Luxe hondenhalsband & -lijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 21:06

Hier nog een andere uit de niet meer gevoerde Gucci Dog lijn.
Vind ik persoonlijk héél geslaagd voor een strakke hond zoals een Weimaraner, Vizla of zoiets.

Afbeelding

Was (is, als je het nog kan vinden) ook niet extreem van prijs.
Deze S halsband uit de huidige Pet lijn is het dubbele van de bovenstaande M sét

Afbeelding

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 02:16

Via Japan Auction Site gevonden.
Een vintage Gucci Dog :wow:

Ouder dan verschillende opsters hier (niet zo oud als ik :o )

Afbeelding
Afbeelding

Slechts 90 Euro.
Dat is óók slechts 0 Yen afschrijving op de aanschafprijs.

Waar ik in deze reis in luxe nog het meest van heb opgestoken is van de prijsontwikkeling over de afgelopen 20 jaar én over het verschil tussen high end functioneel en marketing van merk.
Het eerste is helder.
Het tweede .. misschien niet voor iedereen. Dat is echter een waterscheiding en oorzaak van begripsverwarring en controverse. Kijk naar de functionele en de mode dingen van Hermès en, nog duidelijker, naar Gucci Dog en Gucci Pet. Dat zijn twee verschillend types tuig.
Gucci Pet maakt de schampere reacties over te duur voor weinig heel begrijpelijk. Bij díe dingen is de prijs aan het imago gekoppeld en heeft het níets met het fysieke product van doen.
Met Louis Vuitton is het net zo.

Dat is jammer voor de functionele high end. Dat is wel degelijk het geld wat ervoor gevraagd werd waard door de hoge kwaliteit, maar wordt over dezelfde kam geschoren als de opvallende status imago artikelen met hetzelfde merk.
Ik weet niet goed of dat nu goed of slecht nieuws is voor de paar liefhebbers van dat high end functionele kwaliteits-merkspul.
Aan de ene kant maakt onbekend/onbemind relatief bereikbaar, maar aan de andere kant maken geen vraag en relatief weinig marge dat het uit de catalogi is verdwenen.

Kuggur

Re: Luxe hondenhalsband & -lijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 02:31

Naar mijn smaak weinig "moois" langs zien komen in dit topic.
Wel veel overprijsde decadente spullen. Een hoog kwaliteit "high end" hondenlijn? Ik maak de mijne zelf, onverwoestbaar, zo functioneel als het maar kan, en natuurlijk "custom made", Maar goed, zoals gezegd besef me dat dit uiteraard een kwestie van smaak is.
Ik heb mijn honden dan ook niet voor de sier, maar om mijn schapen naar huis te drijven....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 09:00

Kuggur schreef:
Ik heb mijn honden dan ook niet voor de sier, maar om mijn schapen naar huis te drijven....

Dar heb ik er ook een van.
Een originele, met de merino ontstane, ´turco´; de andalusische waterhond. Exáct hetzelfde als de Lagotto Romagnolo; de enige ´erkende´ truffelhond.
Daar staat bij de rakenmenrken dat het doorgaans geen geschikte familiehond is. Dat is ook met de ´turco´ zo. Té veel hond, te hónd, niet verhuiselijkt genoeg. Daar zitten twéé halsbanden om en geen van beiden luxe.

Omdat het zoveel hond is gaat het prima met alle ´eigen´ dus ook met de huishond, maar alles niet eigen is tricky. Hij waarschuwt en bijt daarna. Ménsen zijn te stom, maar toch ziet de samenleving dat niet zo.
Hij zit daarom bij de stallen; bewaakt daar de kippen tegen verwilderde honden en vossen.

Dát is net als schapen drijven/bewaken puur functioneel.
Huishond is gewoon voor de leuk. Voor de gezelligheid. Feitelijk is zo´n hond een luxe hond zonder enige andere taak. Daar kan dus een andere, luxe, halsband bij.

Tja en voor sommigen is de sier ook belangrijk ja. Voor aardig wat eigenlijk want wat is de toegevoegde waarde van een rashond?
Een halsband met een sierfunctie is daarom zó vreemd niet.

