Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:33

PussInBoots schreef:
easygoing schreef:
Dat de broodfok verboden moet worden ben ik helemaal met je eens maar laten we hier geen rassen en rasgroepen gaan verbieden omdat de broodfokkers de vrije hand hebben.

Jawel, juist die rasgroep het hardst aanpakken (wel lezen, ik heb het over de brooodfok niet de geregistreerde met zorg gefokte honden).

Snap jij het wel?
Er is ook een hele rasgroep die netjes geregistreerd gefokt en waarvan de ouderdieren met zorg uitgezocht worden.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:35

easygoing schreef:
Nee van mij en van mijn honden heeft niemand last als ze ons gewoon lekker met rust laten en niet als betweterige nitwits zich met mijn honden gaan bemoeien.

Dat is de andere kant, dat zijn potentieel gevaarlijke medemensen ;)

Overigens ben ik een groot hondenliefhebber, geloof dat het niet helemaal zo overkomt. Ik heb meer medelijden met de honden in verkeerde handen dan met de mensen die ze hun eigenaar noemen.

Trusten, ik ga naar bed.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:36

PussInBoots schreef:
Pardon? Dus ik moet me maar aanpassen als ik de straat opga aan asociale hondenbezitters die hun hond te pas een te onpas loslaten lopen en deze niet onder apél hebben? Kom nou toch! Ik ben gek op hard rijden, mensen passen zich maar aan en gaan aan de kant....tuurlijk!

Aanpassen hoort erbij ja inderdaad.
Ik heb helemaal niets met kinderen en zeker niet kinderen die niet in toom gehouden kunnen worden door ouders moet ik me dan maar niet aanpassen aan die ouders en kinderen omdat de ouders het fokken van kinderen als hobby hebben?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-11 00:36

PAPAGROOM GAAT OOK SLAPEN.....IKWENS JULLIE EEN PRETTIGE NACHT

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:37

easygoing schreef:
PussInBoots schreef:

Jawel, juist die rasgroep het hardst aanpakken (wel lezen, ik heb het over de brooodfok niet de geregistreerde met zorg gefokte honden).

Snap jij het wel?
Er is ook een hele rasgroep die netjes geregistreerd gefokt en waarvan de ouderdieren met zorg uitgezocht worden.

Ik quote mezelf maar even, jij bent degene die niet goed leest!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:39

Juist de mensen die niks met honden hebben laten honden van andere meestal wel met rust.
Pas als je iemand tegenkomt die "wel even weet" wat hij/zij met jouw hond kan/mag, kun je sneller een "probleem" hebben.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:39

Ik ben het niet eens met je stelling..
En al helemaal niet met het feit dat het de normaalste zaak van de wereld is dat kinderen aan wildvreemde honden gaan zitten. Die van mij heeft daar een hekel aan, gaat grommen en als dat niet help bijt hij van zich af.. Ja hij ziet er schattig uit, nee hij wil niet dat je aan hem zit.
Ik ga toch ook niet zomaar aan iemand zijn kind zitten frunniken en "ohhh wat zie jij er schattig uit" ofzo?

Les 1 voor kleine kinderen: Vraag aan de eigenaar van de hond of je hem/haar mag aaien. Dat zou een hoop ellende schelen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:40

Ja ik las het wel goed maar jij vind dat bepaalde rassen die sneller agressief kunnen worden en dus vaak in verkeerde handen vallen maar simpel verboden moeten worden althans de broodfok daarvan.
Je zegt ook dat de rasgroep het hardst aangepakt moet worden maar dan vergeet je dus de honden van die rasgroep die wel netjes volgens de regels gefokt worden.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:42

easygoing schreef:
Ja ik las het wel goed maar jij vind dat bepaalde rassen die sneller agressief kunnen worden en dus vaak in verkeerde handen vallen maar simpel verboden moeten worden althans de broodfok daarvan.
Je zegt ook dat de rasgroep het hardst aangepakt moet worden maar dan vergeet je dus de honden van die rasgroep die wel netjes volgens de regels gefokt worden.

Jeetje, jij legt mij woorden in de mond die ik niet zeg en je leest dus simpelweg niet goed. Ik zeg dat de broodfok van deze specifieke rasgroepen het hardst moeten worden aangepakt omdat ze het grootste gevaar vormen.

en nog maar een keer: De geregistreerde met zorg gefokte honden vallen hier niet onder. Zoals al minstens drie keer eerder gezegd. Gruwelijk pissig word ik van mensen die niet lezen en toch conclusies trekken!!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:46

Mariska_28 schreef:
En al helemaal niet met het feit dat het de normaalste zaak van de wereld is dat kinderen aan wildvreemde honden gaan zitten. Die van mij heeft daar een hekel aan, gaat grommen en als dat niet help bijt hij van zich af.. Ja hij ziet er schattig uit, nee hij wil niet dat je aan hem zit.
Ik ga toch ook niet zomaar aan iemand zijn kind zitten frunniken en "ohhh wat zie jij er schattig uit" ofzo?

