Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:32

Goede keus dat je deze hond laat inslapen :j Geloof dat het zowel voor hond als eigenaar prettiger is. De hond weet er toch niets meer vanaf en jullie hoeven niet bang te zijn dat ie in verkeerde handen valt.

Helaas voor jou reageerden die mensen dus wel realistisch en naar hun emoties. Keur ik het goed? Nee, tuurlijk niet. Roeispaan is nergens voor nodig. Daar los je niets mee op. Maar op zich is het het wel begrijpelijk dat ze het niet zo waardeerden.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:44

Er is duidelijk aangegeven dat de hond zelf een herplaatser is en dat de problemen pas van korte aard zijn.
Dus om dan meteen te oordelen dat het dier niet goed opgevoed word is vind ik wel erg kort door de bocht.
Ik heb juist wel respect voor Dien dat ze dit post op bokt (wetende dat de nodige kritiek hierop zou komen)
Het is een probleem wat ontstaan is door die ontsnapping op de camping maar waar helaas geen goede oplossing voor gevonden kan worden mede door de drukke huishouding.

En daarbij hoeveel mensen nemen een herplaatser in huis?? De meeste kiezen voor een schattige puppie.
Dus Dien wilde deze hond volgens mij een oprechte kans geven op een blijvend tehuis.

Ook ik ben geen katten fan en erger me ooit kapot als de kat van de buren weer eens in mijn tuin zit of op mijn balkon.
Katten haten is ene groot woord… maar zie ze liever niet als wel.
Geloof dat er meer bedoeld word dat er voor honden veel regels zijn en voor katten geen enkele.
Dien zal echt niet toekijken als er een kat in haar tuin komt hoe de hond hem aanvalt. Maar als je thuis bent hou je je hond (waar verder geen probleem mee is) niet constant in de gaten.
Dus mocht het zo zijn dat een kat de tuin in sluipt…. Dat is anders als het niet erg vinden als zoiets zou gebeuren natuurlijk…

Verder vind ik het nu idd een onhoudbare situatie en is het duidelijk dat dit probleem uit snel de hand aan het lopen is.
Ik hoop dat je een goede plek voor de hond kan vinden. Ik denk dat vooral een rustige plek geschikt is.
Dus geen groot gezin zodat er consequent aan het probleem gewerkt kan worden.
Aan de andere kant lijkt het nu van kwaad tot erger te worden en valt hij nu ook grotere dieren aan en is het misschien wijzer een andere beslissing te nemen voordat ie straks een kind pakt….
Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe….

* Edit: Zie dat je al besloten hebt het dier in te laten slapen... goeie keuze meis... Je wil het je niet op je geweten hebben....
Maar neemt niet weg dat het een moeilijke keuze is.
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 31-08-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Re: Hond grijpt katten.( speels) Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:45

Na 3 maanden laten inslapen...chapeau TS!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:48

Volgens mij wil ze de hond niet in laten slapen. Ze wil hem nog een kans geven bij een ander adres waar ze meer tijd hebben om de opvoeding aan te pakken.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:49

Caye schreef:
Euhm.. ik heb deze hond pas 3 maanden. Ze is opgevoed en luisterd perfect en correct. Een hond moet een hond bestaan hebben. :) Beter lezen ;) het is fout gegaan na dat ze is ontsnapt op de camping snachts. En daar achter konijnen aan heeft gelopen.

Ik plaatst een topic omdat ik dit probleem uit de wereld laat helpen. :) ik laat mijn hond in slapen om het probeel te stoppenb.
In samenwerking met gedragstherapeut uit belgie die ik gesproken heb. En met DAP bodegraven. Nee niet omdat ik het zomaar wil.. Omdat het uit de hand loopt. Dat heeft 1 blik in dit topic genoeg over mijn trainings en opvoedkundigheid te oordelen dat ik dat niet kan? Heel proffesioneel Dames CHAPEAU!
ALs hij mij niet deerde had ik dit allemaal NIET gedaan!!

Alleen maar sneren maken om mij even een hak te zetten omtrend mijn opmerking over katten :) Dat is het enige waarom jullie zo kleinerend doen :) geeft niks zal het zelfde doen :D maar goed ik weet de situatie jullie niet

lezen Daantje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:49

Liever in laten slapen dan dit dier maar continu te moeten herplaatsen etc. Geloof dat de hond er ook niet echt vrolijker van wordt, vooral omdat de situatie verergerd is. Zwaar besluit, maar het dier zelf merkt er niets van dat zijn leven voorbij is.
Wel zo veilig in dit geval, want het is wel erg krachtige hond :)
(kan mij voorstellen niet lekker zit als je de hond wel herplaatst, want stel dat er wel wat gebeurd weer?)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:54

sterkte

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:01

Ik heb je hele topic gelezen en vind het goed dat je naar oplossingen zoekt om je hond onder controle te krijgen.

