Wie heeft er ook een papegaai?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:09

Gerda20 schreef:
Dan nog een vraagje...

Als ik tegen dr ga praten.... en even lekker door ga kletsen doet ze dr vleugels een beetje van dr lijf en die vleugels gaan dan zachtjes klapperen..... Wat is dit?

Bang dacht ik niet echt, want zelf trilt ze niet, ook zit ze niet in de aanvals houding

Ik denk een teken van genegenheid!! Die van mij doet ook zoiets! En dan draait ie zich om en gaat dan met z'n achterkant het liefst zo dicht mogelijk tegen me aan zitten!

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 09:11

Dit is geloof ik wel een beetje het zelfde als bij ons.

Het voeren klinkt vreselijk, maar hij krijgt echt niet constant patat enzv.

En dat lachen ook geweldig he haha. Die van ons vloekt ook regelmatig. En boeren en scheten.

En die telefoon gesprekken ja haha. Als onze tel gaat ook. Dan neemt co alvast op.

Soelof!

loonew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:13

Wij hebben een rose kakatoe ik ken het verhaal van TS. Onze papegaai is heel eenkennig en een ander dan mijn moeder bijt hij,hij kletst niet als er vreemd volk is, maar dit went wel weer stel ik neem jolly mee zal hij mij snel waarderen ! Wii hebben hem óók over genomen van andere.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:17

@Cayenne, ik heb een niet zo nieuwe telefoon, en die kan echt maar heel kort opnemen..... :P

Die van ons kent ook wel een paar woorden. (geen zinnen) Nu zijn we weer met een woordje bezig (lekker, lekker) en iedere keer als we dat zeggen, gaat ie zitten kwakken als een eend........ }:0 :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Wie heeft er ook een papegaai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:31

Ik heb een Arc dus dat is net een kleine mini camera :P

Saffier praat al sinds dat hij 5.5 week was. Toen deed hij al het bouwvakkersfluitje en kon "pretty bird" zeggen.
Het is wel een natuurtalentje maar er zijn niet heel veel valkparkieten die echt leren imiteren/praten.
Je moet dus net geluk hebben.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:33

Cayenne schreef:
Dit is Saffier, wel een oud filmpje van zo'n 2 jaar geleden:

Let vooral niet op mij :+
Wanneer je bij Saffier een nieuw woord ongeveer een week lang 100 keer per dag herhaald, heeft ie hem vaak wel binnen een paar dagen door :D En hij vind het ook leuk om m'n zinnrn af te maken :')

"Wat doet de Poes?" :')

Dit is zooo herkenbaar :D
Gewoon harder gaan fluiten als ze geen zin hebben in een nieuw woordje :D

*gaat ff verder lezen*

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:36

Hier nog een filmpje van Saffier die aan het lachen is :+
Het klinkt altijd zo evil _O-

Hij was daar alleen niet in een beste conditie omdat ie net erg ziek was geweest.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 09:37

Coco was druk aan het mee fluiten met saffier hahaha leuk.

Toen het filmpje was afgelopen zei hij... zooooooooo hehe

Hahahaa

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 09:40

Dat met dat koppie bewegen kan co ook heel goed.... En dan meenstal beweegt ze dr hele lichaam mee.... Kan iemand mij vertellen wat het zo ongeveer inhoud? Ik dacht altijd een teken van vrolijk heid, van mee doen ofzo.... maar misschien is dit wel heel iets anders haha.

