Wat als je het niet meer kan betalen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:48

stef schreef:
Nee, is geen optie, helaas... Van een kale kip kan je niet plukken, laat ik het zo zeggen (in de huidige situatie)
Elk dubbeltje gaat al 3x op zn kant

Hoelang gaat deze situatie voortduren? Tijdelijk of???

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 13:52

Dat hoop ik wel voor ze, maarja, wat is tijdelijk? Het gaat al jaren zo en tenzij ze een leuke geldprijs winnen zie ik geen verandering komen (ook geen mogelijkheden tot).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:54

stef schreef:
Dat hoop ik wel voor ze, maarja, wat is tijdelijk? Het gaat al jaren zo en tenzij ze een leuke geldprijs winnen zie ik geen verandering komen (ook geen mogelijkheden tot).

En wat zou je er zelf van vinden als mensen jou zouden benaderen met - ik vind dat je je hond/kat/cavia of pony/paard maar weg moet doen want je hebt er geen geld voor.. ??

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:55

fargo schreef:
En wat zou je er zelf van vinden als mensen jou zouden benaderen met - ik vind dat je je hond/kat/cavia of pony/paard maar weg moet doen want je hebt er geen geld voor.. ??

Het is iemand in haar directe omgeving....

Dus ik vind dat je dan zoiemand (vriend/familie/goede kennis) daar best op aan mag spreken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:56

Er wordt een stelling geplaatst en er wordt gereageerd op DIE stelling, situatieschets. Niet meer en niet minder. Dat is denk ik ook de bedoeling van het discussieforum. Elk redelijk mens weet dat aan een verhaal 2 kanten zitten en dat alles niet zwart/ wit is.

Mijn mening in deze blijft, als je niets wilt bezuinigen op roken (minder, stoppen of shag ipv sigaretten) dan heeft je huisdier NIET de prioriteit en moet er m.i. actie worden ondernomen als er medische zorg wordt onthouden.
Je kiest er op een moment in je leven voor om voor een dier te zorgen, je weet dat daar kosten bij horen en als mens is het vanaf dat moment jouw verantwoordelijkheid.

Als je het niet kan betalen zitten daar gevolgen aan. En als ik als buitenstaander zie dat er een dier lijdt dan neem ik daar actie op. En dan heb ik het over echt lijden en niet over een verschil van inzicht. Maar tot bloedens toe openkrabben valt bij mij onder lijden.
Afhankelijk van de eerder genoemde nuances onderneem ik actie. Ik ben niet iemand die toe gaat kijken. Maar maak je geen zorgen, als ik de dierenbescherming bel, weet persoon in kwestie ook dat ik degene was die de melding gemaakt heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:56

Denk dat niemand dat leuk vindt, Fargo, en terecht.

Dat maakt het alleen niet minder reëel.
Of je het zo moet brengen is anders wat, misschien kun je samen zoeken naar oplossingen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:06

fargo schreef:
stef schreef:

En wat als je weereens hoort: Maar dat kan ik niet betalen, en je oppert dan heel voorzichtig, zou een ander baasje misschien niet beter zijn?
Ligt er ook nogal aan hóe je zoiets brengt natuurlijk. En ik heb het hier niet over een vage kennis oid maar iemand uit mijn zeer directe omgeving

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:09

Yamcha schreef:
, misschien kun je samen zoeken naar oplossingen.

Sorry hoor, maar dat zie ik anders.
Ik zie meer heil in mensen wijzen en afrekenen op eígen verantwoordelijkheid :)*
Dat ´samen´ houdt op bij aangeven dat het fout is en wijzen naar de juiste weg is al heel wat. De eigenaar hoort zelf basiskennis te hebben.

Waar geen wil is, is geen wel en verder ´samen´ is dan gewoon het probleem van een ander oplossen en dat werkt niet.
Pipetjes geven opdat de eigenaar een sigaretje op kan blijven steken is een goed voorbeeld van dat dit niet werkt.

Aan gegenen die verslaving als smoes gebruiken; het is een kwestie van prioriteiten. As je het belangrijk genoeg vindt, vind je een weg. Wil je niet echt, dan is die weg er niet.
Ook dat is eigen keuze, eigen vernatwoordelijheid, eigen consequenties. NIET die van een dier. Indien dat wel zo is; aanpakken!

