buitenlandse honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: buitenlandse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:10

overigens jaren hier een buitenlander (mastin) verzorgd. Geweldige hond. Doodsbang voor vreemden en voor harde stemmen en kwade mensen. Kon niet los want dan liep hij gewoon weg de weide wereld in omdat hij daar behoefte aan had. Echter na veel trainen kwam er verandering en kon hij los lopen. Een half jaar later ingeslapen omdat hij overal kanker had en veel pijn ging lijden..............
Eigenlijk dus ook altijd een moeilijke hond geweest maar naar ons een gouden karakter zolang je hem in zijn waarde liet en rustig was. Zelfs na een paar jaar kroop hij nog in elkaar als er iemand zijn stem verhief terwijl wij hem niets deden.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:40

Ik heb een kruising rottweiler x duitse herder, uit Italie....
Verhaal erachter is wel dat ik hem heb genomen toen ik en m'n vriend daar woonden. Hij was de enige levende pup in het nest, de moeder was ook overleden, dus echt een zorgenkindje. De fokkers waren mensen met weinig ervaring en kennis, de teef was ook 'per ongeluk' gedekt.

Ik kwam hem tegen op een markt, hij zat in een groentekistje. Bordje erbij; 'Gratis voor wie een goed tehuis biedt.' Wat navraag gedaan omdat ik weet hoe ze in Italie over het algemeen omgaan, en ja hoor: Als hij niet weg ging zouden ze hem onderweg naar huis uit de auto zetten. Gebeurt daar zo vaak.

Ik kon het niet over m'n hart verkrijgen hem daar te laten, hij was toen net 8 weken. Wij zochten al een (waak)hond, dus de keuze was eigenlijk snel gemaakt. Gelijk naar de dierenarts gegaan voor ontwormen, ontvlooien en de eerste inentingen. Ook laten chippen.

Na anderhalf jaar besloten we om weer naar Nederland te verhuizen, en dan neem ik m'n hond mee. No way dat ik hem daar achter zou laten in een asiel o.i.d. Beestje heeft een paspoort, heeft alle inentingen gehad en is volkomen gezond. Nu woont hij al weer bijna 2 jaar met ons in Nederland. Het is natuurlijk de bedoeling dat hij nooit weg gaat.

Wel moet ik zeggen dat we geen idee hadden wat voor kruising het kon zijn, als pup was het niet te zeggen. Pas hier in Nederland (toen hij 2 jaar was) zei mijn DA dat het wrs. een kruising rottweiler x duitse herder is. Ik had liever een wat minder pittig ras gehad, maar het is een fijne hond met een goudeerlijk karakter.

Ik denk dat een groot gedeelte van de buitenlandse honden hier terecht komt doordat mensen ze op vakantie meenemen terug naar Nederland, omdat het zulke zielige scharminkeltjes zijn. Eenmaal goed in het voer en conditie blijken het dan vaak moeilijk hanteerbare honden te zijn. Dan belanden ze in een asiel en zo stromen die vol.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 22:49

asielen in NL zijn niet zo happig op buitenlanders. Je komt in de NL asielen zelf ook niet veel buitenlanders tegen tenzij in asielen die echt samenwerken met buitenlandse stichtingen bijv.

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:04

Mijn evaringen met geredde honden is dat ze juist heel dankbaar zijn en echt goudeerlijk zijn mits goede training uiteraard. ik heb 3 gered en 1 vanaf pup zelf opgevoed en ik moet zeggen dat de geredde zich veel beter gedragen en totaal geen kwaad bij zit, de pup (inmiddels 3) ook maar die probeert veel meer uit.

