Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:31

Dat is het ook.
Ik vind het ook rot om te doen, maar met een konijn, als je ze verdrinkt, dat gaat echt heel snel, met een auto eroverheen rijden nog sneller.
Een klap in de nek zou ik wel durven, maar ik ben erg bang dat ik missla, en ik ken mijn coördinatie op dat moment := Nah, liever een methode die snel is en zeker.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 15:51

Met een vrachtwagen voel je het iig niet, als je dan met je auto over zo'n 'bump' heen rijd *rilt*

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:53

Komt dus echt net he...mn vriend thuis met een rode babyeekhoorn......ademde nog.
Toch als een gek naar DA gegaan en daar heeft het ukje een spuitje gekregen. Toch niks meer aan te redden.
Helemaal puntgaaf maar wss uit boom gevallen en hersenletsel oid. Zoooooo zielig.
Nee ik kan het niet, maar vind dat ik het zou moeten kunnen in noodgeval als er geen DA is.

Deze beeb, puntgaaf ;(
http://i137.photobucket.com/albums/q203 ... khoorn.jpg
Laatst bijgewerkt door mltex op 22-07-11 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:55

tot op heden nog niet hoeven doen(heb 'n vader die het makkelijk afgaat en wanneer het echt nodig is dus doet) maar mocht 't ooit zo zijn, zou ik 't denk ik wel kunnen..
Verdrinken zou ik nooit kunnen, dat lijkt ik een erg akelige dood(snap eerlijk gezegt ook niet waarom mensen hiervoor kunnen kiezen maargoed)..nee ik zou kiezen voor een snelle dood(nek omdraaien,schop o.i.d.)
Laatst bijgewerkt door Illusion op 22-07-11 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:57

Marigold schreef:
ik vind het ook iets heeeel akeligs (en wordt er achteraf hondsberoerd van) maar als het écht moet, dan is een gerichte snelle tik achter de oren voor kleine dieren vaak het beste wat je kan doen..
je moet wel durven, niet twijfelachtig zijn want dan tik je niet hard genoeg en maak je het lijden alleen maar erger.

En daar zou ik dus bang voor zijn... Dat ik niet goed weet hoe het precies moet, twijfel en dan de zaak alleen nog maar erger maak. Zou het dan ook liever aan iemand overlaten die het wel in één keer goed zou kunnen doen. Als het écht moet, dan zou het waarschijnlijk wel lukken.. Maar liever niet, als zoiets bij mij op stal zou gebeuren dan zijn daar (gelukkig) genoeg mensen waarvan ik zeker weet dat meteen een einde aan het lijden van zo'n diertje kunnen maken.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:06

Achhh,hoe sneu van de babyeekhoorn zeg.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:11

Brr, ik krijg al een naar gevoel bij het idee dat ik zoiets zou moeten doen. Ik zou het absoluut niet kunnen, en ik heb geen idee hoe ik zou reageren als ik in mijn eentje in zo'n situatie zou staan. Ik zou denk ik compleet flippen.. ;(

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:12

Faruba schreef:
Achhh,hoe sneu van de babyeekhoorn zeg.

Ja echt en dan kijkt het je zo hulpeloos aan, ik smelt van diertjes.
Mijn vriend tegen DA, als er maar iets gedaan kan worden dan moet dat hoor ongeacht de kosten.... slik....
Maar was echt geen redden meer aan, stervende.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:16

Ik kan het wel maar doe het uiteraard niet graag. Meestal sta ik nadat ik het gedaan heb ook met de tranen in de ogen. Maar het is wel sneller dan eerst er nog mee naar een DA rijden. Ik pak het eerste de beste wat voor handen is om er een eind aan te maken. Ook afhankelijk van het dier; een vogel of knaagdier kan je heel simpel de nek omdraaien of tegen een muur slingeren. Katten zijn taai en om die een genadeklap te geven ben je zwaarder materieel nodig. Schop/achterkant van bijl biedt dan uitkomst.

Ben er de rest van de dag wel van slag van want ik vind het verschrikkelijk maar in belang van het dier wel het beste.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:23

Jeetje := Verzuipen := ?!
Hoop niet dat iemand mij in een bak lauw water gooit als ik stervende ben :Y) ! Verdrinken lijkt mij het verschrikkelijkste wat er is!

Heb een paar maand terug een muisje op stal gevonden, rechterkant verlamd. Katten wilde hem niet hebben. Toch maar een steen gepakt. Eerste keer mis omdat de tranen over mijn wangen liepen. Heel boos op mezelf geworden en die steen gepakt en er gigantisch hard op gegooid. :(:) .. Arme muis. Zijn ingewanden vlogen alle kanten op. :(:)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:28

He gadver, vliegende ingewanden.. :+

Ik vind verzuipen ook niet dierlijk. Dan raakt zo'n beest zijn laatste minuut nog ontzettend in paniek. Dan gewoon met een klap oid. Maar nee, ik zou het echt niet kunnen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:28

Vorig jaar had ik een mol die niet goed in de klem had gezeten. Ik vond het erg moeilijk maar ik heb hem een beste klap met een spa gegeven...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:43

Als het moet zou ik het wel doen, maar ik zou het er waarschijnlijk heel moeilijk mee hebben..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:46

Ik mep dan nniet hard genoeg of haak halverwege af omdat ik in paniek raak. Nee ben hier teveel gevoelsmens voor, als het om leven of dood gaat kan mijn ratio het even niet overnemen. :+

