Waarom is het meest nuttige rashonden-boekje een geheim

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:00

Lamar schreef:
Er zijn ook veel te veel mensen met een hond die nooit verder gaan dan 50 meter naar links en 50 meter naar rechts van het huis. Als zo'n hond dan op een goeie dag een keer 2 uur door het bos moet dollen krijgt hij het moeilijk.

Net paarden.
Staan bv de winterlang dag en nacht op stal en blesseren zich dan als ze die éne keer na máánden eens de wei op mogen.
Dan: ´loslaten op de wei is gevaarlijk voor paarden´....

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:04

Huertecilla schreef:
HLPhoto schreef:
Een dier gaat vaak ook niet recht van een berg af, maar schuin.

..en als het haast heeft recht.
Ik woon in karstgebergte en ga met de rehala mee :)*

Tuurlijk, jij weet het altijd beter ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:22

Citaat:
Omdat perro de presa spaans voor dogachtige is en geen ras

De dogachtige horen een korteRE snuit te hebben; geen écht korte
Dat is het hele probleem van de idiote ideaalbeelden in standaards samengevat.

Als je ook de inhoud van het boekje zou kennen, wist je dit....

Geen ras? dacht het.

Je hebt kort en heel kort ja klopt helemaal +:)+ en ik had het over heel kort, misschien wat onduidelijk.......verder, nog even reagerend op je laatste zin, vind ik jouw manier van doen behoorlijk neerbuigend overkomen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:25

HLPhoto schreef:
Tuurlijk, jij weet het altijd beter ;)

In dit geval ervaringskennis :)*
Als 30 jaar trouwens. Zowel mbt het topic als de trap-verwarring.

Wat is het probleem daarmee? Dat jij het niet in je referentiekader hebt en niet wíl aannemen?
Tant pis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:29

De boxer die wij hebben gehad heeft zo'n korte snuit dat hij er niet fatsoenlijk adem door kan halen. Zijn mond is een korte dikke prop vlees met tanden erin, normaal eten kan hij ook niet. Hij perst de lucht zo hard door zijn ieniemienie neusgaatjes dat je hem continue hard hoort snuiven, daar word je zelf gewoon benauwd van! Als het warm is ligt hij alleen maar voor pampus met zijn tong uit zijn bek. Als hij dan een minuutje of 5 zou rennen dan kleurt zijn tong helemaal blauw.... echt zielig!! ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:34

Huertecilla schreef:
Tant pis.

_O- Die ga ik erin houden maar dan nederlands uitgesproken.
Betekent toch "jammer dan" ?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 16:37

Lamar schreef:
Huertecilla schreef:
Tant pis.

_O- Die ga ik erin houden maar dan nederlands uitgesproken.
Betekent toch "jammer dan" ?

:D

Een andere goede, zeker hier op Bokt waar alles zelfs ópgetild wordt om de lange tenen onder te steken, is; Honi soit qui mal y pense.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:41

Huertecilla schreef:
:D

Een andere goede, zeker hier op Bokt waar alles zelfs ópgetild wordt om de lange tenen onder te steken, is; Honi soit qui mal y pense.

_O- :')

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:56

Huertecilla schreef:

Wat is het probleem daarmee? Dat jij het niet in je referentiekader hebt en niet wíl aannemen?
Tant pis.
Leuk :) Ik pb je ff ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:01

Lamar schreef:
De boxer die wij hebben gehad ... echt zielig!! ;(

Het in mijns inziens een zaak voor de consumentenbond dat de goedbedoelende leek die nota bene een rasgidsje haalt daardoor naar de rasvereniging en ´erkende fokker´ wordt gestuurd die dan vervolgens geen hond levert die gewoon gezond werkt zoals van een hond verwacht mag worden. Voor (over)veel geld ook nog.
Er is geen excuus voor het leveren van een ondeugdelijk product. Dit nog afgezien van het ethisch verwerpelijke van kneuzen fokken.
Toch gaat dit al 30 jaar helling afwaards.
Ondanks de 23 jaar gelden met goed gefundeerde text en uitleg gepubliceerde aanklacht door het Ministerie.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:02

HLPhoto schreef:
Huertecilla schreef:

Tant pis.
Leuk :) Ik pb je ff ;)

Stuur je de inhoud ook nog. Die ben je denk ik vergeten.

Apostrof

Re: Waarom is het meest nuttige rashonden-boekje een geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:05

Beter lezen Huertecilla. Zoals ik al eens gezegd heb, niet echt behoefte aan een oneindige welles/nietes discussie. Wil jij (of een ander?) dat wel, ga je gang.

My 2 cents: zie boven, copy paste ze zelf even als je wil.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 17:15

HLPhoto schreef:
Beter lezen Huertecilla. Zoals ik al eens gezegd heb, niet echt behoefte aan een oneindige welles/nietes discussie.

Die is er ook niet, een discussie.

Jij onderbouwt jouw punten met níets.

