Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:25

Goof schreef:
Ik zou bijna zeggen breng 'm hier. Mijn andere hond zou 'm zijn plaats wel wijzen en dan is het echt wel uit met zijn geintjes.

_/-\o_ Als het zo was, maak er even een filmpje van O:)

Ik zeg ook ; spuitje.

Als een paard gevaarlijk is, wordt ie afgemaakt. Als een mens je een klap verkoopt, kijk je diegene ook niet meer aan en doe je alsof diegene niet meer bestaat. Waarom zo'n klein opkruipsel nog een kans krijgt?

Weg met dat dier voordat de kleine eraan gaat. :n

MamboBeach

Re: Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:36

In laten slapen of uit huis plaatsen, maar zo snel mogelijk uit huis laten verdwijnen met een klein kindje in huis.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:51

Schup hem er eens flink tegen aan :+
Als mijn hond mij bijt dan pak ik hem bij zijn nek en gooi ik hem de deur uit, denk maar niet dat die hond mij vaak bijt.
Als hij niet luisterd als ik blijf zeg bijv. En hij rentt snel door omdat we bijna thuis zijn, dan til ik hem ook op en zet hem weer terug.

Zielig? Mij niet gezien ;) hond moet mij maar niet bijten, dan krijgt hij ook geen straf.

Met kleine kinderen zou ik zeggen, laten inslapen.

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:55

marise83 schreef:
Eerlijk? Dan zou ik hem idd laten inslapen.. De volgende keer pakt hij jullie zoontje, dat vergeef je jezelf niet.. Voor het hondje is het ook geen leven zo..

Mee eens denk aan je kindjes het wordt zo toch wel erg wij hebben een russel.
Das echt zon rotbeest al geef je die op zijn flikker bijten dat die doet.
Pech voor die jackrussel van ons hij krijgt van mij op zijn donder maar mijn man die is er soms niet echt vastberaden in.
Als ik ooit kinderen zou hebben dan laat ik die russel inslapen,anders pakt hij mijn kinderen,hij heeft ook al eens een kat aangevallen van mij :( .
poeslief was niet bang en haalde flink uit flink gevecht dat wel.
Maar inslapen is beter,of op cursus ermee aanpakken die hond

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 22:57

Ik ga voor het heropvoeden/ (tijdelijk) herplaatsen bij mensen. Gewoon voor nog een kans.
Ik reageer morgen even op de reacties in mijn pb.
Het is echt een meegeerft probleem, maar ik wil hem op die manier zeker nog een kans geven!
Ik wil hem gewoon niet kwijt.. ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:58

iemand zoeken die wel honden kan opvoeden....en die hem uiteraard wil overnemen.
Het ligt niet aan de hond maar aan de opvoeding,die hij waarschijnlijk niet gehad heeft.Hij staat bovenaan in de roedel(het gezin).
Dit soort karakters gaan fout bij niet opvoeden.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:59

Je moet ook niet tussen vechtende honden gaan instaan, ik denk dat die beet niet eens echt voor je zus bedoelt was :n
Eerder om dr aan de kant te krijgen, of ze stond gewoon in de weg en dat het voor die andere hond bedoelt was.
Dan snap ik nog iets niet, als je zn kleine opdonder aan je lijn heb, kan je toch makkelijk doorlopen, als het nou een herder of rottweiler ofzo is, is het begrijpelijk dat je er achteraan gaat plaats van de hond achter jou aan

Ik zou hulp zoeken, cursussen, gedragstherapeut en strenger aanpakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:00

Inslapen of gedragstherapie. Ik weet hoe je met zulke beestjes om moet gaan, maar dat leg ik liever niet hier uit omdat het helemaal mis gaat als je iets verkeerd doet :) maar doe er aub wel iets aan, je vergeeft het jezelf nooit als er iets met je zoontje gebeurd... ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:04

niet de hond moet veranderen ...maar de eigenaar.
Het probleem met cursussen is dat de thuis situatie niet veranderd.
En met de thuissituatie is iets mis,de hond weet zijn plaats niet.
Een gedragstherapeut die thuis komt kijken en dan ziet wat er fout gaat en tips geeft.
Het is dan wel aan de eigenaar om zichzelf te veranderen ten opzichte naar de hond toe....dat valt niet mee.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:18

