Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:29

TS Als jij daar zoveel geld aan uitgeeft wil dat nog niet zeggen dat jouw paard daar diezelfde waarde aan hecht. Ik denk dat dit alleen wat opschepperij van je is; als in: kijk eens hoeveel geld ik uitgeef aan een bandje!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:32

nou heel eerlijk? Een dure halsband zie je bij onze hond geen glimp van. Hij heeft gewoon een halsband van rond de 20 euro, geen dure mooie leren, want je zíet het niet. Dus dat vinden we zonde geld. Verder heeft hij wel een leren riem. Maar wat wil je nog meer voor een hond aanschaffen? Zijn trainingsriem is gewoon een longeerlijn. Ideaal en sterk.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 12:41

kanniet schreef:
TS Als jij daar zoveel geld aan uitgeeft wil dat nog niet zeggen dat jouw paard daar diezelfde waarde aan hecht. Ik denk dat dit alleen wat opschepperij van je is; als in: kijk eens hoeveel geld ik uitgeef aan een bandje!

Jeeha... en daar gaat weer een persoonlijk waardeoordeel ~~}>

Het onderwerp is dat er een breed luxe segment voor kwaliteitspaarden-harnachement, ook in Nederland!, bestaat wat voor honden gewoon níet bestaat.

Passier is een ´confectie´merk wat in het rek hangt bij verschillende high end paardenwinkels.
Die winkels zijn er niet voor honden en het pruduct ook niet.
Dat is geen mening, geen stelling maar een feit.

Het onderwerp is de vraag; waarom niet.

Ik begrijp prima waarom je Passier, zelfs Hermés voor je paard zou kopen.
Voor de slechte lezer; ik heb het niet en schrijf ook niet dat het nodig is.

Ik begrijp niet waarom, met dezelfde motivatie, hetzelfde segment voor honden níet bestaat.

Even booor jou Kanniet; laten we er even vanuit gaan dat een Passier of Hermés voor een paard opschepperij is.
Dan nóg is het vreemd dat het segment bij paarden zo algemeen en breed is maar bij honden niet bestaat.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 12:57

Ik denk dat jij je eigen OP eens goed moet doorlezen. Die gaat vooral over knip dicht houden.

edit; oa wordt vooral

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 12:59

Inney schreef:
nou heel eerlijk? Een dure halsband zie je bij onze hond geen glimp van. Hij heeft gewoon een halsband van rond de 20 euro, geen dure mooie leren, want je zíet het niet. Dus dat vinden we zonde geld.
Verder heeft hij wel een leren riem. Maar wat wil je nog meer voor een hond aanschaffen?

Niets. Gewoon halsband & riem. Alleen van een betere kwaliteit dan te koop is :)*

Waarom zou een in de paardenwereld in het geheel normale segment Passier niveau hoofdstel&teugels voor een hónd ineens opschepperij zijn?

Niet doen omdat je er niets van ziet?
Dat is juist géén opschepperij dan :)* Toch :?

Het argument dat 1000 euro hoofdstel voor een 50.000 euro paard meer logisch is dan een 250 euro set voor een 1500 euro hond begríjp ik, doch deel ik niet.
Het gaat in míjn perceptie om:
- de prijs voor het luxe kwaliteitsproduct
- het luxe kwaliteitsproduct voor een gewaardeerd dier
- de productprijs en koopprijs van het dier spelen m.i. geen rol

Ik zie de waarde van het dier niet in de prijs ervan, dus ook niet waarom een paard dan een high end hoofdstel wel ´waard´ is en een geliefde hond geen high end halsband.

Of een high end hoofdstel&teugels of -halsband&riem het geld als prodúct wel/niet waard is, of dat goedkoper wel/niet goed genoeg is, of het wel/geen opschepperij is, is irrelevant.
Het punt is dat het segment high end harnachement voor paarden bestaat en voor honden niet.
Geen mening, geen stelling, een feit.

Is dat raar of logisch?
Ik vínd dat raar.
Dat is al :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 13:02

kanniet schreef:
Ik denk dat jij je eigen OP eens goed moet doorlezen. Die gaat vooral over knip dicht houden.

edit; oa wordt vooral

Is hetzelfde in Jip&Janneke taal:

Waarom zit de paardeneigenaar niet op de knip voor high end harnachement en de hondeneigenaar wel op de knip voor high end harnachement?

Er zijn meer honden dan paarden.
Daarbij zijn die honen meest geliefd huisgenoor en zijn de meeste paarden geen gezelschapsdier.
Toch is er wel een breed segment high end paardenharnachement en níet voor paarden.
Ik vind dat bevreemdend.