Net zoals je ook geen inhoud in je pm stuurt.

Geen tijd, geen zin,.... ok. Poneer dan ook geen holle frases.

Apostrof

Re: Waarom is het meest nuttige rashonden-boekje een geheim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:17

Je weet beter Huertecilla. Maar goed, persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan dus ga ik ook niet doen (buiten dat ik geen behoefte heb om daar tijd in te steken). Dit is mijn laatste post in dit topic ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:59

Huertecilla schreef:
Honi soit qui mal y pense.

Dat is nogal een uitspraak, maar goed als jij er zo over denkt.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 18:40

Jis_ schreef:
Huertecilla schreef:

Heel toepasselijk _O-

´This statement supposedly originated when King Edward III was dancing with his first cousin and daughter-in-law, Joan of Kent. Her garter slipped down to her ankle, causing those around her to snigger at her humiliation. In an act of chivalry Edward placed the garter around his own leg, saying "Honi soit qui mal y pense".´

´Shame on him, who suspects illicit motivation'.

´Versmaadt zij hij die er kwaad van denkt.´

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 18:41

marielle231 schreef:
loulou schreef:
mijn hond loopt elke dag trap op en af. kan ook niet anders, want we wonen boven. als pup hebben we hem gedragen tot het echt niet meer ging en vanaf toen gewoon trap laten lopen. als ik erbij ben loopt hij wel rustig in een draftempo, maar alleen dendert hij de trap op en af. ik verwacht dat het wel mee valt met hoe slecht het is. een hond die je altijd voor alles beschermt heeft ook geen kans om spieren op te bouwen die hem beschermen en helpen de klappen op te vangen.
over een jaar of 6 zal ik jullie vertellen hoeveel last hij ervan heeft, misschien denk ik er dan wel anders over ;)

Mijn rottie liep vanaf maand 7/8 trappen, omdat wij op 2 hoog woonde en geen lift hadden.
3 jaar gedaan en daarna zijn we verhuist.
Hij is ondertussen 10 en heeft geen enkel probleem met zijn poten / gewrichten.
Sinds verhuizing loopt hij ook nog amper trappen ;)

nou dat is goed om te horen, want langer dan 2 jaar zullen we hier niet meer wonen. dus dan hoeft hij ook geen trappen meer op en af. kan ie zo'n ouwe dag op de begane grond slijten ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:00

Huertecilla schreef:
Heel toepasselijk _O-

´This statement supposedly originated when King Edward III was dancing with his first cousin and daughter-in-law, Joan of Kent. Her garter slipped down to her ankle, causing those around her to snigger at her humiliation. In an act of chivalry Edward placed the garter around his own leg, saying "Honi soit qui mal y pense".´

Vind jij. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:12

Huertecilla schreef:
Lamar schreef:
De boxer die wij hebben gehad ... echt zielig!! ;(

Het in mijns inziens een zaak voor de consumentenbond dat de goedbedoelende leek die nota bene een rasgidsje haalt daardoor naar de rasvereniging en ´erkende fokker´ wordt gestuurd die dan vervolgens geen hond levert die gewoon gezond werkt zoals van een hond verwacht mag worden. Voor (over)veel geld ook nog.
Er is geen excuus voor het leveren van een ondeugdelijk product. Dit nog afgezien van het ethisch verwerpelijke van kneuzen fokken.
Toch gaat dit al 30 jaar helling afwaards.
Ondanks de 23 jaar gelden met goed gefundeerde text en uitleg gepubliceerde aanklacht door het Ministerie.

Ik heb het ooit al eens in een ander topic gepost... deze fokker zat in het bestuur van de boxervereniging :')
Toen ik haar er schriftelijk op aansprak kreeg ik een grote mond terug en ik moest hem maar snel op een kleedje naast me leggen en hem veel knuffelen, ik was haar hond aan het vernielen 8)7
Het beest heeft te wijde oogleden, een te korte neus en te kleine neusgaten, een te korte en te vlezig gevulde bek, achter een verkeerde stand waardoor hij schaatst tijdens het lopen, scheve oorstand, te hyperactief :):) en te dominant }:) , draait door en stopt dan niet meer, eet alles wat niet eetbaar is zoals meubels, kleden/kussens, bomen e.d maar eet zijn eten moeilijk (is ook erg slank). Viel niet te corrigeren, zelfs niet door meerdere proffesionele gedragsdeskundigen.
Ze nam de hond dus niet terug, had hem trouwens aan mijn vriend verkocht via een foto op internet.
Haar man zei toen we hem ophaalden (waar ik overigens niet achter stond maarja, vriend wilde hem graag), dat we een kennel moesten bouwen met glad materiaal want als we pech hadden en het was een sloper dan kon hij op het materiaal geen vat krijgen met zijn bek 8)7
Ze fokt nu o.a. met een teef die uit een (debiele) moeder komt met een vreselijke onderbeet (worden ze op afgekeurd als het zo erg is maar die hond is nooit gekeurd) en een vader met maar 1 bal (ook nooit gekeurd).
Dat zijn dus de echte op geld beluste tentoonstellingskneuzen!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:22

