Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:17

Horsetopshop: :j vooral als hij gewezen word op dingen..
Fred_Kroket: het is ook zeer vermakelijk

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:18

Huertecilla schreef:
mika11 schreef:
Een verwend hondje dus, maar hij doet het er prima op en is kerngezond, en een blij, vrolijk hondje.
Daar is i.m.o. niks mis mee.

Dat schrijft ook niemand :)*

Het is simpel de heel normale context voor het ´laat een hond hond zijn´ en wel/niet functionele kleding.

Wanneer je die aan een binnenshuis leven aangepaste hond schoentjes aantrekt of een jas tegen weer of motorrijden, is het vervolgens irrelevant wélke schoentjes/jas jij koopt naar joúw smaak/preferente/prioriteit.

Mijn god... Ik snap er geen klap van... *herhaalt zin hardop* Moet ik iets doorhalen ofzo? :')

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:19

Modieuze jasjes zoals zal ik nooit gebruiken echter heb ik voor 2 honden wel winter bescherming dat is een kwaad wat nou eenmaal moet.

Onze naakthond kan zich binnen perfect warm houden maar zodar het rond de 5 graden word heeft hij het toch echt koud, voor hem heb ik dan soort pakjes waarbij ales bedenkt is behalve de voeten hoofd en edele delen. Omdat hij dit wel nodig heeft kijk ik altijd rond naar comfertabele stofjes die ik ook mooi vind wat dus eigenlijk altijd zwart is := lekker simpel geen overdreven opvallende kleding gewoon wat lekker zit en voldoende bewegings vrijheid geeft.

Daarnaast is onze stafford erg gevoelig voor kou op dr borst en buik, die krijgt wonden van de kou. Dus zodra er sneeuw ligt of het vriesd komt dr jas weer uit de kast die bedekt dr rug buik en borst volledig. Ook deze is neutraal gekleurd en van een fijn stofje.

De dober heeft dit gelukkig niet nodig die vind sneeuw heerlijk duikt er vol in en lijkt geen kou te voelen dus het aankleden blijft hem gespaard.

Verder gaat de chinees in de winter ook veel minder naar buiten dan de anderen die willen naar buiten houden van rennen in de sneeuw daar doe je de chinees geen plezier mee die heeft zn mandje naast de cv en blijft daar liever zonder jasje

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:19

NoGo schreef:

Ja, nu weer he :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:22

HorseTopShop schreef:
NoGo schreef:

Ja!! Volgens mij wel, of zou jij het nog eens proberen met mijn gequote post van hem? Ik snap het gewoon niet... :?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:26

Iris82 schreef:
Zolang je je hond maar als hond blijft zien.
Met bijbehorende wensen, eisen en behoeftes. En dat is waar het vaak fout gaat...

Inderdaad :D

Dat ligt echter niet zo simpel als het is om het op te schrijven.
Dat glijdt al af bij hoe de meerderheid van de rassen gefokt is, bij de modale voeding en eigenlijk al bij de aanlijneis van de samenleving (hoe begrijpelijk om verschillende redenen ook).
Wanneer is een hond nog hond? Als deze solitair gehouden wordt, baaslief vaak uithuizig is en het dan niet mee gaat?
Dat is eígenlijk totaal onhonds en ziet die eigenaar de hond dan nog wel als hónd of als gezelschapsvoorwerp wat zich maar moet aanpassen aan wat kan volgens die mens?

De Armani tuxedo roept bijna unamiem reacties van verwerping op. Ja, ook bij mij.
Ís het echter zo anders dan een hond alleen thuislaten? Is dat laatste niet veel erger eigenlijk?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:29

Fred_Kroket schreef:
HorseTopShop schreef:

Ja!! Volgens mij wel, of zou jij het nog eens proberen met mijn gequote post van hem? Ik snap het gewoon niet... :?

O haha, lag het dus toch niet aan mij :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:31

Huertecilla schreef:

Dat glijdt al af bij hoe de meerderheid van de rassen gefokt is, bij de modale voeding en eigenlijk al bij de aanlijneis van de samenleving (hoe begrijpelijk om verschillende redenen ook).
Wanneer is een hond nog hond? Als deze solitair gehouden wordt, baaslief vaak uithuizig is en het dan niet mee gaat?
Dat is eígenlijk totaal onhonds en ziet die eigenaar de hond dan nog wel als hónd of als gezelschapsvoorwerp wat zich maar moet aanpassen aan wat kan volgens die mens?

De Armani tuxedo roept bijna unamiem reacties van verwerping op. Ja, ook bij mij.
Ís het echter zo anders dan een hond alleen thuislaten? Is dat laatste niet veel erger eigenlijk?

Lastige discussie is dat.
Ik heb liever geen hond dan een hond die ik aan moet lijnen.
Mijn hond wordt solitair gehouden, maar dat is nooit mijn keus geweest. Echter ben ik wel egoistisch genoeg om haar daarom niet weg te doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:32

Seven schreef:
Modieuze jasjes zoals zal ik nooit gebruiken echter heb ik voor 2 honden wel winter bescherming dat is een kwaad wat nou eenmaal moet.

