KVV

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: KVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 21:58

Wat wegen je honden dan?
De mijne 15 en 32 kilo en die krijgen 250 en 500 gram per dag :)

en waarom moet goed voer persee goedkoop zijn? Ik vind dat er best gekeken mag worden naar zo goedkoop mogelijk maar brokken blijven voeren om een paar euro per maand meer of minder vind ik geen goede basis..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 22:47

Ik heb er een van 25 kilo, een van 20 en een van 14. Samen eten ze dus ongeveer een kilo per dag.

Is je laatste zin op mij gebaseerd? Want ik geef nergens aan dat ik brokken blijf voeren. En ook niet dat ik brokken zou blijven voeren ivm de kosten.
Lotgering en smuldier staan goed aangegeven én zijn goed te betalen.
Naast de honden zijn er ook nog katten en konijnen die graag goed willen eten. Ik kan het daarom niet ophoesten om voor de honden een dure KVV te geven, en daarnaast de juiste zorg wat betreft medicijnen.

Goed voer hoeft niet persee goedkoop te zijn, maar zo hoeft goedvoer ook niet persee duur te zijn :)
En het gaat trouwens niet om een paar euro per maand. Als je de prijsverschillen soms ziet....

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 12:11

Ze hebben vannochtend hun eerst volledige maaltijd KVV gehad. Heb hart gegeven, dat viel erg in de smaak! Ze hebben er flink van gesmuld :D

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:14

:Y) ja dat geloof ik wel...

lekker hoor voor de hondjes :9

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:26

Ik lees hier dat veel mensen Smuldier geven. Letten jullie wel goed op daarmee? Waar ik mijn voer haal, zeggen ze dat daar gewoon meer goedkoop vlees en vooral vet vlees in word verwerkt. Zij voert het altijd als de hond last heeft van verstopping; daarna poeptie als een trein ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 12:46

nah valt wel mee hoor,ik voer al een poosje smuldier en wel zo'n 2 a 3 kilo per dag..en niets geen problemen met poepen ofzo...

mén zegt zoveel over smuldier maar heb eigenlijk nog nooit feiten gezien...het is goedkoop dus het zal wel slecht vlees zijn/vooral orgaanvlees enz,enz...

en inmiddels voert half kvv voerend nederland smuldier omdat het zo goedkoop is en makkelijk voert en de honden doen het er prima op..

tis maar met welke stroming je mee wil gaan denk ik..

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:15

En dan nog, zit er in Smuldier vele vele vele malen meer vlees dan in brok ;-)

Trouwens, gefeliciteerd TS!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:26

sterker nog,het ís vlees :P

en nikki,gefeliciteerd!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:28

Fijn dat de honden zo gesmuld hebben!! Ennee, gefeliciteerd Nikki! :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 15:14

Bedankt voor de felicitaties :D

Even een vraagje aan jullie. Ik kan via de winkel die lotgering verkoopt, meebestellen. Zo sparen we een hoop bezorgkosten uit.
Alleen nu moet ik aan haar doorgeven welke variant ik wil, maar ik heb echt géén idee welke variant goed is.
Zij bestelde voornamelijk voor klanten totaalvoer met pens en totaalvoer met vis.
Welk zouden jullie bestellen, als je bij de producten op de website kijkt?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:36

Hebben nu een klein probleempje ontdekt:+
Momenteel eten ze smuldier, ik voer rond de 1000/1100 gram per dag. Nu is smuldier natuulijk verpakt in 400 grams verpakkingen. Ze krijg hier s'ochtends en s'avonds eten.
Om te zorgen dat alles goed ontdooit is, wil ik eigenlijk s'avonds hun voer voor de volgende dag alvast scheiden (dus porties maken), zodat je daar s'ochtends niks meer aan hoeft te doen.
Hartstikke slim bedacht natuurlijk, maar die krengen zijn niet door midden te krijgen! Hoe doen jullie dat? In porties verdelen? En dus de bevroren hompen vlees afbreken? :D

Heb net met een Herman den Blijker mes een kwartier staan snijden en doen, en ze toen eindelijk in stukken gekregen, maar ik denk niet dat dat écht heel goed voor die messen is :P