Captain

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:09

Wat een nutteloze discussie. :')
Alsof het een paard of hond kan schelen wat hij/zij draagt. :')

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:19

Je vindt dus dat ik mijn honden kan laten merken dat ik ze waardeer door een ontstellend duur lapje leer om hun hals te knopen? weet je HC, dat ik voor honderden euri aan kwaliteitstuig voor mijn pony's heb die samen misschien €100 euro waard zijn heeft te maken met pasvorm, comfort voor de paardjes, sterkte, veiligheid enz. Zo ook mijn duizenden euri dure marathonwagen. Zo prettig mogelijk voor de pony,s sterk en zo veilig mogelijk. Een hondenhalsband hoeft helemaal niet aan die eisen te voldoen. Je vergelijkt echt appels met peren.
Ik heb goedkope kunststof banden en weet je, één van die banden gaat al twee hondenlevens mee. Soms in de was en dat is het.

In je OP heb je het echt alleen maar over de onwil van hondenmensen om veel geld aan "tuig" uit te geven. Als je dat niet bedoeld moet je dat toch echt anders verwoorden.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:24

H_Nalanta schreef:
Wat een nutteloze discussie. :')
Alsof het een paard of hond kan schelen wat hij/zij draagt. :')

Voor een paard kan dat wel degelijk wat uitmaken. Een goed passend zadel voorkomt ongemak, een goed passend tuig voorkomt schuurplekken enz. Dit is gewoonweg niet van toepassing op een hondenhalsband. Daarom kan deze vergelijking helemaal niet gemaakt worden.

Captain

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:28

Ja, dat begrijp ik. Maar ik bedoelde het meer dat een paard het niet kan schelen of hij nou een hoofdstel om heeft van 100 euro of 50..

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:31

En dat ben ik helemaal met je eens.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:39

Eerlijk: Ik koop mijn paardentuig 2e hands! En ik wil leren om het zelf te maken... Ik vind het exorbitant hoge bedragen voor een stukkie leer om het hoofd van mijn paard... Volgens mij rijd jij zelf zonder hoofdstel als het even kan, dus uhm... waar maak je je druk over? Ik weet wel waar ik op moet letten aan kwaliteit. Het hoofdstel van 50 euro is vaak kwalitatief niet te vergelijken met het wat duurdere spul. Ik kijk voornamelijk naar Duurzaamheid en stevigheid en draagcomfort. Dat laatste kan al voldoende zijn bij een hoofdstelletje van 50 euro natuurlijk.

En mijn hond? Jaaah mijn hond joh! Daar heb ik zo'n riempje voor gekocht met diamantjes. Want het stond zo mooi... :+ Zonder gekheid, tot ze ging dementeren wandelde ze, net als jouw paarden netjes los mee aan mijn voet. Ik heb als kind geleerd hoe je een hond moet opvoeden, dus ik heb ze alledrie onder appèl. :P Ze hebben een goedkoop leren riempje om als ze naar de trimsalon moeten. Dat gebeurt 2 x per jaar, zodat er niet zo veel haren door mijn huis zwerven...

Als ik tuigage koop voor mijn hond moet het voldoen aan de eis 'stevig' en 'duurzaam'. Als het even kan overleeft het tuigage de hond. *D

Maar als ik mijn Mechelaar idd had kunnen opleiden als speurhond, dan had ze ook een keurige set gehad voor de wedstrijden. Liefst had ik haar opgeleid om geld op te sporen... Als ze dat had gekund was ze best een duur setje waard geweest. Ja toch?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 13:50

edit: laat ook maar, zinloze tijdverspilling deze discussie

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 14:41

kanniet schreef:
In je OP heb je het echt alleen maar over de onwil van hondenmensen om veel geld aan "tuig" uit te geven. Als je dat niet bedoeld moet je dat toch echt anders verwoorden.

Nog een keer herhaald:
- Er is een productklasse luxe high end paardenharnachement welke bij honden niet bestaat.
- Ik begrijp niet waarom bij paarden wel en bij honden niet.

Daar staat niets aan waardeoordeel of mening in.
Niet over het product, niet over de kopers/ niet kopers.
Wie dat anders leest, die léést het anders.

Waarom is er wel high end paardenspul breed verkrijgbaar en is dat er niet voor honden?

