Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MilesNF

Re: Honden op vakantieadres in asiel gezet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 17:52

Kun je niet contact opnemen met de advocaat van je vader? Die mag immers wel contact hebben met je vader. Als de honden in beslag zijn genomen/afstand van is gedaan, komt dat ook in het strafdossier.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 21:15

sallandval schreef:
Sjolvir schreef:
Overigens zijn de meeste asielen dolblij als er een eigenaar of familielid van
iemand die thuis is "opgehaald" de dieren weer komt halen.
Let wel, hoe dan ook, het gaat je geld kosten!
Dus ik snap het verhaal niet helemaal.

Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen. Een vriendin van mij heeft een half jaar geleden de asiels afgestruind voor de perfecte hond, het viel haar bar tegen hoe de asiels zich opstellen. Eerder ontmoedigingsbeleid dan plaatsingsbeleid volgens haar. Bij enkele kregen ze geen kans om te komen kijken, bij andere kregen ze geen hond mee. Ik geloof dat ze in totaal met 7 asiels contact hebben gehad. Allemaal in de regio van TS (vriendin woont in regio Venlo).

En bij hen ging het niet om een 16jarige zonder geld maar om een werkend stel met een groot huis met tuin en ruime hondenervaring. Ik denk dat ts dan ook een goed verhaal moet meenemen wil ze de hond meekrijgen.

Wees eens enorm blij dat asielen niet aan iedereen zomaar een hond mee geven!!!! Sorry hoor, maar nu wordt er door een aantal mensen gedaan alsof een asiel alle honden in eigen bezit wil houden terwijl dat helemaal niet zo is.

Ik vind het geweldig dat ze bij enkele asielen gewoon geen hond te zien kregen en waarom vind ik dat? Dan zal er geen hond geweest zijn die aan hun eisen pakket voldeed. Hier in de buurt krijgen mensen bij het asiel ook geen hond te zien als er geen hond is die aan hun eisen pakket voldoet (wat de asielmedewerkers van te voren al weten) en waarom niet? Om zo de mensen niet lekker te maken en toch maar overstag te laten gaan.

Als mensen een hele dag werken dan moet je hun geen hond laten zien die niet een hele dag alleen kan zijn. Ook al hebben ze veel ervaring en veel ruimte als de hond niet hele dag alleen kan zijn en 's nachts ook nog eens dan kan dat niet.
Kijk en geven die mensen aan die hond elke dag 1 á 2 uur met een uitlaatservice mee te geven dan nog is het kijken hoe of wat want de hond zit dan nog steeds 6 uur alleen.

De meeste honden die in een asiel terecht komen mankeren wat qua gedrag want de echt meegaande zorgeloze honden tref je niet vaak in een asiel. Zeker honden die 8 uur per dag alleen kunnen zijn kom je zelden tegen (weet ik uit 8 jaar ervaring). Honden die graag buiten zijn zitten er wel vaker. Maar ben zelf niet kapot van een buitenhond herplaatsen bij mensen die 5 volle dagen werken en uiteraard 's nachts nog slapen en voor de rest ook nog een sociaal levne hebben. Die honden gaan zich toch vervelen en dingen uithalen en daar wil je geen hond voor herplaatsen.

En als je voor de prefecte hond gaat kijken heb je vaak een hele lijst met eisen en dat is voor een asiel heel moeilijk om daar een hond in te passen zeker omdat je de honden niet super goed kent en af moet gaan op wat een vorige eigenaar zei die graag van zijn/haar hond af wil.

Voor TS ik zou proberen idd te bellen of mailen of mailen en dag later bellen naar het asiel met je verhaal. Dat men de telefoon erop gooit vind ik ronduit onbeschoft maar is het niet mogelijk dat de verbinding per ongeluk verbroken werd? Hopelijk bereik je nog wat zo.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 02:10

Ik heb hier helaas ervaring mee... Op het moment dat jou vader werd opgepakt moet de politie hem een keuze geven: Familie/vrienden halen de honden op, politie neemt ze mee en brengt ze bij het asiel in pension of politie brengt de honden mee naar het asiel die opzoek gaat naar een nieuwe baas.

