Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Huertecilla schreef:NoGo schreef:O wat verschrikkelijk om te zien, ik snap dat er mensen zijn die hun honden af en toe in een tas vervoeren, denkend aan een pup op wandeling ofzo.
Zoals ik net al aangaf gaat dat door de vrij algemene verbanning van de hond uit de verstedelijkte omgeving VEEL verder.
Het is niet de eigenaar die de hond in de tas stopt maar de van dieren vervreemde samenleving :)*
In lang niet alleen de grootstad heeft de hondeigenaar keuze uit tas, thuis laten of sociaal isolement.
Als ik een Bullmastf zou hebben kan die mij óf bijna nooit gezelschap houden óf ik moet ik mijn gedragspatroon serieus veranderen en kan ik bijna nergens heen. Hond laten zijn is geen optie want zelfs die paar plaatsen waar er geen sociale ban is, moet het arme dier een muilkorf om.
Als ik een mini zou hebben kan die gewoon mee. Lopend, op de arm, in een draagtas; zonder muilkorf...
Neem een mini in een draagtas mee een terras op en men komt kirrend vragen of het schatje een bakje water wil.
Ga daar ziten met je keurig opgevoede Bullmastiff en men wil eigenlijk de politie bellen.
Dat ligt niet aan de hondentasjes-sjouwer (m/v) maar aan de hokjesgeest van de samenleving
NoGo schreef:Ehhh spanje kwam je toch?
Dan snap ik waarschijnlijk je bullmastf muilkorf verhaal.

, want het probleem met die k-hondjes is niet de aard van het beestje, maar gebrek aan opvoeding. 

jammes schreef:Ik heb een heule zware Engelse Bull. Ik daag haar uit om die in zo'n tasje te proppen, dan te gaan wandelen/joggen en er ook nog een beetje leuk bij te kijken.

Macs schreef:die hele RAD is al een aantal jaar afgeschaft, en ik vind het 1 grote onzin.
Macs schreef:Ik denk ook niet dat ze dit heel serieus bedoelde hoor

Huertecilla schreef:Macs schreef:Ik denk ook niet dat ze dit heel serieus bedoelde hoor
Ik wel.
Prima idee; een EB te leren skate boarden. Komt dat dier ook nog eens op eigen kracht ergens.
Macs schreef:Is ook, maar ben je nou tegen de EB?

Maar nogmaals het beest kan er niks aan doen. Mee trimmen moet je zeker niet doen, maar een keer lekker laten razen kan niet heel veel kwaad (het kan meer kwaad om ze kort aan een lijntje te houden
) Dus omdat ze kortademig zijn maar opsluiten.. Lijkt me niet verstandig. Macs schreef:Maar nogmaals het beest kan er niks aan doen.
Huertecilla schreef:jammes schreef:Ik heb een heule zware Engelse Bull. Ik daag haar uit om die in zo'n tasje te proppen, dan te gaan wandelen/joggen en er ook nog een beetje leuk bij te kijken.
Wel, niet om banketstaaf te doen, maar met een modale Engelse Bulldog gaat het al een stap eerder fundamenteel verkeerd; daarmee willen gaan trimmen is op zích al een No-Go.
Een tasje is wat onpraktisch doch meerennen is nog minder haalbaar.
De oplossing is het dier op een skate-board zetten en voor te trekken of zelf mee te leren steppen.

En dan niet alleen de EB maar meerdere rassen.