my_precious schreef:anneliesdj schreef:Misschien heeft ze gewoon een pitbull die wat groot is uitgevallen?![]()
Waarom moet er zo over gezeurd worden of het al dan niet een rashond is.
Zij heeft al veel eerder aangegeven dat het geen agressieprobleem is maar dat de hond gewoon graag wil spelen, als je beter had gelezen wist je dat allang.
idd je hebt helemaal gelijk en ik kan al merken dat sommige mensen geen verstand hebben van hondenrassen en zeker niet van de pitbull want dit heeft niks te maken met FCI want ik heb ook staffords hier lopen met een FCI stamboom die in nederland gefokt zijn.de term pitbull komt omdat er verschillende honden door elkaar gefokt werden met de uiterlijke kenmerken van de pitbull en daarom vielen deze onder de pitbull wet (die inmiddels al laaaaaang is afgeschaft) mijn XXL pitbull is rechtstreeks gefokt uit amerika en heeft een stamboom wel te verstaan de ADBA en dat is een erkend stamboom in amerika het is totaal geen kruising zoals er genoemd word maar hij valt niet onder de FCI omdat het een geïmporteerde hond is!! want zelfs in amerika word een pitbull kruising niet erkend als volledige pitbull en zal een kruising pitbull in amerika ook geen stamboom krijgen/
mijn hond is absoluut GEEN KRUISING dus!!!
gelukkig word mijn hond goed opgevoed en is het geen valse hond maar gewoon een grote schoothond en wilt ze graag met elke hond spelen omdat ze het geweldig vind om te ravotten en zoals ik al eerder heb aangegeven zijn niet alle hondjes daar van gediend, aangezien mijn hond nogal lomp is en zo over een andere hond heen kan denderen.
anyway discussie pitbull wil ik hierbij laten het gaat om de trainingsband die ik ook gebruik bij mijn jonge pitbull en het werkt perfect.
vandaag heb ik hem nog om gehad bij der omdat ik los met haar een balletje wilde gooien.
ik heb hem niet 1 keer hoeven te gebruiken omdat ze goed luisterde naar de commando's die ik gaf toen ze de bal moest halen en terug komen brengen.
dus een correctie/trainingsband werkt perfect als je weet hoe je ermee om moet gaan.
ik heb hem ongeveer 6 a 7 keer gebruikt en doe hem zo af en toe nog eens om bij haar maar gebruik hem nog zelden.
ohw en voor de mensen die het willen weten de XXL pitbull bestaat wel die zijn gefokt op bones groot en zwaar google doet wonderen voor mensen die denken beter te weten.
ik heb al jaren staffords en pitbulls uit amerika en fok er regelmatig mee zit bij clubs en loop shows met mijn honden, dus een beetje verstand heb ik er wel van gekregen in loop der jaren.
Maar helaas niet voldoende om met een hond van nog geen jaar oud al te moeten grijpen naar een teletact als correctiemiddel.
Dat zijn honden die makkelijk leren en zich erg hechten aan de baas.
Er is dan een onzichtbare grens, als de hond hier over gaat krijgt hij een schok(je). Voor boeren is dit echt een uitkomst, veel beter dan het beest in een kennel te zetten de hele dag.
) en op cursus doet ze alles super goed, en loopt ze sinds een tijdje de gehele cursus los.