Hoe goed is vers vlees van Smuldier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 18:01

UniFlap schreef:
3x per dag voeren? is dat aan te raden of af te raden?

okee euhh ja weet ik niet eigenlijk. ik voer zelf zowiezo 2 keer per dag. en dit ga ik ook doen met het vlees.

Ik heb vandaag een aantal pakken vlees compleet gekocht. dus vanaf morgen gaat het gebeuren. ;)

Macs

Re: Hoe goed is vers vlees van Smuldier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:03

Hier ook 3 gelukkige hondjes met smuldier.
Zij krijgen wel 's ochtends brokken, maar 's avonds vlees. :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:07

Je moet met voeren kijken wara je hondje het beste op reageerd.
Voor onze suikerpatient is hoe vaker voeren ho ebeter ivm haar suikerpeil
maar ze krijgen hier 2 keer per dag.
Als ik 1 keer voer gaan ze geheid gal spugen...dus ik probeer altijd te voeren met 12 uur tussenpose

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 18:12

TinkerTom schreef:
Je moet met voeren kijken wara je hondje het beste op reageerd.
Voor onze suikerpatient is hoe vaker voeren ho ebeter ivm haar suikerpeil
maar ze krijgen hier 2 keer per dag.
Als ik 1 keer voer gaan ze geheid gal spugen...dus ik probeer altijd te voeren met 12 uur tussenpose

ik denk dat dhani ook gal zal spugen als hij 1 keer per dag eten zou krijgen. hij spuugt zowiezo al snel als ik smorgens te laat eten geef.
Het wil nog wel is voorkomen dat ik een ochtend uitslaap. en dan krijgt hij pas om 11 uur eten of zo.
Dan is de kans groot dat hij gal spuugt.

Bij Shasta weet ik het eigenlijk niet. Die heb ik nog niet zo lang. ( 7 weken ). Maar ik vind 2 keer per dag vriendelijker voor ze dan 1 keer per dag..
Ik redeneer dan misschien menselijk. maar ik vind het niet nodig dat ze honger moeten lijden. ( maar dat zou wel niet rieel zijn wat ik nu zeg :') )

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:20

Ik voer naast bibi ook smuldier(kompleet versie glutenvrij) en mijn hondjes vinden het net zo lekker,ik doe er vaak nog wat rijst met groenten door..Zelf weet ik ook niet hoe de kwaliteit is maar heb het idee dat het wel goed is omdat ze het graag eten,maar voor de afwisseling doe ik er ook bibi bij en soms wat vis of een ei..Ze krijgen overdag tussendoor nog wat dogloversgold brokjes als beloning(vinden ze erg lekker en is graan en rommelvrij)..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:15

Ik heb hier ook Smuldier gevoerd, maar ben sindskort over gestapt op Lotgering. Prima voer hoor, honden deden het er prima op, maar het is hier altijd zo slecht verkrijgbaar. Wat ik ook een nadeel vind is dat er maar 2 complete versies zijn, dus de afwisseling vind ik nogal weinig... Hier BARF ik nog 2 dagen dus dan vind ik dat niet zo erg. En daarbij vind ik alle soorten KVV beter dan welke brok ook.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:44

tja wat is het beste qua hoe vaak voeren?

Het beste is daar waar je hond het beste op doet. Mijn vorige hond had nogal wat medicatie en daardoor sneller last van zijn maag. Ik moest maken dat er altijd wat in zat en 3x per dag een portie vlees en 's avonds laat nog 2 boterhammen ging het uitstekend.
Mijn huidige honden krijgen 's ochtends een 200 gram vlees en 's avonds 500 á 700 gram of soms wel een kg vlees (barf of kvv). Hier doen ze het prima op. 2x per dag 400 gram voeren gaat weer niet dan gaan ze 's ochtends vroeg toch gal spugen als ze eenmaal gaan bewegen.
Ken ook weer genoeg mensen die hun honden bij vers voeren (dat zet in de maag niet meer uit en brok wel) maar 1x per dag voeren en die honden zitten in die ene keer gelijk vol. Zelf vind ik dat ook wel wat mijn honden lijken me veel gelukkiger te zijn met 1x per dag zich lekker vol eten dan 2x half volle maag. Echter de rest hier denkt er anders over dus ik doe het niet voor de vrede thuis.