Het is bij de TS ook een afweging tussen hoe belangrijk ze de relatie met die kennis en het belang an het dier vindt.
Prioriteiten en keuzes....

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:24

stef schreef:
fargo schreef:
quote="stef"
/quote

En wat als je weereens hoort: Maar dat kan ik niet betalen, en je oppert dan heel voorzichtig, zou een ander baasje misschien niet beter zijn?
Ligt er ook nogal aan hóe je zoiets brengt natuurlijk. En ik heb het hier niet over een vage kennis oid maar iemand uit mijn zeer directe omgeving

DAT is geen antwoord op mijn vraag ;-)

LadyMadonna

Re: Wat als je het niet meer kan betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:29

Klopt, en jou vraag doet niet terzake, want zo zoals jij het stelt zou ik het nóóit brengen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:31

Stef wat wil jij nou bereiken met dit topic? wat is nou je doel

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:31

stef schreef:
Klopt, en jou vraag doet niet terzake, want zo zoals jij het stelt zou ik het nóóit brengen.

Het gaat er om wat je zelf zou voelen als dit ter sprake zou worden gebracht, op welke manier dat dan ook gedaan wordt.
(huis)Dieren zijn vaak net als kinderen voor mensen. Dus je vraagt iemand min of meer zijn kind weg te doen en het is goed om je te realiseren wat je zelf zou voelen als iemand - hoe bekend of eigen ook - dit je zou zeggen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:37

tita schreef:
Stef wat wil jij nou bereiken met dit topic? wat is nou je doel

Morele steun; motivatie om er eens met de vuist op tafel te slaan en over te zeggen wat ze er van vindt :)*

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 14:38

Mijn doel is advies wat ik hiermee moet., nadeel is alleen dat ik niet het hele verhaal zo online kan klappen, je weet niet wie er allemaal mee lezen tenslotte. Hierdoor wordt het verhaal wat warrig, en dat is jammer, maar is niet anders.

Fargo: Wat ik zelf zou voelen als het door iemand die heel dicht bij me staat gebracht zou worden, dat zou zeer doen, en ik zou het gesprek aangaan waarom dit gedacht wordt en wat er voor oplossingen mogelijk zijn. Echter ben ik compleet niet te vergelijken met de persoon van het over gaat.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:42

Misschien kun je ze helpen door bijvoorbeeld een grote zak voer mee te nemen als je paardenvoer haalt. Dat is een stuk goedkoper dan de supermarkt, en ik neem aan dat het voor deze mensen niet mogelijk is om zelf naar zo'n winkel te gaan. Die liggen vaak buiten de stad en je moet er echt wel met de auto heen.

Er zijn inderdaad ook manieren om het dier te ontvlooien op een goedkopere manier. Dat deden mijn ouders vroeger ook; Vlooienkam en een bakje zeepsop. Misschien kun je het eerst een keertje samen doen. Dat scheelt vaak een hoop bij dat soort mensen. Het zou helemaal mooi zijn als je die hond een keer onder de douche kunt doen, als kickstart. :)

Die dierenarts voor minima is ook een idee!

Ik denk dat je ze op die manier goed kunt helpen, zonder dat het je iets kost.

Mochten ze dit ook allemaal niet willen/kunnen, dan zou ik toch stappen zetten om de hond daar weg te halen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 13:00

stef schreef:

Waarom is er geen mogelijkheid tot verandering? (Mag ook per pb)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 15:26

Omdat het niet zo werkt dat je zomaar even je leven omgooit en uit de schulden bent

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:48

Gisteren bij de dierenbescherming op de tv, een hond die nodig getrimd moest worden. Was 40 euro maar dat hadden ze niet, nu betalen ze dat af met een tientje per maand.Stel dat er weer iets bij komt dan gaan ze er financieel helemaal aan onder door.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 15:52

wij hebben vrij veel beesten
3 cavai`s
1 hamster
1 poes
1 paard

en die worden altijd geent alleen de hamster niet begint de da niet aan :')
alles word ontvlooit de cavai`s krijgen parasieten spul en worden ook gewassen op zn tijd.
we gaan ook naar de dierenarts alles word ontwormt enz enz.
ook voor mijn paard voor zijn entingen laat ik gewoon de da komen.
die voorrijkosten boeien me totaal niet wil dat alles optijd geent is.
maargoed je moet beesten nemen als je er ook echt geld voor hebt en het erin wilt steken.

