waar irriteer jij je aan bij je geliefde huisdier??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: waar irriteer jij je aan bij je geliefde huisdier??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:45

Als ik mijn hond wel eens buiten zet omdat ik binnen moet dweilen/stofzuigen gaat ze tegen de tuindeuren opspringen, gevolg, prachtige krassen in het hout, op het raam en een heleboel vieze poten!!!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:51

Onze jongste hond vind het altijd nodig om luid blaffend het huis uit te rennen als we uit gaan. Nou blijft ze meestal wel rustig als je eerst 3x 'rustig' tegen haar roept voordat de deur open gaat... maar als je dat vergeet :( Dan rent ze zo om 1 uur s'nachts luidkeels de straat door.

Onze oudste moet je altijd 10x tegen zeggen dat ze wel op schoot mag. Ze zet altijd haar voorpoten op de bank en dan leg ik mijn hand in naar nek, dan trekt ze zichzelf omhoog. Tillen wil ze niet hebben, ze wil wel een beetje het idee hebben dat ze het nog zelf kan. Helemaal irritant word het als ze er zelf op wilt springen, maar ze niet echt durft :(:) Dan loopt ze weg zodra je wilt helpen, maar gaat wel staan jammeren dat ze erop wilt.

En verder, we wonen nogal in een 'speciale' buurt. Mensen die in een flat hier vlakbij wonen gooien hun (ja echt) eten uit het raam. En dat weet onze jongste hond maar al te goed! Als je even 2 seconden niet oplet dan is ze die kant al op gerend, en ze weet precies waneer je niet oplet. Briljant, erg slim!! Maar ze haalt echt het bloed onder je vingers vandaan.. de focking ninja dat het is.

BinkieDusty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:00

Rody (hond) haart ALTIJD uit. Heb je net stof gezogen, ligt het hele huis alweer vol met pluis. Kwijlen kan hij ook als de beste.. En dan vooral flink schudden zodat iedereen moet duiken om de klodders te ontwijken :+ Echt ranzig! En hij kan zo belachelijk rondspringen met zijn 80 kg.. dat je hem weg wilt sturen maar door zijn gekkigheid gewoon keihard moet lachen.. Waardoor hij alleen maar gekker doet en vooral niet meer luistert |o
Andy & Brandy (hondjes) zijn na 8 jaar nog steeds niet zindelijk, wat we ook proberen. Hebben zelfs wel eens het lef om gewoon voor je neus staan te piesen of poepen in de keuken.. En bij elk geluid wat ze horen beginnen ze te blaffen alsof hun leven ervan af hangt...
Viper (kat) mag heel graag kwebbelen. Soms wel leuk, maar kan ook zeer vervelend zijn..
Dana (konijn) moet ALTIJD 's nachts in haar hok graven. Lig er weleens wakker van..
Daliesia (paard) is gewoon lomp :+ Wil altijd knuffelen maar heeft dan niet in de gaten dat ze mij zit te pletten tussen haar en de muur.. Om haar dikke staart in fatsoen te houden vlecht ik deze regelmatig in, en dan moet ze ALTIJD flink scheten laten, en die stinken behoorlijk :+

Eigenlijk zijn alleen mijn 2 mini ponies perfect :P
Maar zou ze geen van allen ooit willen missen :P

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:01

dat mijn kat zodra ik weer eens thuis ben bij me moet komen liggen en dus miljoenen haren op me achterlaat :')

Sabine81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:02

De haren die onze poezen achterlaten en het stof dat ze verspreiden als ze weer eens een dol kwartiertje achter elkaar sprinten.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:03

Oh... die haren!! Verschrikkelijk lijkt me dat! Mijn hond is ruwharig en verhaart bijna niet, ik moet eerder stofzuigen omdat het door ons een rommeltje is dan doordat mijn hond haren achterlaat. Daar kwam ik rap achter toen er een hond een dagje kwam logeren...

Bestaan er ook ruwharige katten? :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:04

Wel naaktkatten :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:07

Kaitlyn schreef:
Wel naaktkatten :')

Hahahaha! Eerhm... ik wil iets met een vacht en die vacht ook op zichzelf laat zitten... Dus niet met haartjes gaat strooien

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:11

Ik heb 5 Ragdolls waarvan er een aantal s'avonds erg opdringerig zijn. Dan MOETEN ze op schoot. Nu vind ik dat niet zo erg, maar 3 gaan dan echt keihard in je vlees zitten breien. Dat doet echt pijn en dan duw ik ze weg, maar ze blijven dan gewoon terugkomen......
En dan het stofzuigen. Zeker als onze rode het op zijn heupen heeft, dan loopt ie de rest te rammen. Hond loopt ook veel zand en prut naar binnen. Maar ik zelf weer stro.....

