Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:48

sorry gepost in verkeerde topic (dus verwijderd :+ )

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:54

Loiz schreef:
idefix4 schreef:
Mensen die een pittbull aanschaffen reken ik meestal tot de mensen die niet in mijn vriendenkring passen. Waarom zo'n hond in je gezin anders. Er zijn meer vriendelijke rassen dan die.

Dit is dan weer niet helemaal waar, want wie zegt dat Pitbulls (en andere bullen) niet vriendelijk zijn?
Het 'onvriendelijke' is een masker wat gecreeerd word door mensen die er een nemen zonder hem goed op
te voeden en dus zonder na te denken. "Kijk mij eens met een gevaarlijke Pitbull" effect.
Des al niet te min zijn het enorm lieve honden als ze goed opgevoed worden en juist behandeld.
Ze hebben alleen een sterkere energie, en moeten dus duidelijker een leider hebben.
Dan zijn het vreselijk lieve en betrouwbare honden. Al twijfel ik daar wel enigzinds aan bij TS.

Ik reageer hier trouwens op omdat ik Pitbulls persoonlijk heel mooi én lief vind, en zelf ook vaak word
beschuldigd van het hebben van 'gevaarlijke, false' honden.. 2 grote Duitse Doggen.. groot = gevaarlijk..? Tja.. >;)

Daar kan je gelijk in hebben. Helaas ken ik alleen maar mensen die dus dat 'Kijk mij eens' gevoel willen creëren en daar ben ik wel wars van. Daarom passen ze niet in mijn vriendenkring, hun mentaliteit is anders, maar ik ben ook geen allemansvriend. Ik vond het zelf best aardig verwoordt. :+ Helaas ken ik maar weinig mensen met een 'vechthond', die er één kopen omdat ie zo mooi is. Maar ze bestaan blijkbaar. Het is off topic. Excuses als ik iemand beledigd heb. Mensen die redeneren zoals TS kunnen van mij overigens ook een schop krijgen.

Sabinee__

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:05

Ik ben ontzettend benieuwd naar de TS haar reacties op dit alles ..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:05

Ja, volgens mij reageert ze al even niet meer. :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:08

Hoeveel tijd zit er tussen de aankoop van die dame tot de hond? 3x verhuizen, een baas die je niet moet en daarna nog een hond? ik weet niet tot hoever je denkvermogen rijkt om te begrijpen hoeveel stress je dat dier hebt aangedaan. Ik snap niet helemaal hoe je dat beest zo kunt haten als jullie met z'n 2e constant die kat in een stress situatie zetten. En waarom blijft de hond als je merkt dat de kat er niet mee op kan schieten. Is jullie (jou) belang zoveel groter dat je een dier het niet gunt normaal te leven? De kat was eer eerst, hier in huis en zo is het altijd gegaan gaat de laatste weg als de anderen hem niet moeten. Ik vraag me af waarom je uberhaubt een (b)engel emoticon gebruikt bij het idee dat de hond de kat kan afmaken. Heel leuk toch! jij van je kat af, en met een beetje pech de hond een spuit LOLLIG!! echt super gein vet en hip! En ja, dat geld ook voor de sarcasme ervan.

Maar vooral de kat weg doen, ik denk niet dat jullie beide geschikt zijn om dieren te houden. Misschien wel los van elkaar.. maar als stel? ik zou ze nog veiliger vinden in de buurt van een draaiende gehaktmolen. Waarom ben je er in godensnaam aan begonnen? denken jullie dat soort dingen wel door?

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:11

TS reageert niet meer omdat deze reacties ws de bedoeling waren van dit topic....