veranderd je financiele situatie zo erg breng hem dan naar een goed ander huisje toe.
want dat wil je je dier niet aandoen neem ik aan?
mijn beesten hebben het allemaal erg goed en komen niks te kort.

en dan gun ik alles dieren :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:01

marleen_usar schreef:
Gisteren bij de dierenbescherming op de tv, een hond die nodig getrimd moest worden. Was 40 euro maar dat hadden ze niet, nu betalen ze dat af met een tientje per maand.Stel dat er weer iets bij komt dan gaan ze er financieel helemaal aan onder door.

Wat is er mis met een schaar of tondeuze in de hand nemen :? ?
Idem wassen. Je wast toch ook je eigen haar?
Een nagelkniptang (wat niet nodig is als het dier genoeg beweging krijg) kost ook geen drol. Die van mij was 30 jaar terug 2,95 gulden en is nog top.

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:29

vind het wel grappig dat er nu geroepen word van doe hem dan naar een andere baas als je er geen tijd meer voor heb of het geld niet, ben eens door meer dierentopics gelopen daar ik daar erg in geintresserd ben en als er een huisdier herplaatst moet worden om wat voor reden dan ook dan breekt de pleurus uit hier op bokt, en nu dan heel netjes zeggen dat je hem beter een beter thuis kan geven dan er geen geld voor over hebben.

is er eens iets denk ik er niet eens bij na of ik actie moet ondernemen, dat gebeurd gewoon, kan ik het die maand er financieel echt niet bij hebben eigelijk dan betaal ik in 2 keer, en eet ik zelf maar een boterham minder, er is echt wel een mouw aan te passen als je iets om je dier geeft, en zelf dingen ondernemen als er iets is is ook heel makkelijk, een klein schaafwondje... kan makkelijk thuis, knippen... kan makkelijk thuis. zelf heb ik voldoende inkomen maar bij grote operaties heb ik ook weleens gedacht van hoop dat ik dit red deze maand. een dierenarts houdt hier echt wel rekening mee.
vorige winter de hond aangereden, moest geopereerd worden want had een bloeding en 2 breuken, schade 2600 euro met alle nazorg, antibiotica en opname, heb dat gewoon in termijnen mogen betalen.

laatst was ik bij de dierenarts komt er een vrouw met een konijn binnen, had ook geen geld en zag er zelf ook onverzorgd uit. gaf al aan nu niks te kunnen missen en pas volgende week weer geld te hebben ( schuldsarnering bleek achteraf, was een bekende dame daar inmiddels)maar dat konijn had dus een klitje bij zijn staart waardoor hij moeilijk zijn keutels kwijt kon.... halllllooo laat iemand hem even vasthouden en knip die klit even weg, scheelt je weer een consult.
Laatst bijgewerkt door Be_stronger op 08-09-11 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:32

Be_stronger schreef:
vind het wel grappig dat er nu geroepen word van doe hem dan naar een andere baas als je er geen tijd meer voor heb of het geld niet, ben eens door meer dierentopics gelopen daar ik daar erg in geintresserd ben en als er een huisdier herplaatst moet worden om wat voor reden dan ook dan breekt de pleurus uit hier op bokt, en nu dan heel netjes zeggen dat je hem beter een beter thuis kan geven dan er geen geld voor over hebben.

Het ligt er heel erg aan welke gebruikers zich in welke topics laten zien. :)

Be_stronger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:40

iris82 daar heb je gelijk in, maar denk dat degene die ik bedoel het wel weten.. heb gisten vele dierentopics doorgekeken en kom nu dezelfde namen hier weer tegen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 17:48

Niet elke da gaat akkoord met een betalingsregeling hoor, toen wij van het voorjaar onze hond moesten laten opereren kon dat ook niet

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 17:51

Er zijn steeds minder dierenartsen die aan uitgestelde betaling / betalingsregelingen doen.
Heb wel eens met een hevig bloedende hond 30 min moeten rijden naar een dorp aan de rand van het rayon (werkte bij de dierenambu) omdat de eigenaresse geen geld had. Was ook al 15 min bezig met een DA zoeken die haar wel wilde helpen.