Klijntjuh schreef:
Als hij bijv. iets van mijn zoontje afpakt, of hem onterrecht snauwd, Dan word ik boos in mijn stem, soms gaat hij dan op zijn rug liggen, daarna stuur ik hem boos naar de bench, en doe ik de bench dicht tot hij wat is 'afgekoeld'.
Als hij bijv op de bank is gesprongen, dan zeg ik 1x boos dat hij er af moet, doet hij dat niet dan geef ik um een tik aan de achterkant of pak hem kort bij zijn nekvel terwijl ik het nog een keer zeg en hem daarna weer naar de bench stuur..

Onterecht snauwen?
Jij denkt dat er situatie's zijn waarin jouw hond terecht snauwt naar je baby?
En je corrigeert dat met een boze stem, ook nadat je hond al tig keer heeft laten zien dat dat niet werkt?

In de eerste plaats hoort een hond niet te snauwen naar een baby, never nooit, in geen enkele situatie.
Daarnaast is een boze stem en wegsturen de eerste keer nog de aanpak, maar gebeurt het weer dan blijf ik niet zo lief.
En naar ik begrijp is het bij jouw hond iets wat dagelijks zelfs meerdere keren gebeurt, dan is het toch eens afgelopen met de boze stem?
Als die hond het in zijn botte kop haalt om het na 2 correctie's nogmaals te doen dan krijgt hij bij mij echt vliegles.

Wat hier al meermalen gezegd is; je hond is nog niet zo groot als de gemiddelde kat, maak daar dan gebruik van. Het is geen rottweiler die je omver trekt, je kunt hem gewoon met een hand aan de riem van je af houden, of met je voet blokkeren. Hetzelfde als hij vreemde honden wil aanvliegen; jas hem in zijn nekvel eruit en direkt op de grond leggen en bij voorkeur de andere hond er even bij laten staan/snuffelen. Vooral niet optillen, in de lucht houden, daardoor krijgen die kleintjes juist zo'n meerderwaardigheidscomplex.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:26

Tomorrow schreef:
Je moet ook niet tussen vechtende honden gaan instaan, ik denk dat die beet niet eens echt voor je zus bedoelt was :n
Eerder om dr aan de kant te krijgen, of ze stond gewoon in de weg en dat het voor die andere hond bedoelt was.
Dan snap ik nog iets niet, als je zn kleine opdonder aan je lijn heb, kan je toch makkelijk doorlopen, als het nou een herder of rottweiler ofzo is, is het begrijpelijk dat je er achteraan gaat plaats van de hond achter jou aan

mee eens. algemeen bekend dat je niet tussen 2 vechtende honden in moet gaan. op een gegeven moment zijn ze zo in het heet van de strijd dat ze uit reaktie bijten wat in de weg staat. mijn hond was op les in gevecht met een andere hond en de trainer is er toen tussen gegaan en heeft de mijne een schop verkocht waarop hij zich omdraaide en de trainer beet. mijn hond zou een vals kreng zijn, gevaarlijk en zou hem in moeten laten slapen. aantal gedragstherapeuten gebeld en die zeiden allemaal dat het z'n eigen schuld was. stomme actie om tussen 2 vechtende honden te gaan staan.

en snap inderdaad niet hoe je hond 4X een andere hond heeft kunnen grijpen. zo'n kleine rat houd je toch makkelijk bij je, lijkt me???
als het goed is, was hij aan gelijnd dus dan zou hij niet eens de kans moeten krijgen om andere honden te grijpen.

verder zou ik je hond NIET meer met je kindje alleen op de grond laten. hond heeft duidelijk aan getoont dat hij je kindje als een lager iets beschouwd en het is nu wachten op ongelukken. even 1x niet opletten en in de ogen van de hond iets verkeerds en je kind heeft een bijt te pakken.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 01:47

typfout

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 02:31

__SavannaH__ schreef:
in laten slapen als het echt zo erg is als je zegt doe je de hond er ook geen pleziier mee. hij zal niet snappen dat wat hij doet fout is , maar iedereen wordt wel telkens boos op hem . dus ik zou toch echt de keuze maken voor in laten slapen.
edit: een goede cursus of gedragstherapeut is wss al te laat, daarbij zullen ze de hond wss nooit meer vertrouwen en zal het er nog niet beter op worden voor baas en hond

