Ik zit met mijn handen in mijn haar..
Mijn hondje, Jack, een 5 jarige chihuahua, is niet handelbaar meer.
Hij is zijn hele leventje al dominant, maar de afgelopen tijd aggresief, en wat er nu net gebeurde slaat alles!
Hij heeft mijn zusje(20 jaar) gebeten! (en flink ook, door haar broek heen blauw, beschadigd en zelfs bloed)
Ze ging hem uitlaten.. vroeg of ze de muilkorf om moest doen (heeft hij om sinds hij honden en pups zonder aanleiding aanvalt buiten!)
ik zei nog dat ze dat zelf mocht weten.
Vervolgens, zonder muilkorf, maar wel aangelijnd, viel hij elke hond aan die hij tegen kwam, en dat waren er gelijk 4 achter elkaar.
Jack ging helemaal door het lint!
aanvallen e.d. dus mijn zusje hielt hem tegen (aan de lijn) maar bij het 'vechten'naar een hond toe, waarbij mijn zusje ertussen ging staan,
beet hij haar!Hij is echt al een tijd 'gevaarlijk'.. zoals ik al tegen de dierenarts zei; 'als het een herder was geweest had ik hem al moeten laten afmaken'. de dierenarts beaamde dat, en gaf nog wat tips om er mee omte gaan. omdat het niet kan veranderen bij hem.. maar dat was voor dit aanvallen buiten! en bijten!
Wat hij al een tijd doet is plekken verdedigen, en vooral de bench. dat is een gevecht met deurtje dicht doen! nou geloofme, daar wil jeje vinger niet in hebben!
Het eerste is het snauwen naar mijn kleine van 9 maanden.
Als Andy in de buurt komt, krijgt hij een snauw. Andy mag nietbij de bench, en Jack mag zich nergens anders 'verdedigen' van ons, maar moet dan lopen naar de bench, en ditKAN in elke situatie!
Maar dat ene plekje op degrond in de zon is op zo'n moment zijn plek ofzo.. en als Andy al maar langs kruipt krijgt hij een snauw! wij sturen hem dan gelijk meteeen foeinaar debench.
Jacks vader was zo erg.. die leefde in de schuur.. alleen de man des huizes kon hem pakken, en hij gromde op de arm naar iedereen en alles...
Ik vrees dat Jack (die een kloon lijkt van zijn papa) ook zo eindigd.
Ik weet het gewoon echt niet meer

mijn man is het zat, en ik vind het ook niet veilig rondom mijn kleine, en we kunnen hem nieteens meer normaal uitlaten!
Wat moet ik doen?