Ontstoken oog konijnen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Ontstoken oog konijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:15

dat is allemaal niet niks zeg! Hopelijk komt er snel verbetering in. Overigens moet ik heel eerlijk zeggen cavasan is een zalf van niets naar mijn mening. Heb zeer zelden oogproblemen over zien gaan door gebruik van cavasan. Het is een onschuldig middel wat bij alle oogproblemen ingezet kan worden en mijn eigen woorden daaraan vast zijn inmiddels "kan onschuldig bij alle oogproblemen ingezet worden maar is zo onschuldig dat het ook gewoon niet werkt'
Hopelijk bij jou nijnen wel. Echter als ik hier met een dier oogproblemen heb dan komt mijn DA al niet meer aan met cavasan want ik weiger het nog te gebruiken. Hopelijk voor jou zijn jou ervaringen straks anders.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 20:22

Dierenfan, bedankt voor je reactie! :)
Cavasan heb ik een keer eerder gebruikt bij een van de nijnen, toen ze een oogbeschadiging had opgelopen. Gelukkig heeft de zalf toen de beschadiging verholpen, waardoor ze nu niet blind is geworden!
Tot nu toe heb ik nog geen verbetering gemerkt door die zalf, maar bij 2 van de 3 konijnen gebruik ik de zwaardere zalf, want de oogjes zitten al redelijk dicht.. ;( De derde heeft (NOG STEEDS!) nergens last van, op de rood omrande oogjes na... Ongelofelijk :=

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:59

Ben ik mee eens, cavasan doet bijna niets, behalve smeren!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 17:12

Helaas moet ik een vervelende update plaatsen...
Vanochtend zag 1 konijn er echt heel erg slecht uit..
Dierenarts gebeld, en die kant op gegaan.
We gingen eigenlijk met het idee daarheen dat we haar zouden laten inslapen, maar de dierenarts had nog hoop.
Onderhuids vocht & een 'energieboost' ingespoten, zwaardere pijnstilling, nieuwe oogdruppels etc meegekregen, dus we konden er weer tegenaan..

Het heeft alleen niet mogen helpen, ze is vanmiddag overleden ;(
Ze begon in 1x heel hysterisch te rennen in het hok, dus m'n vader had haar opgepakt (oogjes zitten dicht, dus ze rende tegen de tralies etc). Toen werd ze weer rustig, en ineens stopte de ademhaling.. :(:)

Al onze zorg en liefde heeft helaas niet mogen helpen, maar we vechten door voor de andere twee konijnen... :(:)

Rust zacht lieverd, het spijt me dat je dit allemaal hebt moeten meemaken.
Ik ga vechten voor je vriendje en vriendinnetje! :+:

Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:15

Wat erg, maar myx is toch vrij lastig te genezen.
Ik hoop dat het met die andere twee toch gaat lukken.
Trouwens wat jouw konijn deed zie je vaak bij konijnen met die ziekte.
Het is volgens mij een hele rotte dood.
Ik snap hierin je dierenarts niet zo heel goed, ik had inderdaad ook voor een spuit gekozen.
Ik duim voor de twee anderen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:16

oja, heel veel sterkte.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:25

He bah wat een naar nieuws! :(:)
Mijn konijn ging ook zo heen, ineens heel wilt spartelen en krijsen, een hartstilstand..
Veel sterkte! Je hebt gedaan wat je kon doen!

Hoe gaat het met je andere nijnen?

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:33

Och wat sneu dat er toch een konijntje ondanks je superzorgen overleden is! Ik hoop dat de andere 2 er boven op komen, volgens mij hebben jouw konijnen een fantastisch leven bij jullie, ik las dat ze overdag los mochten lopen en alleen savonds in hun hok hoefde, volgens mij wil ieder konijn wel bij jullie wonen!

bibi_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:17

Oh wat erg! En wat een vervelende dood zo, als ik wist dat ze zo dood gaan, weet ik niet wat ik had gedaan, dat is toch wel heel vervelend! Sterkte en zet hem op voor de anderen!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:22

Het is echt heel erg sneu inderdaad, voel me nu ook onwijs schuldig dat ik haar deze weg heb laten bewandelen, als ik van te voren had geweten dat ze zou overlijden, had ik haar al die pijn etc bespaard... :(:) Maar goed, we gingen er natuurlijk van uit dat ze beter zou worden... :(:)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 19:42

H_Nalanta schreef:
He bah wat een naar nieuws! :(:)
Mijn konijn ging ook zo heen, ineens heel wilt spartelen en krijsen, een hartstilstand..
Veel sterkte! Je hebt gedaan wat je kon doen!

Hoe gaat het met je andere nijnen?

Met de andere nijnen gaat het gelukkig wel redelijk goed! De 1 heeft nog steeds nergens last van, behalve de rode randjes rondom zijn oogjes. Hopen dat het daarbij blijft!
De ander heeft wel wat meer last, opgezwollen neus/ogen/anus etc, maar die eet en drinkt echt super! We hebben nu neus/oogdruppels meegekregen, zodat de zwellingen afnemen.. Tenminste, dat hopen we!

maras schreef:
Och wat sneu dat er toch een konijntje ondanks je superzorgen overleden is! Ik hoop dat de andere 2 er boven op komen, volgens mij hebben jouw konijnen een fantastisch leven bij jullie, ik las dat ze overdag los mochten lopen en alleen savonds in hun hok hoefde, volgens mij wil ieder konijn wel bij jullie wonen!