Jahoor natuurlijk we gaan een gezonde hond laten inslapen omdat hij de baas in huis is.
Kwestie van opvoeden en zorgen dat jij de baas in huis word, niks inslapen omdat de hond niet snapt wat hij fout doet, jij bent er toch om hem te leren wat hij wel en niet mag, dat noemen ze nou opvoeding.

swoeky schreef:
ik denk dat we ook naar het verleden van deze hond moeten kijken, ik bedoel vader leefde in schuur en gromde?!
zit dus al geen lekker karakter in ouder(s)
maar ik begrijp dat je een kleine over de vloer hebt kruipen?

Of vader heeft ook geen opvoeding genoten en verdedigd zijn territorium en deze hond mist ook een stukje basis waardoor hij zichzelf de roedelleider in huis vind en hetzelfde gedrag vertoond als vader heeft dan niets met karakter te maken.

alesha schreef:
Ik zou hem niet in laten slapen, zo een klein hondje zou je toch de baas over moeten kunnen worden..

Een goede cursus helpt vaak al heel veel.

Ook heb ik gehoord dat als een hond agressief wordt (vaak door dominantie, want hij zal dit niet voor de lol doen neem ik aan), je hem meteen een (klein, zacht!) kneepje in zijn zij moet geven en op zijn zij moet leggen (en een paar seconden/minuten zo laten liggen totdat hij uit zichzelf zo blijft liggen als jij hem loslaat (dan hebben ze zich overgegeven). Dit doen honden ook in het wild bij elkaar als er eentje te dominant wordt.
Je kan ook, maar ik weet niet of dat heel goed werkt, je hond zijn staart naar beneden doen als hij zo agressief doet naar anderen. Hierdoor "dwing" je zijn gedachten normaal/niet dominant te zijn.

Het is maar goed dat je het alleen maar gehoord hebt en niet al heb uitgeprobeerd want als je de verkeerde hond treft die besluit de strijd met je aan te gaan ben je veel verder van huis, dan dat je wilde bereiken met je kleine zachte kneepje en even op de zij leggen.

En zijn staart naar beneden doen???
Een hond domineert op het moment dat hij zijn staart omhoog zet omdat dan zijn klieren open staan waardoor hij dus eigelijk ‘zegt’ kijk hier ben ik, mijn territorium, ruik Je het.
Dat is ook de reden waarom honden vaak onder elkaars staart ruiken.
Heeft verder echt niets te maken met gedachten van de hond en een dominante hond zal ook zeker niet reageren als jij zijn staart naar beneden gaat houden, want als je deze loslaat gaat hij gewoon direct weer omhoog.

LynnS_ schreef:
Ik denk ook spontaan aan Cesar Millan.
Sorry maar ik vind dat zovéél honden nutteloos worden afgemaakt!
Jah ok een hond die bijt is erg. Maar dit probleem komt voort uit het baasje hoor. (Je niet aangevallen voelen, veel mensen kampen met dit probleem.)
Voor elk probleem is een oplossing. Cesar krijgt élke hond weer goed.Ik zou zeggen, probeer zijn aanpak of neem een hondentrainer onder de arm die zijn methode toepast.

O nee hoor vorige keer toch echt niet…

shilady schreef:
Ik vind chihuahua's zoiezo al geen hondjes voor een thuis waar kleine kids wonen..

Ik denk dat je een keuze moet maken

Of je doet hem herplaatsen bij bv een iets ouder stelletje of iemand die een beetje afgelegen woont zonder kids..
of je laat hem inslapen...

Maar bij herplaatsing moet alsnog toch echt een gedragsdeskundige komen meekijken, want als deze hond bij mensen word geplaatst die geen verstand hebben van deze ‘probleem’ hond en zijn gedrag word de hond er niet beter op.

