knapste vent , op slag verliefd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_enna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:15

Aaaah, lieffffffff! <3

Enne, ik vind Spekkie een te ruige naam voor zo'n klein hummeltje.... :D Haha! :+

jorretje

Re: knapste vent , op slag verliefd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:20

ooh zo gaaf! Wat een leukert!

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:31

wat is die cute!!!

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:26

Ja daar is ie weer,

inmiddels bijna 13 weken oud en amper gegroeid, is wel hoog nodig want hij kruipt overal tussen of onderdoor.

Het is zo'n schatje erg lief en super aanhankelijk. spekkie is maar 200 gram gegroeid sinds zijn komst een week of drie geleden.

He is so cute <3 Afbeeldinghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-VM34J8UQ-D.jpgAfbeelding

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:27

AfbeeldingBijna net als een hondje maar dan tikkie anders

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:30

wow zo iets schattigs heb ik nog nooit gezien! En z'n naam maakt het helemaal geweldig <3 ! Superlief! is ie ook zindelijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:32

Ohhh schattigggg! <3 Zo een wil ik er ook later! :D

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:36

ja zo goed als, varkens zijn van nature zindelijk tenminste gaan niet in eigen mand of in de buurt zitten.

Spekkie gaat helaas nog niet uit eigen beweging op de bak zitten maar als ik hem even een paar minuutjes opsluit in zijn bench met daarin zijn bak gaat hij meteen plassen en poepen, daarna is het dan weer voor hem krentjes tijd dat weet hij nu al precies en krentjes daar is hij helemaal gek op. Ik verwacht dat hij dit nu binnekort wel gaat doen.

Of bastogne koek daar flipt hij helemaal op dan moet je echt niet op sokken staan voor zijn neus want dan is het net een piranha en pakt wel eens per ongeluk je tenen.
Hij heef ook een buitenren daar plast en poept hij ook op 1 plek dus handig met opruimen.
Laatst bijgewerkt door ponydony op 21-09-11 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:36

Maar 200 gram gegroeid in 3 weken ?
Is dat niet heel erg weinig ?
Een jonge kat groeit nog harder..... :D

Hij ziet er goed uit hoor :j

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:37

Wat een poepie :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:38

goldyp schreef:
Jawel na lang wachten is Spekkie bij ons komen wonen.

Spekkie is 10 weken oud en net zo groot als een pak suiker.

Over een paar weken komt er een vriendinnetje bij.
Spekkie zal ongeveer 30 cm worden.

Hij is zo lief en leuk ik ben echt blij dat hij er eindelijk is.

Ik ben verliefd...........
:o
Afbeelding

ik zie nu je topic pas maar........die foto......nu ben ik ook verliefd <3 <3 <3
de rest ga ik nu even lezen :')

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:38

ach wat een poepie.
snap dat je daar verliefd op bent geworden.

Regenpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:40

Wat een leukerd!
Op vakantie was ook zo'n varkentje, als je dan niet oppaste liep ze je huisje in en plunderde alles wat eetbaar was ;)
Alleen kwamen ze er na een half jaar achter dat het een groot zwijn was :') dus toen mocht ze niet meer loslopen

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 22:42

Twinklestar schreef:
Maar 200 gram gegroeid in 3 weken ?
Is dat niet heel erg weinig ?
Een jonge kat groeit nog harder..... :D

Hij ziet er goed uit hoor :j

Ja ik vind dat ook weinig mijn schoonmoeder komt iedere donderdag bij ons op visite en ze zegt ik begrijp er niks van volgens mij groeit hij bijna niet.

Moet er wel bij zeggen deze varkens worden maar ongeveer 30 cm hoog dus is ook wel verwonderlijk dat hij niet zo hard groeit. Ik heb hem net ook even gemeten hij is nu 16 cm hoog dus hij moet nog 1 keer zijn lengte de lucht in.

