enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:19

Jammer KBK dat je nergens voor openstaat :) Je zou nog wat kunnen leren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:19

Rebeccaa schreef:
Beetje kortzichtig. Je eigen mening hebben en die niet willen openstellen voor eventuele veranderingen daar aan.

Oh, jij was me voor :')

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:24

Handig om dit met bokt te delen

Goed dat ie weggaat de hond. Als jij geen beet kan voorkomen van je hond naar je kind ben je geen geschikte baas voor deze hond.

Jammer dat het zover moest komen voor je zoontje en je hond. De volgende keer situatie een beetje eerder proberen te evalueren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:25

Kortzichtig nog wel.. _O-

TS, ben benieuwd of je al iets hebt kunnen doen met de tips. :j

Edit; Mijn zus had ook een hond en toen ze later haar zoontje kreeg, werd de hond jaloers.
Dat is gelukkig maar tijdelijk geweest en ook een ander type hond.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:28

Anthea schreef:
Jammer KBK dat je nergens voor openstaat :) Je zou nog wat kunnen leren :D

Waarom moet ze er voor open staan? Zij denkt zo over de bench, waarom zou ze dat moeten veranderen?

Anoniem

Re: enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:30

Omdat er veel honden zijn die een bench ontzettend fijn vinden, en omdat je een hoop mist als je niet verder kijkt dan je neus lang is :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:33

Ik snap niet dat je zo kunt oordelen over mij, maar goed.. het zal wel.
Zal je verder maar negeren, zodat het weer over hetgene gaat wat er wél toe doet in dit topic.

TS, sterkte en succes met het vinden van een goed huisje.. :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:36

Ik zou een bench of kennel ook niets vinden om de hond hele dagen in weg te sluiten.

Ik geloof ook niet zo in 'het fijn hebben'. Dat kun je niet weten als je hond niet zelf kan kiezen.
Bovendien komt er nog een kind binnenkort, en wanneer komt ie dan nog ooit uit de bench?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:37

Je kan en moet het probleem niet wegstoppen door de hond in een bench te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:39

Als de hond er zelf hele dagen in gaat liggen dan neem ik aan dat ie het fijn vindt :) En ik heb het ook niet over hele dagen, maar een dagdeel bv. Of gewoon de hond in de tuin doen. Of in laten slapen. ;)

Whatever floats your boat ;)

leonie1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:40

Marcella schreef:
leonie1984 schreef:
Misschien heb je nog iets aan deze website, herplaatsingssite voor duitse herders.

http://barto2.home.xs4all.nl/Index2.htm

Plaatsings voorwaarden is een max. bedrag van 350 euro. Prijs marktplaats lig daar ruim boven.

Hopelijk lukt het om een goede nieuwe baas te vinden. ;)

Ow, sorry, had ik geen idee van wat ze voor de hond wil hebben qua prijs.
Kon de advertentie op marktplaats ook niet vinden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:44

Een bench open is imo iets heel anders dan je hond voor uren opsluiten. Als ie het niet meer comfortabel vind heeft ie geen keus dan maar blijven liggen (slapen).

Bovendien, wat helpt een dagdeel? Heb zelf geen kinderen dus hier mag men me corrigeren maar ik zie voor me een kruipende baby en een actieve peuter/kleuter. Hoeveel uur zal de hond uiteindelijk kunnen rondlopen zonder kinderen in de buurt?

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zie er geen voordelen in om de hond die niet (goed) met kinderen kan bij TS te laten terwijl zei klaarblijkelijk geen voldoende toezicht kunnen/willen houden.
Welke partij word daar nu vrolijk van?
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 13-08-11 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:44

Was ook even zoeken naar de advertentie en kon hem ook eerst niet vinden. ;)

Baal ook dat het nu nog niet kan, maar anders had ik de hond vandaag nog gehaald. Hier geen kinderen in huis en ook geen kinderplannen. ;)
Laatst bijgewerkt door Marcella op 13-08-11 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:46

BraveSpots schreef:
Een bench open is imo iets heel anders dan je hond voor uren opsluiten. Als ie het niet meer comfortabel vind heeft ie geen keus dan maar blijven liggen (slapen).