Les 1 voor kleine kinderen: Vraag aan de eigenaar van de hond of je hem/haar mag aaien. Dat zou een hoop ellende schelen.

Ja en dit is voor mij onacceptabel. Als er een ontwetend kind naar mijn hond toe komt lopen, dan mag dat kind mijn hond gewoon aaien. Mijn hond mag niet grommen en al helemaal niet bijten. Als mijn hond het niet meer wil, loopt ze weg en ik zeg dan ook tegen de kinderen dat ze er niet achteraan moeten gaan. Die hond van jou is in mijn ogen dus een potentieel gevaarlijke hond.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:48

PussInBoots schreef:
easygoing schreef:

Jeetje, jij legt mij woorden in de mond die ik niet zeg en je leest dus simpelweg niet goed. Ik zeg dat de broodfok van deze specifieke rasgroepen het hardst moeten worden aangepakt omdat ze het grootste gevaar vormen.

en nog maar een keer: De geregistreerde met zorg gefokte honden vallen hier niet onder. Zoals al minstens drie keer eerder gezegd. Gruwelijk pissig word ik van mensen die niet lezen en toch conclusies trekken!!!

Sorry, maar wat moet ik hier nu uit concluderen??? _O-
sorry, flauw grapje... Ik denk dat mensen lezen gewoon heel moeilijk vinden... Ik ben het met je eens. Puppymills en broodfok moet stoppen, daar komen zieke, zwakke en gevaarlijke honden van, of het nu om een Chihuahua of een Bull Mastif gaat

easygoing

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:50

Nee lezen is niet moeilijk als mensen dingen benoemen zoals ze zijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:53

Agossie schreef:
Mariska_28 schreef:

Ja en dit is voor mij onacceptabel. Als er een ontwetend kind naar mijn hond toe komt lopen, dan mag dat kind mijn hond gewoon aaien. Mijn hond mag niet grommen en al helemaal niet bijten. Als mijn hond het niet meer wil, loopt ze weg en ik zeg dan ook tegen de kinderen dat ze er niet achteraan moeten gaan. Die hond van jou is in mijn ogen dus een potentieel gevaarlijke hond.

Op mijn hond kunnen ook kinderen niet zomaar aflopen om te aaien.
Het is dan ook mijn taak om te voorkomen dat mijn hond in de gelegenheid komt om te reageren maar ook de taak van de ouders om te zorgen dat het kind niet in de gelegenheid is om zomaar op elke hond af te stormen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:54

Waarom..accepteer je als baasje agressief gedrag? Je in overdrachtelijke zin.
Wat heb je nu voor meerwaarde aan een hond die zomaar kan bijten, jou zo beperkt? Waarom begint een mens daaraan? Dat snap ik niet.

Los van een ras vind ik het onacceptabel dat een hond gromt of bijt. Dan zit er in de opvoeding iets niet goed. En hoort een bijtgrage hond dus idd niet thuis in het straatbeeld. Iedereen heeft recht op veiligheid en een hond die uitvalt tast dat dus aan, de veiligheid van anderen die niks met jouw dier te maken hebben.
Natuurlijk moet je rekening met elkaar houden maar als je hond alleen kortgelijnd en gemuilkorfd over straat kan vind ik dat ook onwaardig naar dat beest.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:58

Ik heb liever een hond die gromt, die waarschuwt duidelijk van tevoren.
Een hond heeft niet naar de baas te grommen natuurlijk, maar als mensen denken dat het leuk is je hond om zijn bek te pakken en in zijn neus te gaan blazen, ben ik blij dat hij eerst gromt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:59