Als jouw vader voor keuze 3 heeft gekozen heb je pech... Dan ben jij je honden kwijt. Hier heeft je vader ook voor moeten tekenen maar helaas is dat papier alleen zichtbaar voor de gedetineerde..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 02:47

Als je iemand nodig hebt om je honden op te halen. Ik zou 't wellicht kunnen overwegen omdat ik niet al te ver van helmond woon. Echter ze zijn nogal groot en ik ben een keer aangevallen door precies die soort honden, Maar dat valt misschien met een hondehekje op te lossen, zodat ze in ieder geval niet naar voren kunnen springen. Moet ook kijken of ik de auto mee kan krijgen, gezien die namelijk van m'n ouders is.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 08:20

Maartje, wat een super lief aanbod, zeker gezien je eens bent aangevallen door zo'n type hond!!!
Maar ik ben bang dat het niet om het halen gaat, maar om de kosten die daarmee verbonden zijn!?!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:07

de kosten van 't halen? ach, die neem ik ook wel voor m'n rekening :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:38

Maartje1990 schreef:

Da's 2 x 125 euro als ik me niet vergis. Volgens mij heb jij het nu over benzinekosten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:40

Denk ook dat Maartje het over de benzinekosten heeft..... (maar wat wéér een super lief gebaar van haar!!!)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:46

Hhilde schreef:
Maartje1990 schreef:

Da's 2 x 125 euro als ik me niet vergis. Volgens mij heb jij het nu over benzinekosten.

inderdaad kosten van 't rijden zelf, dat bedoelde ik inderdaad ook met halen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:48

Jammer dat we nog niets van TS gehoord hebben...

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 09:52

Iris82 schreef:
Jammer dat we nog niets van TS gehoord hebben...

Komt omdat ik er op dit moment mee bezig ben en het goed loopt op dit moment.
Kan er verder niets over kwijt. Wel kan ik zeggen dat de oudere hond niet ingeslapen is en bij een vriend van mijn vader zit.

Maartje echt super lief van je, dat je dit zou willen doen aangezien je bang bent van dit ras! <3
Het gaat er nu dus om om Minime terug te halen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:54

*\o/* Vooralsnog goed nieuws dus. :)
Ik ga voor je duimen!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:55

Hoi,

Ik denk dat ze in de Kissel zitten in Heerlen.
Zomaar inslapen mag niet.
Bel de advocaat en vraag contact met je vader
Mail het asiel als je niet kunt bellen
Ga naar de dierenarts en vraag briefje van medische zaken
Bel de politie en vraag naar de procedure.

Als je de trein hier naar mij neemt, dan wil ik wel meegaan de honden halen en breng je thuis met ze ( kostenloos verder)
Kost je dus de kosten van het asiel en enkeltje Sittard.

Heel veel succes ermee!!!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:56

Als je genoeg bewijzen hebt kun je om een betalings regeling vragen bij het asiel.
Als de hond langer moet zitten daar word het alleen maar duurder....dus zullen ze wel erover te spreken zijn.....

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 09:59

Echt super lief van jullie! Stuur je eventjes een mailtje.

Grotevogel: Betalingregel wilde ze niet.
Hoop dat mijn vader zo snel mogelijk belt, hij moet nl. afstand tekenen.
Mijn vriend belde de eerste keer op over de hond en toen hingen ze op, toen ik ze de volgende dag belde toen vroeg ik naar hoeveel het me zou kosten en toen vertelde de meneer me dat hij geen rekenmachine was die 9 euro per dag zou uitrekenen voor me. Mijn tante heeft gisteravond nog gebeld, waar op ze me vertelde dat ze een beest van een doorgedraaide vent niet hoefde te hebben en haar maar in een hok hebben gestopt.

