Jagen.. met katten heel gewoon en voor honden verboden?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:17

Wendy_Komen schreef:
Ga me hier niet te veel in mengen, gezien ik mezelf boos ga maken, en dat zonde vind van mijn energie ;-)
MAAR:
Loslopende katten in een woonwijk vind ik NOT DONE! Hou ze lekker op je eigen terrein, en ga niet de gehele buurt ermee opzadelen. Kattenstront overal, stedelijk "wild" wat de vernieling ingeholpen wordt... En das 'natuur'..
Moet me dan ook inhouden om niet mijn 2 windhondjes de natuur te laten volgen, en achter de katjes aan te laten gaan... Of wacht, dan is het ineens geen 'natuur' meer??

Gatver wat een stomme opmerking zeg sorry!
Ga lekker even ergens op katten jagen hopenlijk kom je mij dan niet tegen. Ik word echt niet goed van mensen die altijd maar last hebben van alles en iedereen. Overal komen maar steeds meer regels en dingen die niet mogen in dit land, omadt iedereen hier maar overal last heeft van elkaar en elkaars dingen.
We zitten hier gewoon veel te dicht op elkaar geplakt in dit land waardoor iedereen zich maar overal aan irriteert.
Straks worden de vogels ook nog uit de lucht geschoten om omdat ze te hard fluiten en op mn was poepen. Succes met wederom zo'n we hebben weer is ergen last van topic!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:17

lifaya schreef:
Katten zijn ook dieren van mensen, die ga je niet even laten grijpen door je hond omdat je er last van ondervind. Het is de aard van het beestje en die doet het echt niet om je te jennen. Ga dan naar de eigenaar en zeg als je de kat nog een keer in je tuin betrapt je die naar het asiel brengt

Even hetzelfde maar dan anders:
Sommige vogels zijn ook dieren van mensen, die ga je niet even laten grijpen door je kat omdat je er last van ondervind.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:19

Mariska_28 schreef:
Een kat komt wel meteen weer terug? Denk dat een kat langer buiten los loopt als een windhond die uitgelaten wordt..
De Podenco`s waar ik mee wandel blijven hooguit 10 minuten weg. En in de tijd dat ik met die vriendin meewandel (al een jaar) hebben ze nog nooit iets gevangen (Podenco`s brengen de prooi namelijk terug naar de baas).

Slechte reden dus..

Gek genoeg heb ik mijn poes wel getraint te komen als ik haar roep :) Ik heb haar 2 dingen kunnen leren in de 9 jaar dat ik haar heb; komen als ze buiten is en blijven zitten als ik haar op de foto wil zetten
en om even nogmaals mezelf te herhalen, mijn poes zit momenteel 24/7 binnen en zal nooit meer iets kunnen vangen, omdat ze 3 gescheurde kruisbanden heeft en een rugbeschadeging;) Dus mocht zij iets vangen, dan is het al zwak. Ze mag misschien in de toekomst korte periodes even naar buiten als er iemand thuis is en haar in de gaten kan houden.
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 23-07-11 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:19

Futurefox schreef:
Wendy_Komen schreef:
Ga me hier niet te veel in mengen, gezien ik mezelf boos ga maken, en dat zonde vind van mijn energie ;-)
MAAR:
Loslopende katten in een woonwijk vind ik NOT DONE! Hou ze lekker op je eigen terrein, en ga niet de gehele buurt ermee opzadelen. Kattenstront overal, stedelijk "wild" wat de vernieling ingeholpen wordt... En das 'natuur'..
Moet me dan ook inhouden om niet mijn 2 windhondjes de natuur te laten volgen, en achter de katjes aan te laten gaan... Of wacht, dan is het ineens geen 'natuur' meer??

Straks worden de vogels ook nog uit de lucht geschoten om omdat ze te hard fluiten en op mn was poepen.!

Hoeft dadelijk niet meer door de vele kattenliefhebbers die het normaal vinden de katten dit voor hun te laten doen.

Maar dat is idd niet de trekking van dit topic... Waarom kat wel en hond niet is de vraag.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 16:21

lifaya schreef:
[ Dus mocht zij iets vangen, dan is het al zwak.
Of een jong dier, of een pad of kikker.
Als windhonden iets vangen is het ook alleen maar omdat het een jong of zwak dier is. Een gezond Konijn/haas met kennis van het terrein wint het zo goed als altijd van een windhond. Maarja mocht dat een keer gebeuren ben ik wel strafbaar bezig, en jij niet..
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 23-07-11 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Futurefox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:22

ja joh je standpunt is duidelijk. Mijne hopenlijk ook.