Klijntjuh schreef:
Ik heb via PB een aantal aanboden gehad van mensen die willen helpen. (heropvoeden e.d.) Bedankt hiervoor. Ik ga dit overleggen!

Ik wil je hierin wel waarschuwen een goede selectie te maken voor je op iemands aanbod ingaat mogelijk ook eens te kijken wat mensen elders geplaatst hebben, dit om te voorkomen dat je hond bij iemand terechtkomt die het probleem wel ‘even’ met de schoen oplost.

Zilfstar schreef:
Even alvast als gedragsverandering bij jou (en dit zijn goedbedoelde tips)

* Baby = hoger en daar mag hij NOOIT iets van afpakken. DAT moet al voorkomen worden. Daarna ben je al te laat. Hij haalt het al in zijn kop iets van een mens af te pakken, DAT mag al niet. Oftewel hond staat hoger in rang dan baby nu en dat is bij deze erg gevaarlijk.

* Afsnauwen is ALTIJD onterecht. Dat mag hij NOOIT in zijn kop halen: herhaling van bovenstaande: Hij is hoger in rang nu.

* Op de bank springen mag niet in zijn kop opkomen en TOCH doet hij het blijkbaar diverse keren.

Boos worden in je stem = niet genoeg bij deze hond. JIJ zult echt de baas moeten gaan worden. Deze hond is nu de baas in huis. En dat gaat met deze een flinke strijd worden.

Met honde is het als met paarden > DIRECT afstraffen. Boos worden qua stem of even in het nekvelletje pakken is dus te licht. Daarna naar de bench sturen is geen goed idee. Want dat verdedigd hij al en is al zijn heligdom. Een kind kan snhappen dat hij ter afkoeling weggezet wordt op een kamer of gang. Een hond is allang vergeten waar het om ging.

Dus: afpakken, snauwen, op de bank = DIRECT reageren en goed ook. In mijn opinie: maatje 41 of een flinke tik. Maar dan eentje die aankomt. En hoed u: want hij zal direct terug komen. Want hij is de baas en zal niet accepteren dat je hem anders benaderd.

Daarom heb je volgens mij 3 keuzes:

1: Wil je deze hond houden? Dan doe jij nu een muilkorf om dat bekkie (ter bescherming van de kleine) en bel je morgen een goede gedragstherapeut en zul je ten oorlog moeten gaan.

2: Wil je je gezin beschermen: muilkorven en een ander huis zoeken waar ze wel dit soort aan durven pakken (en dat is neit gemeen naar jou toe, want ik zou dat ook niet meer doen)

3: Inslapen

Sterkte TS (en kies in godsnaam voor de veiligheid van je kind!)

_/-\o_

eenitraM schreef:
Ik zeg ook ; spuitje.

Als een paard gevaarlijk is, wordt ie afgemaakt. Als een mens je een klap verkoopt, kijk je diegene ook niet meer aan en doe je alsof diegene niet meer bestaat. Waarom zo'n klein opkruipsel nog een kans krijgt?

Weg met dat dier voordat de kleine eraan gaat. :n

Vind je post een beetje kort door de bocht zo een klein oprkuipsel nog een kans geven?
Ja omdat het zoals Ts het omschrijft lijkt op een menselijke fout, hond hoort gewoon niet de baas te zijn in huis en ts is dat duidelijk niet.
Dus waarom de hond dan geen kans geven bij mensen die hem wel die duidelijkheid kunnen bieden.
Er dan vanuit gaande dat het echt alleen een rangorde kwestie is?

Ts ik zou zeker gaan kijken voor een herplaatsing, het is gewoon duidelijk dat dit niet de juiste hond is voor jou en je gezin.
Ergens in de opvoeding is er duidelijk iets niet goed gegaan en heeft de hond zich boven jou en de rest van de gezinsleden geplaatst.
In ieder geval heel veel succes met welke keuze je dan ook uiteindelijk mag gaan maken.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 04:54

Klijntjuh schreef:
Ik zit met mijn handen in mijn haar.. |(

Mijn hondje, Jack, een 5 jarige chihuahua, is niet handelbaar meer.