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:46

Britt schreef:
Maar zonnebloem, wat doe je dan?
Ik kan het al helemaal niet over mijn hart verkrijgen om zo'n diertje dan maar te laten liggen, het had nog uren kunnen duren voor hij uiteindelijk bezweken was aan zijn inwendige bloedingen en (waarschijnlijk) gebroken nek/rug. Nu was het iig binnen 10 minuten afgelopen (damn wat duurt het lang voor ze opgeven ;( )

als een dier echt niet meer te redden is dan breek ik wel zn nekje
ookal is het jankend maar is beter als dat het blijft liggen en enorm veel pijn heeft.
daar zou ik niet van kunnen slapen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:51

Ik kan in een dergelijke situatie niet handelen. Overigens heb ik wel veel respect die dan wel kunnen handelen!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:53

Helaas, ik ben een mietje -O- .
Ben enkele maanden geleden in volle paniek naar de dierenarts gereden toen mijn hamster stervende was :') := , en heb het beestje voor 34,- laten inslapen :=

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:54

ik vind dat je goed heb gehandeld :))
naar een da gaan zou nog meer tijd kosten wat dus nog vervelender was geweest door het katje.

ik heb zelf een tijdje geleden een meeuw dood geklapt met een schop, een vleugel was er af dus daar was ook echt niks meer aan te doen

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:56

Ik heb ooit het einde van het leven van een rat gemaakt door er een baksteen op de gooien. Beest was wild en had een aanvaring gehad met de hooivork waardoor hij 3 gaten in/door zijn lichaam had. Hij lag en ademde heel zwaar, vond het zielig om hem nog zo verder te laten lijden dus toen heb ik een baksteen gezocht.
Laatst bijgewerkt door AapjeAstrid op 22-07-11 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:59

Ik zou het niet kunnen....

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:01

Nee ik niet.

De hond van mijn vriend had deze week een kip dood gebeten.
We zijn er mee naar de eigenaresse gegaan, bleek overigens de buurvrouw te zijn. Dus bij die buurvrouw bewoog de kip nog heel iets, en ze twijfelde geen moment en draaide zo de nek om.
Ik schrok ervan, ik zou het echt niet kunnen. :n

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:06

Ik hoop dat ik het wel kan. Hoe stom het ook klinkt, maar het ligt ook aan het beestje. Of ik een muisje uit zijn lijden moet verlossen of een aangereden hert.
Maar in een situatie zoals de TS omschrijft zou ik wel de schep pakken, zeker niet iets waarvan ik niet zeker ben of hij wel dan wel dood is. Zoals eroverheen rijden met de auto, dat is voor mij gewoon geen absolute zekerheid dat hij dan meteen dood is, dus dat zou ik niet doen.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:07

ik ben hier te slap voor geloof ik, denk niet dat ik het kan.
meestal roep ik de hulp van mijn stoere papa

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:16

Ook ik roep de hulp in van stoere papa die er zijn hand niet voor omdraait.. Ik had ooit eens jaren geleden (vergeef me ik was nog erg jong) onze grasparkiet ZOUTE popcorn gegeven, beestje smullen.. Maar de volgende dag lag tie mooi met de pootjes in de lucht, leefde nog wel toen heeft papa hem heel heldhaftig een kopje kleiner gemaakt, een week later kwam een jong konijntje ( ik had een nestje van 4 weken oud) met zijn nekje tussen de deur, gebroken diertje helemaal dol. Ook papa die hem na het hiernamaals hielp, en dat is helaas met meerdere dieren gebeurd. Maar ikzelf kan het niet. Begin spontaan te janken als ik een dier zie lijden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:24

ik kan het niet en doe het niet. Als een dier al zover heen is dat ik niet meer bij de dierenarts kan komen (hier een keer gehad bij een konijn) en het dier is al in coma dan leg ik het rustig neer in een afgesloten hok en ga pas kijken als ik zeker weet dat het dood is.
Een mens kan overlijden zonder dat er een arts aan te pas moet komen een dier moet je dat soms ook gunnen en heel vaak moeten we weer juist blij zijn dat het bij een dier niet nodig is dat ze moeten lijden totdat ze vanzelf gaan. Zo heb ik al een aantal honden en konijnen bij de dierenarts in moeten laten slapen voordat het leven een lijden werd. Echter het konijn wat thuis overleden is was acuut ziek en zo snel ging het slechter (om 4 uur speelde het met de kat en om 5 uur lag het opeens in coma waarschijnlijk VDH geweest). Het was op zondag middag en mijn dierenarts is sowieso een half uur rijden.

Weet je bij dit soort situaties? Ieder kiest wat hij/zij denkt dat het beste is en schat zelf een situatie is. Je kan net als ik stoer zeggen doe ik niet en kan ik niet. Echter je moet maar in zo'n situatie komen.

Eerlijk? Ik vind het vreselijk dat ik het niet kan. Vind weleens een vogel met gebroken vleugel. Weet heel zeker die vogels kunnen nooit meer terug de natuur in. Dus ze moeten dood. MOeten ze eerst nog gevangen worden, vervoert worden naar huis, dierenambulance en dan nog wachten totdat de dierenarts tijd heeft. Kon ik zo'n vogels vangen en nek omdraaien was de lijdensweg veel korter geweest want ja, vogels hebben ook gevoel!!!!