Ik ga de katen voeren.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:23

Ik word ook erg moe van de non-tolerantie mentaliteit van bepaalde zevers in dit land.

Mijn buitenkat is een heldinnetje op sokken :+ . Op wat muisjes en vliegen na vangt ze niets. Niemand in mijn buurt heeft last van haar. Ze is zelfs heel erg geliefd. Ze zit eigenlijk 9 van de 10x in onze eigen tuin of in het parkje bij ons achter. Wee degene die mijn katje lastig valt. Ik zeik ook niet over de mensen die hun hondjes uit blijven laten achter in ons park, terwijl er verbodsborden staan. :+
Leuk hoor, als mijn dochtertje daar speelt en weer in zo'n drol staat. Dus zo ken ik er nog wel een paar. ;)

Konijnen zijn zeldzaam aan het worden. Lijkt mij niet netjes als je met je hond in een natuurgebied loopt en hem laat jagen. Als eigenaar hou je dat toch tegen of je leert je hond dat af? Mijn kat mag ook niet op vogeltjes jagen. Gelukkig doet 'ie dat niet, we hebben hier laatst een nestje jonge koolmeesjes gehad en die hebben het allemaal overleefd, ondanks mijn tuinkat. :D
Heb er wel heel bewust op gelet ook, want dat voel ik wel als mijn verantwoording.

Ik heb overigens ook een binnenkat om medische redenen. ;)
Anders was zij ook zeker naar buiten gegaan. :j

_San87_

Re: Jagen.. met katten heel gewoon en voor honden verboden?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:26

Ik ben tolerant. Tot ik zie dat de kat van de buren voor de zoveelste keer MIJN vissen uit MIJN vijver vist. Ik snap niet waarom ik dat moet tolereren? Leg dat eens uit, Twiggy2008?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:27

_San87_ schreef:
Ik ben tolerant. Tot ik zie dat de kat van de buren voor de zoveelste keer MIJN vissen uit MIJN vijver vist. Ik snap niet waarom ik dat moet tolereren? Leg dat eens uit, Twiggy2008?

Dat hoef je niet te tolereren. Ga eens praten met je buren, zou ik zeggen, die kunnen meer doen dan ik. :)
Ik hoef me naar jou verder niet te verantwoorden, want mijn kat heeft niets met vissen. ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:28

Toen wij nog vissen (en een vijver) hadden, jaren terug, hadden we meer last van reigers trouwens.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:30

Twiggy2008 schreef:
_San87_ schreef:

Dat hoef je niet te tolereren. Ga eens praten met je buren, zou ik zeggen, die kunnen meer doen dan ik. :)
Ik hoef me naar jou verder niet te verantwoorden, want mijn kat heeft niets met vissen. ;)

Ik zeg ook niet dat jij je moet verantwoorden. Ik vraag me alleen af waarom ik iets moet tolereren, want volgens jou ben ik een intolerante zeveraar. :). Katten zijn huisdieren, geen wilde dieren, dus in feite zouden ze wat mij betreft al niet eens los mogen lopen in de natuur.

Praten met de buren helpt niet, maar dat is meer een discussie voor een ander topic. :).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:31

Weetje Mariska, grappig dat jij mijn poes beter kent dan ikzelf. Ik weet toch echt wel wat zij wel of niet kan, en zij kan niet meer stabiel rennen en al helemaal niet klimmen, maar jij zal het wel weten :j Wij hebben altijd rekening gehouden met onze buren en dieren in de omgeving.

San dat hoef je ook absoluut niet te tolereren, maar ga dan naar de eigenaar van de kat.
edit: in dat geval helpt een emmer koud water wellicht :D ?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:34

lifaya schreef:
Weetje Mariska, grappig dat jij mijn poes beter kent dan ikzelf. Ik weet toch echt wel wat zij wel of niet kan, en zij kan niet meer stabiel rennen en al helemaal niet klimmen, maar jij zal het wel weten :j Wij hebben altijd rekening gehouden met onze buren en dieren in de omgeving.

San dat hoef je ook absoluut niet te tolereren, maar ga dan naar de eigenaar van de kat.
edit: in dat geval helpt een emmer koud water wellicht :D ?

De waterslang draait overuren *\o/*.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 23-07-11 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:34

_San87_ schreef:
Ik zeg ook niet dat jij je moet verantwoorden. Ik vraag me alleen af waarom ik iets moet tolereren, want volgens jou ben ik een intolerante zeveraar. :). Katten zijn huisdieren, geen wilde dieren, dus in feite zouden ze wat mij betreft al niet eens los mogen lopen in de natuur.