Brok zou ik 2x minimaal per dag voeren. Omdat brok in de maag uit zet (geperste brok niet) en als ze zich dus vol eten en daarna nog flink water drinken kan het heel erg fout gaan.....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:57

als je gaat voeren begin je met de richtlijn op de verpakking geloof dat dat meestal 20/30gr per kilogram lichaams gewicht is bij de meeste,maar dat zie je wel op de verpakkiing.is je hond te dik dan ga je daar wat onder zitten en kijk je wat ze doet blijft ze te dik trek je er nog wat af ,valt ze teveel af geef je weer wat bij,je gaat dat van zelf wel zien is makkelijk.een pup krijgt normaal het dubele dus 40/60gr per kilogram lichaamsgewicht,maar ook hier moet je kijke wat ze doet word ze te dik trek je er wat af word ze te dun doe je er wat bij .succes ps ik voer mijn honden 1 x per dag dit gaat niet bij alle honden en moet je gewoon even bekijken,bij de kvv die ik nu voer gaat het wel,eerst bij carnibest had ik vaker dat ze wel eens galspuugde,nu bij natudog niet.
Dhani schreef:
Woow wat een reacties. Ik lees vanavond even. ik ben nu heel druk.

Ik had nog even een vraag.

Wat is verstandig. 1x of 2x per dag voeren? Zelf denk ik 2 keer per dag
maar wat mag een hondje van 12 kg die te dik is hebben?
En een Border collie pup van 4,5 maand en nog in de groei van 16 a 17 kg?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:45

Eergisteren Smuldier gekocht voor m'n hondje en hij vond het heul raar :+ wat er in z'n bak lag, maar hij at het heel voorzichtig wel op. Gisteren de rest en meneer moest er helemaal niets van hebben. Had en klein beetje gekookt water erdoor gedaan, maar hij vind het maar niks.
Hij krijgt nu zoiezo elke ochtend brokken (die er vaak in de avond nog staan) en 's avonds een kipfiletje of een half kuipje Cesar.
Hij doet het verder prima, zit mooi op gewicht, nergens last van, dus ik zal het vast wel goed doen met
voeren :D .
Denk dat hij gewoon niet veel nodig heeft, anders zou hij echt wel z'n bak brokken aanvallen :j

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:49

Smuldier is prima vlees, maar in verhouding duurder dan herbyver.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:32

annebe schreef:
Smuldier is prima vlees, maar in verhouding duurder dan herbyver.

Er staat op de site van herby niet zoveel informatie over het vlees..Welke mixen zijn er eigenlijk kant en klaar en kun je die ook combineren met de botmixen?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:44

Weet niet of het al gezegd is maar zorg dat je van smuldier zo veel mogelijk vlees/pens compleet geeft. Hier krijgen ze wel eens hart/vlees/pens erdoor of een keertje ter vervanging als de supermarkt geen compleet versies meer heeft.

MliesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:42

Dhani schreef:
Ik redeneer dan misschien menselijk. maar ik vind het niet nodig dat ze honger moeten lijden. ( maar dat zou wel niet rieel zijn wat ik nu zeg :') )

Honger hebben de hondjes in Roemenië. :D (Of waar dan ook waar ze geen eten hebben.)

Die van mij worden allemaal 1 keer per dag gevoerd, in het begin even wennen en af en toe wat gal spugen 's morgens maar ook dat went.
Voer ze ook niet op hetzelfde tijdstip, ik hou niet van zeurende honden 's morgens.

Voer Arin al tijden Energique, voornamelijk omdat het zo handig te doseren is met de "hamburgers" van 100 gram. Heb ook wel eens NatuDog of andere worsten gevoerd, maar dat vond ik toch een beetje gepiel met voeren steeds. :o

Smuldier krijgt ze ook wel eens, de Pens of Compleet variant, doet ze het ook prima op. :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 22:47

1 x voeren is wel handig maar gaat mijn suikerhond niet trekken....
dat betekend 1 keer per dag een heeeeele hoge piek en dan alleen dalende, eind van de dag in een hypo....nee lijkt me niet gezond

Maar ieder voert weer anders :-)
vind dat je moet doen waar je jezelf het fijnste bij voelt en wara je honden het beste op doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:58

kvv verteerd heel snel omdat het gemalen is,dus honden hebben vrij snel een "leeg" gevoel en als de maag echt leeg is gaan ze gal spugen..

voor de hond is het dus fijn om 2x per dag te voeren als je kvv voert,hier eten de honden eigenlijk wel over de hele dag door wel zo'n beetje...

en dan van kvv tot barf producten..

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:03

ik voer 1x per dag omdat ze verder op de dag gewoon niet eten, ze spugen geen gal dus
ik vind het prima zo :j

wat voor barf producten geef jij kimmie261? en waar haal je die vandaan?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:08

ik geef kopvlees,hart,longen,tongen,strotten,kipdelen,vleesbotten,penslappen enz bij...

wij hebben een slachterij gevonden waar je vlees kan kopen,en dat is echt geweldig,bakken vol met vlees waar ik pakjes van maak en invries wat dan weer lekkertjes tussendoor worden voor de honden.

kip koop ik gewoon bij supermarkten,vleesbotten krijgen we weer van de buurvrouw die bij een slagerij met eigen slachterij werkt.