Hij is zijn hele leventje al dominant, maar de afgelopen tijd aggresief, en wat er nu net gebeurde slaat alles!

Hij heeft mijn zusje(20 jaar) gebeten! (en flink ook, door haar broek heen blauw, beschadigd en zelfs bloed)
Ze ging hem uitlaten.. vroeg of ze de muilkorf om moest doen (heeft hij om sinds hij honden en pups zonder aanleiding aanvalt buiten!)
ik zei nog dat ze dat zelf mocht weten.
Vervolgens, zonder muilkorf, maar wel aangelijnd, viel hij elke hond aan die hij tegen kwam, en dat waren er gelijk 4 achter elkaar.
Jack ging helemaal door het lint! aanvallen e.d. dus mijn zusje hielt hem tegen (aan de lijn) maar bij het 'vechten'naar een hond toe, waarbij mijn zusje ertussen ging staan, beet hij haar!

Hij is echt al een tijd 'gevaarlijk'.. zoals ik al tegen de dierenarts zei; 'als het een herder was geweest had ik hem al moeten laten afmaken'. de dierenarts beaamde dat, en gaf nog wat tips om er mee omte gaan. omdat het niet kan veranderen bij hem.. maar dat was voor dit aanvallen buiten! en bijten!

Wat hij al een tijd doet is plekken verdedigen, en vooral de bench. dat is een gevecht met deurtje dicht doen! nou geloofme, daar wil jeje vinger niet in hebben!

Het eerste is het snauwen naar mijn kleine van 9 maanden.
Als Andy in de buurt komt, krijgt hij een snauw. Andy mag nietbij de bench, en Jack mag zich nergens anders 'verdedigen' van ons, maar moet dan lopen naar de bench, en ditKAN in elke situatie!
Maar dat ene plekje op degrond in de zon is op zo'n moment zijn plek ofzo.. en als Andy al maar langs kruipt krijgt hij een snauw! wij sturen hem dan gelijk meteeen foeinaar debench.

Jacks vader was zo erg.. die leefde in de schuur.. alleen de man des huizes kon hem pakken, en hij gromde op de arm naar iedereen en alles...
Ik vrees dat Jack (die een kloon lijkt van zijn papa) ook zo eindigd.

Ik weet het gewoon echt niet meer |( mijn man is het zat, en ik vind het ook niet veilig rondom mijn kleine, en we kunnen hem nieteens meer normaal uitlaten!

Wat moet ik doen?

Volgens mij kan je een chihuahua zo aan een hondenlijn omhoog trekken, zoveel weegt dat beestje niet en dan heeft ie al helemaal niet meer de kans om een andere hond te bijten!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 09:47

De keer dat hij een andere hond had gegrepen was hij los..

Ik hoor af en toe hele vervelende opmerkingen over 'rat' 'cavia' e.d.
Jack is een sterke hond, met een nog sterker karakter.

Ja ik had hem van pup af aan misschien strakker moeten trainen. Maar hij heeft zijn plek gekend! Hij heeft normaal gedaan!
Tuurlijk was hij nog dominant, maar ik stond duidelijk boven hem in roedel!

Nu niet meer :( het is denk ik gebeurd tijdens mijn zwangerschap..ikheb 8 van de 9 maanden verzwakt en ziek op bed gelegen, en ook daarna nog lang zwak geweest. Maar dan nog..

Hij heeft echt een heel stuk karakter/dominantie/aggressie meegekregen van zijn vader. Het komt met de jaren meer en meer boven.
We doen ons uiterste best, zijn echt niet soft voor hem, ook niet in houding of whatever..

Ik kan me voorstellen dat hij in een nieuwe situatie met iemand zonder kleine makkelijker op zijn plek gewezen kan worden.. maar PLEASE begin niet over -niet opgevoed- -kleine rat/cavia die hou je zo onderde duim-of whatever.. want dat is gewoon niet waar deze situatie om gaat!