Praten met de buren helpt niet, maar dat is meer een discussie voor een ander topic. :).

Als katten de huisdieren van een ander lastig vallen, vind ik je niet een z..kerd, hoor. Dat mag gewoon niet. Punt.
Dat zou wel bespreekbaar met je buren moeten zijn. Ik zou me heel vervelend voelen als mijn kat dat zou doen in elk geval. Mijn buren zijn dol op onze buitenkat, dus ik ken dat probleem ook niet....

Mijn kat is ook geen wild dier. Ze is erg aan huis gebonden, of althans, onze tuin en huis. Ver gaat ze gelukkig niet. Ik zie haar vrijwel altijd, als ik naar buiten kijk. Maar ja, zo zijn veel katten niet natuurlijk. Ze is wel veel gelukkiger sinds ze ook buiten komt. Ik vind dat katten wel buiten horen, mits ze thuis maar goed verzorgd worden natuurlijk. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:35

_San87_ schreef:
De waterslang draait overuren *O*.

hoe heet dat spul ookalweer dat katten zo erg haten? Als je dat nou elke keer over hun heengooit beginnen ze hopelijk wel te snappen dat ze niet welkom zijn

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:37

Mariska_28 je blijft maar zeggen windhonden zijn niet te trainen, maar daar ben ik het niet mee eens. Ze zijn moeilijk te trainen, omdat het zo diep in de aard zit, maar als je het niet eens probeert, gaat het ook niks worden. Waarom lopen er bij mij in de buurt dan wel windhonden rond die echt goed getraind zijn en dat betekend niet dat ze nooit meer ergens achter aan gaan. Maar dat is hetzelfde met een jagende labrador, die moet je ook trainen en dan kan hij nog wel is de fout in gaan. Maar hoe vaker ze succes hebben, hoe slechter je het eruit krijgt.

Maar ik vind jou post niet heel prettig lezen, want dit is is zoals ik het lees. Windhonden zijn niet te trainen, dus moeten ze nog steeds gewoon los kunnen, ook al gaan ze overal achteraan, want een kat vangt ook dieren. Je staat naar mijn idee ook niet open voor andere meningen.

En ergens las ik dat ze maar 10 minuten wegblijven, maar dat vind ik ernstig lang hoor. Dat hoeven mijn honden niet te flikken, nog geen 10 seconde. En gelukkig hebben ze niet zoveel met andere honden, maar als ik ergens loop met mijn honden, wil ik geen hond tegen komen zonder baas (ook niet met baas) die aan mijn honden gaat lopen snuffelen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:38

Twiggy2008 schreef:
_San87_ schreef:

Als katten de huisdieren van een ander lastig vallen, vind ik je niet een z..kerd, hoor. Dat mag gewoon niet. Punt.
Dat zou wel bespreekbaar met je buren moeten zijn. Ik zou me heel vervelend voelen als mijn kat dat zou doen in elk geval. Mijn buren zijn dol op onze buitenkat, dus ik ken dat probleem ook niet....

Mijn kat is ook geen wild dier. Ze is erg aan huis gebonden, of althans, onze tuin en huis. Ver gaat ze gelukkig niet. Ik zie haar vrijwel altijd, als ik naar buiten kijk. Maar ja, zo zijn veel katten niet natuurlijk. Ze is wel veel gelukkiger sinds ze ook buiten komt. Ik vind dat katten wel buiten horen, mits ze thuis maar goed verzorgd worden natuurlijk. :)

Precies. :). Ik wil ook niet dat mijn dieren mijn buren lastig vallen en zij deden dat gelukkig ook niet (heb geen huisdieren meer momenteel).

Lees je laatste zin nu eens nog een keer. En vraag je dan af of dit voor een hond niet ook geldt. :). Ik vind namelijk van wel. En daarom vind ik het flauw dat een kat wel mag, wat een hond niet mag.

lifaya schreef:
_San87_ schreef:
De waterslang draait overuren *O*.

hoe heet dat spul ookalweer dat katten zo erg haten? Als je dat nou elke keer over hun heengooit beginnen ze hopelijk wel te snappen dat ze niet welkom zijn

Als dat bewezen werkt, wil ik dat wel proberen. Ik heb alleen geen zin veel kosten te maken omdat mijn buren hun katten niet bij zich houden. :). Misschien dat ik de rekening maar bij hen deponeer :').

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:39

Ik zou in dat geval zeker de rekening bij hun deponeren :j volgens mij verkopen ze dit in dierenwinkels en/of tuincentra;s

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:40

nowornever, durf te wedden dat die o zo braaf opgevoede luisterde windhonden bij jou, ineens ernstig doof zijn als er een konijn weg rent.

