Dier gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:53

MarijeR schreef:
Sky_As schreef:
@ amyz: haha inderdaad, maar wij zitten er mee, dat mijn vriend af en toe een paar dagen weg is, en ik het dan toch wel fijn vind als er " iets " in huis is waar ik mee kan knuffelen.....(hoop dat het niet gek klinkt).

Gezien dat zo'n beetje alle huisdieren afvallen, zou ik gaan voor een minnaar.
Ideaal om te knuffelen als je vriendje er niet is, verhaart niet, piest en poept niet op de bank +:)+

Nu alleen vriendje nog even overtuigen denk ik...

:')

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:55

Ik zou echt een konijn nemen! ik heb er zelf vier en ik krijg er nog meer. ik heb er ook een van 7,5 jaar en ze is nog kern gezond en heeeeeeeeeel pittig!!! :P :P

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:00

overigens, je zegt dat een konijn niet zindelijk is maar dat is niet waar. je kan in elke dieren winkel konijnen wc-tjes kopen. dan doe je vanaf dat je je konijntje hebt elke dag z'n poepjes in dat wc-tje. na een tijdje weet het konijn dat hij daar z'n uitwerpselen moet doen. dan kan je elke paar dagen dat wc-tje verschonen en hoef je het hok maar een keer in de maand of nog minder te verschonen! je moet er alleen wel wat geduld voor hebben en echt elke dag de poepjes in de wc doen. maar dan heb je er echt verschrikkelijk veel voordeel mee!! :j :j

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:30

Sky_As schreef:
hahah fret is denk ik ook geen optie hoor! zeker omdat je er dan ook gelijk 2 moet nemen.
en een naakt kat? ik weet niet, niet echt mijn ding.......

Een konijn, cavia en rat ook ;)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:35

WinSel schreef:
Sky_As schreef:
hahah fret is denk ik ook geen optie hoor! zeker omdat je er dan ook gelijk 2 moet nemen.
en een naakt kat? ik weet niet, niet echt mijn ding.......

Een konijn, cavia en rat ook ;)

Inderdaad dat zijn ook gewoon groepsdieren.

TS eerlijk gezegt als je zoveel eisen aan een dier stelt dan weet ik niet of je iets passends vindt. Dieren zijn leuk maar het is een tijd van komen en een tijd van gaan maar ook jonge dieren kunnen ziek worden of een ongeluk krijgen. Ik zou dus niet zo zeer aan de leeftijd vast gaan zitten maar gewoon naar dieren die bij jou en je vriend passen. Ga eens op bezoek in een asiel waar ze verschillende diersoorten hebben zitten en kijk eens goed rond wat jullie wel en niet willen.

Anoniem

Re: Dier gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:48

Mijn konijnen sloegen iedereen in elkaar dus die zaten apart in een groot hok ieder maar ze konden elkaar wel zien en aanraken..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:50

Waarschijnlijk verkeerde geslachten bij elkaar ?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:06

Als je vriend geen vieze hond wil kan je dan geen herplaatser zoeken die niet zo'n smeerpijp is of watervrees heeft. Bovendien krijgt een kleine hond een auto net zo smerig als een grote hoor als je hem iedere dag met weer en wind mee neemt, hij doet er misschien alleen wat langer over :P .

Ik snap trouwens ook best wat Ts bedoeld ik zou ook niet vrolijk worden van zo'n rat aan een touwtje ik hoef persoonlijk echt geen hond die ik kan gooien :Y) daar zit gewoon niets bij wat me aanspreekt. En een dier wat niet zindelijk is/gemaakt kan worden hoeft van mij ook niet op schoot en op de meubels. Onze hond poept, plast en kotst gewoon in de bosjes dus daar heb ik in huis echt geen last van hoor. In de tuin wil ik het wel opruimen dat is het probleem ook niet maar als ie mijn meubels verpest of mijn kleren constant vies maakt daar kan ik minder tegen.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:17

Ik weet niet of een hond wel een optie is. Je zegt zelf al dat je weinig thuis bent, en honden kan je gewoon niet een hele dag alleen laten. Nou ja, het kan wel, maar of ze daar nu gelukkig van worden.. En als je voor een puppy zou gaan, zal bovendien vrij veel tijd naar de opvoeding moeten gaan..
Je vriend is duidelijk geen kattenmens, dus dat lijkt me ook geen optie (beide partijen moeten toch akkoord zijn).

geerke schreef:
als ik het zo lees ...gewoon geen dier.
Hond is vies,kleine hond is keffer,katten verharen,konijnen worden niet oud,cavia's zijn vluchtdieren,fretten stinken,ratten stinken....
Ik raad een mooie poster op te hangen van een dier.