Jack gaat deze week (indien mogelijk) naar een van de mensendie hulp aan hebben geboden.Werkt het daar ook niet/ zet daar het aggresieve door.. dan overleggen we weer met de dierenarts..

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:57

Je schetst dus idd precies het probleem. JIJ was de leider (waarschijnlijk) en Jack heeft een dominante inslag. Toen de leider dus al die maanden uit de running was MOEST die roedel geleid worden en heeft Jack zich (bij gebrek aan een andere menselijke leider vermoed ik) de macht gegrepen. En nu heb je een mega probleem!

Ik hoop van harte dat hij snel ergens terecht kan en dat dat gaat werken. Al zou ik eerlijk gezegd zo'n hond nooit meer vertrouwen. Zeker niet met de baby die later peuter en kleuter wordt. Stel dat Jack de baby nu wel accepteert (of na de heropvoeding): er komt een moment dat Jack vind dat de Peuter of Kleuter zich dan wel moet bewijzen als ranghogere danwel naar zijn pijpen moet dansen. En daar zal je kind niet tegen opgewassen zijn. Dus eigenlijk hoop ik nog steeds dat je voor de veiligheid van je kind kiest en de hond (hoewel dat pijn doet, dat snap ik) gaat herplaatsen. Jij wilt hem niet kwijt.... Wil je wel je kind zijn onschuld/ ongeschonden lijf kwijt? Kies AUB voor je kind!

Ik heb hier zelf een superlieve Labrador en ik ben gek met hem. Maar als hij dit soort fratsen in zijn kop had gehaald was hij de deur uit gegaan hoor. Mijn kinderen zijn mij toch nog altijd veeel liever dan de hond. En nogmaals; je vergeeft het jezelf NOOIT als dit fout loopt.

NB: Ik snap overigens echt niet dat je een hond waarvan je WEET dat ie vals/ aggressief is:
* door je zus laat uitlaten die hem duidelijk niet de baas is
* ZONDER muilkorf laat uitlaten
* los laat lopen (zonder muilkorf)

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:07

Maar al wordt hij weer heropgevoed ergens anders, dat lost het probleem thuis niet op. Ik weet zeker ook al is hij weer geheel heropgevoed, als er thuis niks veranderd.gaat het meteen weer mis.

Net zoals cesar altijd zegt, de honden worden gerehabiliteerd en de eigenaren getraind. En dat is hiet ook nodig. Je kunt hem wel ergens heen sturen, maar zolang jullie thuis niet getraind worden is het zinloos

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:13

wat ik niet snap, dat jij je hondje voorop stel, voor je kind
had hem allang weggedaan als mijn kind in gevaar zou zijn
maar goed, misschien denk ik erg gemakkelijk,
En nee ik bedoel dus totaal niet, dat jij meer van je hond zou houden als van je eige kindje!!

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:22

Calanddra schreef:
Maar al wordt hij weer heropgevoed ergens anders, dat lost het probleem thuis niet op. Ik weet zeker ook al is hij weer geheel heropgevoed, als er thuis niks veranderd.gaat het meteen weer mis.

Net zoals cesar altijd zegt, de honden worden gerehabiliteerd en de eigenaren getraind. En dat is hiet ook nodig. Je kunt hem wel ergens heen sturen, maar zolang jullie thuis niet getraind worden is het zinloos

_/-\o_ _/-\o_ en zo is het!
Wat ik lees is een onzeker hond die geen veilige haven in huis heeft,kortom hij is superonzeker en uit dat in agressie.
Zijn enige veilige plek(de bench) wordt voort als strafhok gebruikt en nu waar kan ie zich eigen even terugtrekken?
Je schrijft vooral dat de hond word opgevoed maar wat ga jij ondertussen doen?
Hoe ga je het aanpakken als ie terug komt?
Een chihuahua is een hond die net als iedere andere hond moeten worden opgevoed.

Edit:typfout :o

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:00

hier ga ik in mee een hond word heropgevoed en de eigennaren moeten de regels kunnen en dus ook heropgevoed worden..!!
niet alleen de hond moet veranderen ook de mens die hem/haar lijd.!

en over aggressie naar andere honden/dieren toe zal k zeggen goede muilkorf aan en in een goed opgevoede roedel gooien daar word hij/zij gelijk heropgevoed en durf waarschijnlijk niet tegen een roedel in te vechten..!!