Maar elke hond heeft wel eens wortels in zijn oren, en gaat er van tussen... Ik heb liever dat mijn honden zich dood lopen, dan dat ze altijd maar aan de riem moeten blijven...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:41

Ik vind niet dat honden buiten los in vrijheid mogen lopen, nee (zonder eigenaar, voor alle duidelijkheid). Mijn kind is bang voor grote honden. Als ik hier lees wat iemand beweert over haar windhonden, nou nee, dan kom ik die niet graag tegen zonder eigenaar. ;)

Ook niet overigens, als ik met mijn paard ben. Want hoe vaak ik hier op de hei en in het bos merk hoe slecht honden opgevoed zijn en hierdoor mijn paard bang maken of zelfs bijten, dat vind ik niet normaal. Heb ik een kat nog nooit zien doen. :+

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:42

Dus een kat mag wel los buiten en vangen wat die wilt, en een hond niet omdat je paard en kind er bang voor is?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:46

Twiggy2008 schreef:
Ik vind niet dat honden buiten los in vrijheid mogen lopen, nee (zonder eigenaar, voor alle duidelijkheid). Mijn kind is bang voor grote honden. Als ik hier lees wat iemand beweert over haar windhonden, nou nee, dan kom ik die niet graag tegen zonder eigenaar. ;)

Ook niet overigens, als ik met mijn paard ben. Want hoe vaak ik hier op de hei en in het bos merk hoe slecht honden opgevoed zijn en hierdoor mijn paard bang maken of zelfs bijten, dat vind ik niet normaal. Heb ik een kat nog nooit zien doen. :+

Ik vind ook niet dat honden los mogen lopen. Maar ik vind dus ook dat een kat dat niet mag. Maar het ging me even om het wezen hond. Denk je niet dat een hond veel gelukkiger is als hij rond mag lopen waar hij wil? Ja. Precies als een kat. Maar waarom mag een kat het wel en een hond het niet? Alleen omdat een hond potentieel gevaarlijk kan zijn?

Mijn vriendin is aangevallen door een loslopende kat. Nu heeft zij kattenkrabziekte. :). Nu is dit een uitzondering, dat weet ik. Maar bedenk eens wat al die vrije katten betekent? Razendsnelle verspreiding van ziektekiemen, bacteriën, virussen, bijvoorbeeld. Ongewenste nestjes, waarvan de kittens in het asiel terecht komen, of eindigen in de buik van een slang, bijvoorbeeld. Verwilderde katten is een groot probleem tegenwoordig.

Als men toch eens zou leren zijn/haar dieren gewoon in eigen huis/tuin te houden... :). Maar nee, het is een kat. Een kat mag door de bossen zwerven en flora en fauna aantasten. Want dat is de natuur. Newsflash: Een gedomesticeerd dier is geen wilde natuur meer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:47

Wendy_Komen schreef:
Dus een kat mag wel los buiten en vangen wat die wilt, en een hond niet omdat je paard en kind er bang voor is?

Mijn kat wel, ja (ze is overigens ook gesterilisseerd, want ik ben niet voor kattenvermeerdering). Lees even terug wat ze vangt en bedenk dan of dat zo'n ramp is. En dan even de vergelijking van een loslopende hond die mijn paard zo bang maakt, dat hij er vandoor gaat? Of tegen mijn kind opspringt en haar omgooit? En ja, die honden ken ik, heb er dagelijks mee te maken. Over een goed opgevoede hond, hoor je mij niets zeggen (maar ik lees hier over honden die niets kunnen leren, blabla). Die ken ik gelukkig ook, goed opgevoede, lieve honden. En die lopen zeker wel eens los, maar wel met hun eigenaren in de buurt. :j

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:48

Wil je lastige katten kwijt? neem een buis waar ze krap door kunnen, smeer deze in met een goedje wat goed vlekt maar niet schadelijk is voor het dier en leg in de buis wat lekkers. Gegarandeert dan mensen hun katten gaan binnen houden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 16:49

Het verschil is dat een hond sowieso koste wat kost buiten komt. Als je een kat binnen moet houden blijft een kat binnen, dat is ook het banketstaaf. heb ik al eerder uitgelegt, grotedeel van de katten wil niet aan een lijntje lopen, kan je wel zeggen dat ze het moeten leren, maar geloof me, een kat die gewent is aan buiten kan niet aan een lijntje lopen, die worden agressief. Zo zit het met mijn kat in elk geval. Mijn poes is het wel gewent door haar medische toestant, maar echt leuk vind ze het niet :')