Wat vreemd is dat het luxe en sier van veel honden zo ontkent wordt.
Nog vreemder is dat het zo denigrerend benaderd wordt; bij bijna alles worden we bij onze beslissingen beïnvloed door marketing en mode. Dan zou dan ineens not done zijn voor een hond?
Dat vind ik _O-
Zelfs de raskeuze is al sterk mode en status bepaald.
De meest exotische rassen raken ´ín´; vaak regionale werkhonden die dan als exclusief merk luxe huishond gehouden worden.
Beetje :? om dan ineens functioneel moralistische te doen over een luxe halsband.....

Jij hebt recht van spreken over jouw werkhond Kuggur. Met huishonden ligt dat wat anders.
Trouwens, als die werkhond in huis is en jij zou dat gewooon mooi vinden, zit die hónd er niet mee om brokaat op nappa te dragen. Die voelt zich alleen maar geweldig als jij het dus hem/haar mooi vindt.
Mooi is ook een functie, net als sier, status; identiteit uitdragen, ergens bij horen - of juist onderscheiden.
Met kleding, met een auto, de hond die we kiezen; de meeste mensen hebben wel een fake artikel in huis of minimaal iets wat op een luxe-artikel lijkt en door een el cheapo keten als nét legale nep verkocht wordt. Waarom wordt dát verkocht? dus gekocht?! Omdat het functioneel is? Dûh... Dan was elke handtas van gestreept nylon net een ijzerdraad handvat :)* en geen direct of indirect op haute couture gebaseerd ding.
Beetje schijnheilig om de luxe- of sierhalsband voor de hond dan ineens af te wijzen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 10:35

Even iets ´functioneels´.

Voor leut met de luxe- en de werkhond wil ik een hondenfluitje. Zo´n supersonische.

Ik wil geen ding van de chinees, maar

Afbeelding

vind ik net zo´n NoNo.

Is er nog iets van betere kwaliteit dan van de Chinees wat niet gelijk overkill is?
Ik ken de klassieker van ACME, maar als er nog meer keuze is, hoor ik dat graag.
Overigens. Die ´functionele´ hondenfluit is in jachtkringen ook een ding waarmee status geuit wordt.
Het ooerdegelijke engelse ACME maakt dit ding in .925 zilver, zelfs vermeil (verguld zilver). Bij die laatste is een Hermès een koopje :x
De standaard rvs ACME is 15 Euro, die in sterling 200, de vermeil 250 en die verkoopt als een wilde naar het schijnt. Stond een artikel over in Shooting Gazette en *\o/*
De keuze lijkt makkelijk en is dat ook. De huidige ACME heeft echter een beetje onhandige uitvoering van dop en kettinkje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 11:28

...en dan nog wat.
Via ACME kom ik op de ´clicker´.
Voor het gebruik bij dolfijnen was het ding een reliek uit WW2, genaamd ´cricket´.
In de jaren zestig-zeventig verder alleen populair als kinderspeelgoed; de metalen klikkikker.
Voor de landing op D-day zijn er 100.000 gemaakt door de ACME company.
Sinds kort zijn ze weer in productie. Geen replica, gewoon hetzelfde. In dezelfde fabriek, op dezelfde machinerie. Zelfs hetzelfde doosje... :wow:
In degelijke, functionele mil.spec. uitvoering ;)

Afbeelding

Mijn hemel !!!!
Ik zit net even op clickers te googlen en dat is wel veranderd zeg in 10 jaar.
Alweer meer dan >30 jaar geleden was ik zowat de enige; met een metalen klikkikker van 50 ct. uit de speelgoedwinkel. Er was niets anders.
Toen kwam Karen Pryor met haar +:)+ boekje.
Meer dan 10 jaar, een héleboel overtuiging en druk later ging zelfs Martin Gaus er mee aan de slag en nu is er genoeg aanbod is allerlei fraais om een paard onder te begraven.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 07-09-11 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 11:41

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 11:47

Héh!!!

BEDANKT Zipporah.