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:44

Haha mijn chihuahua eet 50 gram Carnibest per dag..wat een verschil he! Ik koop rollen van een pond, en die verdeel ik in stukken. Even een beetje laten ontdooien op het aanrecht, en dan ga ik de worst te lijf met een broodmes; daar kun je zo lekker mee zagen! Dan hapklare porties maken, en hoppa in de vriezer :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 18:45

op je eerste vraag zou ik dus een krat lotgering gemengd nemen,zelf heb ik hier voorheen de rundpens gevoerd in het begin was die met extra schapenvet maar ja nu hoeven ze het dus niet meer...

met zo'n gemengde krat kan je ook beetje afwisselen en kijken wat ze wel of niet lusten.

en op je 2de vraag..ik ontdooi zelf snel dwz in een bak warm water die pakjes gooien en dan geef ik het,je kan natuurlijk ook de dag van te voren ontdooien wat je wil voeren ( zeg 3 pakjes op een dag) en daarvan je portie smorgens voeren,het restand in een bakje in de koelkast zetten en dat savonds geven...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 18:49

Haha dat is inderdaad nog al een verschil!
Ik denk dat ik het dan maar s'avonds voor het slapen gaan moet gaan snijden. Na de laatste maaltijd dan maar de maaltijd voor de volgende dag eruit halen, zorgen dat dat dan een beetje ontdooit is, s'avonds alles snijden en dan de ene helft uit de koelkast en de andere helft erin.

Kimmie, dus niet de gemend met pens, maar gewoon de totaal gemengd?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 19:04

hoeveel pakjes smuldier voer je dan per dag??

je kan toch alles wat je voert ontdooien en restand in een bakje in de koelkast bewaren,tis wel een paar dagen te bewaren in de koelkast...

en nee ik bedoel een krat gemengd dus 36 pakjes en dan 6 soorten vlees ( rund,lam,paard vis enz...)

op deze lijst:
http://www.lotgering.nl/Prijzen.aspx :de gecombineerde krat of de 8075

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:10

wie kan mij vertellen welke hoeveelheid lotgering je ongeveer per dag moet geven aan een hond (duitse herder) van zo'n 35 kg??

ik heb een tijdje KIVO gevoerd maar hier moest hij bijna een kg. per dag van hebben. daarnaast deed hij het er helemaal niet goed op. KIVO was te vet en dat ging niet goed met z'n lever-ziekte.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:30

kimmie261 schreef:
hoeveel pakjes smuldier voer je dan per dag??

je kan toch alles wat je voert ontdooien en restand in een bakje in de koelkast bewaren,tis wel een paar dagen te bewaren in de koelkast...

en nee ik bedoel een krat gemengd dus 36 pakjes en dan 6 soorten vlees ( rund,lam,paard vis enz...)

op deze lijst:
http://www.lotgering.nl/Prijzen.aspx :de gecombineerde krat of de 8075

Ik voer 3 pakjes per dag. Ze krijgen per dag 1150 gram, en 3 pakjes is 1200 gram. Dus die 50 gram voer ik ook gewoon gelijk op.
Wist niet dat het een paar dagen te bewaren was in de koelkast! Dat is goed om te onthouden.

De gecomibeerde krat is bij haar een stuk duurder. Dan kan ik bijvoorbeeld beter van alles een halve krat nemen. Ben ik bij haar in verhouding goedkoper uit.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 21:31

Tieme schreef:
wie kan mij vertellen welke hoeveelheid lotgering je ongeveer per dag moet geven aan een hond (duitse herder) van zo'n 35 kg??

ik heb een tijdje KIVO gevoerd maar hier moest hij bijna een kg. per dag van hebben. daarnaast deed hij het er helemaal niet goed op. KIVO was te vet en dat ging niet goed met z'n lever-ziekte.