Maar mijn katjes was ook mishandeld en werd gevonden door de diereambulance, pootje werd geamputeerd...
Ik heb haar uit het asiel en bij mij plaste ze ook alles onder, lichamelik was ze ok, alleen in haar koppie niet.
Heb wel 3 kattenbakken neergezet en haar er steeds opgezet.
Natuurlijk stinkt je huis, maar ik had een afneembare bank, plasjes kon ik zo opvegen.... en geen vloerbedekking...dat scheelt ook.
Uiteindelijk is ze er nooit mee gestopt maar deed haar niet weg! Zekreeg een vriendinnetje erbij en het was over. Inmiddels ben ik verhuist en loopt ze nu in mijn nieuwe huis altijd buiten, met haar vriendinnetje

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:15

Kijkend naar haar profiel zou dat wel eens heel erg goed kunnen. :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:19

Katten voelen meestal heel goed aan als ze ongewenst zijn. Arm beestje... :(:)

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:22

Heeft TS eigenlijk behalve de openingspost nog wel gereageeerd?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:27

Ow mijn kat heeft het vroeger ook gedaan hoor.
Dacht er toen goed aan te doen en er een kitten bij te kopen maar toen was hij alleen maar erger van slag. Dus helaas kitten eruit.

Ik vind persoonlijk nog steeds dat hij de oudste rechten had en als ik een dier neem dan doe ik hem niet weg omdat hij dan toevallig plast, dan ga ik naar de DA en laat ik hem onderzoeken, zorg dat de omgeving schoon is en net als met kleine kinderen..RUST REINHEID REGELMAAT...
Hoe kan je een kat dit bieden als je zelf opgefokt rondloop, de kat HAAT en de hond leuker vind.

Als jij zelf in zo'n omgeving zou wonen zou je je ook niet prettig voelen met baasjes die je niet mogen en altijd maar op je schelden.

Ik vind dat je je ogen uit je kop moet schamen dat je uberhaupt dit neer zet op deze manier.
Jij bent geen dier waard en zou toch maar eens het probleem bij jezelf gaan zoeken.

Als ik jou kat was had ik ook je hele huis ondergezeken met deze houding van je.

Een advies, zoek een goed huis voor je dieren en zorg dat je nergens meer de verantwoording over heb want je bent ze niet waard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:32

Als ik je verhaal leest kan ik maar een conclusie trekken... jij hebt geen verstand van katten en je weet er blijkbaar ook niks van af en stoer dat je doet met je 4-jarige pitbull

mensen zoals jij...die zo met de dieren omgaan maken van dieren beesten!!!!!!!!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:35

Armaris schreef:
Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.

Leuke baasje ben jij. Het is maar een kat, die heeft mogelijk problemen alleen jij bent daar blind voor.

Maar ik zeg ook doe deze maar weg en niet om jou te ontzien maar omdat ze een veel lievere en leukere baasje verdiend. Poezen zijn hele schone dieren en zeer zindelijk, dus het ligt zeker aan of medische problemen of aan jou.

Je moet niet zo miepen, ruim gewoon je spullen op.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:41

JunkDeLuxe schreef:
Om een lang verhaal kort te maken: ik HAAT onze kat.

En voor wie de langere versie wel wil lezen }> :
Een kleine 2 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een kater geadopteerd. Het arme beestje was mishandeld geweest, en dat merkte je ergens wel in zijn associale gedrag. Verder was hij ontzettend flink hoor, zindelijk e.d., dus het is niet zo dat we last hadden ofzo van hem. Hij is gewoon niet echt zo'n knuffeldier.

Een maand of 4 later namen we er een babykatje van 6 weken oud bij, uit een nestje van een vriendin. Nala was toen al zo goed als zindelijk.

Daar ging het al mis... Veel te jong uit het nest. Deze kat heeft een essentiële periode bij de moederpoes en andere kittens gemist.

Ik heb maar één advies: neem je verantwoordelijkheid en zoek een plek voor deze poes waar ze niet gehaat wordt. De poes kan er helemaal niets aan doen. Jullie hebben een klassieke fout gemaakt door een katje te jong in huis te halen...dus los het ook op zou ik zeggen. En de oplossing ligt niet bij jou thuis, ben ik bang, want daarvoor lees ik te weinig (helemaal geen eigenlijk) empathische uitspraken jegens de kat.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:42

Adamootje schreef:
Het is echt niet zo dat ze denkt: "Laat ik eens haar tas onder plassen!" Heeft misschien met incontinentie te maken, of anders dominantie. Desnoods kun je haar laten steriliseren (als dit nog niet gebeurd is). Meestal komen die problemen dan ook minder voor.