:D

Volgens mij is er (voorlopig?) geen dier geschikt voor jullie, en ik denk dat jullie gewoon nog even moeten wachten.

YvetteSenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:23

een engelse bulldog dan? een echte hond, wel iets laag op de pootjes, maar goed knuffelbaar en niet middelgroot dus kan mee in de auto van vriendlief :D

chOcodipJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:28

ik zou eerst maar eens gaan samenwonen en als het bevalt dan maar over dieren gaan nadenken :) even een tip voor als je een hond neemt: wij doen meestal een soort deken over de achterbank voor de hond zodat je bekleding niet vies wordt. deze deken kan je gewoon in de was doen of met een doekje afnemen, erg handig! :)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 22:31

Sjors493 schreef:
konijnen kunnen in gevangenschap 12jr. worden ;)
familie lid had zelfs een konijn dat 18jr. werd :)

cavias kunnen ook oud worden hoor
heb er 2 die 4.5 zijn en 1 van bijna anderhalf
als je ze goed verzorgt worden ze oud genoeg.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:00

persoonlijk zou ik 'gewoon' op zoek gaan naar een raskat.
Waarom een raskat? Omdat je dan kunt zoeken naar een ras wat van nature minder haart, het verharen heeft nl met de boven en ondervacht te maken en de structuur ervan, weet het preciese verhaal niet, maar wel dat dit per ras verschillend kan zijn en daardoor zijn er dus ook katten die niet (naaktkat), zeer weinig (devon rex), weinig, veel, zeer veel haren.
Dit is hetzelfde met honden, een chinese/mexicaanse naakthond of een poedel bijv haren nu eenmaal minder dan bijv een new foundlander.

Echter als je aan huisdieren begint, ook als het een hond of een kat is, zul je nu eenmaal te maken hebben met haar of andere bijzaken (de naaktkat haart bijv niet idd maar is wel vrij vettig en dat kun je ook terugzien in je huis), je zult meer moeten stofzuigen dan je nu gewend bent, meer schoon moeten maken etc. Maar persoonlijk voor mij weegt dat zeer zeker niet op tegen het plezier als mijn kat me begroet als ik thuiskom.

Over het meeslepen van prooien, ook daar zijn natuurlijk oplossingen voor te bedenken, ten eerste, niet iedere kat in nederland is een buitenkat, zeker als je je kat van jongs af aan eraan laat wennen redden ze zich prima alleen in huis (huiskat) of onder beperkingen naar buiten (kattenren, wandelen aan tuigje, balkonnetje etc en verder in huis).
Andere oplossingen kunnen zijn, belletje aan halsbandje, helaas heb je ook slimme/snelle katten waarbij zelfs een koebel nog niet voldoende is, een kattenluikje wat meerdere standen heeft (wel eruit, niet erin), zodat je zelf de kat binnen kunt laten en kunt zien of ze wat meenemen ipv dat je 's nachts uit je bed stapt en in een cadeautje van je kat stapt.

En verder.... niet alle katten zijn jagers :+ Van de 4 katten die hier in huis wonen is er maar 1 jager (raad eens van wie die kat is :') ), van de andere 3 katten is er 1 die slapen 10x meer interessanter vind dan buiten rondscharrelen. Eén die alles buiten doodeng vind, en één die graag buiten komt maar waarschijnlijk gewoonweg niet slim of snel genoeg is om te jagen (of geen honger etc)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:06

Je wilt graag een knufeldier? Neem dan geen konijn, want die vinden niets erger dan opgetild en geknuffled te worden. Kat zou ik dan weer niet doen. Ik zou gaan voor een hond, Wil je er een die liefst niet verhaart, in verschillende maten te krijgen is en geen keffer is? Neem een POEDEL!

