ooit gebeten door een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:19

http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... ndenbeten/
Website raad van beheer staat veel info op over bijtende honden.

http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... egels.html
Hier tips....voor honden en kinderen. Ik vind heel vaak dat ouders niet streng genoeg zijn tegen de kinderen over het gedrag met de hond. Laatst was ik ergens op visite. Was het kind aan het spelen met de brokjes van de hond....En die ouders zeiden NIETS! Ja, dat doet ie altijd, geeft niks! En het is gewoon wachten totdat die hond het een keer beu is........ }> Zo gevaarlijk en dom.

http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... beten.html
Hier zie je een tabel met honden die bijten. Er is rekening gehouden met het aantal honden dat er rondloopt van een soort. Maar wat ik toch wel kwalijk vind is dat ER OOK RASLOZE bij worden betrokken.
Bijv. de rottweilers hebben nou al een versoepelde gedrags maatregel over het fokken met stamboom (MAG test) omdat ze het zo goed doen! :) En nu gaat deze tabel het imago weer verpesten.

http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... bezit.html
Want dit zijn de populairste honden en DAARVAN zijn weer de meeste LOOK-A-LIKE's die gefokt zijn in puppyfabrieken in het oostblok...

TSJA....

Ik heb BTW 4 verschillende rashonden en ze komen allemal voro in de top 10.
Gelukkig nooit gebeten. Alleen zat laatst mijn vinger tussen het speeltje en de bek van mijn hond. Die iets te enthousiast was na het apport...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:23

ik ben als hummeltje van 4 jaar op 3mm na in mijn ooghoek gebeten door een pitbull, deze is later afgemaakt nadat hij een oudere vrouw zo had aangevallen dat zij met haar verwondingen naar het ziekenhuis moest.. Ik ben niet bang voor honden en ook niet voor pitbulls, maar ben toen wel heel erg geschrokken. Die hond had een kronkel in z'n kop, maar dat wilt niet zeggen dat alle honden van het ras dat hebben ;)

suuzepuus

Re: ooit gebeten door een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:36

Wel grappig om te lezen dat het zoveel verschillende rassen zijn. De chowchow zie je vaker terug en de Jackrussel. Maar nog geen doggen volgens mij!!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:40

Doggen zijn ook gewoon heel lief :Y) En vallen over t algemeen niet onder de 'gevaarlijke rassen'.
Doggen zijn dan ook honden die heel makkelijk opgevoed worden, misschien niet heel vlot reageren, maar wel gewoon
doen wat je wil.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:44

Ik weet dat Doggen en dog achtigen lief zijn hoor!! maar omdat er in een ander topic zoveel vooroordelen werden genoemd en hier geen bijtincitenten genoemd worden (ook geen / weinig staffords en pitts...)
Vind dat wel grappig!! mensen roepen hard maar ondertussen hebben ze geen idee...

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:46

Ja ik ben ooit eens gebeten door een hond en ja het was totaal mijn eigen schuld! :D

Mijn moeder was bij de kapper en ik speelde buiten. Voor de kapperszaak was een hond aangelijnd (als ik het goed had een beagle) en ik durfde niet te vragen van wie de hand was. Dus ik liep er doodleuk op af en stak mijn hand uit om de hond te aaien. Hap, zo in mijn hand. (ik was denk ik 6 jaar). Uiteraard blerend naar mams toe. Ik weet niet eens meer hoe de won eruit zag, het is me nooit zo sterk bij gebleven. Ik weet wel dat ik 2 dagen met een gespalkte middelvinger liep (dus ook telkens naar iedereen mijn middelvinger uitstak want ik kon niet naders := en dat ik daar enorme lol om had).