Hoe oud is de poes? Incontinentie komt ook met ouderdom, hé?! :j

Kat hoeft écht niet persé weg vind ik. Je kunt het toch gewoon laten onderzoeken? Je vriend doet jou toch ook niet weg als je incontinent bent? :x

tip: Laat je handtassen niet overal slingeren. Je hond kan hem ook aan flarden scheuren of er in poepen! Dat heb je eenmaal met dieren!!!!!

Hier sluit ik me volledig bij aan _/-\o_

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:43

Jammer dat ik er al 2 heb. Anders mocht poezel bij mij wel komen wonen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:48

Heb wel 4 keer de openingspost gelezen, en ik blijf me verbazen over mensen. Bah.
TS, neem een pet-rock, schilder 'm paars en noem 'm barney, is mijn advies. Beestjes het huis uit, hele kamer voor je handtassen, lijkt me een fijner leven voor alle betrokkenen.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:48

Ik heb er ook een die overal plast.

Wij hebben ook 3 kattebakken voor 2 katten.
Ik heb gemerkt dat het veel te maken heeft met jaloersheid. zijn broertje is echt een grote kroelpoes en kruipt geregeld op schoot of iig dicht bij je. Hij is het niet echt.
Hij pakt als het kan ook spullen van mij zoals mijn kleding e.d. mijn vriend kan zijn kleren overal laten slingeren en daar gebeurd niks mee. ik hoef maar een sok te laten liggen en het is raak.
of als hij naar buiten wil en je reageert niet snel genoeg dan gaat tie ook ergens zitten.
Ook kan hij niet tegen verandering.
Wij hebben het nu redelijk onder controle en vinden we (even afkloppen) miss nog maar 1x per maand een plasje.
Ik ben hem meer aandacht gaan geven. als hij langs loopt aaien hem bij me roepen om te kroelen en dat gaat heel goed. Ik had dit niet verwacht, dat het echt jaloersheid kon zijn. Ik kan nu kleding in de kamer laten liggen zonder dat hij er op plast.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:09

Jeetje wat een reacties.

Eerst en vooral is het niks medisch.
Ik las hier ook de reactie dat ze te vroeg bij mams is moeten weg gaan: ze waren volgens de DA al zelfstandig genoeg. En ja, dat geloof ik écht, want ik heb vroeger een nestje pups gehad die op 7 weken volledig zelfstandig waren en het huis uit mochten van de DA.
Verder hebben we verschillende dingen geprobeert. Twee kattenbakken, kat-nip spuiten in de bakken, verschillende korrels in de bakken, peper/sinaasappelschillen op dr vaste plekje (wat katten volgens het trouwe internet walgelijk vinden), ...

En ik heb heus niet altijd wat tegen Nala (het babykatje, voor wie dit niet duidelijk was) gehad. Toen ze klein was, sliep ze steevast op mijn buik, en ik was altijd aan het kroelen met haar. Mijn vriend vind haar de liefste, omdat zij veel meer komt knuffelen dan Simba (de kater dus), en dat had ik in het begin ook. Ja, je mag geen favorietjes hebben, maar de meeste hebben dit toch hoor.

Ik las hier dat ik haar op een klein plekje met de kattenbak moet opsluiten. Dat heb ik ongewild moeten doen toen ik dr een maand had, wel 3 weken lang. Ze was waarschijnlijk van de krabpaal gevallen, op de verwarming. Resultaat: een gebroken achterpootje. Ga nu niet zeggen dat ik dr van de krappaal heb gegooid, want dan wordt ik écht kwaad. Ze heeft toen dus 3 weken lang opgesloten gezeten op een klein vierkante meterje, mét kattenbak. Toen ging ze er ook gewoon in. Op aanraden van de DA hebben we haar toen niet al te veel aandacht gegeven, omdat ze dan zou opspringen e.d., wat natuurlijk niet goed zou zijn voor dr pootje. Dat ik trouwens weer helemaal in orde, voor wie me verder nog van dierenmishandeling verdenkt.