Ja, er word heel veel verdient met die 'organisaties' ik heb het zelf meegemaakt aangezien ik wat wou doen voor de zwerfhonden hier in Hongarije. maar er zitten ook hele goede tussen maar deze komen meer vanuit duitsland en zwitseland. Mijn ervaringen met de nederlandse organisaties is een grote mond hebben maar als het erop aan komt doen ze niks als ze er zelf niet aan verdienen. oa. dat ze ras selectief zijn, ze halen dan alleen honden binnen die op dat moment 'in de mode is'

we zijn nu bezig om een asiel van de ondergang te redden aangezien het europeese geld wat ze krijgen (voor voer, DA ETC) nu naar een nieuw dodings station in dezelfde stad gaat. En ja, er gaan heel wat honden naar het buitenland die succesvol daar geplaatst zijn. maar echt alles beter dan hoe ze nu zitten, het personeel probeert alles wat er in hun vermogen ligt om het beste voor de dieren te doen maar toch zit meerendeel altijd in een klein hokje waar ze nog net om hun as kunnen draaien. ik nodig iedereen graag uit die tegen is om honden buiten hun eigen land te brengen om langs te komen.

En ik hoor veel meer dat mensen al lang een hond zoeken en alle asielen al langs zijn geweest maar hun type hond niet gevonden heeft, dan spelen er geen grenzen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:27

Wij hebben gekeken naar een NLse asielhond. Of ze waren groot (herders, bull-achtigen) of allerhande kleine kruisingen. Beide paste niet in ons plaatje. De honden die wél in ons plaatje pasten qua ras konden niet met andere honden, katten of kinderen. Tja, en dan heb je 3 katten, een kinderrijke buurt en véél buurthonden :+De hond waarbij het niet bekend was wilden ze niet testen of ze met katten kon 'dat doet u thuis maar'.
Dus naar het buitenland gekeken. Een heel, heel lief Podencomeisje gevonden. Maar helaas, de stichting communiceerde niet goed over vervoer, ophalen en uiteindelijk bleek er een ziekte in het nest te zitten. Dus dat is ook niet doorgegaan.

En toen.. toen kwamen we een Kooikerfokker tegen. Daar zijn mijn ouders meerdere keren geweest. Er waren puppydagen, de pups groeiden op in een grote roedel én in een gezin en sliepen na een week of zes een nachtje in de paardenstal 'dan weten ze ook wat dat is'. Gitta wordt over twee weken twee. Het is geen makkelijke hond maar wél wat de fokker ons beloofd heeft. Een sociale, ontzettend mens- en baasgerichte hond die nu ze weer over haar hormonale crisis heen is met elke hond die ze tegen komt, klein, groot en grootst speelt.

We hebben het geprobeerd, met asiels, opvangcentra in het buitenland en stichtingen. Maar als die niet willen.. dan wij ook niet.

Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van buitenlandse honden. Het leed is verschrikkelijk, de omstandigheden erbarmelijk. Maar in NLse asiels zitten óók veel honden. Maar als je net zoals ons niet geholpen wordt door de NLse asiels.. (door heel NL!!). Ik ben alleen nogal huiverig voor ziektes/parasieten die buitenlandse honden mee kunnen nemen. Met een beetje geluk worden ze getest, maar daar moet je ook maar op vertrouwen....

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:31

Berdien schreef:
Wij hebben gekeken naar een NLse asielhond. Of ze waren groot (herders, bull-achtigen) of allerhande kleine kruisingen. Beide paste niet in ons plaatje. De honden die wél in ons plaatje pasten qua ras konden niet met andere honden, katten of kinderen. Tja, en dan heb je 3 katten, een kinderrijke buurt en véél buurthonden :+De hond waarbij het niet bekend was wilden ze niet testen of ze met katten kon 'dat doet u thuis maar'.
Dus naar het buitenland gekeken. Een heel, heel lief Podencomeisje gevonden. Maar helaas, de stichting communiceerde niet goed over vervoer, ophalen en uiteindelijk bleek er een ziekte in het nest te zitten. Dus dat is ook niet doorgegaan.

En toen.. toen kwamen we een Kooikerfokker tegen. Daar zijn mijn ouders meerdere keren geweest. Er waren puppydagen, de pups groeiden op in een grote roedel én in een gezin en sliepen na een week of zes een nachtje in de paardenstal 'dan weten ze ook wat dat is'. Gitta wordt over twee weken twee. Het is geen makkelijke hond maar wél wat de fokker ons beloofd heeft. Een sociale, ontzettend mens- en baasgerichte hond die nu ze weer over haar hormonale crisis heen is met elke hond die ze tegen komt, klein, groot en grootst speelt.

We hebben het geprobeerd, met asiels, opvangcentra in het buitenland en stichtingen. Maar als die niet willen.. dan wij ook niet.

Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van buitenlandse honden. Het leed is verschrikkelijk, de omstandigheden erbarmelijk. Maar in NLse asiels zitten óók veel honden. Maar als je net zoals ons niet geholpen wordt door de NLse asiels.. (door heel NL!!). Ik ben alleen nogal huiverig voor ziektes/parasieten die buitenlandse honden mee kunnen nemen. Met een beetje geluk worden ze getest, maar daar moet je ook maar op vertrouwen....

Wat je zegt over die tests. Ik zou er geen waarde aanhechten. Zeker voor het geld wat die honden kosten aan onkosten kunnen ze niet geholpen en nagekeken zijn. Ik zou daar zeker niet opvertrouwen en die ervaring heb ik dan, want dat gaat inderdaad vaak mis op dat gebied.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:33

odilia schreef:
Ja, er word heel veel verdient met die 'organisaties' ik heb het zelf meegemaakt aangezien ik wat wou doen voor de zwerfhonden hier in Hongarije. maar er zitten ook hele goede tussen maar deze komen meer vanuit duitsland en zwitseland. Mijn ervaringen met de nederlandse organisaties is een grote mond hebben maar als het erop aan komt doen ze niks als ze er zelf niet aan verdienen. oa. dat ze ras selectief zijn, ze halen dan alleen honden binnen die op dat moment 'in de mode is'

Dit zie je helaas bij veel stichtingen. De honden die wat weg hebben van een populair ras, mogen naar Nederland komen. Dan voornamelijk ook nog de jonge honden en de pups. De oude gebakjes, die in hun eigen land helemaal moeilijk aan een baas komen, hebben pech.
Daarnaast zie je steeds meer dat die stichtingen hun pups verkopen als 'buitenlandertjes' terwijl ze gewoon zelf gefokt zijn bij de stichting zelf.
Als er een strengere controle op zou komen, zal ik misschien ook mijn mening bij draaien.
Voorlopig vind ik dat er hier voldoende honden zitten, en zie ik stichtingen die onwijs veel honden hebben, maar er maar weinig plaatsen.
Ook veel honden die niet kunnen aarde in ons landje. Die graag kilometers willen rennen, maar dit niet kunnen omdat ze dan niet meer terug komen. Honden die gefokt zijn om hun erf te bewaken en nu op een balkonnetje leven. Honden die gewend zijn te vechten voor hun voedsel, en nu ineens hun voedsel niet meer mogen verdedigen.

Daarnaast heb ik zeker niet het idee dat buitelandse honden zo veel dankbaarder zijn hoor :D Een hond heeft een karkater wat hem zo maakt. Hij beseft niet dat hij het geluk heeft gehad om nu een huis te hebben.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 23:34

Met op vertrouwen bedoelde ik ook meer dat die test gedaan worden én dat je het daadwerkelijke resultaat te zien krijgt. Iedereen die een beetje handig is met fotosjop die fixt zo zo'n ding in elkaar.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:53

Ben het er idd absoluut mee eens dat sommige stichtingen ook niet erg mee willen werken.. Had op een goed moment 2 honden op het oog, 1 in opvang in nl (zij gaat het dus ook worden) en 1 nog in Spanje, weinig over bekend. Heb meermaals gevraagd om meer info en een filmpje (want idd, wie weet komt ze het best tot haar recht op een groot erf oid!) maar man o man wat was dat moeilijk.. Zou pas info kunnen krijgen als ik had besloten haar te adopteren :? 1 vrouw heeft wel voor me geprobeerd meer info te krijgen maar had sowieso een klik met die andere hond intussen dus laat maar.. Zonde dat ze dat zo aanpakken. Probeer ik zo goed mogelijk er achter te komen of die hond geschikt is voor het leven dat we haar kunnen bieden, moet ik eerst besluiten dat ik haar wil. Ja, zo werkt het niet hier. Vind idd wel dat je er ook als adoptant zorg voor moet dragen dat je de beste match maakt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 01:46

Ieder moet een hond nemen die bij hem/haar past. Wel ben ik soms een beetje bang dat het "mode" wordt om een hondje uit spanje te halen. Ze worden zo massaal aangeboden en om me heen (omgeving) zie ik er ook steeds meer. Ik zou het te gek vinden als die dieren werkelijk een heel goed leven zouden krijgen in NL, maar ben ergens een beetje bang dat ze na verloop van tijd ook hier weer in de asiels zullen verdwijnen.