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:13

Bailey, mijn mechelse herder zit ons altijd aan te staren als we eten, alsof hij zelf nooit eten krijgt.
Uiteraard ook met het bijbehorende gekwijl :D

En het is een echte bruut, regelmatig beukt hij in alle enthousiasme regelrecht tegen mijn knieën aan
of krijg ik opeens een klauw in mijn gezicht als ik rustig in de zetel lig.

En het is een pieper. Als ik 5 minuten naar buiten verdwijn, uit het zicht. Piept hij alsof ik nooit meer terug ga komen :j

Verder is het een schatje hoor! <3

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:15

Dat mijn kat de vliegendeur zelf openkrijgt en in de zomer als de gewone deur openstaat gaat die vliegendeur dan ook om de 5 minuten "uit zichzelf" open :) Soms heeft ze ook van die extreme achtervolg-buien en kan ik NIETS doen zonder een kat achter me aan.

Bij de andere kat vind ik het nogal irritant dat ze dode dieren gaat verstoppen in de achterste garage (heb ik net ontdekt) :p

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:15

Hahaha als je dit topic doorleest zie je dat veel honden en katten wel een beetje Cesar Milan zouden kunnen gebruiken qua luisteren ;-)

Eén van mijn poezen jaagt op beessies, je weet wel die leuke gekleurde dingetjes van de AH van een jaar ofzo geleden. Vaak "vindt" ze ze midden in de nacht op zolder en komt dan luid belkend en kwakend haast de trap af, hele rare geluiden maakt ze dan om haar triomf duidelijk te maken - en je komt er bijna niet doorheen, ze is helemaal in trance dan :j :')

mariposa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:19

dat mijn hond altijd maar onze schoenen moet pakken en de andere hond er mee uitdaagt , en als je dan de schoen wilt af pakken die dan snel onder de tafel kruipt van 140cm bij 140cm waardoor je dus zelf onder de tafel moet.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:20

O,ja en onze hond likt.... aan handen, voeten en vooral als je net onder douche vandaan komt. Ze luisterd perfect, maar dat likken leert ze maar niet af. En ze is iets te dol op eten......

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:22

Mijn hond is zo lief en schattig dat iedereen haar constant aandacht geeft en met haar wilt spelen. Met als gevolg dat ze bang wordt omdat mensen te bruut of te druk zijn met/tegen haar. Daardoor slaapt ze in periodes erg onrustig, als je haar per ongeluk wakker maakt kan ze door een schrikreactie snauwen.
Hoe meer ze met rust gelaten wordt en hoe rustiger iedereen is, hoe aangenamer de hond :)

Paard is super lief en nooit zuur, maar hij laat niet toe dat je aan zn oren komt (door verleden), ik begrijp het wel maar na 3 jaar zou het toch al wat beter mogen zijn. (Ik sla hem NOOIT, en al zeker niet op zn hoofd. Soms een duw of tik tegen de schouder.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:31

Mijn hond moet ook altijd constant haar neus tegen m'n hand aan duwen als ik haar uitlaat, heb ik een natte hand haha!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:36

Vriendje lief laat 's ochtends ( 4 uur vertrekt vriendje lief ) wel eens de woonkamer deur open staan en de hond vind het dan tijd dat ik ook op sta en komt dan heel zacht naar boven gelopen en begint dan voor de deur te janken. Als je dan de deur open doet wil hij op bed liggen en kan hij nog rustig 2/3 uur lief slapen......

Verder heeft de hond het wel eens koud en gaat dan op de kussens van de bank liggen waardoor de kussens helemaal ingedeukt zijn.. Maar ahg het is een geweldige hond verder!!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:39

Dat de hond z'n kopt niet houdt op het moment dat je zegt dat ie moet stoppen met blaffen en dat ie zo heeeeeerlijk uit z'n mond stinkt :') Maar dat vergeven we hem maar gewoon want voor de rest is het een topper!

