Cryssie schreef:Weet je eigenlijk wel zeker dat je een diertje wilt?
Ieder dier heeft wel een keer wat. Ze verharen, als het regent kunnen ze ruiken, als ze ziek zijn of ze hebben iets verkeerds gegeten dan kunnen ze kotsen of aan de diarree zijn. Dan denken ze echt niet:"oh ik mag niet kotsen of poepen omdat het baasje nieuwe meubels heeft". Bij katten als er een haarbal eruitmoet, dan kan het best gebeuren dat zij het een keertje op je nieuwe bank doen. Ook vogels maken rotzooi op je nieuwe vloer of meubels. Ze komen in de rui, laten veertjes los, eten echt niet netjes, er valt geregeld wat voer op de grond etc.
Welk dier je ook neemt... niemand kan garanderen dat ze de beoogde leeftijd halen. Er is altijd een kans dat ze dood kunnen gaan, hoe goed je ze ook verzorgt. Als je een dier in huis neemt, haal je liefde, plezier etc. in huis maar ook de dood. Dat moet je incalculeren.
Met al die eisen, zou ik maar eens goed over nadenken of een huisdier wel in jullie leven past. Wat als het tegenvalt, hou je het diertje dan toch met alle ongemakken, of wordt het weer weggedaan omdat het niet aan jullie eisen voldoet? DENK ALSJEBLIEFT GOED NA! Er zitten al zoveel dieren in een dierentehuis omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen.
Ik zou maar, wat al eerder genoemd is, een minnaar of een speelgoedknuffel in huis nemen.
Hier weer zo’n reactie dat ik kan zien dat heel mijn topic en antwoorden niet doorgelezen zijn.
IK heb niks tegen verharen of dingen die bij een hond of kat horen, mijn vriend vind iets vies aan een kat, ik weet alleen niet wat?
(zo heb je toch ook mensen die bang zijn van muizen, en waaroM? Er is nog nooit een muis die een mens heeft opgegeten hoor! Ik vind spinnen ook vies, door die harige poten. Mijn paard heeft ook haren op zijn benen, mijn vriend ook, en die vind ik weer niet vies)
En een dier wat ziek is, is iets anders dan een dier die gewoon helemaal niet zindelijk (te krijgen) is.
En ik weet dat een dier dood kan gaan, zo dom ben ik echt niet. Maar ik heb ratjes gehad, die gaan gewoon naar 3/ 4 jaar dood, sorry, dat vind ik gewoon te jong.
Wij hebben thuis 6 vogels, dus denk je dat ik niet weet dat ze ruien, voer rondstrooien etc?
Een dier is voor het leven en gaat echt niet weg! (tenzij er lichamelijke dingen in het spel komen waardoor ik er niet meer voor zou kunnen zorgen).
IK heb niet zo heel veel eisen, een kat/hond voldoet prima aan mijn eisen.
Ook las ik een paar reacties eerder weer iets over weinig thuis zijn, ook diegene heeft dus niet goed gelezen. Ik heb wel 10 keer aangegeven dat er alleen een hond komt als mijn vriend bereid is deze mee naar zijn werk te nemen. (dus dan is er weinig zieligs aan, want dan krijgt deze meer frisse lucht dan de gemiddelde hond).
En dat van die speeldgoedknuffel en minnaar vind ik echt zo zwaar flauw…….