) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loiz schreef:idefix4 schreef:Mensen die een pittbull aanschaffen reken ik meestal tot de mensen die niet in mijn vriendenkring passen. Waarom zo'n hond in je gezin anders. Er zijn meer vriendelijke rassen dan die.
Dit is dan weer niet helemaal waar, want wie zegt dat Pitbulls (en andere bullen) niet vriendelijk zijn?
Het 'onvriendelijke' is een masker wat gecreeerd word door mensen die er een nemen zonder hem goed op
te voeden en dus zonder na te denken. "Kijk mij eens met een gevaarlijke Pitbull" effect.
Des al niet te min zijn het enorm lieve honden als ze goed opgevoed worden en juist behandeld.
Ze hebben alleen een sterkere energie, en moeten dus duidelijker een leider hebben.
Dan zijn het vreselijk lieve en betrouwbare honden. Al twijfel ik daar wel enigzinds aan bij TS.
Ik reageer hier trouwens op omdat ik Pitbulls persoonlijk heel mooi én lief vind, en zelf ook vaak word
beschuldigd van het hebben van 'gevaarlijke, false' honden.. 2 grote Duitse Doggen.. groot = gevaarlijk..? Tja..![]()
Helaas ken ik maar weinig mensen met een 'vechthond', die er één kopen omdat ie zo mooi is. Maar ze bestaan blijkbaar. Het is off topic. Excuses als ik iemand beledigd heb. Mensen die redeneren zoals TS kunnen van mij overigens ook een schop krijgen.
Armaris schreef:Misschien moet je inderdaad wel je kat weg doen, die verdient een beter thuis dan zo'n baasje pffft.
JunkDeLuxe schreef:Om een lang verhaal kort te maken: ik HAAT onze kat.
En voor wie de langere versie wel wil lezen:
Een kleine 2 jaar geleden hebben mijn vriend en ik een kater geadopteerd. Het arme beestje was mishandeld geweest, en dat merkte je ergens wel in zijn associale gedrag. Verder was hij ontzettend flink hoor, zindelijk e.d., dus het is niet zo dat we last hadden ofzo van hem. Hij is gewoon niet echt zo'n knuffeldier.
Een maand of 4 later namen we er een babykatje van 6 weken oud bij, uit een nestje van een vriendin. Nala was toen al zo goed als zindelijk.
Adamootje schreef:Het is echt niet zo dat ze denkt: "Laat ik eens haar tas onder plassen!" Heeft misschien met incontinentie te maken, of anders dominantie. Desnoods kun je haar laten steriliseren (als dit nog niet gebeurd is). Meestal komen die problemen dan ook minder voor.
Hoe oud is de poes? Incontinentie komt ook met ouderdom, hé?!
Kat hoeft écht niet persé weg vind ik. Je kunt het toch gewoon laten onderzoeken? Je vriend doet jou toch ook niet weg als je incontinent bent?
tip: Laat je handtassen niet overal slingeren. Je hond kan hem ook aan flarden scheuren of er in poepen! Dat heb je eenmaal met dieren!!!!!
).
Alsjeblieft.. Mijn punt daar over is: moest het een Yorkshire zijn, en die zou 1x bijten naar Nala, is er -normaal gezien- niet al te veel verloren. Maar met een pitbull dus wel. En wat ik eigenlijk bedoelde, maar ben vergeten neer te pennen ivm het hondenmens en kattenmens: de hond heeft (hoogstwaarschijnlijk, bewijs maar eens wie van de 3) vorige week in bed gedaan. En toen was m'n vriend in alle staten, en 'dat beest heeft er gelegen', ... Natuurlijk méénde hij dat niet echt, maar daar lopen we dus steeds tegenaan. Als de hond 1 ding fout doet, wordt ie kwaad, terwijl Nala hier de hele boel onder zeikt en hij haar goed blijft praten. Tuurlijk vind ie het niet leuk, want een week of 2 geleden heeft ze dus een drol gedraaid op zijn kleren, maar bij haar heeft ie niet de neiging om te zeggen dat ze er uit moet, wat ie bij de hond wél deed. En tja, ik heb de hond in haar nest gegooid, en de hele avond geen aandacht gegeven. Zoals hij bij de kat doet (het geen aandacht geven dan, die houdt je toch niet de hele avond in dr nest), doe ik dus bij de hond: veel braver, veel meer slikken. En volgens mij was het eerder gal, want (en wie hier antwoord op weet, graag:) het rook helemaal niet naar pis. Dus voor de kenners onder ons: volgens mij ruik je ook bij hondenplas dat typische geurtje (wat ik dus niet rook), en volgens m'n vriend niet, waardoor hij denkt dat het wel degelijk plas was.Mando schreef:Als ik jou kat was had ik ook je hele huis ondergezeken met deze houding van je.
Een advies, zoek een goed huis voor je dieren en zorg dat je nergens meer de verantwoording over heb want je bent ze niet waard.
swoeky schreef:waarom stop je haar niet in de kleine ruimte als je niet thuis bent?