Echter moet ik zeggen dat ik je verhaal en je relaas over katten erg sneu vond.
Zelf ben ik altijd een dierenliefhebber geweest (paarden en katten hebben mijn voorkeur), heb zelfs op het dierenasiel gewerkt (ook met honden) maar ik moet zeggen dat ik een stuk minder met honden ben gaan hebben door honden zoals die van jou die dan bijvoorbeeld weer achter je paard aan gaan. (Ik woon aan bos, duin en strand en rij dus vaak buiten) de keren dat er honden achter de paarden aan kwamen zijn echt niet meer te tellen. Sommige honden doen het uit speelsheid, andere echt agressief, hoe dan ook, als de hond niet onder controle staat moet hij niet loslopen.
Het is een veel voorkomend probleem en in deze ben ik van mening dat zo'n hond gewoon niet meer los moet lopen.

Ook stoor jij je aan kattenuitwerpselen, dat snap ik, een katteneigenaar dient ook altijd een schone kattenbak beschikbaar te hebben, of het nu een binnen of een buitenkat is.
Maar wat dacht je van al die hondenstront op de stoep?!? Dat is ook niet bepaald fris (natuurlijk zijn er heel veel hondeneigenaren die het WEL opruimen, maar er zijn er ook een boel die dat niet doen)

Verder zou ik nog willen zeggen dat mijn katten voor mij, net als jou hond voor jou mijn trouwe vrienden zijn en echt als familie voelen en dat zal denk ik voor iedere kattenliefhebber zo voelen.
Het woord 'plaag' vind ik dus disrespectvol.

Veel sterkte met je hond, ik hoop dat je een oplossing zal vinden.

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:02

Ik lees nu net het laatste stuk. (had t/m kattenstuk gelezen) Veel Sterkte

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:12

Weet een hond die de dupe wordt van een incompetent baasje? Of een gevaarlijk monster dat verscheurt wat ze te pakken krijgt?

Ik neig naar het eerste. :). Jammer dat je hond het met de dood moet bekopen.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:23

ik vind sommige reacties erg flauw. Ts heeft er alles aan gedaan wat binnen haar macht was.. wat had ze anders kunnen doen?? Ze heeft verdorie wel gedragsdeskundigen en alles ingeschakeld. En nu moet ze het dier laten inslapen.. alsof ze het leuk vind..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:23

Goede keus dat je de hond laat inslapen, moeilijk maar wel beter voordat er nog ergere ongelukken gebeuren.

Als ze in zo'n korte tijd van konijn naar meerdere (in ieder geval 3!) katten naar een schaap overstapt en tijdens wandelingen alleen loopt te speuren of er wat te jagen valt, dat is dat echt niet zomaar recht te trekken. Dan is er echt wel een switch omgegaan. En weer een nieuw tehuis daar word zowiezo geen hond beter van. Veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door fargo op 31-08-11 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:25

Heel veel sterkte Dien. Dit is een hele moeilijke beslissing maar ik weet dat je die niet zou hebben genomen als je nog een andere uitweg voor Indra had gezien...

Sommige reacties vind ik moeilijk te begrijpen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:27

Flauw san, erg flauw. Deze reacties geven dat niemand meer eerlijk durft te zijn. Al die beesten moeten maar herplaatst worden tot het bittere, waarom? Er zijn zoveel honden die een baas zoeken die wél normaal functioneren. Maar geen hond mag dood lijkt het wel hier. Ben daar zó klaar mee.
Dien heeft haar best gedaan anders was die hond al hemelen. Nu is het mis en húp dat dier moet maar met duizend kunstgrepen in leven blijven. Tot ze een kind pakt want dan...
Heel vreemd, deze TS neemt haar verantwoordelijkheid. Die hond merkt dat niet eens, dat is een menselijke invulling.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:35

Precies, hond heeft totaal geen besef van zijn einde dat naderd. Misschien voor de hond ook wel de rustigste oplossing, dit is ook geen hondwaardig leven zo... en om elke keer maar weer met die hond om te pakken? nee...
Dan kies je voor de veiligste oplossing en dat vind ik lovenswaardig van de TS :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:48

Pauline schreef:
Flauw san, erg flauw. Deze reacties geven dat niemand meer eerlijk durft te zijn. Al die beesten moeten maar herplaatst worden tot het bittere, waarom? Er zijn zoveel honden die een baas zoeken die wél normaal functioneren. Maar geen hond mag dood lijkt het wel hier. Ben daar zó klaar mee.
Dien heeft haar best gedaan anders was die hond al hemelen. Nu is het mis en húp dat dier moet maar met duizend kunstgrepen in leven blijven. Tot ze een kind pakt want dan...
Heel vreemd, deze TS neemt haar verantwoordelijkheid. Die hond merkt dat niet eens, dat is een menselijke invulling.