Eerder deed ze dit ook op comando. Gingen ze fitnissen: en 1 2 en 1 2 dan ging ze heel snel op en neer hahaha

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:42

Ik heb ook een papegaai! een kleine! een senegal :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:42

Ik noem het altijd dat ie aan het dansen is ...... :D

Kan die van jullie ook zo gemeen zijn in de kooi????
Als je bijvoorbeeld er iets uit wilt pakken, en het zint meneer niet op dat moment, valt ie gewoon echt aan........... }:0 Z'n nekveertjes gaan overeind staan en kijk dan maar uit......
Als je dan iets boos tegen hem zegt, komt ie met 'Kusje, kusje'............. :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:45

Saffier is niet gemeen maar wanneer hij op je schouder zit en je wilt hem eraf halen, wil hij nog weleens dreigen met z'n snavel.
Dan krijgt ie ook meteen een zwieper van m'n schouder af. Ik wil niet dat ie denkt dat ie qua dominantie boven me staat.
Je mag ook absoluut niet naar hem wijzen. Dan wordt ie ontzettend boos :=
Maar wijzen is dan ook onbeleefd :D :+

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:47

met mn oude kietje ging ik altijd duimpje worstelen :+
Zat hij op mn vinger stak dan mn duim omhoog, en dan ging hij nepvechten met mn duim (was altijd zachtjes want als hij te hard deed wist ie dat speeltijd over was) :)

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:48

Kiki en het mannetje zijn echt de bazen in de kooi :') die vallen je idd ook aan, tenzij je eten wilt geven :')

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 09:49

Van Coco krijg ik nog niet zo goed hoogte.

Hij is hier een kleine maand. Verder ken ik hem alleen dan als ik op visite was, dus dan was het een vrij rustige vogel haha.

Ik heb wel vaak het idee dat ie mij wil pikken. Dit heeft ie dan nog niet gedaan, ook als ik zijn hok schoon maak zit hij goed te kijken wat ik aan het doen ben. Dan maakt hij wel bewegingen dat ik denk van nouuuu.....

Maar hij kletst de oren van me kop af dus mijn gevoel was dat hij mij wel mag.

Toen hij nog bij mijn schoonmoeder was en we waren op visite was hij mij ook altijd aan het uitdagen, dan ging hij wippen op zijn stok en tong uit steken. En als ik dan begon te lachen dan keek er iemand om, dat deed ie snel weer normaal haha.

Maar ik denk dat het moet groeien van twee kanten. Ik heb hem nog nooit ge aaid omdat ik dat gewoon weg nog niet vertrouw. Ik heb gezien hoe hard hij kan pikken hahaha.
Wel zit ik vaak eens naast hem op de stoel en dan ben ik lekker aan het kletsen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:51

Mijn vorige parkietje ging je duim voeren als je die omhoog stak.... En als hij in de 'mood' was, ging hij hem versieren ook.................... :+ :D

Ik heb ook geleerd dat ie niet op je hoofd mag zitten, i.v.m. dominantie!?
Op m'n schouder, moet ik goed uitkijken dat ie m'n oorbel er niet uit haalt.......
Ook van m'n ketting of armband kan ie errruuug moeilijk afblijven.... :P

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:58

Dus dat was vaak opruimen als je je duim opstak? :+
En duidelijk dus een ventje :D

Muppet kon altijd zo stoer doen ook, als hij dan los zat was het nog wel een de vleugels wijd, en maar rond waggelen. En ondertussen mij in de gaten houden of het indruk maakt :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 09:59

Afbeelding
Afbeelding

Even duidelijke foto's gemaakt.

Ziet er niet vreselijk ongezond en zielig uit toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:11

Ze ziet er super uit!!

Kiwi, dat wil je écht niet weten................. :+

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:13

Wij hebben hier een hele tuin vol grijsjes,en het is als of je in de tropen zit zo af en toe.
Een collega zei mij laatst: ik word zo vrolijk als ik langs jullie huis fiets want er fluit er altijd wel 1: fjietfjieuw.

