Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sallandval schreef:Sjolvir schreef:Overigens zijn de meeste asielen dolblij als er een eigenaar of familielid van
iemand die thuis is "opgehaald" de dieren weer komt halen. Let wel, hoe dan ook, het gaat je geld kosten!
Dus ik snap het verhaal niet helemaal.
Daar zou je je wel eens in kunnen vergissen. Een vriendin van mij heeft een half jaar geleden de asiels afgestruind voor de perfecte hond, het viel haar bar tegen hoe de asiels zich opstellen. Eerder ontmoedigingsbeleid dan plaatsingsbeleid volgens haar. Bij enkele kregen ze geen kans om te komen kijken, bij andere kregen ze geen hond mee. Ik geloof dat ze in totaal met 7 asiels contact hebben gehad. Allemaal in de regio van TS (vriendin woont in regio Venlo).
En bij hen ging het niet om een 16jarige zonder geld maar om een werkend stel met een groot huis met tuin en ruime hondenervaring. Ik denk dat ts dan ook een goed verhaal moet meenemen wil ze de hond meekrijgen.
Iris82 schreef:Jammer dat we nog niets van TS gehoord hebben...

Vooralsnog goed nieuws dus. 
, en een andere optie zou mijn schoonmoeder kunnen zijn. 
pmarena schreef:Ik vind het heel lief dat er zoveel mensen willen helpen , maar hoe verstandig is het om 2 grote honden (terug) te plaatsen bij mensen die met heel veel moeite 125 euro bij elkaar moeten schrapen èn geen eigen vervoer hebben ?
Wat gaat er gebeuren als de dieren een keer (flink) ziek worden ? Dat kan volgende week al gebeuren als je pech hebt , dat soort dingen wachten niet totdat de zaken er beter voor staan
Hoe komen die honden dan bij de dierenarts en hoe wordt die betaald ?
Als het nu al zo'n groot probleem is om ze weer thuis te krijgen....wat voor toekomst hebben die dieren dan ?
Alleen liefde is niet genoeg

pmarena schreef:Ik vind het heel lief dat er zoveel mensen willen helpen , maar hoe verstandig is het om 2 grote honden (terug) te plaatsen bij mensen die met heel veel moeite 125 euro bij elkaar moeten schrapen èn geen eigen vervoer hebben ?
Wat gaat er gebeuren als de dieren een keer (flink) ziek worden ? Dat kan volgende week al gebeuren als je pech hebt , dat soort dingen wachten niet totdat de zaken er beter voor staan
Hoe komen die honden dan bij de dierenarts en hoe wordt die betaald ?
Als het nu al zo'n groot probleem is om ze weer thuis te krijgen....wat voor toekomst hebben die dieren dan ?
Alleen liefde is niet genoeg
Colway schreef:Tsjah grotevogel ik vind jouw voorbeeld echt zwaar onverstandig, daarbij 1 keer per jaar ontwormen en ontvlooien? Dat is nooit genoeg, zeker niet bij een hond die een vlooienallergie heeft.
Je laatste alinea is een beetje kinderachtig en nietszeggend, altijd die extreme vergelijkingen zoeken