Het lijkt mij geen overkomelijk probleem. :). En ik heb niet het idee dat TS alles heeft gedaan wat in haar macht ligt. Maar, dat is mijn mening. :). Net als het jouw mening is dat de hond moet hemelen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:50

Nee van mij moet niks. Maar ik ben wel v mening dat een herplaatsing keer op keer op keer een dier ook geen goed doet.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:52

Volgens mij wordt een hond standaard afgemaakt als de politie er achter komt dat hij een schaap gegrepen heeft? Dat is in ieder geval wat ik van "vroeger" onthouden heb. Had toen een jachthond die wel eens vrolijk hobbelend achter schapen in de wei aanging, niet bijten alleen helemaal hyper rondjes rennen. Dat was toen een angst van me, maar speelde gelukkig helemaal niet, hij wilde spelen. Maar heb die situaties toch niet opgezocht, want was als de dood dat het een keer wel mis zou zijn en ik mijn hond kwijt zou zijn.
Laatst bijgewerkt door fargo op 31-08-11 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:52

Pauline schreef:
Nee van mij moet niks. Maar ik ben wel v mening dat een herplaatsing keer op keer op keer een dier ook geen goed doet.

Dus 1 of 2 keer herplaatsen is keer op keer? :). Want zoals ik het begrijp, zou dit de tweede keer worden. :). Vind ik acceptabel.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:53

san, kun jij aan ts vertellen wat ze nog kan doen dan? Waarom geloof je haar niet, ohja. -dat is bokt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:54

_San87_ schreef:
Pauline schreef:

Dus 1 of 2 keer herplaatsen is keer op keer? :). Want zoals ik het begrijp, zou dit de tweede keer worden. :). Vind ik acceptabel.

Het gaat niet alleen om het herplaatsen. Het gaat erom dat hij in no time, konijnen, 3 katten een een schaap heeft aangevallen en dat er al beesten dood zijn gegaan. Die levens tellen ook!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:56

pinuts schreef:
san, kun jij aan ts vertellen wat ze nog kan doen dan? Waarom geloof je haar niet, ohja. -dat is bokt

Wie heeft het over geloven? Ik lees hier reacties van de TS waaruit ik niet kan opmaken dat ze alles heeft geprobeerd wat in haar macht ligt. :). Daarom geloof ik niet dat TS er alles aan heeft gedaan.

fargo schreef:
_San87_ schreef:

Het gaat niet alleen om het herplaatsen. Het gaat erom dat hij in no time, konijnen, 3 katten een een schaap heeft aangevallen en dat er al beesten dood zijn gegaan. Die levens tellen ook!

Die levens tellen ook. Maar die krijg je er niet mee terug als die hond dood is. :). Wel kan je de hond alsnog een zo goed mogelijk leven gunnen, daar heeft hij net zo goed recht op.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:01

Je voorkomt dan wel dat er nog meer dieren sneuvelen en dat zelfs de eigenaar in gevaar wordt gebracht (van fiets wordt getrokken)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:04

fargo schreef:
Je voorkomt dan wel dat er nog meer dieren sneuvelen en dat zelfs de eigenaar in gevaar wordt gebracht (van fiets wordt getrokken)

Dat kan ook voorkomen worden door de hond bij een baas te plaatsen die wel weet hoe hij met een kruising boerboel om moet gaan en de karaktertrekken die daarbij horen. :). En dit bedoel ik niet als nare sneer naar de ts, want dit gedrag is door de juiste mensen prima in goede banen te lijden. :).

Niet ieder persoon is geschikt voor een bepaalde ras hond. :).
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 31-08-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 17:05

San87: En het risico lopen dat hij wéér andere dieren pakt? Want dat kun je nooit uitsluiten, ook niet als je de hond muilkorft, altijd aangelijnd hebt en thuis in een bench/kennel stopt. Hij hoeft maar 1 keer te ontsnappen en het gaat fout, waarschijnlijk met dodelijke afloop. Wat zeg je dan tegen de eigenaar van een doodgebeten kat/hond/schaap? "Sorry, hij heeft het al vaker gedaan, we zullen hem nog beter in de gaten houden"? Persoonlijk zou ik echt woedend zijn als mijn dier wordt aangevallen door een hond waarvan dat bekend is.

TS: in dit geval lijkt het me het veiligst voor jou en je omgeving, en daardoor ook het beste voor je hond, dat het dier wordt ingeslapen.