Als ik buiten loop dan wijkt hij nog niet twee meter van mijn zijde, hij is zo trouw, is erg apart
Vorige week heeft hij bijna het loodje gelegd, een half cherry tomaatje bleef in zijn keel vast zitten, eruit kregen we het niet, uit nood heeft mijn man het stuk tomaat door zijn strot gedrukt, gelukkig niet in zijn longen terecht gekomen, was echt kantje boord, Spekkie schuimde al uit zijn mond, we hebben van schrik en daarna blijdschap met zijn allen een traantje weg moeten pinken want het wwas echt een geluk dat het doordrukken lukte anders was hij er niet meer geweest. Je snapt het al bij ons worden druiven en tomaten alleen nog in kleine stukjes gegeven. Oja mijn man had wel twee flinke bijtwonden in zijn wijsvinger, was een onglukje van spekkie , kon spekkie niets aan doen was uit benauwdheid.
Laatst bijgewerkt door ponydony op 21-09-11 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:44

Nou ja, als hij maar gezond is en blijft he :D
En klein blijven is geen probleem denk ik aangezien je hem daar juist voor genomen hebt ;)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:05

Wat een schatje! <3 <3 <3
Ik wist niet dat die zo klein bleven.
Wat voor een ras is het, misschien dat het al genoemd is maar heb niet alle reactie's gelezen... :o
Wat betaal je voor zo'n varkentje?
Ik vind hem leuk! *\o/* *\o/* *\o/*

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:42

goldyp schreef:
Spekkie is een tea cup varkentje oftewel een micro pig oftewel een zeer klein gefokt varken, is dus geen hangbuikzwijn of gottinger , als je op internet kijkt moet je wel oppassen vaak zit dit er dan wel in worden ze ook groter.

Hier even de quote uit het topic prijs varieerd tussen 250 en 500 euro. Dus helemaal niet zo gek duur maar wel veel leuker dan een jonge hond( en ook vele minder werk) ;)

maar er is wel 1 maar aan , je moet ze ook een buiten leven kunnen bieden dus net als bij ons gecombineerd binnen en buiten dan maak je ze echt gelukkig. En je mag er ook niet mee op de openbare weg komen dus niet gaan wandelen ofzo.
Laatst bijgewerkt door ponydony op 22-09-11 08:44, in het totaal 1 keer bewerkt

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:44

Ik vind hem echt leuk!
Heb jij hem van een fokker?
Misschien een stomme vraag...Maar ruik je die varkentjes erg in huis of valt dat mee?

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 08:47

Nee helemaal geen reuk zijn van nature zo goed als zindelijk dus goed de bak schoonhouden ( heb speciale korrel na het plassen worden het klonten en dan hoppakee in de plee ermee ruikt naar citroen)
Alleen als hij buiten geweest is en heeft zitten wroeten dan moet je zijn neus wel even afdoen en voor zijn pootjes laat ik hem even in het gras lopen en die zijn dan ook schoon.
ja komt van fokker is wel een wachtlijst en zijn er maar twee echte in nl , let dus op voor namaak ( alle bigjes zijn klein je kunt dus aan een big niet zien hoe groot hij uiteindelijk wordt)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:57

Ik ben helemaal verliefd! <3

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:02

Geweldig diertje <3 !!!

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 09:09

Nog 2 foto's dan hij wil iedere avond op de fatboy slapen, gaat dan zitten piepen en krabben bij het kussen en dan moet ik hem erop tillen voor zijn avondtukkie ( kussen is te glad dus hij kan er niet zelf op)AfbeeldingAfbeelding :o <3

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:21

Ooooooowwww echt te lief <3 !!!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:30

Agossie, wat een schatje :+: !
Wij hebben op stal ook 2 kleine varkentjes, geen idee welk ras en zeker wel groter dan deze. Ik vond ze als biggetjes helemaal geweldig.. Nu vind ik ze irritant, veel te opdringerig :P !
maar die zijn ook niet opgevoed ofzo.

Kan me goed voorstellen dat je hier een leuk huisdier aan hebt! Ik ben benieuwd naar hammie :P

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-11 10:07

ImkeTarek schreef:
Agossie, wat een schatje :+: !
Wij hebben op stal ook 2 kleine varkentjes, geen idee welk ras en zeker wel groter dan deze. Ik vond ze als biggetjes helemaal geweldig.. Nu vind ik ze irritant, veel te opdringerig :P !
maar die zijn ook niet opgevoed ofzo.

Kan me goed voorstellen dat je hier een leuk huisdier aan hebt! Ik ben benieuwd naar hammie :P

Ja het zijn ne tals kleine kinderen. Spekkie kan ook zeuren maar hij luistert erg goed en anders hoppakee in de bench even een time out.
Nee Je moet ze echt opvoeden anders gaan ze idd veels te aanwezig zijn.

Helaas nog geen Hammie, ik dnek dat ze niet genoeg biggen heeft want ik he bnog geen bericht gehad.