Jis_ schreef:
Huertecilla schreef:
Heel toepasselijk _O-

Vind jij. :')

Dat is de spreuk.
Die is zo kwaad als degene die er kwaad van denkt.
Is geen ´vinden´ aan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:31

Lamar schreef:
Ik heb het ooit al eens in een ander topic gepost... deze fokker zat in het bestuur van de boxervereniging :')
Toen ik haar er schriftelijk op aansprak kreeg ik een grote mond terug en ik moest hem maar snel op een kleedje naast me leggen en hem veel knuffelen, ik was haar hond aan het vernielen 8)7

Individuele eigenaars lopen er tegen aan dat ze naast het verdriet van een lijdende hond ook nog eens voor de rechter hun gelijk moeten aantonen. Daar zíjn wel gronden voor maar slechts heel weinig eigenaars spelen het op en doorgaans wordt dat dan in de minne geregeld.
De overóvergrote meerderheid echter accepteert het leed en de kosten, want de geliefde gezinshond terugbrengen wegens rochelen of na 5 jaar kanker is |(
De fokker heeft diens geld binnen en krijgt blijft buiten schot door de hondenliefde van de klanten want de eigenaar wil de ´defecte´ hond uiteraard niet ruilen voor een ´nieuwe´.
Daarom is het als gehéél een zaak voor de consumentenbond.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:32

Lamar schreef:
Ze fokt nu o.a. met een teef die uit een (debiele) moeder komt met een vreselijke onderbeet (worden ze op afgekeurd als het zo erg is maar die hond is nooit gekeurd) en een vader met maar 1 bal (ook nooit gekeurd).

nou daar hoef je anders op de tentoonstelling niet mee aan te komen. tanden en ballen worden altijd gecontroleerd.
ik vind dit eerder klinken als een vorm van broodfok, dan een tentoonstellingskneus.

een beetje fokker van tegenwoordig wil dat zijn honden het goed doen op de tentoonstelling, ook de ouderhonden. volgens mij moet een moederhond ook minimaal een x aantal ZG's hebben gehaald op een tentoonstelling, evenals een vader hond.
van onze fokker kregen we in ieder geval een map mee met kopieën van keuringsresultaten en certificaten van de ouderhonden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:36

Huertecilla schreef:

Jis_ schreef:

Huertecilla schreef:
Heel toepasselijk _O-

Vind jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:42

loulou schreef:
Lamar schreef:

nou daar hoef je anders op de tentoonstelling niet mee aan te komen. tanden en ballen worden altijd gecontroleerd.
ik vind dit eerder klinken als een vorm van broodfok, dan een tentoonstellingskneus.

een beetje fokker van tegenwoordig wil dat zijn honden het goed doen op de tentoonstelling, ook de ouderhonden. volgens mij moet een moederhond ook minimaal een x aantal ZG's hebben gehaald op een tentoonstelling, evenals een vader hond.
van onze fokker kregen we in ieder geval een map mee met kopieën van keuringsresultaten en certificaten van de ouderhonden.

Als moeder en vader een stamboom hebben dan kan je gewoon bij de raad van beheer een stamboom voor de pups aanvragen zonder dat de ouders ooit gekeurd zijn. Dit is bij die fokker dus gedaan... de pup heeft een stamboom, is een teef en loopt nu op iedere tentoonstelling te paraderen zonder dat ook maar 1 keurmeester in de gaten heeft uit wat voor ouders ze komt. Op haar stamboom staan alle voorouders Hd getest behalve haar vader en moeder maar niemand die daar moeilijk over doet.
Het is idd een broodfokkende tentoonstellingoplichster.

Onze nieuwe pup die we nu hebben komt van bokker SapjeV. Het is uiteraard een ZWherder (ik wil geen ander ras meer), en als je ziet hoeveel moeite zij heeft gedaan om een goed verantwoord nest te fokken dan valt je mond open. Ze is met haar teef naar frankrijk gereden om haar daar te laten dekken omdat daar een geweldige reu zat met geweldige voorouders in alle opzichten (haar teef ook trouwens).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 22:34

loulou schreef:

..en de criteria/keuringinterpretatie van de tentoonstellingen zijn nu net het hele probleem |o |o

Die :list: is een dure scheet in een netje :)*

en tentoonstellingsresultaten zijn eerder een dískwalificatie |(

het totale onbegrip in de kynologie, lees; de onwil om dat te begrijpen is waarom de aanklacht van het Min.v.Landbouw onbekend is, 22 jaar na dato Zembla een docu maakt over een verder verslechterde situatie en er ook daarna weer NIETS gebeurt.

Arme honden en arme gezinnen die meelijden door de tentoonstellingskneuzen-fok.