter zo anders dan een hond alleen thuislaten? Is dat laatste niet veel erger eigenlijk?
Iris82 schreef:Huertecilla schreef:Inderdaad![]()
Lastige discussie is dat.
Ik heb liever geen hond dan een hond die ik aan moet lijnen.
Mijn hond wordt solitair gehouden, maar dat is nooit mijn keus geweest. Echter ben ik wel egoistisch genoeg om haar daarom niet weg te doen.
Huertecilla schreef:Fred_Kroket schreef:Een hond heeft geen tijdsbesef dus dat lijkt me niet zo erg.
Of juist wel wanneer die hond alleen is.
Huertecilla schreef:Fred_Kroket schreef:Een hond heeft geen tijdsbesef (ook geen mode besef..) d
Omdat die hond geen modebesef heeft, maakt het die hond dus niets uit of een dekje eruit ziet als een dekzeil van een boot of als een tuxedo
Iris82 schreef:Er zijn geen mogelijkheden om een hond erbij te nemen. Dus dat is geen optie. Dan kun je zeggen: je bent niet goed genoeg voor haar want je wil niet aan haar primaire behoefte aan soortgenoten voldoen dus je zou je hond naar iemand moeten doen die wel die mogelijkheden heeft.
van een Chanel dekje is de hond
als die het aanheeft. xx_Horsiex schreef:HC, heb jij nog een doel met dit topic of probeer je mensen weer te laten zien hoe goed je wel niet met woorden kan gooien in discussies?
Huertecilla schreef:xx_Horsiex schreef:HC, heb jij nog een doel met dit topic
Ja.Citaat:of probeer je mensen weer te laten zien hoe goed je wel niet met woorden kan gooien in discussies?
Overbodig en persoonlijk.
xx_Horsiex schreef:Hoezo persoonlijk? Dat is toch wat jij doet? Elk topic aangrijpen om er een discussie van te maken? Met dure woorden gooien en deze in een zodanige zinsopbouw te plaatsen dat menig normaal mens er niets meer van begrijpt?