Beppe Griet weer een topic! (koe)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:19

Aahh wat een leuke koe :D weer es wat anders :D Konden alle koeien maar zo leven als Beppe Griet :)

Elevien

Re: Beppe Griet weer een topic! (koe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 17:35

Fantastisch! :)) Is Beppe Griet een "gewone" bedrijfskoe geweest? Zo ja, waarom heeft zij het geluk om nog zo van haar leventje te genieten? :D En hoeveel liter melk geeft ze nog per dag?

En alle koeien tam? Nee... maar 9/10 kan je ze in de melkstal prima aanraken en onderzoeken als dat nodig is en dat vinden ze dan ook prima. Bij alle bedrijven waar ik kom merk je gelijk hoe de boer met zijn koeien omgaat. Heel vaak zijn de dieren mak genoeg en kan je ze even een kriebeltje geven als ze nieuwsgierig naar je toe komen lopen. Maar bij sommige bedrijven zijn de koeien wat angstiger aangelegd en willen liever niet dat je bij ze in de buurt komt.

_Grietjee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 19:23

Elevien schreef:
Fantastisch! :)) Is Beppe Griet een "gewone" bedrijfskoe geweest? Zo ja, waarom heeft zij het geluk om nog zo van haar leventje te genieten? :D En hoeveel liter melk geeft ze nog per dag?

En alle koeien tam? Nee... maar 9/10 kan je ze in de melkstal prima aanraken en onderzoeken als dat nodig is en dat vinden ze dan ook prima. Bij alle bedrijven waar ik kom merk je gelijk hoe de boer met zijn koeien omgaat. Heel vaak zijn de dieren mak genoeg en kan je ze even een kriebeltje geven als ze nieuwsgierig naar je toe komen lopen. Maar bij sommige bedrijven zijn de koeien wat angstiger aangelegd en willen liever niet dat je bij ze in de buurt komt.

Over het verleden van Beppie weet ik niks, mijn stiefvader heeft haar een paar jaar geleden van een boer, mijn stiefvader is veehandelaar en beppie zou gewoon doorverkocht worden, maar beppie was een van de weinige koeien die zo mak is en die het melken met de hand zo goed toeliet :)
Ideaal voor de moederloze lammeren enzo, en eigenlijk hebben we haar nooit meer weggedaan, beppie hoort er nu echt bij :D
Hoeveel liter zou ik zo niet weten :P