Bovendien, wat helpt een dagdeel? Heb zelf geen kinderen dus hier mag men me corrigeren maar ik zie voor me een kruipende baby en een actieve peuter/kleuter. Hoeveel uur zal de hond uiteindelijk kunnen rondlopen zonder kinderen in de buurt?

Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik zie er geen voordelen in om de hond die niet (goed) met kinderen kan bij TS te laten terwijl zei klaarblijkelijk geen voldoende toezicht kunnen/willen houden.

Dan moet je 'm gewoon in laten slapen, dan is het opgelost. Herplaatsen zou ik iig niet via marktplaats doen, stelletje creeps daar :=

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:47

Dat is idd schrikken en ik vind het volkomen begrijpelijk dat je de hond niet meer vertrouwt. Hem aan een wildvreemde verkopen vind ik wat minder, stel dat hij op een ander weer bijt?

Wij hadden vroeger ook een kruising herder. Superlief dier maar werd helaas opgejut door buurkinderen waardoor hij doodnerveus werd. Mijn broer was toen een peutertje dat juist begon rond te lopen. In al z'n zenuwachtigheid liep de hond mijn broertje dan soms omver, waarop broertje keel openzette, hond nog nerveuzer. Toen hij op een dag gromde naar mijn blèrende broer heeft mijn moeder de hond dezelfde dag nog weggebracht. Hond is naar een bevriend koppel zonder kinderen gegaan met een enorm terrein dat hij moest bewaken (was ook een goede waakhond).

Onze buren hebben hetzelfde meegemaakt met hun labrador. Grote reu waar weldegelijk een probleempje mee was. Kon niet met andere reuen (tot daar aan toe) maar kon het ook in z'n hoofd halen om tijdens wandelen vanuit het niets voorbijgangers aan te vliegen. Hond moest dus gemuilkorfd of kort aan de leiband. Wij gingen er mee wandelen als buurvrouw op vakantie was en op zich was de hond goed onder appèl te houden maar je moest hem altijd in de gaten houden.
Buurvrouw zelf kon hem soms minder in de hand houden en uiteindelijk kwamen er ook politieklachten vanwege de aggressie van de hond.
Buurvrouw had ook een 2-jarig kleinzoontje, waar de hond mee bekend was.
Op een dag lag de hond in de keuken te slapen en zat kleinzoontje in de woonkamer te spelen. Hond wordt wakker en vliegt op het kind af. Ze hebben het kind net op tijd kunnen wegtrekken. Hond is dezelfde dag nog naar de DA gegaan om ingeslapen te worden.

Zelf ben ik als kind 1 keer gebeten door onze hond (maltezer, moeder wou na de herder geen grote honden meer zolang wij klein waren). Winkelhaak in m'n lip. Maar het was toen m'n eigen schuld omdat ik de hond niet met rust liet. Heb er nog een oorvijg van moeder bijgekregen.
Geen trauma's aan overgehouden.

Hopelijk vind je een goede thuis voor je hond. Ergens ben ik het er wel mee eens dat indien dat niet mogelijk is, de hond beter een spuitje krijgt dan van hot naar her versleept te worden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:57

Anthea schreef:
BraveSpots schreef:

Dan moet je 'm gewoon in laten slapen, dan is het opgelost. Herplaatsen zou ik iig niet via marktplaats doen, stelletje creeps daar :=

Ik weet het niet. Zoiets kan je moeilijk vanop afstand beoordelen.

Ik vind bijtende honden niet percé slecht. De meeste beten liggen aan de mens, niet aan de hond. Kan best zijn dat ie het goed doet in een kindvrije omgeving. Of ie kan compleet ontspoord zijn en dan krijgt ie beter een spuitje denk ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 15:58

ts wat vreselijk voor je zoontje!
Een spuitje?
Daar kan ik pas over oordelen als ik echt weet wat er gebeurt is.
Kinderen van twee jaar hebben nog helemaal het besef en de motoriek niet om een hond geen pijn te doen.
Ik zou een kind van die leeftijd nieteens uit het oog verliezen samen met een hond....zelfs een hond waar het kind mee opgegroeit is.

