Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kanniet schreef:TS Als jij daar zoveel geld aan uitgeeft wil dat nog niet zeggen dat jouw paard daar diezelfde waarde aan hecht. Ik denk dat dit alleen wat opschepperij van je is; als in: kijk eens hoeveel geld ik uitgeef aan een bandje!
Inney schreef:nou heel eerlijk? Een dure halsband zie je bij onze hond geen glimp van. Hij heeft gewoon een halsband van rond de 20 euro, geen dure mooie leren, want je zíet het niet. Dus dat vinden we zonde geld.
Verder heeft hij wel een leren riem. Maar wat wil je nog meer voor een hond aanschaffen?
Toch
kanniet schreef:Ik denk dat jij je eigen OP eens goed moet doorlezen. Die gaat vooral over knip dicht houden.
edit; oa wordt vooral

H_Nalanta schreef:Wat een nutteloze discussie.
Alsof het een paard of hond kan schelen wat hij/zij draagt.
Zonder gekheid, tot ze ging dementeren wandelde ze, net als jouw paarden netjes los mee aan mijn voet. Ik heb als kind geleerd hoe je een hond moet opvoeden, dus ik heb ze alledrie onder appèl.
Ze hebben een goedkoop leren riempje om als ze naar de trimsalon moeten. Dat gebeurt 2 x per jaar, zodat er niet zo veel haren door mijn huis zwerven...
kanniet schreef:In je OP heb je het echt alleen maar over de onwil van hondenmensen om veel geld aan "tuig" uit te geven. Als je dat niet bedoeld moet je dat toch echt anders verwoorden.

Huertecilla schreef:Een luxe, kwaliteitshoofdstel kost fluks 300 Euro. Een set teugels erbij 120 meer.
Kan met gemak duurder.
Bij Passier geef je zomaar 1000 Euro uit voor een eenvoudig, doch top hoofdstel met enkele teugels.
Een setje van 500 euro is bepaald geen uitzondering in paardenland. Daar zijn er tienduizenden van in NL alleen.
Wat voor de hond?
Veel mensen kopen een rashond. Ook zonder te willen gaan fokken of naar een tentoonstelling te gaan wordt diep in de buidel getast voor een fikkie met papieren.
Dit terwijl iedereen weet van de oergezonde vuilnisbakkenhond.
Zie daar een gewéldig grote groep mensen die jaarlijks fors (over)betaalt voor een minder gezonde merkhond met een zinloos papier.
Het vreemde is dat die mensen ineens net zo massaal als zeeuwen op de knip zitten bij de aanschaf van halsband en riem.Ik bedoel, vlot 1000 euro uitgegeven voor de hond en dan wordt bij de dierenwinkel op de hoek een greep in de middencategorie uit het rek gedaan. Zeg 35 Euro voor een set.Ok, dat begrijp is nog voor een pup. Die knaagt op alles binnen bereik; dus ook op het eigen harnachement en bovendien groeit het zich van zijn afkomst en statusrol onbewuste diertje in een rap tempo uit het bandje en ook is dan het riempje snel te licht.
De volwassen hond echter![]()
Een goed stuk tuigage gaat mákkelijk het leven van die hond mee. Jaar in jaar uit, door weer en wind ermee naar buiten rechtvaardigt toch wel een kwaliteitsband en -riem.
Ik zie echter heel wat anders. De meeste honden lopen met een kettinkje van 9,95 om.
Het is soort van universeel voor hondeneigenaren.
Je ziet het op hondenclubs, maar ook de mensen die 500, zelfs 1000 euro voor paardentuigage uitgeven zie ik met een hondje aan hooguit een el cheapo psoriasiskippen-leer setje lopen.De uitzondering met een setje van een modemerk valt echt op en daar wordt doorgaans achter de hand over gegniffeld.
Wat is dat met hondenharnachement?
Waarom krijgt die zwaar overbetaalde rashond van zwaarwegende afstamming geen goed stukje vakmanschap om de hals?
En dan als afsluiter waar je zegt dat het over gaat: Waarom is er eigenlijk geen high-end merk met hondentuig voor onze beste vriend?
idefix4 schreef:Maar als ik mijn Mechelaar idd had kunnen opleiden als speurhond, dan had ze ook een keurige set gehad voor de wedstrijden. Liefst had ik haar opgeleid om geld op te sporen... Als ze dat had gekund was ze best een duur setje waard geweest. Ja toch?
kanniet schreef:Ik zal je het antwoord geven: Een normaal geprijsde halsband voldoet meer dan goed. Voldoet aan alle eisen die je maar kan stellen, zelfs aan de eis dat het lekker betaalbaar is.
Als je dat antwoord niet wil accepteren en vindt dat alleen een v eel duurdere band voldoet ligt dat aan jezelf.

Huertecilla schreef:kanniet schreef:Ik zal je het antwoord geven: Een normaal geprijsde halsband voldoet meer dan goed. Voldoet aan alle eisen die je maar kan stellen, zelfs aan de eis dat het lekker betaalbaar is.
Als je dat antwoord niet wil accepteren en vindt dat alleen een v eel duurdere band voldoet ligt dat aan jezelf.
Je mist de kern totáál.
De vraag is waarom de hondensector de enige is waarbij het high end product niet bestaat.
) wel altiid naar high-end hondenwinkels. Hondje op de commode en werd helemaal aangekleed in stijl: kledij, halsband, riem, haarstrik, zelfs onderbroek/ jurk... En geloof me: er zijn zat van deze winkels. Ik heb een dure smaak, maar een halsband van 1,000EUR heb ik nog niet gezien. Dan moet het ook wel van goud gemaakt zijn, want zoals je zelf wel zilt begrijpen zijn de product- en productiekosten voor een halsband een tikkeltje minder dan een zadel/ hoofdstel.
. PussInBoots schreef:En nu ik dit zo schrijf is het eigenlijk nog belachelijker dat dáár zoveel geld aan word uitgegeven en aan een riem cq halsband die iedere hond van ongeveer de gelijke grote simpelweg past niet.