Het feit dat we zijn moeten verhuizen, 2x, is niet onze schuld. We hebben haar in huis gehaald in ons eerste appartement, dat, toen we er 2 maanden woonden, plots verkocht was. We hebben ons jaarcontract mogen uit doen, en zijn toen in een huis gaan wonen. Zoals ik al eerder aanhaalde, was dit praktisch onbewoonbaar, ergens staat hier nog wel een topic over. Dus het spijt me heel erg, aan iedereen die vind dat ik de stress veroorzaak bij dit diertje, door wéér te verhuizen omdat ik half dood vroor is dat huis (letterlijk; senseo, wasproducten, haargel, ... heb ik in de vuilbak moeten pleuren omdat ze bevroren waren 8)7).

Maar AL die tijd, in AL de woningen, heeft ze in huis gedaan. Behalve dus de 3 weken dat ze opgesloten zat.
En voor de fijne mensen die zeggen dat mijn vriend mij er dan maar moet uitgooien omdat ik voor stress zorg: we zijn 3 maanden uiteen geweest, en toen deed Nala gewoon vrolijk verder in huis.

En dan de reactie van degene die beweerde dat ik een pitbull in huis nam om Nala de strot over te bijten: ja, zo ben ik _-:( Alsjeblieft.. Mijn punt daar over is: moest het een Yorkshire zijn, en die zou 1x bijten naar Nala, is er -normaal gezien- niet al te veel verloren. Maar met een pitbull dus wel. En wat ik eigenlijk bedoelde, maar ben vergeten neer te pennen ivm het hondenmens en kattenmens: de hond heeft (hoogstwaarschijnlijk, bewijs maar eens wie van de 3) vorige week in bed gedaan. En toen was m'n vriend in alle staten, en 'dat beest heeft er gelegen', ... Natuurlijk méénde hij dat niet echt, maar daar lopen we dus steeds tegenaan. Als de hond 1 ding fout doet, wordt ie kwaad, terwijl Nala hier de hele boel onder zeikt en hij haar goed blijft praten. Tuurlijk vind ie het niet leuk, want een week of 2 geleden heeft ze dus een drol gedraaid op zijn kleren, maar bij haar heeft ie niet de neiging om te zeggen dat ze er uit moet, wat ie bij de hond wél deed. En tja, ik heb de hond in haar nest gegooid, en de hele avond geen aandacht gegeven. Zoals hij bij de kat doet (het geen aandacht geven dan, die houdt je toch niet de hele avond in dr nest), doe ik dus bij de hond: veel braver, veel meer slikken. En volgens mij was het eerder gal, want (en wie hier antwoord op weet, graag:) het rook helemaal niet naar pis. Dus voor de kenners onder ons: volgens mij ruik je ook bij hondenplas dat typische geurtje (wat ik dus niet rook), en volgens m'n vriend niet, waardoor hij denkt dat het wel degelijk plas was.
Wat het ook was maakt nu niet veel meer uit, het was (klopt af) eenmalig en hopelijk blijft dat zo.

En zolang Nala niet in huis doet, ben ik er ook gewoon heel lief tegen hoor. Ik smijt gerust de hond een keer van bed om de kat er in te laten, en ze zit vaak genoeg bij mij op schoot om aandacht te bedelen. Ja die krijgt ze dan, ik ben heus geen onmens.

Ik ben het gewoon echt beu. 'Ruim je spullen op', lees ik hier. 'Sluit deuren'. De deur naar de badkamer is ALTIJD dicht, want als daar een handdoek o.i.d. op de grond ligt, weten we hoe laat het is. Ik leg zo veel mogelijk omhoog, maar dat haalt dus ook weinig tot niks uit. Ik bedoel kom op, het is toch heel normaal dat er wel als eens iets rond slingert? Ik kan toch niet in een leeg appartement leven omdat ik alles in kasten moet rammen?

Deze ochtend kwam m'n vriend thuis van z'n eerste werkdag op z'n nieuwe job. Ik heb hem gisteren avond weg gebracht met de auto, en zei toen al 'ik ruik wat'. Je raadt het al: zijn werkzak ondergezeken.

