Vind ik persoonlijk héél geslaagd voor een strakke hond zoals een Weimaraner, Vizla of zoiets.
Was (is, als je het nog kan vinden) ook niet extreem van prijs.
Deze S halsband uit de huidige Pet lijn is het dubbele van de bovenstaande M sét
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)

Kuggur schreef:Ik heb mijn honden dan ook niet voor de sier, maar om mijn schapen naar huis te drijven....
om dan ineens functioneel moralistische te doen over een luxe halsband.....
en geen direct of indirect op haute couture gebaseerd ding.

; 
)Kuggur schreef:Hm, je antwoord op mijn post heeft me aan het denken gezet HC, Wáárom irriteren dit soort dure mode artikelen voor honden me eigenlijk zo? Ik bedoel ik irriteer me inderdaad niet aan de rijke jongedame met haar guchi handtasje of de yup in z´n armani pakkie, compleet met patser rolex.
Waarom zou ik me dan ergeren aan iemand die z´n dwergpoedel een met diamanten bezet hasbandje om wil doen?
Toen ging me een licht op; het is het feit dat óók de honden in kwestie zelf vaak óók mode artikelen zijn, met alle negatieve gevolgen vandien, van de excessen van rashonden fok, met chihuahua´s wiens fontanelletjes niet meer sluiten, congenitale hartziektes bij de Cavalier King Charles spaniel, gebitsafwijkingen van de rassen met boxerneus etc etc.
En als je een mode artikel bent, ben je ook onderworpen aan mode grillen, en honden worden gemiddeld zo´n twaalf jaar....
Citaat:Dit is tenminste de associaties die dit soort artikelen bij mij oproepen, uiteraard heb ik er niets tegen dat een hondenliefhebber er lol aan heeft mooie spullen voor zijn favoriete, goed verzorgde huisdier te kopen.
Citaat:Oh ja als je je honden fluitcommando´s wil leren HC raad ik je sterk aan met dit soort http://www.isds.org.uk/acatalog/WHISTLE ... YARDS.html Fluitjes om te leren gaan, ze zijn ooit door schaapherders uitgevonden, Die ze van omgebogen conservenblik dekseltjes maakten ( maar vrees niet, zoals je op deze pagina ziet zijn er ook modellen in sterlingzilver verkrijgbaar tegenwoordig)
Je kunt er een veel grotere variatie aan commando´s mee geven.
voor je gedachte, maar niet je negatieve associaties op de onwetende eigenaars die denken juist goed gedaan te hebben met een rashond

Orchid schreef:Buiten persoonlijke voorkeuren over prijzen en smaken, vraag ik me af, wil je meewerken aan een industrie waar een hond een soort mode item is?

geerke schreef:vreselijk....ik geloof dat zelfs als ik het geld zou hebben dit soort onzin nog niet kocht.
PussInBoots schreef:De Bottega Veneta is echt welHelemaal geweldig! Mocht die Cattledog er ooit komen neem ik een dergelijke complete set daadwerkelijk in overweging!
Edit: Erg interessant de achtergrond informatie over de verschillende brands.

Jade schreef:HC, alles leuk en aardig, maar mijn hond loopt met een tuigje sinds de osteopaat haar nek recht heeft gezet. Voor mij gaat het comfort van de hond nog altijd voor het 'duurdere tuig'.