Impact van de beet is dus 0,0 en ik ben nog steeds een hondenliefhebber.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:48

ik :+
Ik ging 'n keer als klein meisje postzegels verkopen bij de buurman(woonde in een grote schuur, waarbij je voor de voordeur achterom moest lopen) dus ik loop achterom. bel aan, en niemand thuis. toen ik me om wou draaien om weer verder te lopen kwam er al blaffend een grote doberman op me afgerend..
Uit reflex en ontwetendheid wou ik wegrennen waardoor hij me dus 2x beet(arm en been) was toen helemaal overstuur maar heb er niks aan overgehouden :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:48

Ooit door een vuilnisbakkie gebeten,eigenaar zegt heel leuk "hij doet niks hoor!",hij was aan mijn hand aan het snuffelen en ineens beet 'ie me. Geen hekel aan het ras,maar wel aan dat hondje,hij heeft een paar weken later geprobeerd in m'n voet te bijten,lukte hem niet,had hem voor hij kon bijten een schop gegeven,dat beest was gewoon vals.....

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:49

Maar TS, is de jouwe nou een volle cane?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:50

suuzepuus schreef:
Wel grappig om te lezen dat het zoveel verschillende rassen zijn. De chowchow zie je vaker terug en de Jackrussel. Maar nog geen doggen volgens mij!!

chowchow zijn over 't algemeen ook bijters(op baaslief na) ken 'n best 'n aantal en allemaal hebben ze iets agressiefs.
overigens wil ik niet zeggen dat alle chows zo zijn, ligt natuurlijk ook 'n heel stuk aan de opvoeding.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:51

Loiz schreef:
Maar TS, is de jouwe nou een volle cane?

nope.... mama wel maar papa heeft geen stamboom... dus nee. het is zoals sommigen zeggen een vuilnisbakkie!!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:52

Chowchows en ook husky's zijn honden die dicht bij de natuur staan en zelfstandig zijn, dat is de rede waarom deze
honden moeilijker zijn naar vreemde. Ligt aan de opvoeding, maar vooral aan de manier waarop hij constant behandeld word,
't zijn honden die je moet blijven 'dominineren', ze pakken heel snel het leiderschap over, mede doordat ze zo zuiver zijn.

Ah oke, omdat ie een vrij spitse kop heeft voor een cane dacht ik ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:53

2x door een schnauzer :') 1x door een dwerg, beest was bang, ik reageerde niet goed genoeg, en pakte me, hap vast-los en toen ging hij schreeuwen :(:)
Die vertrouw ik overigens in zoverre dat ik hem níet aanhaal, omdat ik hem niet weer, voor zijn gevoel, wil bangmaken. Hij vindt mij ook echt niet tof meer _O- (hondje woont bij m'n ouders, is een ''herplaatser'')
En 1x door een riesenschnauz.. Beest is herplaatser ómdat ie beet, we hadden het ''eruit'' tot hij geopereerd was, en mijn moeder hem ''siehlugh'' vond := beest groeide met de minuut van die ''agosshie''.. Toen ik hem daarna corrigeerde omdat hij aan hechtingen knaagde pakte hij m'n arm... Liet ook meteen weer los, maar omdat ik hem toen vol op zijn kop mepte pakte hij nog eens _O-

beide keren overigens geen drúppel bloed gezien. Van de ries alleen flink pijn, die had vol in een spier gepakt.
Overigens is de Ries mijn grootste vriendje nog.

Ik merk wel dat ik naar andere honden behoedzamer ben geworden. Niet bang, maar afwachtender. Alsof nu is doorgedrongen dat honden kunnen bijten ofzo :+ beide incidenten zijn in het afgelopen half jaar geweest overigens :)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:05

Ja 1 keer. Ik liep met mijn hond over de dijk (mijn hond zat nog aan de riem) toen er van achter 3 Duitse doggen aan kwamen gerend. Die sprongen bovenop mijn hond. Het gebeurde zo snel dat 1 van die doggen mijn hand te pakken had voor ik de riem van mijn hond los kon laten. Baasje van die doggen was niet in de buurt. Uiteindelijk heeft mijn hond van zich af gebeten en gingen de doggen weer weg. Gevolg: ik gat in mijn hand, en mijn hond had er 1 in zijn achterpoot.

