Kruising Bordeauxdog/rottweiler, gevaarlijke kruising?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 20:48

Eén reactie in dit topic stoot me ernstig voor het hoofd. Na 2 jaar op een Spaans eiland ben ik best bereid te zeggen dat sommigen minder zorgvuldig met hun hond omgaan. Een hond is hier meer een gebruiksvoorwerp dan een dier. Dat klopt. Toch wordt er enkele uitzonderingen daargelaten wel goed voor de dieren gezorgd. Niet zo extreem als in NL. Hier wordt er toch minder consequent ontwormd en ontvlooid bijvoorbeeld. Maar een hond in de fik steken en doodschoppen? Ik heb er nog nooit van gehoord hier. Die keer dat ik vertelde over die paardenbeulen in NL hadden de Spanjaarden maar 1 reactie: opknopen en in de fik steken. Dat laat ze heus niet koud.

En nog wat: als je je hond in de fik steekt hoef je niet te verwachten dat je daar daarna nog een goede en trouwe waakhond aan hebt. Dat beseffen ook Spanjaarden zich

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:32

bosefoso schreef:
Zo te lezen heb jij ook een Beagle. Max luisterd wel, maar vooral naar mijn partner. Ik heb zelf de fout gemaakt om hem een tijdje te laten doen, en de opvoeding over te laten aan mijn partner. Ik was zo'n 80 uur per week van huis af, en mijn partner was thuis. FOUT. Ik heb dit kleine hondje echt zwaar onderschat, iets wat mij met andere honden nooit zal gebeuren. De hond luisterd nu dus niet geweldig naar mij. Als ik hem een 'commando' geef, kijkt hij eerst naar mijn partner of het wel echt moet. Binnen valt dit goed binnen de perken te houden.

Buiten, dat is een ander verhaal. Buiten is het een en al trekwerk en gaat hij echt niet los. Ik blijf hiermee bezig, maar het lijkt niet beter te worden. Ik heb contact gehad met meerdere hondenscholen, die Beagles gewoonweg niet in de groep willen. Ik ben dus flink op zoek naar een hondenschool waar Max wel welkom is.

Max heeft een blafbandje, Max begint met blaffen zodra wij de deur achter ons dichttrekken, en stopt pas als we terug zijn.

Ik heb inderdaad een beagle, maar met héél veel tijd en moeite luistert hij 90% van de tijd als een herder. Nou heb ik het denk ik ook getroffen met mijn beagle hoor en ik snap dat je ze snel onderschat. Zie nu ook dat mijn reacties wat bot over kunnen komen, was niet de bedoeling, reageerde meer even snel omdat ik daar over struikelde, was niet gemeen bedoeld! En verrot is dat hè, van die hondenscholen. Heb pas een kleine demonstratie over beagles met hem gegeven op een hondenschool en iedereen was helemaal weg van hem en zagen dat het ook anders kan. Beagles kosten gewoon héél veel tijd en moeite, dat geblaf als jullie weg gaan is niet onbekend binnen het ras. Als je wilt wil ik je best op wat vlakken helpen met je beagle hoor, ik heb enorm veel liefde voor dit ras en heb zelf door vallen en opstaan veel geleerd over beagles en het trainen daarvan.

Maargoed, da's volledig offtopic. De kruising waar dit topic over gaat zou ik zelf nooit nemen, omdat het ook goed verkeerd kan uitpakken. Bij een ander zal zo'n hond vast leuk zijn, je moet er maar mee om kunnen gaan :j

vitelli

Re: Kruising Bordeauxdog/rottweiler, gevaarlijke kruising?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:42

Zo, er is hier een levendig topic gaande. Even voor alle duidelijkheid. Mijn voorbeeld van eerder is een goede aanpak voor mensen die zelf niet bovenaan de roedel rangorde kunnen blijven vanwege onduidelijke boodschappen richting hun hond. Ik heb professioneel met honden gewerkt. Geloof me, boel ellende gezien in gezinnen waar men DENKT de baas te zijn over de hond. Uiteindelijk wordt de hond de dupe van zo'n situatie. Ben je zelf de baas over je hond dan hoeft e.e.a. niet zo heel erg consequent. Ben je zelf niet de baas over je hond dan is het een stap in de goede richting om em bijvoorbeeld niet meer bij je op de bank te laten zitten. Er is toch wel iemand hier die dat snapt??

