Hondenvoer... help... zie door de bomen geen bos meer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy1978

Re: Hondenvoer... help... zie door de bomen geen bos meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:52

Ik ga zelf wel wisselen met vers en brok
dus de ene dag vers
en dan weer keer brok :j
beetje hoe de wind waait
schijnt geen probleem te zijn met de combi die ik geef straks aan voer :j
(Naturis vleesrollen en Farmfood brokken)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:58

Ik zit nog te dubben wat ik doe...

Weet ook niet waar ik goed aan doe, hond heeft een periode op CB gestaan, een periode op Duck en later ook een keer op smuldier, allen geen goed resultaat (vreselijke aanhoudende diarree)

maar vind brokken alleen zo eenzijdig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:01

NRV voeren :D Gewoon hele prooidieren, is helemaal niet eenzijdig, en je hond vindt het leuk :D Nah, onzin, dat moet je hond maar net eten.

Diarree krijg je vaker als je je hond overzet op ander voer, dat is op zich niet zo vreemd :)

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:02

Wendy volgens mij ben je zo super goed bezig. Orijen is een heel ander type brok dan alle andere brokken. Geperst vlees en daarom goed te combineren met kvv. Je hond zal je dankbaar zijn. Mijn hondje is een stuk kleiner dus misschien is het voor jou geen optie maar als ik een paar dagen weg ga neem ik Renske voer mee. Dat is gestoomd vlees in kuipjes van 300 gram geloof ik. Ze is er dol op en het is buiten de koelkast houdbaar. Ook Rodi-worst kan je als vervangens voer geven (mits het niet te vaak is). Zelf pak ik vaak 's ochtends een paar plakken Duck (kvv) bevroren mee; dat ontdooid dan gedurende de dag en (tenzij het heel warm is) is het 's avonds en evt. de volgende ochtend nog prima te voeren. Is er een koelkast waar je naar toe gaat, dan leg je het daar gewoon in. De meeste kvv's zijn na ontdooien nog 2 dagen houdbaar in de koelkast.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:13

Ik voer sinds kort Carnibest aan mijn hond(je) , nu is het een chihuahua dus veel eet ze niet en de kosten zijn er dan ook niet naar.

Ze krijgt nu nog brok 's ochtends omdat ik mijn brokken op wil maken. Als ze uit logeren gaat of om een andere reden Carnibest niet handig is (tligt in de vriezer) krijgt ze ook gewoon brok. Ze krijgt brok van Jarco.

Het vlees vind ze trouwens heerlijk en haar ontlasting is er ook veel beter van geworden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:10

Yamcha schreef:
NRV voeren :D Gewoon hele prooidieren, is helemaal niet eenzijdig, en je hond vindt het leuk :D Nah, onzin, dat moet je hond maar net eten.

Diarree krijg je vaker als je je hond overzet op ander voer, dat is op zich niet zo vreemd :)

Dat begrijp ik, maar aanhoudende diarree van weeeken? Hij heeft super, echt mega gevoelige darmen, wordt je soms doodziek van (medisch alles uitgesloten overigens) dus we zijn erg met voer bezig

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:10

@ Yamcha wat is NRV? (prooidieren?)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 00:15

Colway schreef:
Yamcha schreef:

Dat begrijp ik, maar aanhoudende diarree van weeeken? Hij heeft super, echt mega gevoelige darmen, wordt je soms doodziek van (medisch alles uitgesloten overigens) dus we zijn erg met voer bezig

Weken? Nee, dat is niet oké. Dat moet met een weekje toch wel over zijn. Wel eens pro biotica geprobeerd? :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 07:25

Weken inderdaad, maar goed van pup af aan zijn we al druk met hem (en zijn darmen ;-) )

Nee, daar heb ik serieus nooit over gedacht? Haal je dat bij de DA? Of heb je een link?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:00

denk dat dit dan ook weer per hond verschilt heb diverse merken al gehad,rodi,smuldier,duck,carnibest,natudog(deze laatste voer ik nu).en ik heb bij al deze soorten altijd de zelfde hoeveelheid gevoerd ik heb een engelse staff reu van 21kg van 3jr en een aussie teefje van nu 1,5jr bij mijn honden heb ik het voedings advies aangehouden op de verpakking en mijn honden zien er geweldig uit mijn staff krijgt 600gr natudog en de aussie 400gr.natudog heeft ook veel verschillende smaken en ze bezorgen voor 5,- extra en ook nog eens mooie aanbiedinge op hun sitequote="Sassol"]Op de bevindingen van mijn hond;)

Bedoel daarmee ook niet te zeggen dat in 400gr Smuldier dezelfde voedingsstoffen zitten als in 100gr Carnibest.
Ik gaf eerst mijn hond 1/3 kilo Carnibest + een bak (450gr dacht ik) smuldier. Nu met 500gr. Carnibest blijft ie op hetzelfde gewicht, alleen ziet ie er veel beter uit;)[/quote]

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 09:08

stom he dat het zo per hond kan verschillen. ik ben juist helemaal op vlees overgestapt toen onze hond terugkwam uit de kliniek nadat hij parvo had. door de parvo waren zijn darmen helemaal aangetast en moesten we eigenlijk over op speciaal voer. In de kliniek wilde bono toen niks eten, behalve blikjes kattenvoer (leek denk ik nog het meest op vlees :+ ) dus eenmaal thuis hebben we nog een dag kattenvoer gegeven en daarna ben ik 100% op vlees over gegaan (daarvoor voerde ik 2 x per week vlees ofzo) dat is vanaf dag 1 goed gegaan. terwijl een hond die net parvo heeft gehad echt beschadigde darmen heeft (hij poepte de vellen darm gewoon naar buiten)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 02:24

Colway schreef:
Weken inderdaad, maar goed van pup af aan zijn we al druk met hem (en zijn darmen ;-) )

Nee, daar heb ik serieus nooit over gedacht? Haal je dat bij de DA? Of heb je een link?

Nee hoor, hoef je niet voor naar de DA. De Groene Os heeft ook Pro biotica: http://www.dursydog.nl/product/280/281/ ... nd/200330/

Het heeft een beetje dezelfde werking als Yakult. Ik ken ook mensen die gewoon Yakult geven, maar door de hoeveelheid suiker die daarin zit zijn de meningen een beetje verdeeld.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 07:25

Ohhhhh nou dat kan sowieso nooit kwaad voor hem, ga meteen bestellen :D thnx!