beauceron

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 10:35

Dat het geen 100% rottweiler is waren we al achter, hij is veel te onrustig/onstuimig voor een rottweiler,
is superslim en supersnel, komt qua karakter meer in de buurt van de beauceron/herder.

Maakt ook niet uit wat het is, hij is superlief, maar is wel leuk om te weten natuurlijk.
Ze hebben hem met nog geen 1 jaar aan de boom gebonden, vandaar dat we niks van hem weten..

Edit: hij heeft trouwens ook zo'n pluimstaart als jouw reu heeft.
en, bedankt voor jullie antwoorden!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:42

super slim, onstuimig... geen rotweiler :P haha
hij ligt vast ook vaak op z n rug met de poten in de lucht
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us :D :D haha

ik snap niet hoe mensen dat kunnen doen, een hond aan een boom binden :S :(

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 10:46

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

deze foto is nog van gister, eerste staat huette, het nichtje van mijn hond die BOB werd, een geweeeeldig prachtige hond met een top karakter! dan nog een andere hond van dezelfde eigenaar en dan mijn muisje jolie :)

_Tarzan

Re: beauceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:33

Hij ligt inderdaad heel vaak op zn rug, ook vaak slapend hasha! Gaat ook op stoepjes en je schoot zitten en is heel leergierig!
(Wij hebben altijd 100% rottweilers gehad en dat is dag en nacht verschil met onze huidige hond! haha)

Mooie herfstfoto!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 11:50

Haha ja op schoot op stoepjes of op j voeten zitten zijn dingen die eigenlijk elke beauceron doet haha :D En idd dat op de rug liggen doen ze ook veel :p

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:04

Op je voeten inderdaad ook haha, beauceron trekje?
Is een beauceron eigenlijk ook snel? De onze rent met gemak een border collie voorbij namelijk, iets wat een rottweiler ook nooit zou doen :+
(hij is trouwens al 8,5)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 13:21

op rechte stukken kunnen ze wel snel zijn ja maar over het algemeen kunnen ze nooit de bochtjes draaien die een border wel kan :)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:52

oke, ik bedoel inderdaad rechte stukken (achter een balletje aan)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:10

Beaucies liggen idd graag op hun rug, mijn teef van 11 gaat ook graag bij mensen op hun tenen zitten. Ik heb er 3, teef van 11 en reuen van 3 en 2. Ben niet van de shows, onze mannen zijn gecastreerd.
Mijn mannen zijn trouwens ook erg snel, vangen zelfs wilde konijnen !

Afbeelding

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 21:15

hahahaha kijk nou, wat een geweldige foto! heb je die niet ooit is op het forum geplaatst (beauceron forum? ) heb m wel is vaker gezien nl haha

mijn mannetje vangt geen konijnen, als ik zeg chip een muis! dan gaat ie alleen maar lomp in de rondte rennen hahaha hij snapt er niet veel van :P
jolie vangt wel muizen en pas geleden ook een konijntje maar het is niet zo dat ze perse gaat jagen ofzo alleen als ze toevallig langs schieten :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:22

Die van ons moeten de ganzen van het land jagen dus op het moment wordt alles wat op het land beland verjaagd, ook konijnen zijn de pineut.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 21:23

haha ja dat doen die van mij ook op commando "beestjes" :D gelukkig hebben we nu geen ganzen, rot beesten!

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 21:30

Oh dan is mijn Kelpie wel braaf zeg! Die haat ganzen en kraaien inmiddels, omdat hij die ook weg moest jagen van het land, maar de rest vind hij wel oke :D

Geweldige foto Letsdunit! :))

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 09:00

zooo wat een weekend zeg!
gister weer naar dortmund en jolie werd 2 met uitmuntend!! had ik niet verwacht want ze stond in een hele sterke groep, nr 1 was een teef die nog net qua leeftijd in de tussenklasse mocht en die ook al erg uitgezwaard was.

voor de liefhebbers heb ik hier de keurverslagen,
vrijdag:
18 month
good size, nice head, good expression, complete bite, correct ear set, good forechest, need more angulation in rear, top in colour, could move a little more drive. (fietsennn :D )

gister: elegante junge hundin, mit sehr schonem kopf. Sehr schone front + hals, korrekte ruckenlinie, Sehr gute winkelungen, sehr gute haar + farbe

wat dus opvalt en wat ik zelf ook zie is dat als ze op een bepaalde manier staat het lijkt of ze wat stijl is in de hoekingen (zoals er vrijdag bij stond) maar als ze perfect staat zijn haar hoekingen gewoon hartstikke goed. ach ik ben gewoon super blij met m n hondje, geweeeeldig gedragen tussen de verschrikkelijke drukte. we werden gewoon gesandwiched

ook kwamen er nog mensen naar me toe die heel graag volgend jaar een pup van haar willen *D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 09:28

wat een stilte hier :D
hoe gaat het met de beauceronnies?
gister hebben we van de club ledenvergadering gehad en kwam via het regelement ter ontdekking dat ik mijn meest favoriete reu mag gebruiken! hij is alleen geconfimeerd want het is een echte werkhond en zij loopt geen shows met hem, werkt elke dag bij de schapen en doet daar ook wedstrijden in. een hond met een geweldig mooi type, suuuper gangen! en perfect luisteren, alles doet hij in zoveel rust!
hier een filmpje http://www.dailymotion.com/video/xdq6ky ... rel-page-2

en een filmpje van een pup van hem, een hondje van net 3 maanden.... http://www.dailymotion.com/video/xgp5bl ... is_animals

ik ben helemaal happy *\o/*

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:45

Ohhh geweldige filmpjes, ik heb écht genoten! De rust is geweldig om te zien bij hem! 8-) Supertof dat je voor deze reu gaat en ook mag gaan gebruiken! *\o/*

Wat is geconfimeerd? Zoiets als dat hij een keertje beoordeeld is op uiterlijk/conformatie ofzo?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 10:02

super he! die rust is echt bijzonder, en dan zijn exterieur en gangwerk _/-\o_ hoe hij luisterd wow :D helemaal in de wolken :D en zo te zien geeft hij het ook door aan zijn pup ;)
geconfimeerd is gewoon dat ze ergens heen moeten en dan word er op uiterlijk gezegd jij bent een beauceron.. meer niet haha maar ja zij heeft die hond puur alleen om te werken, iets wat je niet heel veel meer ziet en als je dan de kans krijgt om met zo n geweldige hond te dekken wil ik dat heel graag doen :) als ik hem zie vind ik hem veel beter als veel honden die al die shows af gaan :j