En nee, verkijk je nu niet op dat nuffige imago, en je hoeft hem echt geen showkapsel te geven. Maar ik vind dat een poedel maar al te vaak miskent wordt - mede door dat imago dat het een hond is voor kleine grijsharige oude vrouwtjes.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 08:24

Weet je eigenlijk wel zeker dat je een diertje wilt?
Ieder dier heeft wel een keer wat. Ze verharen, als het regent kunnen ze ruiken, als ze ziek zijn of ze hebben iets verkeerds gegeten dan kunnen ze kotsen of aan de diarree zijn. Dan denken ze echt niet:"oh ik mag niet kotsen of poepen omdat het baasje nieuwe meubels heeft". Bij katten als er een haarbal eruitmoet, dan kan het best gebeuren dat zij het een keertje op je nieuwe bank doen. Ook vogels maken rotzooi op je nieuwe vloer of meubels. Ze komen in de rui, laten veertjes los, eten echt niet netjes, er valt geregeld wat voer op de grond etc.
Welk dier je ook neemt... niemand kan garanderen dat ze de beoogde leeftijd halen. Er is altijd een kans dat ze dood kunnen gaan, hoe goed je ze ook verzorgt. Als je een dier in huis neemt, haal je liefde, plezier etc. in huis maar ook de dood. Dat moet je incalculeren.
Met al die eisen, zou ik maar eens goed over nadenken of een huisdier wel in jullie leven past. Wat als het tegenvalt, hou je het diertje dan toch met alle ongemakken, of wordt het weer weggedaan omdat het niet aan jullie eisen voldoet? DENK ALSJEBLIEFT GOED NA! Er zitten al zoveel dieren in een dierentehuis omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen.

Ik zou maar, wat al eerder genoemd is, een minnaar of een speelgoedknuffel in huis nemen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 09:25

Cryssie schreef:
Weet je eigenlijk wel zeker dat je een diertje wilt?
Ieder dier heeft wel een keer wat. Ze verharen, als het regent kunnen ze ruiken, als ze ziek zijn of ze hebben iets verkeerds gegeten dan kunnen ze kotsen of aan de diarree zijn. Dan denken ze echt niet:"oh ik mag niet kotsen of poepen omdat het baasje nieuwe meubels heeft". Bij katten als er een haarbal eruitmoet, dan kan het best gebeuren dat zij het een keertje op je nieuwe bank doen. Ook vogels maken rotzooi op je nieuwe vloer of meubels. Ze komen in de rui, laten veertjes los, eten echt niet netjes, er valt geregeld wat voer op de grond etc.
Welk dier je ook neemt... niemand kan garanderen dat ze de beoogde leeftijd halen. Er is altijd een kans dat ze dood kunnen gaan, hoe goed je ze ook verzorgt. Als je een dier in huis neemt, haal je liefde, plezier etc. in huis maar ook de dood. Dat moet je incalculeren.
Met al die eisen, zou ik maar eens goed over nadenken of een huisdier wel in jullie leven past. Wat als het tegenvalt, hou je het diertje dan toch met alle ongemakken, of wordt het weer weggedaan omdat het niet aan jullie eisen voldoet? DENK ALSJEBLIEFT GOED NA! Er zitten al zoveel dieren in een dierentehuis omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen.

Ik zou maar, wat al eerder genoemd is, een minnaar of een speelgoedknuffel in huis nemen.

Hier weer zo’n reactie dat ik kan zien dat heel mijn topic en antwoorden niet doorgelezen zijn.
IK heb niks tegen verharen of dingen die bij een hond of kat horen, mijn vriend vind iets vies aan een kat, ik weet alleen niet wat?
(zo heb je toch ook mensen die bang zijn van muizen, en waaroM? Er is nog nooit een muis die een mens heeft opgegeten hoor! Ik vind spinnen ook vies, door die harige poten. Mijn paard heeft ook haren op zijn benen, mijn vriend ook, en die vind ik weer niet vies)
En een dier wat ziek is, is iets anders dan een dier die gewoon helemaal niet zindelijk (te krijgen) is.
En ik weet dat een dier dood kan gaan, zo dom ben ik echt niet. Maar ik heb ratjes gehad, die gaan gewoon naar 3/ 4 jaar dood, sorry, dat vind ik gewoon te jong.
Wij hebben thuis 6 vogels, dus denk je dat ik niet weet dat ze ruien, voer rondstrooien etc?
Een dier is voor het leven en gaat echt niet weg! (tenzij er lichamelijke dingen in het spel komen waardoor ik er niet meer voor zou kunnen zorgen).
IK heb niet zo heel veel eisen, een kat/hond voldoet prima aan mijn eisen.
Ook las ik een paar reacties eerder weer iets over weinig thuis zijn, ook diegene heeft dus niet goed gelezen. Ik heb wel 10 keer aangegeven dat er alleen een hond komt als mijn vriend bereid is deze mee naar zijn werk te nemen. (dus dan is er weinig zieligs aan, want dan krijgt deze meer frisse lucht dan de gemiddelde hond).