Een hond en zeker een asiel hond (zowel uit NL of elders) is best een verantwoording en helaas blijkt dat er nog steeds veel mensen de keuze voor een hond niet helemaal goed doordacht hebben. Nu is € 250,- niet veel voor een hond.. Dus ik hoop maar dat ze goed terecht komen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 02:26

Daar ligt dan idd weer een taak voor de stichting om de goede baasjes er tussenuit te pikken :j Of het echt mode is.. Ik denk dat gewoon steeds meer mensen op de hoogte zijn van de mogelijkheden. Denk meer dat de minihondjes op het moment mode zijn eigenlijk..

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:28

Wilawander schreef:
Wat je zegt over die tests. Ik zou er geen waarde aanhechten. Zeker voor het geld wat die honden kosten aan onkosten kunnen ze niet geholpen en nagekeken zijn. Ik zou daar zeker niet opvertrouwen en die ervaring heb ik dan, want dat gaat inderdaad vaak mis op dat gebied.

Je moet daarom goed kijken waar je ze vandaan haalt. Ik heb voor mijn hond meen ik 230,- betaald, en die is echt helemaal nagekeken en heeft alle prikjes etc gehad die hij moet hebben (zit paspoort bij etc). Ze geven nooit honden weg die niet gecastreerd zijn, tenzij ze te jong zijn maar je bent dit verplicht, er mag niet mee gefokt worden. De honden worden massaal opeengepakt in bench met een busje door ze gebracht vanuit Spanje. Ze zorgen er voor dat er plaatselijk veel dieren gesteriliseerd worden zodat ze zich minder vermeerderen kunnen en geven de mensen daar advies. De stichting is in NL nu gestopt helaas, omdat het vooral op 1 vrouw aankwam en ze was er dag en nacht ongeveer mee bezig. :P Maar niets meer dan lof over haar! Ze probeerden ook zoveel mogelijk de mensen daar aan het verstand te krijgen je dieren te castreren etc.

Ze hebben mij ook zo super!! geholpen aan een hond die qua karakter perfect matcht! De verzorgers wisten veel over de persoonlijkheid vd honden en gingen elke dag een wandeling met ze maken in grote (losse) groepen door de bergen. :D Mede daardoor is m'n hond nu heel sociaal. Hij kon toendertijd met alle 80 honden van het asiel opschieten! :wow:

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:43

Sancha schreef:
Want dierenliefde houd op bij de grens zeker? Waarom heeft een NL bruin snoetje voorrang op een paar bruine kijkers vanuit het buitenland?

Bovendien is het maar net wat voor hond je zoekt. In NL zijn het vaak de Jack Hussells, Mechelaars en Staff kruisingen die in de asiels zitten, in het buitenland zitten hele andere types.

Hier sluit ik me bij aan.
Ik wil wel aangeven dat ik denk dat je zeker gelijk hebt dat er erg veel slechte organisaties bestaan.
De echt goede organisaties, en die zijn vast op 1 hand te tellen, stellen in beperkte mate honden ter adoptie.
Alle inkomsten worden benut om JUIST in het buitenland zaken te veranderen, asiels op te knappen, etc...
Een echt goede organisatie herken je ook aan het feit dat ze zeer streng selecteren, zo zullen ze nooit de dominante exemplaren uit de roedel nemen, worden de dieren gesteriliseerd, geeent en gescreened op ziekten, en komen in NL eerst in een adoptiegezin dat ervaring heeft met honden.

Wij hebben een Spaans hondje, en we zijn eerst 3x geweest voordat ze mee mocht. Een keer wandelen, een aantal goede gesprekken.
Ze geven de honden pas mee wanneer ze er een goed gevoel over hebben.... best een pittige screening dus... en terecht!