Is die ´chinese´ naakthond op zích al geen modeding in NL dan?

´Chinees´ tussen aanhalingstekens want dat is een verzinsel van de amerikaanse fokster die het ´ras´ op deze manier voor haar peroonlijke gewin aan de man bracht.

´Ras ´ tussen aanhalingstekens omdat idem. Genetisch blijkt het een mexicaan.

Ík vind het wel/niet modieuze van een jasje irrelevant.
Functioneel maakt dat niets uit. Is verder net als de raskeuze een persoonlijke zaak.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:35

Huertecilla schreef:
Iris82 schreef:
Zolang je je hond maar als hond blijft zien.
Met bijbehorende wensen, eisen en behoeftes. En dat is waar het vaak fout gaat...

Een hond heeft geen tijdsbesef (ook geen mode besef..) dus dat lijkt me niet zo erg. Mijn hond is nooit alleen thuis, mijn moeder, oma van mijn vriend, schoonouders en mijn vriendin maken ruzie over wie er op de hond mag passen als ik een hele dag weg ga.

Wat een suffe vraag wanneer een hond nog hond is... Mijn hond is hond als ze moe is van het rennen, paardenpoep heeft gegeten, in de urine heeft liggen rollen van een Das, of een dooie Duif, met stokken sleept, gaten graaft in de rijbak en een rat doodbijt. Ik ben me bewust dat niet alle honden zo leven en ze doet dit niet full time maar part time, er zijn dagen dat ze onder tafeltjes slaapt als de baas een cappuchino drinkt in een kroeg en ze een bandje om haar nek heeft en daar zit zo'n langer stuk aan wat ik om de stoelpoot heen heb gedraaid. En wacht bij een oversteekplaats tot ik "over" zeg.

Mijn (volgens mij heel concrete vraag) wat is in hemelsnaam je doel... Wat wil je nou eigenlijk zeggen, en dan graag zonder die /// tekentjes want dan denk ik dat ik naar eigen inzicht iets moet doorhalen ofzo. Vind je die Tuxedo mooi ofzo? Of wil je alle honden met een dikke vacht in een hondenhok in een roedel houden. Ik snap het gewoon niet. En als je het wel mooi vind doe je dat lekker aan en bestel je meteen één in eigen maat en ga je er samen in lopen. Of heb je helemaal geen hond?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:35

Iris82 schreef:
Huertecilla schreef:

Lastige discussie is dat.
Ik heb liever geen hond dan een hond die ik aan moet lijnen.
Mijn hond wordt solitair gehouden, maar dat is nooit mijn keus geweest. Echter ben ik wel egoistisch genoeg om haar daarom niet weg te doen.

Je geeft hier twee beperkingen:
- de rijdende trein van veranderende omstandigheden
- de normen van de samenleving

Je zoú er een hond bij kunnen zoeken. Dat wel/niet doen is ook een keuze over prioriteiten binnen de mogelijkheden.

Het aanlijngebod is geen keuze. Wel/geen hond is dat wel. Wel een hond houdt dus ook de keuze voor aanlijnen in.
Welk ras je kiest, of je daarvoor een goedkope of dure lijn kiest is irelevant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:37

Fred_Kroket schreef:
Een hond heeft geen tijdsbesef dus dat lijkt me niet zo erg.

Of juist wel wanneer die hond alleen is.

F_Orumster

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:38

Hc, je bent aan het rekken.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:39

Huertecilla schreef:
Fred_Kroket schreef:
Een hond heeft geen tijdsbesef dus dat lijkt me niet zo erg.

Of juist wel wanneer die hond alleen is.

Mijn hond kan niet klokkijken, niet als ik er wel ben en ook niet als ik er niet ben, de hond weet alleen dat je er niet bent, niet hoelang je er niet bent. En ik had nog wat gevraagd het zou wel zo beleefd zijn om te antwoorden. En heb je zelf een hond? Of een roedel? :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:39

Fred_Kroket schreef:
Een hond heeft geen tijdsbesef (ook geen mode besef..) d

Omdat die hond geen modebesef heeft, maakt het die hond dus niets uit of een dekje eruit ziet als een dekzeil van een boot of als een tuxedo :)*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:40

Er zijn geen mogelijkheden om een hond erbij te nemen. Dus dat is geen optie. Dan kun je zeggen: je bent niet goed genoeg voor haar want je wil niet aan haar primaire behoefte aan soortgenoten voldoen dus je zou je hond naar iemand moeten doen die wel die mogelijkheden heeft. Ik doe alles om aan mijn hond tegemoet te komen. Alles om haar hond te laten zijn. Maar dat lukt niet. En ik ga haar daarom ook niet weg doen.