Heb niks tegen rassen hoor, vind het altijd erg vervelend dat er mensen zijn met zulke vooroordelen. Mijn hond is een kruising met een duitse herder en een mechelaar. Hij is nogal groot voor een herder, maar een allemans vriend. Helaas kom ik al te vaak tegen dat mensen hun kleine hondjes meteen oppakken als ze mijn hond zien. Vervolgens zien ze dan de engelse bulldog van mijn oma, en dat mijn herder daar leuk mee speelt. Dan gaat hun hondje ook weer op de grond om te spelen :+

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:15

Toen ik 5 was was ik zo eigenwijs (terwijl ik wist dat het niet goed was) een gevonden duitse herder te blijven aaien terwijl ie at. Maar dat was meer een corrigerende tik wat die hond gaf, en ik wist heel goed dat het mijn eigen stomme schuld was. Ben ook nooit bang geworden voor herders, vond en vind het geweldige dieren, alleen die achterlijke hoek in de achterpoten vind ik belachelijk, welke idioot dat bevolen heeft dat zo te fokken.

Als kind trok ik veel op met een "gevaarlijke" duitse herder van mensen in de straat, die mij nooit wat deed, ik keek hem gewoon niet aan en had toevallig de juiste lichaamshouding om geen agressie uit te lokken, en was altijd rustig bij hem, vandaar dat ik waarschijnlijk wat overmoedig was geworden met die eerder genoemde herder.
Ik vind alle hondenrassen leuk, maar zie wel dat niet alle hondentypes even goed combineren met alle mensen.

Wat ik wel heel lang eng vond was dat ik als 3-4 jarige in een hond tegen kat gevecht terechtkwam toen we met onze hond bij iemand op bezoek waren. Met een losse kattenagel in mijn bovenbeen als gevolg. Ik vond daardoor katten niet zo leuk meer.

Fenne_Ponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:19

Jep,in mijn gezicht bij mijn oog,als hij 1 centimeter dichter naar mijn oog toe beet,had ik nog maar 1 oog :(
Het was een bordercollie, van de buren. Ben nu als de dood voor honden met zwart en wit,die wat groter zijn(40 cm en hoger). Dus als iemand in Roden of Nieuw-Roden zo'n hond heeft en mij van mijn angst wil afhelpen,graag!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:24

Rottweilers... Ik houd er niet meer van.

Ik ben zelf dwars door mijn lip gebeten toen ik een jaar of 4 was. Ik wou hem een kusje geven.. Mijn zusje is gebeten bij haar oog door zo'n leukerd. Mijn ouders vingen regelmatig zulke honden op. Die waren dan volledig verpest door de vorige eigenaar en zij brachten ze nog wat manieren bij. Geen combi bij kleine kinderen! En daarna is mijn zusje nog vol in de kont gebeten door een aggressieve Duitse Herder. Zelf ben ik wel gebeten door een paard in mijn rug, maar die telt zeker niet?

Zelf heb ik daardoor wel geleerd om een hond netjes op te voeden. Ik heb een Jackie die terug komt als ik haar roep. Da's heel wat hè? En een Mechelse Herder... Dus ik ben niet bang van honden. Maar ik zie wel het verschil tussen een betrouwbare en een onbetrouwbare hond. zodra een hond gaat grommen, ben ik weg. :+ Onze Mechelse Herder doet echt waar ze voor is aangenomen: Blaffen. Meer niet. De kinderen kunnen haar in een knoop leggen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:27

Een paar jar geleden door een Jack Russel in mn duim. Maar hij had een goed excuus. Beestje had net een uur daarvoor een koetsongeluk meegemaakt (zat voor bij de bok vastgebonden), zwaar in de stress, en eigenaresse was naar het ziekenhuis. Kon hem dus niet kalmeren. Toen ik daar kwam dacht ik wat bloed op zn ruggetje te zien, en wilde kijken. Voordat ik me kon bedenken had ie al 3 x in mn duim gehangen.