Goede nieuws is dat ik 2 tante's heb die me graag willen helpen met 125 euro. Ik ben dus gewoon van plan om als geintresseerde er heen te gaan, want verder heb ik geen bewijs etc.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:02

En hoe wil je de hond dan mee zien te krijgen aangezien je 16 bent?
Of heb ik daar over heen gelezen?
Tot nu toe wel goede berichten gelukkig!

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 10:03

Gelukkig is mijn vriend 18 :) , en een andere optie zou mijn schoonmoeder kunnen zijn.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 10:04

Nouja, ik kan natuurlijk doen alsof ik de hond wil hebben ;-)
Dan moet ik natuurlijk eerst gaan kijken en wandelen, en bv een dag later ophalen.
( Ik vind zo een grote hond vreselijk eng haha ben ook al eens gebeten, maar mijn vriend niet die vind ze stoer dus dat zal wel goed komen.

succes ermee!!!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:01

Ik vind het heel lief dat er zoveel mensen willen helpen , maar hoe verstandig is het om 2 grote honden (terug) te plaatsen bij mensen die met heel veel moeite 125 euro bij elkaar moeten schrapen èn geen eigen vervoer hebben ?

Wat gaat er gebeuren als de dieren een keer (flink) ziek worden ? Dat kan volgende week al gebeuren als je pech hebt , dat soort dingen wachten niet totdat de zaken er beter voor staan :=

Hoe komen die honden dan bij de dierenarts en hoe wordt die betaald ?

Als het nu al zo'n groot probleem is om ze weer thuis te krijgen....wat voor toekomst hebben die dieren dan ?

Alleen liefde is niet genoeg :(:)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:07

Waarschijnlijk heb ik er overheen gelezen, maar als iemand opgepakt wordt en deze heeft huisdieren al dan niet van hemzelf dan heeft deze persoon de mogelijkheid (telefonisch) om iemand te regelen zodat de verzorging door kan gaan.
Als het om dieren gaat die niet van de persoon zelf zijn zoals in dit geval dan geeft de persoon welke opgepakt de gegevens door van de eigenaar en deze wordt gebeld zodat de situatie uitgelegd kan worden en de dieren op kan komen halen.
Meestal vanuit het adres waar de dieren verbleven...bij je vader thuis in dit geval.

Als er geen mogelijkheid is voor ophalen of er kan niemand benaderd worden om voor de honden te zorgen worden de honden naar een pension gebracht en de kosten daarvoor zullen door de eigenaar vergoed moeten worden. (incl. vervoer dierenbescherming).
Ik snap niet hoe deze honden in het asiel beland zijn, ja ik snap je verhaal wel, maar dat strookt niet met de procedure.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 12:12

pmarena schreef:
Ik vind het heel lief dat er zoveel mensen willen helpen , maar hoe verstandig is het om 2 grote honden (terug) te plaatsen bij mensen die met heel veel moeite 125 euro bij elkaar moeten schrapen èn geen eigen vervoer hebben ?

Wat gaat er gebeuren als de dieren een keer (flink) ziek worden ? Dat kan volgende week al gebeuren als je pech hebt , dat soort dingen wachten niet totdat de zaken er beter voor staan :=

Als het nu al zo'n groot probleem is om ze weer thuis te krijgen....wat voor toekomst hebben die dieren dan ?

Snap wat je bedoelt,
dit gaat echter alleen over deze maand, maar gelukkig heb ik hulp van tantes met het ophalen van de hond (het bedrag) :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:33

Okee , als je maar "zeker" weet dat je snel weer wat ruimer bij kas zit anders is het ook zo sneu als er problemen komen , dàn krijg je pas echt verdriet :)

Wel weer mazzel dat het er maar om 1 gaat , scheelt toch weer !