Hetzelfde is van toepassing op horlogebandjes. Een leren bandje met deployant sluiting voor een Breitling kost 400 Euro.
Dat is verreweg niet het duurste.
Bij lederwerkateliers zoals ABP-Paris kan je véél duurdere leren horlogebandjes zonder sluitwerk kopen.
Wederom gaat het er niet om of zo´n bandje het geld waard is.
Het gaat erom dat er een bloeiend marktsegment is voor high end luxe kwaliteit in leren horlogebandje.

Zie daar hetzelfde high end segment voor horlogebandjes en paardenharnachement.
Voor vrouwenversiersels verwijs ik simpel naar leren Hermés armbanden van 500, wat? fluks 900 Euro...
Waarom ontbreekt het segment voor honden?

Ik heb geen antwoord.
Ook dat kan ik alleen door gebruik van andere létters verduidelijken: IK HEB GEEN ANTWOORD. :)*

Nu gaat dit subforum over allerlei soorten beesten en hun spul.
Het léék me dus een logische plek om de vraag te stellen.
Namelijk in een wereld waar het luxe harnachement wél een breed segment is.
Helaas ....

Ik heb de vraag ook op een horlogeforum gesteld. Daar was de reactie héél anders. Daar ontstond gelijk een discussie tussen horlogegekken die wél een high end bandje aan hun luxe horloge knopen en die welke dat niet doen.
Beíden vinden het hoogst vreemd dat bij honden deze keuze helemaal niet opportuun is omdat het segment er helemaal niet is.
Daarbij betalen ook degenen die vinden dat ze dit niet doen 50 Euro voor een simpel hologe bandje basic goedkoop.
Naar verhouding zou dat een hondenhalsband van 200 Euro zijn :D

Waarom geen high end segment voor honden?
Ik heb geen antwoord.
Ook dat kan ik alleen door gebruik van andere létters verduidelijken: IK HEB GEEN ANTWOORD. :)*

Tja, en wie het allemaal worst is, wel die laat het gewoon lekker aan zich voorbij gaan :)*

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:50

Huertecilla schreef:
Een luxe, kwaliteitshoofdstel kost fluks 300 Euro. Een set teugels erbij 120 meer.
Kan met gemak duurder.
Bij Passier geef je zomaar 1000 Euro uit voor een eenvoudig, doch top hoofdstel met enkele teugels.
Een setje van 500 euro is bepaald geen uitzondering in paardenland. Daar zijn er tienduizenden van in NL alleen.

Wat voor de hond?
Veel mensen kopen een rashond. Ook zonder te willen gaan fokken of naar een tentoonstelling te gaan wordt diep in de buidel getast voor een fikkie met papieren.
Dit terwijl iedereen weet van de oergezonde vuilnisbakkenhond.

Zie daar een gewéldig grote groep mensen die jaarlijks fors (over)betaalt voor een minder gezonde merkhond met een zinloos papier.
Het vreemde is dat die mensen ineens net zo massaal als zeeuwen op de knip zitten bij de aanschaf van halsband en riem.Ik bedoel, vlot 1000 euro uitgegeven voor de hond en dan wordt bij de dierenwinkel op de hoek een greep in de middencategorie uit het rek gedaan. Zeg 35 Euro voor een set.Ok, dat begrijp is nog voor een pup. Die knaagt op alles binnen bereik; dus ook op het eigen harnachement en bovendien groeit het zich van zijn afkomst en statusrol onbewuste diertje in een rap tempo uit het bandje en ook is dan het riempje snel te licht.

De volwassen hond echter :?
Een goed stuk tuigage gaat mákkelijk het leven van die hond mee. Jaar in jaar uit, door weer en wind ermee naar buiten rechtvaardigt toch wel een kwaliteitsband en -riem.

Ik zie echter heel wat anders. De meeste honden lopen met een kettinkje van 9,95 om.
Het is soort van universeel voor hondeneigenaren.
Je ziet het op hondenclubs, maar ook de mensen die 500, zelfs 1000 euro voor paardentuigage uitgeven zie ik met een hondje aan hooguit een el cheapo psoriasiskippen-leer setje lopen.De uitzondering met een setje van een modemerk valt echt op en daar wordt doorgaans achter de hand over gegniffeld.
Wat is dat met hondenharnachement?
Waarom krijgt die zwaar overbetaalde rashond van zwaarwegende afstamming geen goed stukje vakmanschap om de hals?

En dan als afsluiter waar je zegt dat het over gaat: Waarom is er eigenlijk geen high-end merk met hondentuig voor onze beste vriend?

Ik zal je het antwoord geven: Een normaal geprijsde halsband voldoet meer dan goed. Voldoet aan alle eisen die je maar kan stellen, zelfs aan de eis dat het lekker betaalbaar is.