Ik moet wel zeggen dat we eerst een jaar lang allerlei andere opties hebben onderzocht.... je wil niet weten hoeveel NL asiels ik van binnen en van buiten heb gezien.
Maar voorwaarde was wel dat het een betrekkelijk kleine hond moest zijn (vind je weinig), en dat ze/ hij een betrekkelijk makkelijk karakter moest hebben (mijn vriend had immers nog weinig ervaring met honden en er komen de hele dag klanten over de vloer).
Ze is een lot uit de loterij en ik kan nog geen dag zonder haar... ik zou het dus weer opnieuw doen, en opnieuw, en opnieuw, en opnieuw!

Een leuk stuk waar een groot aantal van jouw vragen in behandeld worden:
http://www.sos-strays.nl/nederlands/nl-faq.html

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:06

die gezondheidstests, volgens mij begreep ik tenminste kan het zijn dat een hond al wel ziek is maar dat het via de test nog niet aangetoond kan worden omdat bijv. leishmania nog niet actief aanwezig is in het lichaam. Dit kan na bijv. 1 jaar opeens wel actief worden en dan zit je alsnog met een zieke hond waarvan gedacht werd dat hij vrij was.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:32

dat klopt dat kan inderdaad
maar dat kan dus ook de hond die mee gaat op vakantie krijgen
dat kan ook het paard wat je koopt uit Spanje of Frankrijk onder de leden hebben

niet alles is 100% sluitend
wij hebben zelf een hond gehad die we kregen op 3 jarige leeftijd en met 6 jaar toch leismania bleek te hebben
ze is er 10 jaar mee geworden
medicijnen koste 25 euro per half jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:15

Vind dit altijd een moeilijke discussie.

Wij willen over een tijd ook een hond, althans, vooral ik :D
Zelf ben ik stapelgek op galgo's en greyhounds, en ja, mocht dat de keus worden, komt deze uit het buitenland.
Dat heeft dan puur met het ras te maken en de eigenschappen die mij aanstaan.

Echter misschien wordt het ook wel niks, ik stel wel eisen aan een dier en zou niet "de eerste de beste zielepoot"meenemen.
Maar dierenliefde stopt imo niet bij landsgrenzen.
Al blijft het altijd goed kijken of een dier bij je past, je moet niet alleen afgaan op een stel zielige bruine ogen van een straathond in spanje, om maar een voorbeeld te noemen.

Maar als je in de nederlandse asiels niets vind, waarom dan niet verder kijken?

Enige waar ik huiverig voor ben bij galgo/greyhound, is hun jachtinstinct. daar moet ik nog goed over nadenken, of dat bij mij past.
En zoniet, dan kijken we verder voor een ander ras of een andere mengelmoes.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:40

dc gewoon melden bij de stichting dat je een windhond wil zonder of met weinig jachtinstinct
ik heb nu 2 galgo's(gehad, eentje overleden) en zoals je op de foto's kan zien hebben ze beide weinig jachtinstinct

bedenk dat een jager een goede jachthond echt niet dumpt
die worden blijvend gebruikt of dienen later als fokhond
het zijn de dieren die juist slecht zijn in jagen die gedumpt worden

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:17

Marloez schreef:
Wilawander schreef:

Je moet daarom goed kijken waar je ze vandaan haalt. Ik heb voor mijn hond meen ik 230,- betaald, en die is echt helemaal nagekeken en heeft alle prikjes etc gehad die hij moet hebben (zit paspoort bij etc). Ze geven nooit honden weg die niet gecastreerd zijn, tenzij ze te jong zijn maar je bent dit verplicht, er mag niet mee gefokt worden. De honden worden massaal opeengepakt in bench met een busje door ze gebracht vanuit Spanje. Ze zorgen er voor dat er plaatselijk veel dieren gesteriliseerd worden zodat ze zich minder vermeerderen kunnen en geven de mensen daar advies. De stichting is in NL nu gestopt helaas, omdat het vooral op 1 vrouw aankwam en ze was er dag en nacht ongeveer mee bezig. :P Maar niets meer dan lof over haar! Ze probeerden ook zoveel mogelijk de mensen daar aan het verstand te krijgen je dieren te castreren etc.