Het aanlijngebod is wel een keuze, namelijke eentje die ik omzeil. Ik loop altijd in de natuur want ik vind het onzinnig om met de hond over de straat te lopen. Ze loopt niet aan de lijn. Wel heb ik m bij om haar aan te lijnen als ik een andere hond tegen kom.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:41

Huertecilla schreef:
Fred_Kroket schreef:
Een hond heeft geen tijdsbesef (ook geen mode besef..) d

Omdat die hond geen modebesef heeft, maakt het die hond dus niets uit of een dekje eruit ziet als een dekzeil van een boot of als een tuxedo :)*

Ik vroeg wat anders, maar dit is ook een heel mooi antwoord voor de het boek: "Verzamelde werken van Heurtecilla"

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:43

Hier hc, nog een topic waar je je lol opkunt vandaag [BB] Hondentuigjes
Verbaasde me dat jij niet de TS was.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:46

Iris82 schreef:
Er zijn geen mogelijkheden om een hond erbij te nemen. Dus dat is geen optie. Dan kun je zeggen: je bent niet goed genoeg voor haar want je wil niet aan haar primaire behoefte aan soortgenoten voldoen dus je zou je hond naar iemand moeten doen die wel die mogelijkheden heeft.

Ik geef slechts aan dat het argument ´hond laten zijn´ etc. niet zo simpel is als het door dezen en genen ongenuandeerd zonder context, invulling of omkadering zomaar als inhoudsloze dooddoener wordt opgegooid.

Een stuk ´kleding´ is soms een functoneel gevolg van óns leven waarin de hond al gelijk fundamenteel niet als hond leeft.

Hoe dat stuk kleding eruit ziet en wat het kost, gaat aan de hond totaal voorbij.
Wat er níet aan die hond voorbij gaat is of baaslief de hond er wel/niet graag in/mee ziet.
Als jij een hekel hebt aan aanlijnen, krijgt jouw hond dat ook.
Als jij :~ van een Chanel dekje is de hond *\o/* als die het aanheeft.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-10-11 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:49

HC, heb jij nog een doel met dit topic of probeer je mensen weer te laten zien hoe goed je wel niet met woorden kan gooien in discussies?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 12:51

xx_Horsiex schreef:
HC, heb jij nog een doel met dit topic

Ja.

Citaat:
of probeer je mensen weer te laten zien hoe goed je wel niet met woorden kan gooien in discussies?

Overbodig en persoonlijk.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:52

xx_Horsiex schreef:
HC, heb jij nog een doel met dit topic of probeer je mensen weer te laten zien hoe goed je wel niet met woorden kan gooien in discussies?

Nou...hij gooit niet zo heel goed, hij reageert steeds niet of half of zo dat ik het niet begrijp. Maar, ik moet eerlijk zeggen ik vind het zo grappig dat ik mijn o-zo-belangrijke schoolwerk laat versloffen (goed excuus om niet te leren, ik schrijf het even uit aangezien lezen tussen de regels en zelfspot niet wordt begrepen door TS) om dit pareltje van een topic op de voet te volgen! :D

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:02

Huertecilla schreef:
xx_Horsiex schreef:
HC, heb jij nog een doel met dit topic

Ja.

Citaat:
of probeer je mensen weer te laten zien hoe goed je wel niet met woorden kan gooien in discussies?

Overbodig en persoonlijk.

Hoezo persoonlijk? Dat is toch wat jij doet? Elk topic aangrijpen om er een discussie van te maken? Met dure woorden gooien en deze in een zodanige zinsopbouw te plaatsen dat menig normaal mens er niets meer van begrijpt?

Elke keer als ik een topic bekijk waarin jij hebt gereageerd draai ik mij bij voorbaat al om. Dan weet ik al dat het toch geen zin heeft om de discussie aan te gaan, want er wordt toch niet geluisterd...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:07

xx_Horsiex schreef:
Hoezo persoonlijk? Dat is toch wat jij doet? Elk topic aangrijpen om er een discussie van te maken? Met dure woorden gooien en deze in een zodanige zinsopbouw te plaatsen dat menig normaal mens er niets meer van begrijpt?

Nou ik vind wel een verschil tussen mooie zinnen maken die je misschien twee keer moet lezen omdat je het anders niet begrijpt en gewoon onzin wauwelen met te veel leestekens, onduidelijke structuur en als we inhoudelijk kritisch kijken gewoon totaal niet inhoudelijk reageren.

En bovenstaande kritiek is niet persoonlijk, het gaat gewoon over hoe het wordt genoteerd door TS. Totaal onbegrijpelijk en wanneer opheldering wordt gevraagd er niet wordt gereageerd. Wel jammer voor de discussie maar daarom niet minder vermakelijk :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 13:08

xx_Horsiex schreef:
Elk topic aangrijpen om er een discussie van te maken?

Euh :?
Wat is daar mis mee?

Ik blijf keurig on-topic over een door mezelf opgestart onderwerp :)*

Een in míjn perceptie heel boeiende discussie +:)+