Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Norahtje schreef:Ook moet ik zeggen, doorlopen en negeren heeft bijna geen zin.
Wanneer een hond aan de overkant van de weg loopt wordt hij al gek.
Pas liep er een sint bernhard aan de overkant, nou hij ging door de dollen.
Wel had ik dit al iets zien aankomen en wat doe ik?
Ik pak hem bij zijn halsband en til hem omhoog. Zo kan hij mij nooit meesleuren o.i.d.
Norahtje schreef:Ja maar dat werkt eigenlijk hetzelfde als een muilkorf. De neus is namelijk ontzettend gevoelig bij een hond. En honden corrigeren elkaar door of de poot in de nek/schoft te leggen of door de bek over de neus te plaatsen. Wanneer je dus iets over de neus doet, dus een muilkorf of halter dan heeft de hond steeds het idee dat ie gecorrigeerd wordt, dus ook bij goed gedrag en dan snapt hij het niet meer. Dat is nog het enige wat ik geleerd heb hoor =)
!
?!!)
.
) is mijn oudste reu maar gaat niet meer samen met Ka-Boom. (beide reuen zijn niet gecastreerd).mistery schreef:Een beetje gedragstherapeut kan een hond zeker wel goed lezen en kan je zeker ook leren wat de herkenningspunten van bepaalde gedragingen zijn. Een cursus in groepsverband is imo too much voor deze hond. Eerst maar eens 1 op 1 het gezag terug krijgen voordat je in het diepe springt.
Kim90 schreef:iedere pup wordt blanko geboren. geen een die asociaal uit de moeder komt rollen.
Citaat:Vind het jammer dat er altijd mensen zo tegen de honden zijn die er gevaarlijk uitzien, meestal hebben die mensen dan ook nog nooit zo'n hond opgevoed vanaf pup. Dan zul je zien dat ze net zo in elkaar steken als een golden pup, en dat het uiterlijk vertoon alleen er agressief uitziet. ergens voor gefokt zijn heeft inderdaad gevolgen voor uiterlijk, uithoudings vermogen, en andere uiterlijke kenmerken.

Citaat:doe jij er niks, mee, negeer je het, besteed je er geen aandacht aan of leer je het hem af, dan zal hij nooit uit zichzelf gaan jagen! Hij zal het toch echt van jou of een andere hond moeten leren.
Yamcha schreef:Een Stafford leren vechten is niet moeilijk. Gooi hem in een ring met nog een andere volwassen hond erbij, bij voorkeur van hetzelfde geslacht....... hij gaat zo op de vuist. Hij hoeft het niet te leren, je hoeft hem niet te stimuleren, en hij zal het conflict niet uit de weg gaan. Het zit hem in het bloed......
Yamcha schreef:Is helaas geen overdrijven. Zet ze maar in een ruimte waar de een de ander niet uit de weg zal gaan, wedden dat ze gaan knokken?
klopt
Yamcha schreef:Een Stafford leren vechten is niet moeilijk. Gooi hem in een ring met nog een andere volwassen hond erbij, bij voorkeur van hetzelfde geslacht....... hij gaat zo op de vuist. Hij hoeft het niet te leren, je hoeft hem niet te stimuleren, en hij zal het conflict niet uit de weg gaan. Het zit hem in het bloed......
Gooi 2 Goldens in diezelfde ring, en de kans is vrij groot dat ze gaan spelen. De kans dat ze gaan vechten, is heel, heel klein.
De kans dat een als vechthond gefokte hond wíl vechten is vrij groot. Er is zelfs in Utrecht een afwijking aan de hypothalamus geconstateerd, waardoor de hond een sterk verhoogde neiging tot agressie heeft. Hoezo een Golden in een ander pak....... hou toch op........

maar goed dat is allemaal achteraf gepraat. ik ben het met wat voorgangers eens dat een hond geboren wordt met een bepaald karakter wat bij die rassenstandaart hoort. dat is juist zo leuk, elk ras heeft zijn eigen karaktertrekken die globaar gewoon overeenkomen. zo zal je een newfie niet snel een andere hond zien verscheuren voor de regel, en een engelse bulldog niet snel ipo zien lopen. jammer dat je een gt te duur vind, want ik zie een rangorde probleem. de honden hebben namelijk echt maling aan jullie aLS ik het verhaal zo lees.ik heb hier een boerboel momenteel lopen, volle reu die absoluud niet hodn vriendelijk is.