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:46

BraveSpots schreef:
Uit welke eeuw kom jij nog? Jeetje.

Het gedrag van huishonden uit deze tijd stamt nog voor een groot deel uit de tijd van zijn voorouders.
Instincten overleven duizenden jaren BraveSpots.
Roedelgedrag is een instinct.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 13:53

kimmie261 schreef:
haha ja dat dacht ik ook...pff wat en verhaal zeg...

vitelli,hoe verklaar jij dan dat een chihauhau de baas kan zijn over een deense dog??

en hier liggen alle honden op bed,alle honden op de bank,lig regelmatig onder mijn honden,mijn honden eten geen brokjes maar vers vlees en eten dat uit een voerbak,en last but not least...mijn honden hebben nooit iemand gebeten,dus elke hond bijt weleens???

Die kleine hondjes -chihuahua e.a. - worden als er een grote hond nadert, veel opgepakt door de baasjes, al vanaf puppietijd. Ze voelen zich oppermachtig zo hoog en met de baas erbij. En maar keffen naar die hond daar beneden. Daardoor krijgen ze een ego van een Deense Dog! Dat is eigenlijk een gevaarlijke situatie omdat het onnatuurlijk is. Die kleine hondjes zouden veiliger zijn tussen grote honden als ze zich naar hun afmetingen zouden gedragen. Maar.. aangeleerd gedrag dus, door de mensen.
Andere (minder extreme gevallen) hebben ook niet alles te maken met grootte maar ook met de natuurlijke felheid van een hond.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 14:17

Citaat:
Ben je zelf niet de baas over je hond dan is het een stap in de goede richting om em bijvoorbeeld niet meer bij je op de bank te laten zitten. Er is toch wel iemand hier die dat snapt??

Als je niet de baas over je hond bent mag je blij zijn dat je zelf nog op de bank mag zitten
Citaat:
Die kleine hondjes -chihuahua e.a. - worden als er een grote hond nadert, veel opgepakt door de baasjes, al vanaf puppietijd. Ze voelen zich oppermachtig zo hoog en met de baas erbij. En maar keffen naar die hond daar beneden. Daardoor krijgen ze een ego van een Deense Dog! Dat is eigenlijk een gevaarlijke situatie omdat het onnatuurlijk is. Die kleine hondjes zouden veiliger zijn tussen grote honden als ze zich naar hun afmetingen zouden gedragen. Maar.. aangeleerd gedrag dus, door de mensen.

Hier loopt een kleine kruising chiXjack tussen de kaukasische herders, de kleine is nog nooit opgepakt bij nadering
van een vreemde hond .
Toch zet ze de grootste bek op van allemaal, op het moment dat er daadwerkelijk geknokt zou moeten worden
doet de kleine een stapje terug om de kaukazen het op te laten knappen.
Ditzelfde gedrag vertoond ze ook bij ander vermeend onraad.
Aangeleerd gedrag? in ieder geval niet door ons.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 15:25

Hoi Kaatje,
Kijk jou aanpak is super. Je laat het ze zelf uitzoeken zodat ze ook haar grenzen heeft geleerd en er verstandig mee omgaat. Fel en slim hondje dus.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:16

@Vitelli
Bedankt voor de lovende woorden :D
Maar mijn stelling was eigenlijk dat ons kleine loedertje ook het ego van een kaukaas heeft ,
ze gedraagd zich niet naar haar grootte, dit is niet door ons aangeleerd gedrag,
ze heeft zelf uitgevonden dat ze rustig een grote bek op kan zetten ,
omdat de kaukazen haar helpen, eigenlijk doen de kaukazen hetzelfde als wij met ons oppakgedrag dus.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 16:28

Ja, zo ongeveer wel he.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 17:06

vitelli schreef:
Die kleine hondjes -chihuahua e.a. - worden als er een grote hond nadert, veel opgepakt door de baasjes, al vanaf puppietijd. Ze voelen zich oppermachtig zo hoog en met de baas erbij.