Ik heb hem daarna maar gewoon op het erf los laten lopen, en zelf naar me toe laten komen. Zo kreeg ik hem weer beetje kalm en kon ik rug na kijken. Was gelukkig bloed van het paard dat er op zat (paardje had een fiks bloedende snee in dr hak)

Bang ben ik niet, maar bij hem ben ik wel voorzichtiger geworden als ik merk dat hij niet goed in zn vel zit. Meneer bleek héél snel te izjn met die bek van hem

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:31

lauralarissa schreef:
Ja 1 keer. Ik liep met mijn hond over de dijk (mijn hond zat nog aan de riem) toen er van achter 3 Duitse doggen aan kwamen gerend. Die sprongen bovenop mijn hond. Het gebeurde zo snel dat 1 van die doggen mijn hand te pakken had voor ik de riem van mijn hond los kon laten. Baasje van die doggen was niet in de buurt. Uiteindelijk heeft mijn hond van zich af gebeten en gingen de doggen weer weg. Gevolg: ik gat in mijn hand, en mijn hond had er 1 in zijn achterpoot.

Heb niks tegen rassen hoor, vind het altijd erg vervelend dat er mensen zijn met zulke vooroordelen. Mijn hond is een kruising met een duitse herder en een mechelaar. Hij is nogal groot voor een herder, maar een allemans vriend. Helaas kom ik al te vaak tegen dat mensen hun kleine hondjes meteen oppakken als ze mijn hond zien. Vervolgens zien ze dan de engelse bulldog van mijn oma, en dat mijn herder daar leuk mee speelt. Dan gaat hun hondje ook weer op de grond om te spelen :+

Herkenbaar! Onze Mechelaar ging nog wel met de haren overeind op de wandelaars af op het wandelpad achter ons huis. Ik ben echt druk om het haar af te leren. Het is wennen voor haar. Sinds maart moet ze leren dat mensen kunnen langswandelen. Daarvoor hadden we ze nooit bij ons vorige huis. Maar ze leert het. Als ze dan bij de wandelaars is, doet ze echt helemaal niks, maar het is natuurlijk begrijpelijk, dat je onzeker wordt als er een blaffende herder op je afgerend komt. Vooral honden blaft ze aan, maar ook die doet ze niks. Alleen als ze grommen naar één van mijn Jackies. Dan gaat ze beschermen. Dan is het vooral grommen en tanden laten zien, maar ze is nog steeds te controleren. Meestal is ze banger voor de hond van een ander, dan andersom. :D

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:35

suuzepuus schreef:

Hier dan de eerste :+
Ik ben ooit door een Duitse Dog gebeten. Was totaal uit het niets, was iets mis gegaan in de opvoeding van het beestje volgens mij ;)
Ben totaal niet bang, vind Doggen juist heel erg leuk en over het algemeen ook erg vriendelijk en makkelijk in de omgang juist :)

Maar zo zijn Sint Bernards over het algemeen ook hele lieve en makkelijke honden. Heb ik er ook wel eens één van gezien waarbij je echt uit moest kijken als de hond je nog niet goed kende. Beestje was tot ruim een jaar oud nooit ergens anders geweest dan thuis. Was dus bang voor alles en iedereen en beet uit angst ook wel eens van zich af.. :(:)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:44

Toen wij onze Mechelaar kochten, kregen we meteen de uitleg dat je een hond zelf zo vals kan maken als je zelf wil. Sluit hem op in een donker hok. Zodra je hem dan loslaat vreet ie alles op wat ie tegenkomt. Mijn ouders trainden honden voor de VH1. Dat is een politiehondenopleiding met pakwerk. Dobermans waren het engst vond ik. Daar zitten ook veel 'angstbijters' tussen. Die bijten niet door, die happen en trekken terug. Dat zijn de erste wonden.

