Worden we allemaal te hard of ik naief/idealistisch/dom?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:54

mylene32 schreef:
ik word altijd zo triest van de aangereden dieren op straat. Het hoeft niet eens. Als je nl. niet te hard rijdt. kan je gewoon stoppen.

Niet waar. Als je ergens 50 rijdt en er vliegt een kat onder een geparkeerde auto vandaan kun je niet op tijd remmen. Als er opeens een vogel een duikvlucht maakt en tegen je voorruit knalt, kun je niet remmen. Als je 80 rijdt op een provinciale weg en opeens schiet er een ree uit de bosjes, kun je niet remmen.

Anoniem

Re: Worden we allemaal te hard of ik naief/idealistisch/dom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:54

Kun je nagaan als er iemand oversteekt op de snelweg.. 120 vol op de rem.. auto achterje, de auto daar achter.. die daar achter... kettingbotsing :j

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 13:55

Of je vliegt de vangrail in uit automatisme.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:05

volgens mij mág je niet eens stoppen op de snelweg om een dode kat te bekijken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:07

Je hebt helemaal gelijk sallandval. Dus is het niet realistisch om dat te verwachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:08

Ik heb de autotheorie er eens bijgepakt. Men mag alleen langs de snelweg stoppen voor pech of een noodgeval. Een dier wat al dood is valt daar dus niet onder. Je bent dan zelfs strafbaar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:11

Bij de dierenambulance ging het zo ver, dat we een training van Rijkswaterstaat moesten krijgen voordat we de snelweg op mochten (om een dier te halen dan). Als er toevallig een chauffeur reed die die training nog niet gehad had, werd het dier niet opgehaald. (naja, stiekem vaak wel) maar we hadden de grootste problemen als er ook een melding bij RWS liep en ze ons controleerde.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:42

Nu krijg je dus ook mensen die zeggen dat je je kat dan maar niet naar buiten moet doen.

Bij ons gaan de katten ook naar buiten toe, zonder toezicht. 1 Loopt bijna de hele dag buiten, die struint de hele buurt af. 2x Is er een kat van ons doodgereden maar voor ons geen reden om ze dan maar binnen te houden of in een ren. Dat vind ik toch altijd zo sneu. :o Prima als mensen dat doen, tegen hun zeg ik er niets over dat ik het sneu vind, veroordeel ons dan ook niet omdat wij het wel doen. :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:45

Kaitlyn schreef:
veroordeel ons dan ook niet omdat wij het wel doen. :)

Sja... als ik een kat tot pap gereden van de weg af pluk dan vervloek ik toch echt de eigenaren. Vind het extreme nalatigheid, gebrek aan inzicht en tekortkoming in de veiligheid van het dier. Kan er weinig anders van maken.
Loopt je paard ook los op straat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 14:46

Onze kat gaat ook naar buiten.. daar hebben wij verder ook geen toezicht op, want wij zijn zelf ook niet thuis. Maar toch zou ik op de snelweg (daar ging dit topic om) niet stoppen. Binnenwegen vind ik wel een ander verhaal.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:00

De discussie gaat er ook helemaal niet over of je je kat wel of niet naar buiten moet doen. Dat is voor iedere eigenaar zijn pakkie an, en doe je 'm naar buiten is een aanrijding 'risico van het vak'. Staat imo ver van de vraag of je zou stoppen op de rijksweg of niet.

@jans, dat was ik dus net aan het opzoeken, hadden vriendlief en ik gister dus nog een discussie over, maar je mag dus echt alleen op de vluchtstrook stoppen als verder rijden onmogelijk of levensgevaarlijk is. Dus het devies blijft: Niet stoppen, maar dierenambulance bellen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 15:02

Zonnetje81 schreef:
Remmen doet iedereen hier lijkt me :)

Nou, nee... Op rustige wegen doe ik mijn best, maar ik ga geen gekke manouevres doen en daarmee mijn eigen leven én dat van anderen in gevaar brengen.

Neej schreef:
De discussie gaat er ook helemaal niet over of je je kat wel of niet naar buiten moet doen. Dat is voor iedere eigenaar zijn pakkie an, en doe je 'm naar buiten is een aanrijding 'risico van het vak'. Staat imo ver van de vraag of je zou stoppen op de rijksweg of niet.

Het hangt wel een beetje samen. Als een eigenaar daar makkelijk over denkt dan ga ik niet daarvoor mijn leven riskeren (uiteraard op rustige wegen rem ik wel, maar een zwengel aan mijn stuur of paniekerige remactie op een snelweg no way). Sneu voor het diertje al heeft dat iig een tijd een leuker leven gehad dan binnen zitten.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:38

De moeder van een vriendin van me ging ooit ook uitwijken voor een dier...resultaat: de een gewond en de ander zwaargewond in het ziekenhuis. Die vriendin zegt nu ook: voor een dier rem ik nooit meer!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:28

Quellian schreef:
Kaitlyn schreef:
veroordeel ons dan ook niet omdat wij het wel doen. :)

Sja... als ik een kat tot pap gereden van de weg af pluk dan vervloek ik toch echt de eigenaren. Vind het extreme nalatigheid, gebrek aan inzicht en tekortkoming in de veiligheid van het dier. Kan er weinig anders van maken.
Loopt je paard ook los op straat?

Je hoeft die dieren niet van de weg te schrapen, ook al is het fijn voor de eigenaar dat het gedaan wordt.
Wij wonen gelukkig niet vlakbij een snelweg, N weg of wat dan ook. Vrij rustige wegen in de omgeving. Naar mijn inziens moet een kat gewoon buiten komen om te ravotten, te jagen en zijn benen te strekken.
Natuurlijk loopt mijn paard niet los op straat, we proberen ze wel zoveel mogelijk bewegingsruimte te geven. Nu is een paard imo ook een groter gevaar voor de samenleving om los op straat te hebben lopen dan een kat.

Hierbij laat ik het, hier gaat deze discussie immers niet over.\

F_Orumster; inderdaad op het moment dat het kan stoppen maar op een drukke weg waar (veel) verkeer achter je zit rijdt je door en hoop je maar dat je m niet raakt en het beestje veilig de overkant van de weg bereikt. :j

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:35

Ik ben een enorme dieren liefhebber maar zou nooit op een snelweg stoppen ook niet als de kat voor mijn auto kwam. Remmen en stoppen is nou eenmaal erg gevaarlijk. Als ik op een rustigere weg zou rijden dan zou ik het wel doen. Dan zorg ik wel dat ik niets raak. Laatst nog een koppeltje wilde zwijnen baby's ontweken.

Ik denk dat ik je op dat moment wel zou respecteren (als ik je aan de kant van de weg zou zien staan) maar je niet zo slim vinden omdat het nou eenmaal gevaarlijkis.