Kan je me een pm sturen over wat ze nog meer hebben en wat de prijzen zijn?
Zwitserland is buiten de EG en dat is een fikse kostenfactor.
Het kómt echter uit parijs, dis als ze dat directe kunnen laten versturen, voorkomt dat gelazer.
Ik ben niet direct geïnteresseerd, maar ... de échte ´Collier du chien´ is gewoon een mijlpaal in ontwerp.

Design oder nicht sein ;)

Inderdaad is een luxe hondenband niet van vandaag. Helemaal níet zelfs.
De huishond(en) van de hele hogere bevolkingslaag had een luxe plaats en wie het geld had gaf het zonder reserve uit aan de gewaardeerd huisgenoot en de halsband was geen uitzondering. Uiteraard ook een ´badge´ voor de hond en eigenaar.

p.s. de link van jouw site gaat in cyberspace verloren?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 15:00

Ik bedenk net dat er wél een ´dog tag´ met naam n telefoonnummer aan moet ook 8)7
met die horizonflitsers die ik had en de Turco was/is dat niet nodig maar met een verdelde schoothond die je overal mee naartoe sleept wel prettig ook al is er de chip.

Afbeelding

á 30 euro is me wat te gortig ook als is het .925 zilver, maar een béétje netjes mag wel.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 15:25

Hm, je antwoord op mijn post heeft me aan het denken gezet HC, Wáárom irriteren dit soort dure mode artikelen voor honden me eigenlijk zo? Ik bedoel ik irriteer me inderdaad niet aan de rijke jongedame met haar guchi handtasje of de yup in z´n armani pakkie, compleet met patser rolex.
Waarom zou ik me dan ergeren aan iemand die z´n dwergpoedel een met diamanten bezet hasbandje om wil doen?

Toen ging me een licht op; het is het feit dat óók de honden in kwestie zelf vaak óók mode artikelen zijn, met alle negatieve gevolgen vandien, van de excessen van rashonden fok, met chihuahua´s wiens fontanelletjes niet meer sluiten, congenitale hartziektes bij de Cavalier King Charles spaniel, gebitsafwijkingen van de rassen met boxerneus etc etc.
En als je een mode artikel bent, ben je ook onderworpen aan mode grillen, en honden worden gemiddeld zo´n twaalf jaar....

Dit is tenminste de associaties die dit soort artikelen bij mij oproepen, uiteraard heb ik er niets tegen dat een hondenliefhebber er lol aan heeft mooie spullen voor zijn favoriete, goed verzorgde huisdier te kopen.

Oh ja als je je honden fluitcommando´s wil leren HC raad ik je sterk aan met dit soort http://www.isds.org.uk/acatalog/WHISTLE ... YARDS.html Fluitjes om te leren gaan, ze zijn ooit door schaapherders uitgevonden, Die ze van omgebogen conservenblik dekseltjes maakten ( maar vrees niet, zoals je op deze pagina ziet zijn er ook modellen in sterlingzilver verkrijgbaar tegenwoordig ;) )
Je kunt er een veel grotere variatie aan commando´s mee geven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 16:03

Kuggur schreef:
Hm, je antwoord op mijn post heeft me aan het denken gezet HC, Wáárom irriteren dit soort dure mode artikelen voor honden me eigenlijk zo? Ik bedoel ik irriteer me inderdaad niet aan de rijke jongedame met haar guchi handtasje of de yup in z´n armani pakkie, compleet met patser rolex.
Waarom zou ik me dan ergeren aan iemand die z´n dwergpoedel een met diamanten bezet hasbandje om wil doen?

Toen ging me een licht op; het is het feit dat óók de honden in kwestie zelf vaak óók mode artikelen zijn, met alle negatieve gevolgen vandien, van de excessen van rashonden fok, met chihuahua´s wiens fontanelletjes niet meer sluiten, congenitale hartziektes bij de Cavalier King Charles spaniel, gebitsafwijkingen van de rassen met boxerneus etc etc.
En als je een mode artikel bent, ben je ook onderworpen aan mode grillen, en honden worden gemiddeld zo´n twaalf jaar....