Als je dat antwoord niet wil accepteren en vindt dat alleen een v eel duurdere band voldoet ligt dat aan jezelf.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 14:50

idefix4 schreef:
Maar als ik mijn Mechelaar idd had kunnen opleiden als speurhond, dan had ze ook een keurige set gehad voor de wedstrijden. Liefst had ik haar opgeleid om geld op te sporen... Als ze dat had gekund was ze best een duur setje waard geweest. Ja toch?

Nee, dat kan ik niet volgen.
Dat ´is´ ze dán waard omdat ze dan geld oplevert?
Wat is het verschil met een nylon tuig dán?

In een grijs verleden heb ik (ook internationaal) tentoonstellingen ´gelopen´ met rashonden.
Ook toen begreep ik al niet waarom topfokkers met ´top´honden fiks investeerden in hun broodwinning, alleen péperduur spul ter presentatie gebruikten, een professionele voorbrenger inhuurden en de hond dan aan een zielig el cheapo dingseligheidje rondging.
Waaom geen totaal ´onzichtbaar´ netjes discreet kwaliteitslijntje?
Omdát het onzichtbaar is? Ik nie weet nie.

In tegenstelling tot zowat elke andere productgrope, bestaat high end sector hondentuigage niet.
Blijkbaar vinden alleen ik en de enkeling die maatwerk laat maken dat vreemd.
Het zij zo.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:53

Omdat er kennelijk geen vraag naar is? (daarover ging mijn vorige post dan ook grotendeels maar had geen zin om veel energie in dat punt te stoppen dus heb ik het verwijderd) Mijn halsband van 10 gulden en mijn hondentuigje van 1 euro (beide van leer) gaan ook een hondenleven lang mee en ik heb geen behoefte aan iets duurders en beters.
En anders heb je als enige het gat in de markt gevonden :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 14:57

kanniet schreef:
Ik zal je het antwoord geven: Een normaal geprijsde halsband voldoet meer dan goed. Voldoet aan alle eisen die je maar kan stellen, zelfs aan de eis dat het lekker betaalbaar is.

Als je dat antwoord niet wil accepteren en vindt dat alleen een v eel duurdere band voldoet ligt dat aan jezelf.

Je mist de kern totáál.

De vraag is waarom de hondensector de enige is waarbij het high end product niet bestaat.

@Orchid; dat is al eerder gepasseerd en is exact hetzelfde: Waarom is die vraag er bij alleen honden niet?

Ik heb denk ik echter al met al wel het antwoord.
Ook de bevestiging dat deze er inderdaad niet is.
Ook dat die er niet gaat komen.
Bedankt.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 14:58

Ik zit eens te denken, ooit, voor mijn eerste hond heb ik een riem laten maken met bijpassende halsband. Kwaliteit, ik was overigens toen rond de 100 gulden kwijt, niet enorm veel geld maar voor mij toen wel een investering. Het rotding wil niet af, gaat niet kapot en zal het waarschijnlijk volhouden tot ver nadat ik er niet meer ben en mijn achterkleinkinderen zich afvragen waar het spul toch wel niet van is gemaakt. (Degelijk kwaliteitsleer;)).

Een zadel op maat gemaakt voor een paardenrug kán passen op je volgende paard maar zal waarschijnlijk moeten worden aangepast. Dan is een andere/nieuwe kopen erg aanlokkelijk en dan zal een menigeen mee willen doen met de laatste trends.

En nu ik dit zo schrijf is het eigenlijk nog belachelijker dat dáár zoveel geld aan word uitgegeven en aan een riem cq halsband die iedere hond van ongeveer de gelijke grote simpelweg past niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:01

@serenta

waarom zou je een hond die werk een band met steentjes om hangen wat is het nut, zonde van je geld :))

waarom is er geen high segment voor honden, omdat er geen vraag naar is. Was dit er wel dan ging iemand het wel maken en mensen die het wel hebben gemaakt verkochten niets of niets genoeg.