Klopt ja! :j Daarom vind ik het helemaal zo erg dat ze het niet heeft mogen halen, ze had zo'n heerlijk leven.. Ik had haar zoveel jaren meer gegund... :(:)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:54

Hé wat jammer nou toch, ik had iets anders voor je gehoopt. :(:) Aan jou zorgen heeft het in ieder geval niet gelegen, die zijn super geweest. Sterkte meis, go for it voor de andere twee!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:55

Bassenqua schreef:
Hé wat jammer nou toch, ik had iets anders voor je gehoopt. :(:) Aan jou zorgen heeft het in ieder geval niet gelegen, die zijn super geweest. Sterkte meis, go for it voor de andere twee!!

Hier ga ik helemaal in mee. Vreselijk voor je.
Veel sterkte gewenst. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 14:05

Heel veel sterkte :(:)
Met al die liefde en zorg!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:29

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
Dat doet me goed!

Muffin ziet er echt vreselijk uit, echt heel naar... Oogjes zitten dicht, neusje is opgezwollen.. En de myxomen beginnen ook te verschijnen.. ;(
Maar uiteraard gaan we door met behandelen!

Sieb, de witte, ziet er nog steeds super uit.. Zo vreemd! Iemand een verklaring hiervoor?

Ok even twee foto's, voor degene die ze willen zien. (in link)
Muffin
http://i372.photobucket.com/albums/oo16 ... G_0641.jpg

Rust zacht liefje!
http://i372.photobucket.com/albums/oo16 ... G_0610.jpg

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:37

Ik zou je nijn deze verdere lijdensweg besparen.. Voor mij was de keuze al heel snel duidelijk geweest en gemaakt..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:38

Waarom laat je haar niet inslapen? De kans is zooo klein dat ze het overleven. Als ze geënt waren geweest was ik er wel voor gegaan. Maar nee nu niet. Heb je Sieb al geënt? Ik neem aan dat die binnen zit?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:42

Deze reacties had ik uiteraard kunnen verwachten..
We hebben ervoor gekozen om door te gaan met de behandeling, omdat de dierenarts nog hoop heeft.
Ze hebben geen pijn, ze eten/drinken goed..

Daarnaast zijn we nu 'al' twee weken bezig, en willen we graag de behandeling afmaken, zodat we zeker weten dat we alles hebben gedaan om ze te redden..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:43

Oke. Dan begrijp ik het, wil je nog wel antwoord geven op mijn vragen?

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:45

Sorry, ik had al op versturen gedrukt, maar toen bedacht ik me dat ik nog moest reageren :)

Sieb is niet geent, omdat hij ook besmet is met de ziekte.
Als je hem dan nu gaat enten, vergroot je de ziekte alleen maar.. Je spuit echter de (verzwakte) ziekteverwekkers in, maar als hij al besmet is, werkt dit alleen maar averechts.. (dit is uiteraard in overleg met de DA gegaan hoor!)

Ze zitten nu beide binnen, zodat we ze goed in de gaten kunnen houden.
Wel apart, omdat Sieb minder erg eraan toe is dan Muffin...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:45

Er zijn genoeg verhalen bekend van dierenartsen die tot het uiterste willen gaan en daar dan extra geld mee verdienen.. Houden van is ook loslaten.. Bij het zien van deze foto's schrok ik echt heel erg..

Mijn nijn heeft het ook gehad, half zo erg als die van jou.. En de DA zei dat het het beste was hem meteen in te laten slapen.. Je konijntje gaat het niet redden.. Heel grof gezegd, maar ik denk dat het een kwestie is van uren/dagen.. Bespaar hem dit en laat hem asjeblieft inslapen!!

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:48

Ik zou die ook in laten slapen, Ik kan voor 99% zeggen dat die het waarschijnlijk het niet overleeft. Als ik zulke konijnen tegen kom langs de kant van de weg, dan help ik ze het hoekje om. Ik snap dat tamme konijnen anders zijn dan wilde konijnen, maar myxomatose blijft myxomatose.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:49

1 ding is zeker; de dierenarts doet dit niet om er geld mee te verdienen. (of naja, hij verdient er wel aan natuurlijk)
Hij heeft ons heel veel kosten 'bespaard', door ze niet te rekenen. De nieuwe pijnstillers hebben we niet voor hoeven betalen, en zo waren er nog heel wat dingen..

De kans is er nog steeds dat ze het niet halen inderdaad, daar ben ik me al te bewust van, maar de kans is er ook dat ze het WEL halen.. Daarom gaan we door met behandelen :j

De ene dierenarts adviseert ze meteen in te laten slapen, de andere heeft er nog hoop in. We doen er alles, maar dan ook echt alles aan, om ze beter te krijgen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:50

Oke dan heb je een fijne DA top! +:)+

Maar kijk eens heel objectief naar je nijnen.. Kijk eens alsof ze niet van jou zijn.. Kijk eens niet met je hart maar met je verstand.. Geloof je echt nog dat ze het gaan halen???

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 19:50

kabwan schreef:
Ik zou die ook in laten slapen, Ik kan voor 99% zeggen dat die het waarschijnlijk het niet overleeft. Als ik zulke konijnen tegen kom langs de kant van de weg, dan help ik ze het hoekje om. Ik snap dat tamme konijnen anders zijn dan wilde konijnen, maar myxomatose blijft myxomatose.

Ik snap je reactie heel erg goed, maar wilde konijnen vind ik totaal wat anders dan tamme konijnen..
Die worden vaak gegrepen, omdat ze een gemakkelijke prooi zijn.. Anders overlijden ze wel omdat ze geen eten meer kunnen vinden met die oogjes.
Hier zitten ze 'veilig' binnen, krijgen ze voldoende eten en houden we ze goed in de gaten. Pijn hebben ze niet, en dat vind ik het belangrijkste..