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:14

Ik zou een hele goede gedragstherapheut zoeken die jullie kan helpen met de heropvoeding!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:18

Is het geen afwijking? Zo te lezen zou ik willen weten of het geen tumor is. Dan gaan ze ook zo raar doen, vooral als die in de hersens zit. En als het een herder was geweest, had ik haar al met een end hout het erf rondgetimmerd, na vaststelling dat het geen tumor is natuurlijk. Bij een mechelaar voldoet een zweepje. Bij een klein kindje is zo'n hondje inderdaad ronduit gevaarlijk. Ik kan goed begrijpen dat dat niet gaat werken. Ik vrees dat uit huis plaatsen het verstandigste wordt voor dit hondje, mits het geen afwijking is natuurlijk.

Verwijt je zelf niks. Het is niet normaal dat een hond, een ook een Jack zich zo gaat gedragen. Ik ben ook zwanger geweest en mijn Jackie is ook erg dominant, maar wel opgevoed en die vertrouw ik 100% bij mijn kinderen. Dit is echt niet normaal. Vandaar dat ik het zoek in het hondelijfje. Een hond gaat niet voor niets zo maar zo doen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:23

Ach jeetje, dit heeft mijn grootvader voorgehad.

Zoals je zelf zegt: moest het een herder zijn.. Die van m'n opa was een dobbermann..
Heeft Jack dit gedrag altijd vertoont, of pas echt vanaf je je kindje hebt?

Dat was bij Tommek (de dobbermann) het probleem: razend jaloers op de nieuwe baby. Vraag me niet hoe, ik was toen nog niet eens geboren, maar op een gegeven moment was ie alleen met de baby. Tommek heeft de kleine bij de luier gepakt, en toen kwam m'n opa net binnen. Die heeft de hond een oplawaai verkocht, natuurlijk.

Diezelfde nacht is m'n opa wakker geworden met Tommek grommend en kwijlend bovenop hem. Hij is toen heel stil blijven liggen tot de hond weg ging, en heeft onmiddelijk de DA van wacht gebeld. Dat was natuurlijk helaas het einde van Tommek..

Dus het kan best jaloezie zijn, waardoor Jack zo reageert. Gelukkig is het een kleiner hondje, dus kan je alsnog proberen zo snel mogelijk naar de hondenschool te gaan. Al weet ik niet goed wat ik persoonlijk zou doen, het blijft ontzettend gevaarlijk met de kleine..

Een ander voorbeeld: mijn ouders hadden vroeger 2 straathondjes, Bella & Boomer. Altijd heel lieve honden geweest, tot m'n tante een keertje langs kwam met m'n neefje toen Bella pups had. Ze knapte naar m'n babyneefje, toen deze gewoon voorbij kroop. En sindsdien is ze zo blijven doen naar kinderen, dus toen mijn moeder van mij beviel, hebben ze de honden uiteindelijk moeten weg doen.. Veel succes in ieder geval!

Edit. Ik las net de reactie hier boven, van de tumor. Mijn tante heeft haar hele leven Bull Terriërs gehad, altijd zonder problemen. James, haar toenmalige, was echt een geweldig lief dier. Tot ie plots naar m'n tante dr gezicht beet.. Bleek ie inderdaad een tumor in de hersenen te hebben, waardoor ie helemaal doordraaide. Dus het kan idd ook medisch zijn..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:30

Junk: Nu nog leren om je kat zindelijk te krijgen hè? _O-
Maar jaloezie kan ook een factor zijn. Ook dan zou ik zeker de hond opruimen. Ik ga het gevaar niet opzoeken. Er staan vaak genoeg stukken in de krant van honden die de baby te grazen namen. Dat moet je niet willen.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:43

Wat een slimme kat!!!
Ze pakt alleen spullen met jou geur :D .
Goh rara, hoe kan dat nou?
Zoek een huis voor het dier waar ze tenminste niet bol staat van de stress.