Dat is een heel ander punt wat een oorzaak vindt in de kynologie. Bij de organisaties die standaards opstellen, keurmeesters en fokkers.
De koper betaalt, dat is waar doch in deze denkt dezet dat een stambook kwaliteit geeft en menig rasvereniging beweert dit zelfs.
Dit probleem is al in 1988 door het Ministerie van Landbouw met het boekje ´mooe, mooier, mooist´ aangeklaagd.
Het is alleen maar erger geworden.
Er is redent een BBC docu over gweest en ook een uitzending in NL actualiteiten programma over geweest.
Je hebt gelijk, maar het ligt nu eens níet bij de kopers zoals bij zeehondenbont. Bekijk die docus maar eens. Is al 25 jaar ´actueel´.
In dít geval zijn de meeste eigenaars alleen maar kopers van een leuke en gezellige compaan en ja dat is aan modepopulariteit onderhevig doch de meeste kopers denken er met de aanschaf van een rashond goéd aan te doen.
Dat is de valse voorlichting door degenen met de geldelijke belangen; de rasvereniging en dat is altijd een club van fokkers :)*

Citaat:
Dit is tenminste de associaties die dit soort artikelen bij mij oproepen, uiteraard heb ik er niets tegen dat een hondenliefhebber er lol aan heeft mooie spullen voor zijn favoriete, goed verzorgde huisdier te kopen.

..en die associatie is goed, maar verkeerd gerícht. Dat laatste, goed verzorgen, is wél mbt de eigenaars.
Die doen ook met aanschaf hun best maar weten niet wat ze niet weten en dat is de mallote selectie op tentoonstellingswinnaars met gebreken.

Citaat:
Oh ja als je je honden fluitcommando´s wil leren HC raad ik je sterk aan met dit soort http://www.isds.org.uk/acatalog/WHISTLE ... YARDS.html Fluitjes om te leren gaan, ze zijn ooit door schaapherders uitgevonden, Die ze van omgebogen conservenblik dekseltjes maakten ( maar vrees niet, zoals je op deze pagina ziet zijn er ook modellen in sterlingzilver verkrijgbaar tegenwoordig ;) )
Je kunt er een veel grotere variatie aan commando´s mee geven.

Bedankt voor de link.
Ik woon in schaapherderslands.
Daar waar de merino en de turco ontstaan zijn en nóg lopen.
Ook de ´honda´, de slinger, wordt hier nog gewoon van stevig gras met de hand gemaakt.
Goed beschouwd een time warp van 4 duizend jaar die pas nú begint te verdwijnen door de globalisereing waardoor ambachtelijk locaal wol, melk en vlees niet meer kan concurreren met de wereldmarkt. Heel triest en jammer.
Ik wil geen variabel fluitje voor de Turco. Alleen een niet storend, onhoorbaar ´kom´ signaal voor de gezelschapshond.
Net zo goed asl dat die Turco niet verdwaald en dus geen plaatje om hoeft. Die zou trouwens ook fors doorbijten als iemand het zou willen lezen. Daarom is het geen gezelschapshond die we meeslepen.

Even naar de mode.
De Franse Bulldog is nu enorm populair.
Dat is echt van de laatste 20 jaar.
Van na de al vet geëscaleerde aanklachten tegen de gebrekenfokkerij.
Toch gaat de Franse Bulldog de kant op van de Engelse |(

Niet omdat de kopers dit willen.
Die willen liever een gezonde hond die goe kan ademhalen en waarmee ze niet leeglopen op de dierenarts.
Ze denken er goed aan te doen bij de beste fokkers het meest te kopen.
Ze kopen daar triest genoeg de grootste problemen; nl. de pups van tentoostellingswinnaars.

Ik heb echt gezócht naar een natuurlijk verwekte en geboren pup met neus en normale poten. Die rent met gemak harder dan ik en mijn sportzoon van 9, bij 30 graden in de schaduw en zonder hijgen.
Gevonden bij een ´dissidente´ fokker. Wel met erkend afstammingbewijs.