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 12:34

pmarena schreef:

Tja het is hoe je het bekijkt...
Een vriendin van mij...heeft geen eigen vervoer ( ja brommer en fiets)
Ze heeft nooit geld over....geen spaargeld.
Maar ze heeft 4 honden die alles krijgen, eten voer, liefde, een lekker huis..
Tja hoe doet ze het als er 1 ziek word?? Naar de dierenarts gaan en meteen zeggen dat ze het geld nu niet heeft, dan mag ze in termijnen betalen! Of een maand later ligt aan het bedrag.
Entingen ontvlooien en wormenkuur doet ze 1x per jaar van haar vakantie geld en nee ze gaat dus nooit weg.
Zou zei dan geen hond mogen hebben?

Om een voorbeeld te noemen, haar hond had gevochten en 2 tanden zaten helemaal los. Naar de avond dierenarts, dit deed ze gewoon te voet, nouja was toch een km of 6 lopen.( tanden moesten onder narcose eruit, dat was met tandsteen verwijderen heel snel zo een 160 euro_
Dit heeft ze in 3 termijnen betaald.
En zo moest ze eens onverwacht met 1 naar de dokter omdat ze kaal werd, had vlooien allergie, kassa weer even 45 euro lichter, toen heeft ze haar eigen ziekenfonds niet betaald , een maand later dubbel, dus opgelost.

Als het echt nodig zou zijn zijn er altijd mensen met een auto die wel mee willen rijden.

Nouja ze heeft dan ook geen paard zoals de meesten hier want dan is een rondje dokter veel duurder....
Maar als ik zie hoe gelukkig ze is met haar doggies, hoeveel liefde en alles.....Veel rijkere honden bezitters mogen een voorbeeld nemen aan haar, ik ken ook gevallen waarvan de eigenaar wel geld genoeg heeft maar dat de hond met een slap pootje maar een week in de tuin moet blijven omdat hij zo piept en omdat ze geen "zin"hebben om ermee naar de arts te gaan.....puh puh.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:16

Tsjah grotevogel ik vind jouw voorbeeld echt zwaar onverstandig, daarbij 1 keer per jaar ontwormen en ontvlooien? Dat is nooit genoeg, zeker niet bij een hond die een vlooienallergie heeft.

Je laatste alinea is een beetje kinderachtig en nietszeggend, altijd die extreme vergelijkingen zoeken

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:49

Colway schreef:
Tsjah grotevogel ik vind jouw voorbeeld echt zwaar onverstandig, daarbij 1 keer per jaar ontwormen en ontvlooien? Dat is nooit genoeg, zeker niet bij een hond die een vlooienallergie heeft.

Je laatste alinea is een beetje kinderachtig en nietszeggend, altijd die extreme vergelijkingen zoeken

Je hebt gelijk wat betreft mijn laatste alinea.

Wat ze doet is met het vakantie geld voor een jaar lang vooruit worm tabletjes ( 2x per jaar) en pipetjes iedere 2 maanden elke hond, dat is best een lap geld voor 4 (grote)honden.
En dan de coctail enting voor 4 honden, algemene controlle, en vorig jaar moest ze enten voor ik dacht parvo? ( ernstige diarree, had een andere hond haar jongste hond mee besmet, een drama maar gelukkig goed gekomen)

Ik ben het ermee eens dat je niet aan een dier moet beginnen als je het financieel niet kunt, of afhankelijk moet zijn van anderen, of het nu om een paard hond of konijn gaat.
Maar stel je hebt de dieren eenmaal en gaat scheiden, komt zonder werk ed dan ga je ze ook niet makkelijk weg doen als je het net zo kan redden met bv vakantie geld...

Een rede voor mij om nog geen paard te kopen, aankoop bedrag is op te brengen, maandelijkse stalling bij een manege ook maar dan.....enten, hoeven,tanden,supplimenten ed laat staan als het diertje ziek word, moet er niet aan denken, dan zou ik bv mn huur niet kunnen betalen omdat er een veearts moet komen...nee bedankt....

Maar dat is een andere discussie;-)

Groetjesssss