Toen mijn kleinkinderen nog klein waren liet ik ze ook niet alleen met mijn 6 honden....niet omdat ik mijn honden niet vertrouw....nee,ik vertrouw kleine kinderen niet.
Die zijn nog te jong om te beseffen wat ze doen,en daar kunnen ze niets aan doen natuurlijk.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 16:01

de hond heeft nooit naar onze zoontje gegromt. als hij genoeg van milan had ging hij in de bench liggen want dat was voor hem een plekje waar onze zoontje niet mocht komen van ons.
maar nu heeft hij niet gegromt en niet geprobeert weg te lopen.
we roepen ons kind meteen naar ons toe als hij achter de hond aan ging lopen.
we willen de hond niet opsluiten als de onze zoon wakkker is.
dit zal juist jarloezie op weken.
onze hond heeft een bench maar die staat altijd open.
nu moet hij vast blijven en compeseer ik dit tot we iets vinden door veel en lang met ham te wandel zodat hij wel zijn benen kan strekken. maar een idialle oplossing vind ik het niet :n

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:01

Ik heb een kat van 16, toen mijn oudste dochter jong was deed ze hele gemene dingen bij die kat.Ik zag dat niet altijd maar de krabben op haar handen zeiden genoeg.Nu na al die jaren is ze nog heel schichtig tegen over mijn dochter.Dus ik denk dat de hond beter niet kan blijven.I.v.m de ervaring van jou zoontje.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:07

Ik zou kiezen voor een muilkorf tot hij een ander huisje heeft gevonden, hij kan dan niet bijten

Buurmeisje heeft ook honden en zat er 1tje een x te pesten en hij hapte ook, terwijl hij nooit wat deed. Hond mocht blijven en heeft nog meer gebeten.
Als je zoontje de hond heeft uitgedagen vind ik het nog niet zo raar van de hond.. maar snap je wel hoor!
Sterkte voor je zoontje met zn pijn!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:26

TS: Allereerst, ik hoop dat je zoontje hier niets aan overhoudt.
Ik heb meer dan een vriendin die bang is van honden, en da's voor mij erg jammer. Als zij langskomen moet mijn hond binnen/buiten/ in z'n bench door de fout van een andere hond.

Over wat je met je hond moet doen: houden/ Wegdoen/ inslapen, kan ik je enkel maar mijn idee geven.
Ik zou hem naar een huis doen zonder kindertjes. Jammer dat onze DH niet met andere honden overeen komt, of hij mocht gratis hierheen. In tussentijd is een muilkorf geen slecht idee, en vooral je zoontje in de gaten houden. Om ruzie te maken ben je ALTIJD met twee. Niet je hond OF je zoontje is in fout, dat zijn ze BEIDEN

Ik ben ook al gebeten door mijn hond, en ja het was mijn fout. Ik heb na 2 jaar nog steeds 4 lekkere paarse plekken op mijn rechterknie, en ik mag blij zijn dat het dat maar was.
Hij sprong tijdens het spelen naar z'n speelgoed, maar op de een of andere manier kwam hij op m'n knie terecht. Sja
Voor de rest zijn we de allerbeste maatjes, want ik, en alleen ik, mag altijd en overal bij hem kruipen. Samen in de bench, geen enkel probleem. Wel een beetje krap :P
Ik ben ook de enige die heb kusjes mag geven en dingen uit zijn mond mag nemen.

Bon, hou ons op de hoogte?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:40

LZP -> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:44

hanny_jelke schreef:
nu moet hij vast blijven en compeseer ik dit tot we iets vinden door veel en lang met ham te wandel zodat hij wel zijn benen kan strekken. maar een idialle oplossing vind ik het niet :n
Zoals ik al eerder aangaf, een muilkorf. ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 16:45

dat is inderdaat een oplossing.
maar wel voor tijdelijk.
ik wil hem niet met een muilkorf laten lopen.
bij een nieuw huisje is hij echt better af dan

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:48

wat is er dan mis met een muilkorf?