Dus voor al wie zegt dat het aan mij ligt:
* ik ben hier 3 maanden weg geweest, en toen zeek ze ook in huis.
* ze hebben 2 kattenbakken, die regelmatig worden schoongemaakt, en we wisselen ook regelmatig van korrels.
* ja, ik ben een hondenmens, maar ik speel regelmatig met de katten, en dan nog eerder met Nala omdat Simba hier niet echt in geboeid is.

En voor wie zegt dat m'n vriend mij dan maar moet buitengooien: vrijgezel zeker? Jezus, stelletje kortzinnige mensen, zet je eens in mijn schoenen. We hebben al zo ontzettend veel geprobeerd, en nu ben ik het gewoon zat. Da's niet meer dan normaal, als je het mij vraagt.

En voor de opmerking uit een eerder topic van me, over Zara & Nala: Nala liep sinds de 3de dag weer vrolijk rond hier, alleen gaat ze Zara steeds lopen uitdagen. Vandaar ook de opmerking, 'het is een pitbull en mag echt niet fout gaan'.

Tita: jou wil ik toch nog even terecht wijzen. Hoezo stoer? Ik haal alleen maar aan, dat ALS Zara bijt, dit een serieus probleem is. Verder zeg ik helemaal niks over dr, dus lees jij maar lekker verder wat je denkt te lezen. Stoer doen, jeetje toch..

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:12

waarom stop je haar niet in de kleine ruimte als je niet thuis bent?

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 12:14

Mando schreef:
Als ik jou kat was had ik ook je hele huis ondergezeken met deze houding van je.

Een advies, zoek een goed huis voor je dieren en zorg dat je nergens meer de verantwoording over heb want je bent ze niet waard.

Ze deed dus ook nog lekker in huis toen ik en m'n vriend 3 maanden uit elkaar waren.
En wie ben jij om te oordelen dat ik geen dieren waard ben? Lekker zeg.

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:17

ts deze kat is gewoon jaloers!
onze kat deed het ook.

hij was jaloers op onze kleine meid,nu krijgt die meer aandacht en hij is 100% omgedraaid,hij is echt zo lief geworden en je kan/mag alles met hem doen,maar het belangrijkste.
hij is gestopt met plassen in huis!!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:18

swoeky schreef:
waarom stop je haar niet in de kleine ruimte als je niet thuis bent?

dat gaat averechts werken,en maakt deze kat kwaad.

er wordt altijd gezegd:

als je een butler wilt zijn neem een kat.
een kat is neit als een hond die je straft en dat die dan stopt,een kat zal en moet worden bediendt gebeurdt dit niet dan gaat die kattenkwaad uithalen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:19

Je hebt ws in een opwelling dit topic aangemaakt waardoor het eruit komt alsof je altijd al een klerehekel aan die kat had. Daarom krijg je ws zoveel negatieve reactie's.
Maar ik ga grotendeels met je mee, ik kon me al niet voorstellen dat je niets geprobeerd had maar wel op de kat loopt te schelden.

Maar dat ze het ooit 3 weken netjes op de bak deed, kun je dat niet opnieuw proberen? Dat je haar bv opsluit in de douche of bijkeuken en als dat goed gaat meerdere dagen krijgt ze steeds iets meer ruimte, kun je bv de deur naar de gang open laten en kijken of dat goed gaat.

Maar wat doen jullie als ze ergens plast? Laten jullie haar merken dat dat niet de bedoeling is? Hoe?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:20

TS ...jij opent topics waarvan de reacties eigenlijk te voorspellen zijn,en jij bent dan verbaast en beledigt?

Heb je de poes al eens met hormonen behandelt?Dat kan soms helpen.
Maar dan moet je wel even naar de da,eerst eens bloed laten controleren om te kijken of daar afwijkende hormoonspiegels te zien zijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:21

TS; Jij voelt je echt het slachtoffer he.... doe dat dier gewoon wég! Je schrijft alsmaar dat jij die kat kwijt wilt, hoe denk je dat die kat over jou denkt?