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:15

ochend krijgen de honden bij ons brok van cavon = groen zak voor volwassen honden

avonds krijgen de honden smuldier compleet = rode verpakking

elke 3 dagen 1 vers ei per hond door zijn brok heen

de honden vinden heerlijk en zien er super goed en mooi uit

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:56

Even om terug te komen op de geur; ja het stinkt toch wel hihihihi (heb nu 2 dagen de pens gegeven)
Meneer z'n scheten zijn ook NIET te harden! :')
Beetje jammer dat ik nu alleen de vleesmaaltijd heb en pens, en niet de pensmaaltijd. (moet toch even kijken of die wel regelmatig verkrijgbaar is in de supermarkt)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:02

Citaat:
Er staat op de site van herby niet zoveel informatie over het vlees..Welke mixen zijn er eigenlijk kant en klaar en kun je die ook combineren met de botmixen

De meeste mixen zijn wel kant en klaar.
Herby gaat binnenkort alle ingredienten neer zetten bij de mizen en ook de behoudingen.

Wij zijn al jaren tevreden groot gebruiker van Herbyvers.
Ook de aangeboden karkassen, botten zijn erg fijn (voor de herteribben e.d.)
Voorheen hebben we ook grootverpakking van smuldier gehad (1 kilo rollen) en daarvoor carnibest, maar dat is gewoon niet te betalen!
Als ik ooit buitenaf woon en een weilandje heb voor de dogs, dan komen er meer "hele karkassen" waar ze zelf lekker mee bezig kunnen zijn.
Nu in een appartement/flat met een rondkruipende peuter vind ik dat niet zo smakelijk <LOL>
Laatst bijgewerkt door annebe op 19-09-11 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:03

onze honden krijgen ook smuldier en doen het er prima op :)
ze krijgen sowieso 1x daags een complete versie en vaak de andere een bakje kip/pens.

Ik vind het fijner om ze vers te geven,maar vind Carnibest te duur ivm grote aantallen door hun lichaamsgewicht. Onze 3 katten krijgen altijd Carnibest en doen het daar super op.
Met Carnibest heeft mijn hond minder ontlasting dus zou voor hem net weer iets beter zijn.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:06

ik zit op de site van herby te kijken maar dat is toch duurder dan smuldier of niet?
En wat heb je dan nodig om een compleet aanbod te geven, er is zoveel keus :P

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:27

UniFlap schreef:
Even om terug te komen op de geur; ja het stinkt toch wel hihihihi (heb nu 2 dagen de pens gegeven)
Meneer z'n scheten zijn ook NIET te harden! :')
Beetje jammer dat ik nu alleen de vleesmaaltijd heb en pens, en niet de pensmaaltijd. (moet toch even kijken of die wel regelmatig verkrijgbaar is in de supermarkt)

mijn hond laat juist scheten op brok en op vlees helemaal niet, maar misschien moeten de ingewanden van je hond nog ff wennen aan de omschakeling.

en pens stinkt inderdaad verschrikkelijk.

misschien kun je bij de supermarkt informeren of ze de bakjes kunnen bestellen. ik weet dat het hier kan, maar dan moet je wel het hele bakje afnemen, zitten er 12 in geloof ik.

en als je carnibest voert en je een grote hond hebt moet je ook onderhandelen over de prijs natuurlijk ;)
ik krijg meer korting dan de officiele kortingen op de site van carnibest, dat scheelt me toch zo'n 500 euro per jaar :P

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 10:46

Ik denk inderdaad wel dat het omschakelen is :P Ik verwacht dat ie tot nog toe alleen simpele brok heeft gezien.

prijzen bij mij voor de smuldier 400grams:
vlees compleet 0.59
pens 0.49
hart 1.29

Ik zie op het internet een schrikbarende verhoging in die prijzen van 24x 500 grams a 21,00...

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 12:19

dat is hier 10 cent per kilo omhoog...

Ik krijg morgen 18 kilo van lotgering binnen. eens kijken of dat wat is.

Ik voer nu aan mijn bordeauxdoggen aan de ene teef 1,2 kilo (3 bakjes p.d.) en de jongste in de groei nu 1,6 kg (4 bakjes) per dag en dat vind ik behoorlijk boven de richtlijnen,. en vooral de jongste is echt nog wel aan de magere kant.

Vind het wel handig dat ze komen bezorgen en dat ze ook barf producten hebben als nekken en strotten e.d.! kan ik wat minderen met vlees en ze tussendoor wat meer barf produkten voeren.
Hopen dat ze dan wel wat dikker wordt...