En dat van die speeldgoedknuffel en minnaar vind ik echt zo zwaar flauw…….

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:31

Ho ho! Ik heb de hele topic tot nu toe goed gelezen. Maar mijn mening is (en dat mag ik hebben) dat jullie veel eisen hebben. En ik denk dat velen die hier gereageerd hebben mijn mening delen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 09:36

die mag je zeker hebben, alleen wordt er hier gepraat alsof we er niet goed over nadenken. Ik denk dat er heel goed over nagedacht wordt. En dat ik weet wat ik wil.
Hoe zielig is het wel niet als ik gewoon maar alles koop en het vervolgens weg breng.
Ik heb nog NIKS negatiefs gezegd over een kat of hond??
dus zoveel eisen? Dat is alleen over de andere dieren (zoals cavia, hamster, konijn etc.). De postieve dingen wegen bij die dieren niet op tegen de negatieve dingen. Dat is toch fijn dat ik dat zelf al inzie?

en ik lees toch ook verschillende mensen die dezelfde mening delen over niet zindelijke dieren.....
mensen maken er hier van dat dieren zouden stinken????? dat heb ik NERGENS gezegd?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:38

Niet meer eisen dan dat wij hier thuis hebben eigenlijk. Dus ik vind het eigenlijk ook niet nodig wanneer er heel bot gereageerd wordt. Wij hebben op dit moment een co-hond. Dwz, we delen haar met mn moeder, afgestemd op wie wanneer de meeste tijd heeft. Hond is vanaf kleins af aan gewend om overal naar toe te gaan en te slapen dus die vind het helemaal prima. Ze heeft zo haar eigen dingetjes en gewoontes bij de een als bij de ander. :)

Een kat komt er dus ook niet in (stomme vriend _-:( ) en ik heb jaaaaren ratten gehad, maar ik kan er niet meer tegen dat ze zo vroeg en ellendig sterven.

TS, ik zou eerst een paar maanden samenwonen en jezelf dan nog een keer recht aan kijken en goed bedenken wat je wil en wat kan. Soms denk je in het begin dat je helemaal geen tijd over hebt, maar heb je overal nog verborgen uurtjes zitten. Of soms als je je programma eerlijk bekijkt zou er effectief maar 3x 15 minuten voor een hond overblijven.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:43

Nessa schreef:
Eigenlijk kun je een kat dan ook niet alleen houden, want als de hond al teveel alleen is geldt dat ook voor een kat.
Dan moet je er 2 hebben zodat ze wat aan elkaar hebben.

even mijn quote naar boven gehaald.
Dat een kat lang alleen kan zitten is dus absoluut niet waar!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 09:49

nee oke, maar het is ook niet zo dat we hele dagen weg zijn..... alleen is het voordeel, dat als je dan een keer wel een uurtje langer wegblijft, de kat gewoon op de bak kan, en de hond zit te wachten tot hij kan...
Ook is 2 katten makkelijker, als 2 honden (Qua ruimte etc).