Ze hebben mij ook zo super!! geholpen aan een hond die qua karakter perfect matcht! De verzorgers wisten veel over de persoonlijkheid vd honden en gingen elke dag een wandeling met ze maken in grote (losse) groepen door de bergen. :D Mede daardoor is m'n hond nu heel sociaal. Hij kon toendertijd met alle 80 honden van het asiel opschieten! :wow:

Ik ga even rekenenen:
2 x enten in afstand van 4 weken om dor de douane te komen. 2 x 60 euro= 120 euro.
Ontwormen en ontvlooien. mag je toch zeker wel 30 euro voor rekenen.
Dan heb je nog 80 euro over voor de castratie wat IMO nooit mogelijk is zelfs niet voor een kleintje.
Heb alles nu goedkoop gerekend en dan moeten ze getest worden?

Sorry maar dan komt 500 euro aan medische onkosten eerst. Dus ik geloof hier helemaal niks van en dan blijkt in de praktijk ook heel vaak. Helaas worden die dingen vaak verzwegen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:23

@WilaWander
De medische kosten liggen in het buitenland vaak een heel stuk lager dan in Nederland.

Mijn hond is in Roemenië 2x geopereerd aan een gecompliceerde bovenbeenbreuk.
Geënt, gecastreerd, getest, gechipt, en 3 maanden opgevangen.
Kosten +/- 550E.

Absoluut niet te vergelijken met Nederland.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:23

Wilawander:Castreren ( van steriliseren weet ik het niet nooit een teefje gehad) kan zelfs nog goedkoper. Heb vandaag de prijzen opgevraagd.Voor mijn spanjaard ( 15kilo) vragen ze 75 euro en voor mijn andere hond ( 45kilo) vragen ze 150. Dus castreren hoeft niet duur te zijn en ik heb niet eens de goedkoopste DA hier.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:28

lampenkap schreef:
Wilawander:Castreren ( van steriliseren weet ik het niet nooit een teefje gehad) kan zelfs nog goedkoper. Heb vandaag de prijzen opgevraagd.Voor mijn spanjaard ( 15kilo) vragen ze 75 euro en voor mijn andere hond ( 45kilo) vragen ze 150. Dus castreren hoeft niet duur te zijn en ik heb niet eens de goedkoopste DA hier.

150 maar dan blijft er niet veel over voor enten, testen, paspoort, reis enz.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:30

medicijnen kosten vaak geen drol, de DA rekent vaak met een vork hier in Nederland om zijn eigen kosten te dekken
in het buitenland worden de sterrelisaties vaak gedaan door afgestudeerd studenten die graag iets willen doen tegen het leed en doen zo veel ervaring op
ook worden veel medicijnen gedoneerd naar deze asiels zodat ze goedkoper kunnen werken

verder weet ik dat er vanuit Limburg ieder jaar een koppel DA's naar Spanje gaat die kosteloos sterreliceren en andere operaties uitvoeren

als je bij SOS strays kijkt zie je ook dat je 250€ betaalt en daar boven op komt dan nog een tegemoetkoming in de kosten voor sterrelicaties

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:31

Enten is ook niet duur. Mijn spanjaard heeft ( weliswaar in Nederland) alle3 de entingen ,ontwormingen( 4,6,8,12 weken) gehad dat kwam alles bij elkaar op een kleine 100. Testen zijn gedaan toen ik hem nog niet had dus dat weet ik niet. Paspoort krijg je gratis bij de entingen..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:33

En wat voor testen ondergaan deze honden voor ze naar NL komen? en wat zijn de kosten daarvan?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:35

Wilawander schreef:
En wat voor testen ondergaan deze honden voor ze naar NL komen? en wat zijn de kosten daarvan?

Ik heb heel wat meer betaald dan de bedragen die hier genoemd worden en had het er graag voor over.
Er zijn slechte stichtingen.... en het is zaak kritisch te zijn/ blijven.
Ik denk echter dat SOS Strays, waar mijn vandaan komt... prima werk doet.
Lees op hun site eens na hoe de procedure in zijn werk gaat.... dan ben je al een stuk verder qua info.

Vanzelfsprekend is er genoeg markt voor rashonden.... iedereen wil pupjes... Maar voor een graatmagere bottenzak zonder poot of 1 oog komen niet zoveel mensen. Wees blij dat ook daar nog een thuis voor is...