Pauline, zoals je weet heb ik zo'n hond en ik heb er bewust voor gekozen omdat het voor mij het beste ras is wat ik me bedenken kan.
Nee ze hoeft niet kort aangelijnd en met een muilkorf de straat op en nee ze valt niet zomaar uit echter wil ze gewoon niet aangehaald worden door vreemden en dus is het mijn taak om te voorkomen dat vreemde mensen de kans krijgen omdat te doen.
In dit geval zit het baasgerichte en het beschermen van de baas ten koste van alles in het ras verweven dat kan je met een goede opvoeding aardig compenseren maar als baas moet je ook respect hebben voor het karakter van je hond en dus zorgen voor een veilige omgeving voor zowel hond als mens.
Maar ook mensen zouden moeten snappen dat niet elk dier het leuk vind om zomaar door iedereen aangehaald te worden en daar respect voor hebben.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:04

nathe schreef:
ik vind persoonlijk dat ELK kind moet aangeleerd worden om geen vreemde honden te aaien en het altijd eerst te vragen.
En als ouder moet je daar streng op letten. Kinderen moeten leren dat dieren geen speelgoed zijn.
Ik ga met mijn dobermann reu vaak een terrasje doen en da beest kijkt echt niet op van een kind. Maar echt niet dat er iemand met maar 1 vinger aan mijn hond zit zonder mijn toestemming.

Ik vind ook dat elk kind dat aangeleerd moet worden. Maar kinderen kunnen, zelfs onder toezicht van ouders, impulsief en snel reageren door een handje uit te steken. Als de betreffende langslopende hond er meteen in bijt, dan hoort die hond niet thuis op straat. In ieder geval niet zonder muilkorf. Er is geen enkel excuus in mijn ogen voor welke hond dan ook om te happen naar alleen een uitgestoken handje van een kind. Maar dan ook geen enkel excuus. Komop zeg!

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:11

leuke stelling: kleine honden zijn vaker agressief dan clientenhonden. Goodnight :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:14

nathe schreef:
MamboBeach schreef:
Ik weet niet hoor, maar daar zijn het misschien kinderen voor? En wel eens over nagedacht dat kinderen soms heel impulsief reageren dat als je langs komt lopen met een hond en hun hond uitsteken om te aaien terwijl dat goedbedoeld is? Dan ga jij de rollen omdraaien omdat jij met een gevaarlijke hond loopt en een kind notabene ´opgevoed´ moet worden? Ja, dat is lekker makkeljk afschuiven en je achter iets verschuilen. Daar heb ik een hekel aan, serieus! Mijn buurhond is geen lekkertje, springt over het hek heen en wil mijn kind pakken. Heb de buren plechtig beloofd dat als hij dat weer doet hij dood gaat. Vind ik ook niet meer dan normaal. Maarja, zijn ook weer mensen die een bepaald soort hond willen en absoluut geen verstand van zaken hebben, toch jammer dat er zoveel onwetenden zijn die juist zo´n hond willen hebben en niet weten waar ze het over hebben. Neem dan gewoon geen hond.

ik vind persoonlijk dat ELK kind moet aangeleerd worden om geen vreemde honden te aaien en het altijd eerst te vragen.
En als ouder moet je daar streng op letten. Kinderen moeten leren dat dieren geen speelgoed zijn.
Ik ga met mijn dobermann reu vaak een terrasje doen en da beest kijkt echt niet op van een kind. Maar echt niet dat er iemand met maar 1 vinger aan mijn hond zit zonder mijn toestemming.

Lees nou eens goed... Je kunt het een kind wel aanleren maar een kind kan altijd impulsief reageren. Als jouw hond niets doet is er toch niets aan de hand als je een terrasje opzoekt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:16

MamboBeach schreef:
Lees nou eens goed... Je kunt het een kind wel aanleren maar een kind kan altijd impulsief reageren. Als jouw hond niets doet is er toch niets aan de hand als je een terrasje opzoekt.

Dus als een kind impulsief reageert en de hond daar ook impulsief op reageert is het van het kind begrijpelijk en de hond is staatsgevaarlijk? mmm vreemde gedachtegang.
Een dier kan ook altijd impulsief reageren net zoals een kind en elk ander levend wezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:17

Agossie schreef:
papagroom schreef:
Papagroom komt uit een familie van duitse herder fokkers maar stelt zich hier op als leek......en vergis je niet dat is 99 % van de nederlanders....dus moeten wij verwachten dat een ieder zich maar moet kunnen in leven in onze hobby????

Bwahahahahaha!!!!!!!!! Duitse herders worden ook al bestempeld als "potentieel gevaarlijke honden" omdat ze samen met de Rottweiler de sterkste kaken hebben en niet zomaar bij iedereen goed opgevoed worden, waardoor het wèl een potentieel gevaarlijke hond is.

Daarbij is het nog altijd de Golden Retriever die het meeste hondenbeten per jaar oplevert... Dus die moeten we dan volgens Papagroom ook maar uit het straatbeeld schoppen?

