Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bosefoso schreef:Zo te lezen heb jij ook een Beagle. Max luisterd wel, maar vooral naar mijn partner. Ik heb zelf de fout gemaakt om hem een tijdje te laten doen, en de opvoeding over te laten aan mijn partner. Ik was zo'n 80 uur per week van huis af, en mijn partner was thuis. FOUT. Ik heb dit kleine hondje echt zwaar onderschat, iets wat mij met andere honden nooit zal gebeuren. De hond luisterd nu dus niet geweldig naar mij. Als ik hem een 'commando' geef, kijkt hij eerst naar mijn partner of het wel echt moet. Binnen valt dit goed binnen de perken te houden.
Buiten, dat is een ander verhaal. Buiten is het een en al trekwerk en gaat hij echt niet los. Ik blijf hiermee bezig, maar het lijkt niet beter te worden. Ik heb contact gehad met meerdere hondenscholen, die Beagles gewoonweg niet in de groep willen. Ik ben dus flink op zoek naar een hondenschool waar Max wel welkom is.
Max heeft een blafbandje, Max begint met blaffen zodra wij de deur achter ons dichttrekken, en stopt pas als we terug zijn.
kimmie261 schreef:haha ja dat dacht ik ook...pff wat en verhaal zeg...
vitelli,hoe verklaar jij dan dat een chihauhau de baas kan zijn over een deense dog??
en hier liggen alle honden op bed,alle honden op de bank,lig regelmatig onder mijn honden,mijn honden eten geen brokjes maar vers vlees en eten dat uit een voerbak,en last but not least...mijn honden hebben nooit iemand gebeten,dus elke hond bijt weleens???
Citaat:Ben je zelf niet de baas over je hond dan is het een stap in de goede richting om em bijvoorbeeld niet meer bij je op de bank te laten zitten. Er is toch wel iemand hier die dat snapt??
Citaat:Die kleine hondjes -chihuahua e.a. - worden als er een grote hond nadert, veel opgepakt door de baasjes, al vanaf puppietijd. Ze voelen zich oppermachtig zo hoog en met de baas erbij. En maar keffen naar die hond daar beneden. Daardoor krijgen ze een ego van een Deense Dog! Dat is eigenlijk een gevaarlijke situatie omdat het onnatuurlijk is. Die kleine hondjes zouden veiliger zijn tussen grote honden als ze zich naar hun afmetingen zouden gedragen. Maar.. aangeleerd gedrag dus, door de mensen.
vitelli schreef:Die kleine hondjes -chihuahua e.a. - worden als er een grote hond nadert, veel opgepakt door de baasjes, al vanaf puppietijd. Ze voelen zich oppermachtig zo hoog en met de baas erbij.

Thirty schreef:[
Onze kleinste hond (klein middelmaatje) slaapt af en toe in bed, ligt hele dagen op de bank, gaat als eerste de deur uit, hoeft me niet aan te kijken voordat ze haar eten krijgt...En niet dominant hoor. Ze weet precies hoever ze kan gaan.
vitelli schreef:kimmie261 schreef:haha ja dat dacht ik ook...pff wat en verhaal zeg...
vitelli,hoe verklaar jij dan dat een chihauhau de baas kan zijn over een deense dog??
en hier liggen alle honden op bed,alle honden op de bank,lig regelmatig onder mijn honden,mijn honden eten geen brokjes maar vers vlees en eten dat uit een voerbak,en last but not least...mijn honden hebben nooit iemand gebeten,dus elke hond bijt weleens???
Die kleine hondjes -chihuahua e.a. - worden als er een grote hond nadert, veel opgepakt door de baasjes, al vanaf puppietijd. Ze voelen zich oppermachtig zo hoog en met de baas erbij. En maar keffen naar die hond daar beneden. Daardoor krijgen ze een ego van een Deense Dog! Dat is eigenlijk een gevaarlijke situatie omdat het onnatuurlijk is. Die kleine hondjes zouden veiliger zijn tussen grote honden als ze zich naar hun afmetingen zouden gedragen. Maar.. aangeleerd gedrag dus, door de mensen.
Andere (minder extreme gevallen) hebben ook niet alles te maken met grootte maar ook met de natuurlijke felheid van een hond.
..
.. om maar een voorbeeld te geven dat het ook anders kan gaan. Dit waren de 3 musketiers http://i237.photobucket.com/albums/ff28 ... 0_2502.jpg