Ik heb inmiddels geleerd dat het rond de 2% van het lichaamsgewicht moet zijn. Dat is bij jou dus rond de 700 gram per dag.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:35

heb je niet iemand in de buurt die mee wil bestellen met je? je kan bv op hondenforum een oproepje doen,meestal heb je dan wel meebestellers en dan deel je de bezorgkosten van lotgering met elkaar :)

en ja smuldier kan je wel een dag of 2 a 3 in de koelkast na openen bewaren :)

en tieme,lotgering is bekend om vrij vet te zijn,dus of je er veel mee opschiet?

maar denk voor je herder zo'n 500 gram lotgering per dag ( mijn teef van ruim 60 kilo at 750 gram lotgering en zag er goed op uit)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 21:42

astra4 schreef:
Haha mijn chihuahua eet 50 gram Carnibest per dag..wat een verschil he! Ik koop rollen van een pond, en die verdeel ik in stukken. Even een beetje laten ontdooien op het aanrecht, en dan ga ik de worst te lijf met een broodmes; daar kun je zo lekker mee zagen! Dan hapklare porties maken, en hoppa in de vriezer :)

Ik voer mijn honden gedeeltelijk Carnibest en gedeeltelijk cavom (=geperste brok). Dit bevalt mij heel goed.
Ik laat het ook altijd deels ontdooien en dan snijd ik het in de plakken die ik wil. Dan in boterhomzakjes in de koelkast en ik kan zo elke keer een portie pakken ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 23:44

astra4 schreef:
Haha mijn chihuahua eet 50 gram Carnibest per dag..

at mijn hond dat maar :D

mijn rottweiler zit nu op ongeveer 1,5 kilo per dag. heeft zelfs een tijdje 2 kilo per dag gekregen.
ik heb laatst nog eens geprobeerd wat minder te voeren, maar toen was hij in 2 weken tijd 3 kilo afgevallen.

over het algemeen krijg hij 1 kilo carnibest en dan nog 1 of 2 pakjes smuldier per dag.

je kunt de 2 a 3 % als richtlijn aanhouden, maar uiteindelijk moet je toch naar je hond kijken of hij meer of minder nodig heeft.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:56

kimmie261 schreef:
en tieme,lotgering is bekend om vrij vet te zijn,dus of je er veel mee opschiet?
maar denk voor je herder zo'n 500 gram lotgering per dag ( mijn teef van ruim 60 kilo at 750 gram lotgering en zag er goed op uit)

nee, dan heeft het denk ik niet zoveel nut. het gaat nu super met hem en ik wil het niet uit gaan lokken natuurlijk. op die kivo deed hij het helemaal niet goed. met een kilo was hij nog mager. bepaalde van duck en carnibest mag hij niet want daar zitten granen in en daar is hij ook allergisch voor. dus dat valt ook af.
hij krijgt nu 's ochtends brok (dog lovers gold) met medicijnen en 's avonds smuldier of rodi met medicijnen. dat gaat goed. hij krijgt ook minder brokken dan dat hij zou mogen/moeten hebben en hier valt hij niet van af. dus dan denk ik dat ik het zo maar laat. heb er niets aan als het gedonder weer van voren af aan begint.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:57

Hoor van veel mensen dat ze een ijzerzaagje gebruiken. Zelf geen ervarung daarmee. Ik heb nu worsten van farmfood liggen. De hond maakt het weinig ujt wat ze krijgt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 09:52

Was gisteravond vergeten het vlees uit de ijskast te halen. Was nu nog behoorlijk bevroren en heb het dus in een zakje gedaan, in een emmer heet water.
Het is nog niet helemaal ontdooit, en er staan 3 honden zéér beledigd naar het kinderhekje te kijken, want daar achter staat de goudmijn!
Ze krijgen vandaag lotgering. Ben benieuwd wat ze daar van vinden.

Kan je trouwens ook een dag wat minder dan de 2% voeren, en de andere dag wat meer?
Want ik zit rond de 1150 gram per dag. Lotgering is 500 gr de rol, dus zou ik iets meer dan 2 rollen moeten geven. Smuldier is 400 gr de pak en zou ik dus iets minder dan 3 pakjes moeten geven.
Zou ik ook gewoon een dag 1000 gram en een dag 1200 gram kunnen voeren?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 10:18

mijn hond krijgt ook niet elke dag precies even veel, dus volgens mij kan dat best :)