Mijn moeder heeft echt jaren Berner Sennenhonden gefokt. 2 ervan, moeder en dochter vochten mekaar de tent uit. Verder nooit problemen mee gehad, op één na. Ook vals gemaakt. Die heeft ook heel wat mensen aangevallen. Toen de hond was ingeslapen is de dag er op het huis leeggeroofd.

De vader van onze Mechelaar wordt gebruikt op een bedrijventerrein om te kijken of er inbrekers zijn. Onze hond doet echt geen vlieg kwaad, maar ze waakt wel. Ik heb geen bel nodig. Ik was altijd bang voor herders, maar ik heb er inmiddels 3 van pup af aan zien opgroeien en het is echt zo. Opvoeding maakt ze of breekt ze. Deze 3 waren een toonbeeld van hoe het hoort. Zeer betrouwbare, lieve honden, maar kom ze niet tegen in het donker. Eén ervan had heel erg veel pijn en was zelfs toen nog betrouwbaar. Ze had een enorme tumor in de heupen. Ze is ingeslapen uiteindelijk. Ze gromde toen wel, maar ja, beestje had pijn. De DA wilde nog een weekend wachten met inslapen. Wel dieronterend. Gelukkig was het voor haar na dat weekend over. Ik ken er nog 2 die heel inconcequent zijn opgevoed en veelvuldig opgesloten. De eerste in ingeslapen, want die was idd vals geworden. De 2e leeft nog, maar is ook volledig onbetrouwbaar.

Mijn vader had een Rottweiler die de melkboer aanviel. Meteen ingeslapen, tumor. Hij is gebeten door zijn hand, een gevalletje verpest door de vorige eigenaar. Echt dat was een gat waar je een dubbeltje door kon gooien. Dan ken ik er nog één die de fox, waar die mee was opgegroeid aanviel. Dus Rottweilers zijn de honden die ik wel durf te aaien, maar waar ik altijd voor op let.

De meeste ongelukken in huis gebeuren meestal met Berners en Golden Retrievers. Die zijn zo betrouwbaar, dat mensen niet opletten bij die honden. Bij honden als herders is men vaak veel alerter. Persoonlijk vind ik dat omgaan met een hond bij de opvoeding van een kind hoort. Hier leren ze al om dan de voerbak af te blijven en uit de hondenmand.

Yannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:51

Toen ik 11 of 12 was werd ik gebeten door de hond van manege poelenburg (volgens mij was het een onwijs dikke borderkollie?) hij was blind of slecht zient dus greep hij mij bij me vinger toen ik langs liep (te dicht langs ofzo?).. De hond liep los en was dus niet aangelijnt. Wat deed dat zeer zeg!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:55

Dan heb je nog geluk gehad! Ik ken er één die tijdens een buitenrit met die manege vol tegen een paal aan reed en zelf heb ik een mep gehad van één van hun paarden. Die hoef kan je nog steeds zien in mijn been en het is al 15 jaar geleden. Ze vonden het zielig om het paard te slaan.. Maar goed dat ik op dat moment niet kon lopen. Ik had hem geslacht! :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:06

Toen ik jonger was, ben ik regelmatig gebeten door de pekingees van mijn moeder. Mams kon er alles mee. Maar de arme schat heeft 2 jaar alleen in een kennel gezeten zonder aandacht en was geen kinderen gewent. Dus beestje kon er ook niks aan doen. Uiteindelijk is ze 14 jaar geworden.

Onze berner heeft gelukkig nog nooit iemand gebeten (Tenzij een steenmarter en een kip telt) We zijn hier wekelijks mee naar de puppycursus geweest. En erg streng geweest met opvoeden. Daardoor is het nu een super lieve hond :D

De hond van mams zijn vriend is een melgesche herder. Ook een schat van een beest. Helaas wel racistisch opgevoed, want zodra er een persoon die donker getint is het erf opkomt, moet die persoon hard kunnen lopen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:08

_O- Zo kende ik een bouvier... :')