En bedankt Iris82, ik voelde mezelf al bijna vreemd met al mijn " eisen" ......
ook de ratjes, dat vond ik dus ook, zo snel afscheid moeten nemen (en daar komt bij dat mjin vriend bang is van muizen en ratten).
Een dier komt er ook niet gelijk. Maar ik wil wel na kunnen denken over de mogelijkheden, en ook na kunnen denken hoe ik hier met mijn vriend uit kan komen, zodat we straks een dier hebben, waar we allebei superblij mee zijn en wat een aanvulling op ons leven is.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:52

Sky_As schreef:
die mag je zeker hebben, alleen wordt er hier gepraat alsof we er niet goed over nadenken. Ik denk dat er heel goed over nagedacht wordt. En dat ik weet wat ik wil.
Hoe zielig is het wel niet als ik gewoon maar alles koop en het vervolgens weg breng.
Ik heb nog NIKS negatiefs gezegd over een kat of hond??
dus zoveel eisen? Dat is alleen over de andere dieren (zoals cavia, hamster, konijn etc.). De postieve dingen wegen bij die dieren niet op tegen de negatieve dingen. Dat is toch fijn dat ik dat zelf al inzie?

en ik lees toch ook verschillende mensen die dezelfde mening delen over niet zindelijke dieren.....
mensen maken er hier van dat dieren zouden stinken????? dat heb ik NERGENS gezegd?

Oke, je zegt dat je weet wat je wilt en je weet wat je niet wilt en je ziet ook in dat de positiviteit bij dieren niet op wegen tegen de negativiteit. Je ziet een hoop dingen al zelf in. Hartstikke goed.
Maar waarom vraag je dan de mening van anderen? Om te weten welke huisdieren er nog meer zijn. Als ik mij niet vergis, heeft iemand al gereageerd met een enorme lijst aan dieren die je in huis zou kunnen nemen.
Maak een keus. Wel of geen dier.
Overal zitten er haken en ogen aan.
Persoonlijk denk ik dat je gewoon moet wachten met het nemen van een huisdier. Geniet eerst lekker samen met je vriend van jullie huisje en jullie nieuwe spulletjes. Maar dat is weer mijn mening.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:54

Ik heb me ook helemaal voorbereid toen ik op kamers ging hoor! Dus toen kwamen er ratten. Ideale huisdiertjes voor een student. Alleen de hoge DA kosten waren minder... Ik begrijp goed dat je je wil voorbereiden, wilde enkel als tip geven om niet meteen als je bij elkaar woont het beestje aan te schaffen. Maar zo te lezen was je dat ook niet van plan.

Heeft het zin om nog een keer met jouw vriend over een kat te praten? Mijn vriend komt echt niet verder dan: bleghhhh vieze beesten en dan: ik wil het echt niet! (zucht). Maar hij moet altijd wel lachen om lieve kattenfilmpjes dus ik hou nog hoop.

Cryssie: volgens mij was het openen van dit topic ook met doel een ander dier te bedenken dan een hond of een kat. :) Maar realiseert TS zich nu dat een hond of een kat juist wel de beste optie zouden zijn.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 09:56

Sky_As schreef:
nee oke, maar het is ook niet zo dat we hele dagen weg zijn..... alleen is het voordeel, dat als je dan een keer wel een uurtje langer wegblijft, de kat gewoon op de bak kan, en de hond zit te wachten tot hij kan...
Ook is 2 katten makkelijker, als 2 honden (Qua ruimte etc).

En bedankt Iris82, ik voelde mezelf al bijna vreemd met al mijn " eisen" ......
ook de ratjes, dat vond ik dus ook, zo snel afscheid moeten nemen (en daar komt bij dat mjin vriend bang is van muizen en ratten).
Een dier komt er ook niet gelijk. Maar ik wil wel na kunnen denken over de mogelijkheden, en ook na kunnen denken hoe ik hier met mijn vriend uit kan komen, zodat we straks een dier hebben, waar we allebei superblij mee zijn en wat een aanvulling op ons leven is.

Mijn excuses ik denk dat mijn bericht met jou gekruist heeft. Ik ben blij te lezen dat een dier niet gelijk bij jou in huis komt. Maar dat je eerst nadenkt over de mogelijkheden.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 09:58

kijk, maar hier heb ik iets aan, en een lijst met dieren als ezel etc. heb ik natuurlijk niet zoveel aan ;)

En ik zei ook al eerder, misschien komen mensen wel met dieren waar ik helemaal niet aan gedacht heb. (ik bedoel maar, er zijn ook mensen die hangbuikzwijntjes in huis hebben die zindelijk zijn).
ik wil niks overhaasten, daarom ook advies gevraagd.
Na alles wat jullie opgenoemt hebben, weet ik in ieder geval zeker dat er een kat of hond komt, en pas als we daar allebei aan toe zijn.