Ik ben nu op zoek naar een idem totaal onverwante partner.
We hebben al een geschikte adres gevonden. Geen ´fokkers´. Het reutje heeft een snuit en heeft gewoon in de zomerzon op de patio zélf zonder mensen´hulp´ gedekt +:)+
Beiden ouders hebben geen overdreven grote kop en de teef heeft een fatsoenlijk bekken dus ze worden ook gewoon natuurlijk geboren.
Ik hoop dat daar een geschikt tweede hondje uit komt.
Daar wil ik een nestje gezónde Franse Bulldogjes mee fokken.
Zou je daarmee naar een tentoonstelling gaan, dan liggen ze er in de voorronde al uit. De ouderdieren idem.
Nogmaals, dat is echt een heel vervelend probleem.
De leek die zo´n hondje wil leest in elk boekje; vraag het de rasvereniging. FOUT! Dat is de fokkerclub van tentoonstellingsdramas.

Dat is ook zo met de Andalusische Waterhond. Die lopen hier gewoon in de campo maar de NL rasvereniging waarschuwd daar tegen. Allicht dat is bescherming van hun eigen brood.
Nogmaals; _/-\o_ voor je gedachte, maar niet je negatieve associaties op de onwetende eigenaars die denken juist goed gedaan te hebben met een rashond :)*

Without type no breed but without soundness no dóg :)*
en de koper weet niet wanneer teveel nadruk op type de soundness aantast.
Maar goed dat is off topic.

On topic; Hermès functioneel of Gucci Dog voor een Franse Bulldog die een goede hónd is. Twee keer goed voor een dier willen zorgen.

Voor de slechte lezers; nee ik schrijf níet dat als je geen Gucci koopt dat dus niet goed voor je hond zorgen is.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:15

Hoe meer je zoekt, hoe meer je vindt.

Hier Bottega Veneta met een honden lijn geheel in stijl met hun non-Logo strategie:

Afbeelding

Ralph Lauren en Prada hebben ook een lijn. Van Prada vast één plaatje:

Afbeelding

de bijbehorende lijn op

http://www.sybarites.org/wp-content/upl ... aleash.jpg

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:28

De set van Ralph Lauren:

Afbeelding

Helaas weer uit de catalogue verdwenen. Staan wederom alleen nog truitjes en een draagtas in :roll:

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:44

Orchid schreef:
Buiten persoonlijke voorkeuren over prijzen en smaken, vraag ik me af, wil je meewerken aan een industrie waar een hond een soort mode item is?

Zie het antwoord aan Kuggur.

Waar ik bijvoorbeeld never ever van zou kopen is van Louis Vuitton. Nog niet eens vanwege de 100% collaboratie in WO2 maar vanwege de belachelijk agressieve trade mark bescherming en de ´flexibele´ waarheid mbt de marketing.
Dat echter is persoonlijke keuze en het merk hoort hier gewoon tussen.

Voor Gucci heb ik een associatief zwak vanwege de oorsprong en familiedramas.
Guccio Gucci, ja van de G - G, begint als ex hotelbediende een eigen bedrijfje in mooie luxe lederwaren.
Zijn drie zoons volgen hem op, maar vooral Also en Rodolfo trekken de kar.
Na de dood van Roldolfo stapt diens zoon Maurizio in zijn schoenen en ontslaat oom Aldo, die de lik in gaat wegens belastingontduiking.
De boel gaat niet zo goed en investeerders nemen steeds meer aandelen over.
Maurizio wordt in 1995 vermoord en zijn ex, Patrizia Reggiani, veroordeeld wegens het inhuren van de schutters.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 20:54

Gewoon openlijk in amerika op het www;
zo nep als het komt en nog 100 euro ook
http://collarcouture.net/home.html
Beetje minder logo branding, beetje meer echte kwaliteit heeft mijn voorkeur ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:19

De Bottega Veneta is echt wel :~ Helemaal geweldig! Mocht die Cattledog er ooit komen neem ik een dergelijke complete set daadwerkelijk in overweging!

