Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
De hond waarbij het niet bekend was wilden ze niet testen of ze met katten kon 'dat doet u thuis maar'. Berdien schreef:Wij hebben gekeken naar een NLse asielhond. Of ze waren groot (herders, bull-achtigen) of allerhande kleine kruisingen. Beide paste niet in ons plaatje. De honden die wél in ons plaatje pasten qua ras konden niet met andere honden, katten of kinderen. Tja, en dan heb je 3 katten, een kinderrijke buurt en véél buurthondenDe hond waarbij het niet bekend was wilden ze niet testen of ze met katten kon 'dat doet u thuis maar'.
Dus naar het buitenland gekeken. Een heel, heel lief Podencomeisje gevonden. Maar helaas, de stichting communiceerde niet goed over vervoer, ophalen en uiteindelijk bleek er een ziekte in het nest te zitten. Dus dat is ook niet doorgegaan.
En toen.. toen kwamen we een Kooikerfokker tegen. Daar zijn mijn ouders meerdere keren geweest. Er waren puppydagen, de pups groeiden op in een grote roedel én in een gezin en sliepen na een week of zes een nachtje in de paardenstal 'dan weten ze ook wat dat is'. Gitta wordt over twee weken twee. Het is geen makkelijke hond maar wél wat de fokker ons beloofd heeft. Een sociale, ontzettend mens- en baasgerichte hond die nu ze weer over haar hormonale crisis heen is met elke hond die ze tegen komt, klein, groot en grootst speelt.
We hebben het geprobeerd, met asiels, opvangcentra in het buitenland en stichtingen. Maar als die niet willen.. dan wij ook niet.
Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van buitenlandse honden. Het leed is verschrikkelijk, de omstandigheden erbarmelijk. Maar in NLse asiels zitten óók veel honden. Maar als je net zoals ons niet geholpen wordt door de NLse asiels.. (door heel NL!!). Ik ben alleen nogal huiverig voor ziektes/parasieten die buitenlandse honden mee kunnen nemen. Met een beetje geluk worden ze getest, maar daar moet je ook maar op vertrouwen....
odilia schreef:Ja, er word heel veel verdient met die 'organisaties' ik heb het zelf meegemaakt aangezien ik wat wou doen voor de zwerfhonden hier in Hongarije. maar er zitten ook hele goede tussen maar deze komen meer vanuit duitsland en zwitseland. Mijn ervaringen met de nederlandse organisaties is een grote mond hebben maar als het erop aan komt doen ze niks als ze er zelf niet aan verdienen. oa. dat ze ras selectief zijn, ze halen dan alleen honden binnen die op dat moment 'in de mode is'
Een hond heeft een karkater wat hem zo maakt. Hij beseft niet dat hij het geluk heeft gehad om nu een huis te hebben.
1 vrouw heeft wel voor me geprobeerd meer info te krijgen maar had sowieso een klik met die andere hond intussen dus laat maar.. Zonde dat ze dat zo aanpakken. Probeer ik zo goed mogelijk er achter te komen of die hond geschikt is voor het leven dat we haar kunnen bieden, moet ik eerst besluiten dat ik haar wil. Ja, zo werkt het niet hier. Vind idd wel dat je er ook als adoptant zorg voor moet dragen dat je de beste match maakt.
Of het echt mode is.. Ik denk dat gewoon steeds meer mensen op de hoogte zijn van de mogelijkheden. Denk meer dat de minihondjes op het moment mode zijn eigenlijk.. Wilawander schreef:Wat je zegt over die tests. Ik zou er geen waarde aanhechten. Zeker voor het geld wat die honden kosten aan onkosten kunnen ze niet geholpen en nagekeken zijn. Ik zou daar zeker niet opvertrouwen en die ervaring heb ik dan, want dat gaat inderdaad vaak mis op dat gebied.
Maar niets meer dan lof over haar! Ze probeerden ook zoveel mogelijk de mensen daar aan het verstand te krijgen je dieren te castreren etc.
Mede daardoor is m'n hond nu heel sociaal. Hij kon toendertijd met alle 80 honden van het asiel opschieten!
Sancha schreef:Want dierenliefde houd op bij de grens zeker? Waarom heeft een NL bruin snoetje voorrang op een paar bruine kijkers vanuit het buitenland?
Bovendien is het maar net wat voor hond je zoekt. In NL zijn het vaak de Jack Hussells, Mechelaars en Staff kruisingen die in de asiels zitten, in het buitenland zitten hele andere types.
Marloez schreef:Wilawander schreef:Wat je zegt over die tests. Ik zou er geen waarde aanhechten. Zeker voor het geld wat die honden kosten aan onkosten kunnen ze niet geholpen en nagekeken zijn. Ik zou daar zeker niet opvertrouwen en die ervaring heb ik dan, want dat gaat inderdaad vaak mis op dat gebied.
Je moet daarom goed kijken waar je ze vandaan haalt. Ik heb voor mijn hond meen ik 230,- betaald, en die is echt helemaal nagekeken en heeft alle prikjes etc gehad die hij moet hebben (zit paspoort bij etc). Ze geven nooit honden weg die niet gecastreerd zijn, tenzij ze te jong zijn maar je bent dit verplicht, er mag niet mee gefokt worden. De honden worden massaal opeengepakt in bench met een busje door ze gebracht vanuit Spanje. Ze zorgen er voor dat er plaatselijk veel dieren gesteriliseerd worden zodat ze zich minder vermeerderen kunnen en geven de mensen daar advies. De stichting is in NL nu gestopt helaas, omdat het vooral op 1 vrouw aankwam en ze was er dag en nacht ongeveer mee bezig.Maar niets meer dan lof over haar! Ze probeerden ook zoveel mogelijk de mensen daar aan het verstand te krijgen je dieren te castreren etc.
Ze hebben mij ook zo super!! geholpen aan een hond die qua karakter perfect matcht! De verzorgers wisten veel over de persoonlijkheid vd honden en gingen elke dag een wandeling met ze maken in grote (losse) groepen door de bergen.Mede daardoor is m'n hond nu heel sociaal. Hij kon toendertijd met alle 80 honden van het asiel opschieten!
lampenkap schreef:Wilawander:Castreren ( van steriliseren weet ik het niet nooit een teefje gehad) kan zelfs nog goedkoper. Heb vandaag de prijzen opgevraagd.Voor mijn spanjaard ( 15kilo) vragen ze 75 euro en voor mijn andere hond ( 45kilo) vragen ze 150. Dus castreren hoeft niet duur te zijn en ik heb niet eens de goedkoopste DA hier.
Wilawander schreef:En wat voor testen ondergaan deze honden voor ze naar NL komen? en wat zijn de kosten daarvan?