De mensen die wel hun hond vol hangen met allerlei liflafjes zullen de hond vaker vast hebben want het is zonde als de hond met een 200 euro band gaat roller in de modder of met andere honden ravot.
In het werk heeft ook de hond genoeg aan een simpele halsband breedte in de keuze van de baas naar wat de hond prettiger vind.

maar dit topic heeft we wel aan t denken gezet waarom wel een mooie bling frontriem voor mn paard en geen bling voor de hond, tja niet functioneel is mn eerste gedachte. Kwa frontriem is deze niet zo kwetsbaar als een halsband bij de hond :j

@idefix waarom zal je met speuren een (duurder)setje kopen onze hond speurd ook en heeft enkel een band en bottcher tuig en wat koste dat samen nog geen 25 euro :))

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:04

Vind het een beetje een jammer topicje zo, de openingspost is niet echt duidelijk, pas in je latere berichten verleg je de nadruk.
Misschien een ideetje om een paar steekwoorden waar veel mensen snel op inhaken wat spaarzamer te gebruiken als je niet wil dat de discussie die kant op gaat.
Maar het duurdere spul bestaat voor de mensen die een *stopmaarinjehandtas* hond hebben, waarvan de kwaliteit waarschijnlijk zo-zo is (maar misschien wel weer leuk genoeg voor de hondenshow, swarovski en weet ik wat), het goedkopere spul heeft een voldoende kwaliteit voor de vraag (misschien dus ook wel om te wisselen met de dure swarovski band van je showhond voor alledaagsgebruik) en duur kwaliteitsspul zou een enkeling dus op vraag kunnen laten maken maar een bedrijf kan er kennelijk niet op bestaan. Gewoon even samenvattend voor mezelf nav jouw vraag naar mij, gezien jij het antwoord al hebt.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:06

Het bestaat wel, het voegt echter voor de allermeesten niets anders toe dan dat de beurs gemakkelijker te dragen is.
En omdat de winkels het veel te dure product aan de straatstenen niet kwijt kunnen verkopen ze het niet en wordt het niet standaard in de winkel gehangen.

Jij mist het totaal dat mensen niet staan te springen om een onnodig lege beurs en dat een duur tuig niets zegt over de waardering die de baas voor zijn hond heeft, iets wat jij wel impliceert. De kwaliteit van mijn goedkope, stevige, soepele, wasbare, snel-droge halsbanden past veel beter bij mijn vuile, ongewassen, eeuwig in de rotzooi spelende, vrolijke, vrije en blije honden dan dat prachtige stevig-zacht-leren, dubbel gestikt riempje met of zonder edelstenen van honderd euri dat vér voor dat goedkope degelijke bandje versleten zal zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:06

Huertecilla schreef:
kanniet schreef:

Je mist de kern totáál.

De vraag is waarom de hondensector de enige is waarbij het high end product niet bestaat.

Wellicht kun je het omdraaien en mis jij daarbij de kern....

Kennelijk (op te maken uit de 4 pagina's met reacties hier op bokt) is er geen vraag naar de producten waarover jij het hebt.
En zoals iedereen weet; als er geen vraag naar is, heeft het ook geen zin het wel aan te bieden. Simpel.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 15:10

Ik ging met mijn Chi (en mijn Ex :-)) wel altiid naar high-end hondenwinkels. Hondje op de commode en werd helemaal aangekleed in stijl: kledij, halsband, riem, haarstrik, zelfs onderbroek/ jurk... En geloof me: er zijn zat van deze winkels. Ik heb een dure smaak, maar een halsband van 1,000EUR heb ik nog niet gezien. Dan moet het ook wel van goud gemaakt zijn, want zoals je zelf wel zilt begrijpen zijn de product- en productiekosten voor een halsband een tikkeltje minder dan een zadel/ hoofdstel.
Mijn duurste hond-accessoire is haar Hermes tas... En daar past ze niet meer in!
En als mijn Ex geen Ex was, had ze nu nog 100 sets maar ik heb alles te koop gezet en verkocht via MP. Er is vraag genoeg naar :-).

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 15:25

PussInBoots schreef:
En nu ik dit zo schrijf is het eigenlijk nog belachelijker dat dáár zoveel geld aan word uitgegeven en aan een riem cq halsband die iedere hond van ongeveer de gelijke grote simpelweg past niet.

+:)+

Met de kettinkjes is het mogelijk makkelijker te illustreren.

Van beter verwerkt, beter basismateriaal kan echter een ketting een stuk lichter, dunner, soepeler én duurzamer zijn.
Fijn aanvoelend leren handvat eraan, goede sluiting. Je hebt het tenslotte dagelijks meermalen in de hand.

Voor een kettinkje om de hals van de hond is dat nóg helderder.

Het is maar wat je prioriteiten zijn en waar je de maatlat legt.

Bij honden kán je niet eens een lijn met feitelijk doodnormaal goed rvs kwaliteitskettingje kopen, laat staan dat titanium een optie is. Het is allemaal behoorlijk lomp en slecht, vooral goedkoop gemaakt verchroomd constructieijzer.
Is dat een punt?
Blijkbaar niet.