Edit: Erg interessant de achtergrond informatie over de verschillende brands.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 21:28

vreselijk....ik geloof dat zelfs als ik het geld zou hebben dit soort onzin nog niet kocht.
Voor dat geld kan ik een paar honden uit het asiel halen en ze zonder halsband op mijn erf laten lopen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:34

geerke schreef:
vreselijk....ik geloof dat zelfs als ik het geld zou hebben dit soort onzin nog niet kocht.

Sorry dame, maar dat is een hoogst subjectief waardeoordeel.
Dat jij andere prioriteiten hebt is persoonlijk.

De bergen zijn zo hoog omdat de dalen zo diep zijn en de verschilende facetten maken van een lomp kristal een diamant.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:49

PussInBoots schreef:
De Bottega Veneta is echt wel :~ Helemaal geweldig! Mocht die Cattledog er ooit komen neem ik een dergelijke complete set daadwerkelijk in overweging!

Edit: Erg interessant de achtergrond informatie over de verschillende brands.

Lancel heeft ook een indrukwekkend succesverhaal van een ondernemende vrouw.
Geen dramatische tranentrekker als Chanel; gewoon indrukwekkend omdat het al in de 19de eeuw begon en dat was bepaald niet zo makkelijk voor een vrouw.

Bottega Veneta is inderdaad apart.
Het was overgenomen door Gucci en van hoge kwaliteit, maar had gewoon geen eigen identeit.
Tomas Maier werd aan het roer gezet en die verbande de logos en koos voor het kwaliteits-mandweef ontwerp als handelsmerk.
Het resultaat is heel kenmerkende vormgegeven kwaliteit zonder logos of bling.
De naam betekent trouwens Venetiaans atelier.

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:11

Wauw, die laatste is erg mooi!
Ik zie het zelf net als bij paarden. Wat hebben die aan een tuig dat mooi is? Tenzij het goed zit heel veel, zullen ze er zelf wat van merken dat ze een duur type tuig om hebben? Natuurlijk niet. Maar toch hebben mensen erg veel geld over voor goed tuig, dus waarom zou dat bij honden anders zijn ? :)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:28

ik zie hier prachtige banden voorbij komen, zeker die hierboven van Ralph Lauren :+:
Onze windhonden hebben handgemaakte halsbanden en ja, het is leuk als je daar complimentjes over krijgt :j

de ene heeft een vrij gewoon naamplaatje maar voor mijn hond heb ik een zilveren laten graveren met een swarofski steentje in.
Zelf vind ik dit erg stijlvol :+:

Mijn kleinste hond is een rasechte afbreker maar voor mijn volgende hondje (kan niet zonder waakhondje) ga ik zeker nadenken over zo'n merkband :+:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:31

Heb afgelopen zaterdag nog iemand met een Bottega Veneta riem zien lopen op Outdoor Brabant. :j
Moest meteen aan HC denken. Was wel mooi hoor, had een gladharige hond. Eigenlijk wel een pre als je met zoiets loopt vind ik.
Anders valt ie zo weg.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:32

HC, alles leuk en aardig, maar mijn hond loopt met een tuigje sinds de osteopaat haar nek recht heeft gezet. Voor mij gaat het comfort van de hond nog altijd voor het 'duurdere tuig'.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:35

Jade schreef:
HC, alles leuk en aardig, maar mijn hond loopt met een tuigje sinds de osteopaat haar nek recht heeft gezet. Voor mij gaat het comfort van de hond nog altijd voor het 'duurdere tuig'.

Als die nek komt door het dragen van een halsband dan is deze toch echt verkeerd gebruikt.

En dan nog, tuigen zijn er ook in prachtige kwaliteit, handgemaak, mooi leder etc. te vinden. Dus maakt het niet uit, band of tuig, dat is de discussie ook niet. (eigenlijk is er helemaal geen discussie, alleen een kwestie van smaak).

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:37

Het andere topic was meer voor discussie. Al kwam die niet helemaal van de grond.
Dit is meer voor mensen die dit wel mooi vinden. En ik blijf aandachtig volgen. Die Bottega Veneta is wel oké.