In huis heb ik een grasparkietje,die kan kletsen als een "grote"papagaai,heerlijk vind ik het om hem op mjn schouder te hebben wanneer hij zit te keuvelen.
Hij heeft een flinke woordenschat voor een grasparkiet: pino lief,mama lief,pino kusje,mama kusje,poespoespoes,ga je plasje doen? joepiedepoepie, kom maar,lekker,en hele gesprekken tussen meerdere personen maar die zijn onverstaanbaar :P

Mijn man vangt ook kromsnavels op als mensen er niet meer voor kunnen zorgen,maar dan staan ze altijd een dag of twee drie in huis voordat ze de voliere in gaan.
We hadden er net 1 in huis staan,toen ik te horen kreeg dat mijn vader was overleden.
Ik was alleen thuis en zat vol emoties snikkend aan de gote tafel te huilen.
Na enkele minuten snikte en snotterde de nieuwe papagaai met mij mee en vescheen er ondanks mijn tranen
een glimlach,want wat deed deze papagaai mij beseffen dat dieren je zoveel kunnen geven aan liefde,blijdschap en troost.
En wat was ik op dat moment die nieuwe kostganger dankbaar dat hij meedeelde in mijn verdriet en ik me niet zo "alleen "voelde.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 10:14

Ben op het moment ook aan het filmen.

Ze is aan het druk doen jeuj! En allemaal gekke geluiden maken en brabbelen hahaha wat een lol heb ik.
Ik zal het jullie zo laten zien

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:15

Gerda20 ze ziet er prachtig uit,merk je niet aan haar dat ze oma mist?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:21

Ziet er goed uit hoor Gerda!

En Saffier is nogal snel dominant. Niet gemeen of iets dergelijks maar hij wil nogal snel zijn zin hebben en doordrijven. Daarom mag hij ook niet op je hoofd zitten ( = dominant gedrag) en krijgt ie een zwieper van m'n schouder wanneer ie loopt te dreigen. Gelukkig komt dat niet zo vaak voor. Hij weet inmiddels zijn plek wel redelijk te vinden :D

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 10:22

Ze kunnen vreselijk mee leven..... Ik zal even in het kort wat vertellen...

Coco en mijn schoonmoeder waren de beste maatjes. Ze konden echt niet zonder elkaar.

Toen ze voor 2 weken op vakantie ging moest haar vriend voor hem zorgen, toen ze terug kwam ging ze direct naar co toe. Weetje wat hij zei? Zooo hehe ik dacht dat ik dood ging!

Toen ze ziek werd, ze kreeg long kanker en dit heeft ze 3 maanden vol gehouden.
Wij hebben alles beleefd maar ook Coco. Ze stond tot het laatst bij haar bed. En hij vroeg aan haar, wil je drinken hebben? wat is er dan?

Op het moment van overlijden waren wij er ook bij. En dus ook Coco. Toen de dokter kwam vroeg de dokter aan mij zal ik haar even recht leggen? Waarop ik zei ja doe maar.
Nou en Coco werd kwaat.... AUW AUW zei die. NIET DOEN NIET DOEN. Dus toen zei de dokter wat zei je? Ik zei dat was de papegaai, ze zegt dat je dat niet mag doen. De dokter zei tegen co oke dan laat ik dr liggen goedzo zei die....

Hij weet prima wanneer die iets moet zeggen.
Helaas doet hij nu zo af en toe de hoest buien na dat is niet fijn om te horen, maarja dit is maar heel zelden dat ze het doen en ze zal het vanzelf wel kwijt raken.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 10:27

binky schreef:
Gerda20 ze ziet er prachtig uit,merk je niet aan haar dat ze oma mist?

Hier waren we heel bang voor. Maar ze heeft alles beleefd dus ik denk op 1 of andere manier dat ze het snapt.
Ze was een dag na overlijden dood op. Ze heeft de hele dag geslapen. Ook op het moment van de crematie was Co die dag thuis ook in de war.....

Als er vreemde mensen bij haar komen of aan haar gaan zitten word ze woest. Maar de mensen die haar op kwamen halen mochten hun gang gaan ze hield het wel in de gaten maar bleef rustig zitten.

Dus ik denk dat ze het begrijpt.... Ze heeft weleens een moment dat ze somber onder in dr kooi zit hoor, dan laat ik dr even zitten en daarna ga ik bij dr zitten. Even kletsen gewoon heel rustig. En dan klimt ze weer omhoog en is weer helemaal in dr sas.

Misschien dat het nog komen gaat? Maar ik hoop het niet voor coco.