Allemaal leuk en aardige theorie, maar een Chi is een eenhapscracker voor alles van labrador hoogte en daarboven. Logisch dus. Een verkeerde of onhandige beweging van de grote hond en je Chi is stuk voor voor altijd.

Opvoeding zit in zoveel meer dan alleen maar het optillen bij een grote hond. Daar krijgt een kleine rat echt niet alleen een grote muil van.

Onze kleinste hond (klein middelmaatje) slaapt af en toe in bed, ligt hele dagen op de bank, gaat als eerste de deur uit, hoeft me niet aan te kijken voordat ze haar eten krijgt...En niet dominant hoor. Ze weet precies hoever ze kan gaan.

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 18:17

ooo dit is zo herkenbaar van mensen . Wij hebben dit ook met onze honden . Wij hebben twee amerikaanse bulldoggen , een teefje van 5 jr en een reu van 2 jr oud en ook hebben wij nog een mastino van bijna 1,5 jr oud . ook voor deze honden lopen de mensen een blokje om en mogen kinderen de honden niet aaien omdat hun ouders de honden als gevaarlijk bestempelen . Nou ik ken geen lievere honden als dit 3-tal , kinderen daar zijn ze helemaal gek op , die kunnen alles met hun doen , natuurlijk hou ik ze ook altijd wel in de gaten . Op eigen terrein zijn ze waaks , maar dat mogen ze van mij want we hebben ze ook voor bewaking van het terrein en huis , maar buiten in het park lopen ze gewoon los en doen ze andere honden , mensen , kinderen en ook paarden niets .
Maar dit soort honden krijgen al gauw de stempel dat ze gevaarlijk zijn .

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:19

heb hier een rottie x lab kruising van 3 jaar. Heerlijke hond voor mij en voro het gezin en iedereen die hij kent. Zeer terughoudend naar mensen die hij niet kent en enorm waaks. Een werklust om samen met het baasje wat te ondernemen van hier naar tokio en weer terug. Maar daarnaast ook heel rustig in huis en eens een dag geen tijd dan geen probleem en vermaakt hij zichzelf wel.
Een gouden hond voor mij maar voor veel mensen een verrassingspakket. Hij ziet eruit als een te grote en stevig gebouwde zwarte labrador echter hij heeft grotendeels het karakter van een rottie.
Het is een hond waar je als baas op kan bouwen en als vreemde wel goed kan benaderen maar met geduld en rust.

vitelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:57

Thirty schreef:
[

Onze kleinste hond (klein middelmaatje) slaapt af en toe in bed, ligt hele dagen op de bank, gaat als eerste de deur uit, hoeft me niet aan te kijken voordat ze haar eten krijgt...En niet dominant hoor. Ze weet precies hoever ze kan gaan.

Als je leest waar het over ging snap je misschien meer. Niet over jou hondje in ieder geval.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:24

vitelli schreef:
kimmie261 schreef:
haha ja dat dacht ik ook...pff wat en verhaal zeg...

vitelli,hoe verklaar jij dan dat een chihauhau de baas kan zijn over een deense dog??

en hier liggen alle honden op bed,alle honden op de bank,lig regelmatig onder mijn honden,mijn honden eten geen brokjes maar vers vlees en eten dat uit een voerbak,en last but not least...mijn honden hebben nooit iemand gebeten,dus elke hond bijt weleens???

Andere (minder extreme gevallen) hebben ook niet alles te maken met grootte maar ook met de natuurlijke felheid van een hond.

Toen wij onze cane corso´s nog hadden, ging de reu altijd op zijn zij/buik liggen en dan sprong de chi bovenop hem of klom in zijn mond en zo speelde ze dan met elkaar :') ..

De 2 reuzen hadden alle respect voor deze kleine mini. De chi had ook wel lef, want die gromde soms de reu weg zodat hij zijn brokjes kon opeten, en dat pikte de reu dan maar :=.. om maar een voorbeeld te geven dat het ook anders kan gaan. Dit waren de 3 musketiers http://i237.photobucket.com/albums/ff28 ... 0_2502.jpg

Ts, je hebt een erg mooie hond! En zo te lezen krijgt hij een goede opvoeding!