Mijn katten vallen erg mee. Alleen vind ik het vreselijk als ze voor je voeten gaan lopen als ze honger hebben.. En mijn kat staat graag bij mijn ouders, broertje of zusje voor het dakkapel te blèren dat ze naar binnenwil. Gelukkig slaap ik aan de andere kant van het huis en kan ze daar niet bij! :D

Edit: wat ook erg vervelend is ana mijn hond, is als hij op de bank zit en jeuk heeft en dan gaat krabben en jou vervolgens zowat van de bank duwt :')
Laatst bijgewerkt door Snippergroen op 30-09-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:40

Mijn poezel begint elke ochtend om 5 uur al om eten te bleren...

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:42

Als mijn kat aandacht wil, en hij het niet meteen krijgt hij HEEEEL irritant op eeen plastic zak gaat zitten kauwen.(als die r toevallig ligt natuurlijk) Hij WEET gewoon dat ik zelfs daarvoor midden in de nacht het bed uitkom...

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:05

Oh er schiet me nog iets te binnen... Bailey steelt AL-TIJD mijn sokken!

EsBianc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:10

Als je net hebt gestofzuigd, en dan gaan ze stoeien, en dan zie je de plukken haar door de kamer vliegen.

En irritant, tja, ik wist van te voren dat Tommy een boefje was, dus kan er ook wel stiekem om lachen. Maar helaas houdt Tommy net zo veel van planten als ik..
Als ik een nieuwe plant mee neem word die uitgebreid begroet met kopjes, hij springt er zelfs tegenaan terwijl ie kopjes geeft, loopt er met hoge ruggen langs en hij gebruikt de planten als krabpaal..
Heb je net een nieuwe orchidee gekregen, vol bloemen. Kom je de volgende dag thuis van je werk, staat er nog zo'n schriel stengeltje.. en alle bloemetjes liggen erlangs..
Bloempotten zitten (zaten) met tape vast op de vensterbank, maar zijn altijd na 2 dagen losgewrikt. dus nu zijn de vensterbanken maar leeg. En als hij de pot niet los krijgt dan trekt ie de plant maar met kluit en al uit de pot om die vervolgens op mn witte kleed te gooien.. -O- Zelf nepplanten zijn niet veilig, dan zie ik m vanuit zn ooghoekjes kijken of ik naar hem kijken, en dan --> HAP.

Bonita daarentegen is erg rustig, en slaapt zo'n 23 uur per dag. En als ze slaapt hoort ze niks meer. Erg vervelend als je met haast weg moet en ze ligt lekker onder je bed te slapen (overdag mogen ze niet op de slaapkamer).

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:22

Ik kan me soms echt ergeren aan onze kat die altijd zijn zin wilt hebben. :=
- Hij vertikt het om bepaald voer te eten, en gaat dan ook echt staken.
- Meneertje moet en zal op je schoot zitten. Op welke manier dan oom klimt hij op je schoot.
- Hij moet altijd in de konijnen drolletjes rollen..
- Als ik een keer boos op'm ben gaat hij expres met zijn rug naar mij toe vlak voor de muur zitten. :')
- Als hij 1 keer met z'n pootje op het raam heeft geklauwd moet hij naar binnen.
Anders blijft hij on ophoudelijk tegen je je net gezeemde raam klauwen. :Y)

Tja, al deze dingen maken mijn mannetje toch tot een onwijs irritante kat. Maar ik zou'm nooit meer willen missen... :D

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:28

Dat mijn hond altijd alles opeet wat op de tafel ligt.. en dat ze altijd op de bank gaat liggen :)
En dat mijn ene kat Schooier altijd heel hard om eten gaat mauwen terwijl hij al brokjes voor zn neus heeft liggen, en als je hem dan blikvoer geeft eet hij het niet op haha :)D
Dat mijn pony soms hele overbange buien heeft en dan van een paardendrol schrikt :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 17:35

Ik erger me eraan dat mijn ratten alles, maar dan ook alles onderpiesen in de kooi, en dan vooral hun hangmatten, waardoor ze zelf ook onder de zeik zitten.. 5 minuten nadat ik nieuwe hangmatten heb opgehangen, is het alweer zo ver..

En bij mn hondje erger ik me eraan dat ze het op mijn labello heeft gemunt, als ik m ergens laat slingeren is het één hap en weg! :P