:') Zoooooooooo achterhaald... Daar zijn er ook de meeste van in dit land, dus tja... :') :O

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:19

Ja en dus? Dan is het maar prima als ze bijten want tja daar zijn ook de meeste van in dit land, dus tja .... :Z
Laatst bijgewerkt door easygoing op 24-07-11 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:22

easygoing schreef:
MamboBeach schreef:

Dus als een kind impulsief reageert en de hond daar ook impulsief op reageert is het van het kind begrijpelijk en de hond is staatsgevaarlijk? mmm vreemde gedachtegang.
Een dier kan ook altijd impulsief reageren net zoals een kind en elk ander levend wezen.

En als een dier snel "impulsief"reageert dan wens ik daar op de openbare weg geen last van te ondervinden. Dan gaat die hond maar "impulsief" zitten wezen op zijn eigen terrein. Ik verwacht ook van een baas dat ie geen risico's neemt wanneer ie weet dat zijn hond impulsief is. Kinderen dienen gewoon veilig op straat te kunnen spelen.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:24

Dan kunnen we elke hond wel gaan verbieden.... katten dan ook maar die krabben ook nog wel es...... en de paarden? die dan ook maar alles lekker achter slot en grendel...

Het ligt niet zozeer aan de hond of aan het ras maar wel aan de manier waar op het dier wordt opgevoed (meestal niet dus) en sommige honden hebben inderdaad instinct maar dan kijk ik meer de kant van de terriers op die het konijn van de buren te grazen nemen of een herder die achter de schapen aan gaat... Als alle bijtincidenten gemeld zouden worden denk ik niet eens dat de "gevaarlijke" rassen boven aan staan, het is alleen wel zo dat sommige rassen zoals pittbull of staffords in mijn ogen met hun enorme kracht meer schade aanrichten als ze dan es bijten....

Het blijft natuurlijk een moeilijk probleem, maar we zijn allang voorbij het stadium dat elke hond na elke beet afgemaakt moet worden dat gebeurd alleen nog in extreme gevallen. Maar het verbod voor het houden van pitbull achtige is dus niet voor niets opgeheven.... daar is ook wat voor te zeggen lijkt me? als je het mij vraagt kunnen ze gewoon beter zorgen voor goede educatie en voorlichting zodat een hond goed wordt opgevoed!

Met andere woorden, leer je kinderen nooit zomaar een dier op straat te aaien en het altijd aan de eigenaar te vragen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 01:25

Citaat:
en wat zijn de potentieel gevaarlijke honden dan in jou ogen??

Citaat:
Ik vermoed zo dat papagroom doelt op honden die eerder hond- of mensagressief gedrag hebben vertoond ;)

Citaat:
Dat noem ik een gevaarlijke hond.....een potentieel gevaarlijke hond is een hond die door een leekniet hanteerbaar is.

Dan is 90% van alle honden in NL gevaarlijk, want hoeveel "gezins"honden zie ik niet hun baasje uitlaten? Of te wel, zijn door een leek niet te hanteren?

En hond is een hond, wie een hond niet kan lezen, moet er geen nemen. Ook geen golden, lapje, tekkel of westie. En dan maakt het niet eens uit of het de titel "vechthond", "gezinshond", "werkhond" of "o-zo-lief-klein-bolletje-wit" draagt.

Het probleem van tegenwoordig is dat men vergeet wat een hond voor dier is en vind dat het maar in elke omgeving, met elke situatie en met elk persoon/dier om moet kunnen gaan. Terwijl je te maken hebt van een gedomesticeerd roofdier, wat instincten en persoonlijke karakters heeft. De één is makkelijker te vormen dan de ander, de één heeft sterkere instincten dan de ander en je hebt nog rassen die wij (de mens) wat erger hebben verkloot dan de ander.

Ja, er lopen veel leken (van hormoonballetjes tot gezinstutjes) met honden die ze niet kunnen hanteren. Ze zien het niet, willen het niet zien, of negeren het. Alleen zien ze van zichzelf niet dat ze het niet aankunnen. En dan heb je nog veel honden kunnen onze samenleving niet aan. Vandaar de vele conflicten tussen honden en hun omgeving.

Het grote probleem? Wat doe je eraan. Onopgevoede kinderen die je hond zomaar om de nek vallen of onopgevoede honden die je kind om de nek springen? Ik vind het allebij even ergelijk en gevaarlijk. De samenleving moet het beeld van allesvriend loslaten, zowel de hondenbezitter als de niet-hondenbezitter en een hond zien, wat hij is... en dat is niet perse een monster, maar wel een dier waar je respect voor moet hebben en waar energie, tijd en kennis in gaat zitten wil het het opvoeden.